Esikoista yrittämäään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Nyt ymmärrän minäkin Epan huolen! Tsemppiä! Ja tule tänne huutamaan kun sinusta tuntuu, täältä saat myötätuntoa!

Minäkin kävin tässä eilen vaiko toissa päivänä kurkkimassa siellä yrittäjien puolella mutta eihän sieltä tunnista enää kuin muutama. Jännää että siellä ei sitten olla plussattu yhtä usein kun mitä täällä on porukat poksahtanu. Kovasti puhallan sinne pinoon plussatuulia!

Pätkis Mitä kuuluu?? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kirskis ei hätää sen pinniksen suojan kaa, meillä alkaa vasta nyt olla se tarpeellinen kun neiti on alkanut mylläämään enemmän sängyssä ja ens viikolla kuitenkin tulee jo 5kk ikää täyteen! Huh, kun aika rientää. Just mies yks päivä puhu et siitähän on reilu vuos kun plussasin, menee aika niin kamalan nopeesti!
 
Paljon onnea Pätkis!!! :heart: Toivottavasti laskin sinun viikot oikein tuonne etusivulle.

Hui, nyt sitä ollaan listan kärjessä! Viime yönä tuli aika outo olo ja tulinkin oltua hereillä jonkun aikaa. Ilmeisesti alkaa jännitys kasvamaan tulevasta!

Kirskis ja Kaiku 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kirskis: Mä olen nukkunut nyt varmaan 1,5 vkoa silleen ihan kummallisesti pätkissä ja sit heränny vaikka kuinka aikasin. Sit en saa mitään moneen tuntiin aikaseksi vaan haahuilen, huokailen ja olen vaan levoton...Mahtaakohan enteillä jotain!?

Epa ja Jokke 38+2
 
Epa, toivottavasti vauva tulisi itsekseen ajoissa maailmaan, ettei tarvitsisi huolehtia ja stressata. Varmasti itsekin olisin pelännyt, jos olisi lähipiirissä tuollaisia kamalia tapahtunut:(

Paljon onnea Pätkikselle! :flower:Melkein tismalleen samankokoinen kuin meidän kirppunen oli syntyessään (49,5 cm ja 3535 g).
 
Oikein paljon onnea Pätkikselle ja koko perheelle! :flower:

Jaa-a..
Tyksissä käyty tänään kääntymässä. Supisti melkosesti tossa :(
Säikähdin tietty, et mitä tää nyt on ja onko kaikki hyvin ja shillai.. Mut alles guut. Kaik paikat on kiinni ja lapsivettä normaalisti jaja painoarvio oli hiukan päälle 820g. Sairaslomaa loppu viikko ja vuodelepoa :)

Emby^ ja nökö 25+2 :heart:
 
Paljon onnea Pätkis tyttövauvasta :flower:

Niin, mitenkähän tämän meidän pinon käy, alkaa olla jo suurin osa synnyttänyt ja uusia ei olekaan kuulunut tuolta odottajien puolelta. Tietysti hyvä jos sama porukka jatkaa siellä kerhon puolella. Meillä on kuitenkin jo jonkunmoinen historia takana :) Täällä on alusta asti voinut jakaa kaikki ilot ja surut.

Sindi ja Iipu 27+4
 
Näyttäs nyt kovasti siltä ettei tää pino taida pysyä enää odottajien kanssa pystyssä vaan me synnyttäneet höpistään täällä :D Kaikki plussanneet taitaa olla jo 20 viikon paremmalla puolella?

Onnea Pätkis!! :flower:

Namppis ja Emppu 7vkoa 4pv :)
 
Sydämellisesti onnea Pätkis ja koko perhe! :heart: :flower: Mielenkiinnolla odotan synnärikertomusta.

Hyvä että Embyllä kaikki ok!

Kirskikselle ja Epalle kovasti tsemppiä loppuun!! :hug:

Itse lupaan parantaa tapani ja kirjoitella enemmän, kunhan mammaloma piakkoin alkaa :D Kaikki täällä hyvin, paitsi yöt on ihan mahdotonta pyörimistä, paikkojen kolotusta ja vessassa ramppaamista. Valmentaa ilmeisesti tulevaan...? |O Väsymys tällä siis aikamoinen, joten mammaloma alkaa ihan oikeaan aikaan :)

Kristiina ja Onni 33+4
 
Onnea pätkis! :)

Mulla tuli päivää ennen synnytystä vähän limaa pyyhkiessä paperiin ja sitten illalla alkoi supistukset jotka oli jo aika napakoita ja kesti lähes koko yön, mutta meni päiväks pois. Seuraavana päivänä tuli taas lisää limaa (tunsin kuinka lumpsahti pönttöön :D) ja sitte taas alkoi illalla supistella ja oli vielä kiepämpiä mitä edellisenä yönä ja tuli tiheämmin ja aamulla syntyi sitten :) Kalvot puhkastiin salissa ja kävelin siinä sängyn vieressä niin vettä valui koko ajan pitkin jalkoja lattialle, sellasena tosi lömpöisenä tuntui ja sitähän muodostuu koko ajan lisää eli valui koko synnytyksen ajan.
 
Pätkikselle ihan mahdottomasti onnea!! =)

Tuli muuten mieleen vielä tuosta vesien menosta, että pitkään ajattelin niin sen homman menevän, että kun vedet menee niin maha lysähtää semmoiseksi muodottomaksi. :D Siis jos mietitte vaikka ilmapalloa jonka sisällä on vettä ja joku esine, ja kun se vesi valuu sieltä pois niin se pallohan jää siihen esineen ympärille sitten myötäilemään sen esineen muotoa. Ajattelin siis, että mahalle käy samoin ja siitä tulee sitten semmoinen vauvan muotoinen. :D
 
Onnea Pätkis!!!!

Kiva kuulla teistä jo synnyttäneistäkin ja kaikki synnytyskertomukset kiinnostaa kyllä paljon.

Lisää ei oo tuolta meidän yrittäjistä tänne kyllä tippunut... En ole edes ottanut selville, että onko toi odotajien puolen "kilpaileva" pino (Esikoista yrittämään 2012 plussanneet tjt.)meidän Esikoista yrittämään ryhmän jatkoryhmän odotuspino vai jonkun eri yritysryhmän pino... Jos nyt tajusitte tästä selityksestä mitään...

Työ vie juuri nyt kaikki mehut, joten oo paljon jaksanut täällä kommentoida, vaikka käyn kyllä lueskelemassa. Odottelen kyllä innolla ä.loman alkua tai siis työttömyyttä (3 viikkoa enää), sillä nyt väsymys alkaa olla vaivana, närästyksen lisäksi. Muuten kaikki hyvin.

Joko teidän vauvat potkivat tässä vaiheessa niin että koko maha heiluu, vai onko meidän jotenkin erityisen voimakas monottaja? Viikkoja nyt 28+0, ja maha ihan hyllyy välillä kun tyyppi mojauttelee sopivasti keskelle vatsaa.

Jännittävää, ens viikolla laaja terveystarkastus + lääkärineuvola. Mitäköhän siellä tapahtuu?
 
Onnea Pätkis! :heart:

Just tarkistin että minä taidan olla tän ryhmän hännänhuippuna ja mulla on tänään kuiteskin "jo" rv 24+3! Mulla on vähän jäänyt tämä kirjoittaminen kun oikein mitään ei tapahdu :) Vietetään ihan normaalia arkea ja tuntuu ettei aina muistakaan että on raskaana.

Tänään huomasin että mulla on linea negra :D Eka mietin et voiko olla mut jos kerran mieskin sen näki niin pakko se oli olla! Niin ja toissapäivänä näkyi ekaa kertaa liikkeet ihan kunnolla vatsan päältäkin. Ja maitoakin tuli tällä viikolla ekaa kertaa. Katsos, kyllähän tässä sittenkin on jotain normaalista poikkeavaa :LOL:

Me ei olla vielä ostettu vaunuja, eikä olla kuin kerran käyty kattelemassa. En tiiä miten vaunujen kanssa tulee käymään. Ne pitäis pikkuhiljaa jo ostaa mutta kun ei oo käsitystäkään minkälaiset pitäis ostaa. Kalliit vai "halvat", uudet vai käytetyt, millä ominaisuuksilla. Hullukshan tässä meinaa tulla.

Laurelle 24+3
 
Nostellaanpas meidän pino takaisin etusivulle, kun oli tippunut kauas pois.

Avocado mietti tuota toista Esikoista yrittämään -pinoa ja kyllä se taitaa olla ihan uusi pino uusilla yrittäjillä. Siis, että meidän alkuperäinen pino on vielä aktiivinen. Kävin siellä aikasemmin huutelemassa ja kyllä sieltä moni olisi tulossa tänne, kun plussa tulee testiin.

Laurelle Uusimmassa Vauva-lehdessä on ihan näppärä vertailu erilaisista vaunuista. Kannattaa tutustua siihen, koska saa pähkinänkuoressa ihan mukavasti tietoa ja samalla näkee hintatasoa. Vaunujen valinnassa varmaan yksi tärkeimmistä asioista on se, että millaisessa ympäristössä vaunuilee. Varmasti kaupungilla ja maalla tarvitsee vähän erilaisia ominaisuuksia. Jos ostat vaunut käytettynä, niin kannattaa kysyä niiden säilytyksestä. Joskus niihin tulee herkästi homeläikkiä tms, jos ovat jatkuvasti kosteassa paikassa, esim. ulkona. Me ostettiin uudet Brion Happyt, jotka on yhdistelmät. Ne oli edellisen vuoden mallia, joten saatiin ne alennuksella. Vielä ei olla päästy kokeilemaan, mutta uskon niiden olevan hyvät meille.

ON Huomenna ois sitten LA. Mitään tuntemuksia synnytyksestä ei ole. Kaiku on vaan niin ylhäällä, että hengittäminen on välillä vähän vaikeampaa. Nyt muutaman päivän aikana on tullut malttamattomuus ja haluaisin vauvan tulevan ulos mahdollisimman pian. Supistukset ovat kaikki olleet kivuttomia eikä niitä kovin usein tule. Alapäässäkään juuri mitään kivuliaita tuntemuksia ole eikä limatulppaa ole näkynyt. Ainoastaan nivuset poksuu ja paukkuu, jos liikkuu tai seisoo paljon.

Kirskis ja Kaiku 39+6
 
Iiik jännäilen täällä Kirskis sun puolesta. Mulla vielä kaks viikkoo LAhan mutta silti mietin koko ajan että nytkö olis tulossa :D joten en tiedä miten pysyisin nahoissani jos olisin sun tilanteessa nyt :D..

Ei täällä sen kummempia kuulu. Neuvolassa oltiin viime viikolla ja huomenna on taas. Painoa tullut +12kg koko raskausajan aikana joten toivon että tämä nyt pysähtyisi tähän muuten mun täytyy uskoa että ne kilot kertyy jonnekki muualle kuin vatsaan ;) Pienen pientä turvotusta ehkä alkaa olemaan tai sitten mulla vaan on lämmin ja sormi sen takia hiukan paksumpi.
Lillus jytää kyllä oikein urakalla vielä täällä vatsassa, ei kyllä tunnu siltä ku että olis tila loppumassa kesken :D On se kyllä välillä niin rasittavaa ku se siellä nyrkkeilee ja potkii.
Mielialat mulla vaihtelee koko ajan. Välillä on hyvä ja sit taas on hirvee angsti syystä tai toisesta. Ja se tulee niinku ihan yks kaks yllättäen. Sekin kai kuuluu asiaan. Vielä en ole alkanu itkee :D sitä odotellaan seuraavaks ;D
Kovasti odottelen että täällä alkais tapahtua jotain synnytykseen viittaavaa mutta mitään ei vielä. Haluaisin myös tietää että mikä on tilanne tuolla alhaalla mut ei mulla mitään lääkäriaikaa enää ole laitettu joten ei kai sitä enää tarkisteta ku vasta sitten kun synnärille mennään. Höh :( :D

Sitten odottelen kovasti Pätkiksen synnytyskertomusta sinne kerhon puolelle :) Ootteko jo kotiutunu ja miten on menny :)?

Bubble ja Lillus 38+2
 

Yhteistyössä