Esikoista yrittämäään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Täältä neuvolakuulumiset!

Rv38+3
paino +1867g/viikko
RR 116/77
Sf 38cm
RT
syke +130
liikkeet ++

Hurjasti oli painoa kertyny viikon sisällä?! :eek: En yhtään ymmärrä että mihin ne pari kiloa on menny. Turvotusta kun ei ole ollut ja muutenkaan en mielestäni ole paisunu.
Sitten on tuo sf-mitta aika suuri! Ens viikolla katotaan taas että missä mennään ja kuulemma sitten laitetaan lähete polille. Muuta se ei nyt siitä taas jälleen puhunu. Samoin se hoiti sen käännösyrityksenki että katotaan ens viikolla ja varataan se aika sitten ja kun polilla ihmeteltiin sitten että miksi ei olla aikasemmin oltu yhteydessä koskien sitä. Nyt sitten mietityttää että luotanko hoitajaan ja katotaan ens viikolla vai soittaisinko polille ja kysyisin heidän mielipidettään koskien tätä isoa vatsaani. Eli siis epäillään suurta vauvaa. Kolme viikkoa sitten arvio oli 3250g joten nyt se alkais olee jo aika iso, jos siis arvio pitää paikkansa.
Kun en omalta hoitajalta saa vastauksia mihinkään etukäteen vaan aina pitää odottaa se viikko niin onko kellään kokemusta tai tietoa, (kokemuksella tarkotan että on joku tuttu jolle on käynyt vastaavasti), siitä että mitä on edessä? Painoarvioon ja siitä sitten? Käynnistetäänkö synnytys jos vauva vaikuttaa isolta? Vai annetaanko olla siellä? Nyt tulee taas sektiopelko esille! Hitto vieköö kun koko ajan joudun sitä murehtimaan :( Mä niin satavarmasti joudun sektiolla synnyttämään kun koko ajan kaikki viittaa siihen. Ja sit vielä tylsää että oma n-hoitaja ei ota mun huolen tosissaan kun ei viitsi asioita kertoa vaan jättää ens kertaan :/

Joten täällä sitten taas mietitään asioita. Toivon nyt vielä enemmän että tämä käynnistyis tällä viikolla (itsekseen).

Samalla kun minä murehdin niin iloitsen Kirskiksen puolesta! Toivottavasti sulla olis nopea ja helppo synnytys. Heti kun vähäsen alkaa niin vauhdilla eteenpäin! :)

Bubble ja Lillus 38+3
 
Kirskiksellä jännät paikat, tsemppiä kovasti :)
Kristiinalle ihanaa mammalomaa!

Eilen käyty neuvolassa. "Pieni" kasvaa taas hurjaa vauhtia, sf-mitassa mentiin jälleen yläkäyrillä. Painoa lisää tullut n. 10kg, vaikka tuntuu että mihin ne kaikki kilot ovat tulleet :D Muuten kaikki hyvin. Synnytysvalmennukseen pitäisi varailla aikaa huhtikuun puolelle.

Mites teillä muilla, onko mies ollut mukana synnytyksessä/sektiossa?
Meillä kun näyttää siltä, että mies ei lähde mukaan vaan otan tukihenkilöksi siskoni. Miehellä sairaalakammoa, joten päätettiin, että parempi kun kärvistelee jossain muualla sen aikaa. Mieluummin otankin mukaan semmosen henkilön josta tarpeen tullen on oikeesti apua vaikka se mies oiskin paras tuki siihen paikkaan.
Lueskelin uusimman vauvalehden juttua, niin oli vähän kuin omasta elämästä. Meilläkin mies on ollut vaan rakenneultrassa mukana.

jaahas, pitää töihin lähteä..alkaa olla jossain määrin tuo asiakaspalvelu hyvin verenpaineita nostattavaa hommaa...

Sindi ja iipu 28+4
 
Tsude Onko siitä jo kauan kun hänelle käynnistettiin? Missään en ole vielä lukenut että olisi syy käynnistämiseen. Jos ne harkitsee tätä niin jess! :D Vielä on siis mulla toivoa ;) tosin ens viikolla on mulla jo se laskettu aika joten eipä ne enää sitä käynnistä kun se voi tapahtua itsestäänkin. Eri asia olis ehkä jos LAhan olis hurjasti aikaa jäljellä. Vaikea on mun kyllä uskoa että vauva olisi iso (yli 4kg) :)

Eilen pupuiltiin saunan jälkeen toivoen että olisi laittanu hommat pyörimään mutta ei :( Tänään mies lähtee baanalle ja en siis sitä tule näkemään koko päivänä. Olisin halunnut sanoa sille että ei saa lähteä mutta en pysty sitä häneltä kieltämään. Alkoholia hän ei kummiskaan nauti mutta jos täällä tapahtuu niin hänen kotiintulo kestää ehkä jopa pari tuntia :/ En sit tiedä kelle soitan jos synnärille pitää päästä. Toivottavasti Lillus nyt tämän päivän pysyis sisällä. Tai sitten käynnistyis ennen klo 16 ;)
 
Oiiiijvoiiiij, on jääny poksumist tekemättä :D :)

Eilen hain äitiyspakkauksen! Ihanaa :) Olipas söpöjä vaatteita ^_^ nököstä tulee niiiiiiin hurmuri. Ihana vattaki on, tollanen pyöree pallo :heart: Voi että mä oon onnellinen, ei "pieni" selkäkipukaan haittaa, kun kaikki on vaan niin hyvin!

Emby^ ja nökö 26+2 :heart:
 
Lämpimästi onnea Kirskis ja koko perhe!!! :heart::flower:

Ihanaa, tässähän tulee roppakaupalla nyt vauvoja :)

Niin, pitäisköhän jonkun muun alkaa päivittämään listaa? Itse olen ihan surkea näissä asioissa, vaikka tuskinpa se kovin vaikeaa oliskaan :) Mietin vaan, että Kirskiksellä alkoi nyt muut puuhat... Tosiaan odottavien lista ei ole kovin pitkä enää, jos ei ala uusia mammoja tulla. Toivotaan siis plussa aaltoa tännepäin.

Allekirjoittanutta alkaa todenteolla jännittää, koska enää olis Epa ja bubble ennen mua :O Tsemppiä teille loppurutistukseen! :hug:

Kristiina ja Onni 35+0 *poks*
 
Täällä pakataan laukkua synnärille :) yritän kovasti miettiä että mitä vauvalle pitää ottaa mukaan? Täytyy olla jotain pientä ja sit jotain isompaa. Tarkeneeko pikkunen jos mulla on pitkähihanen body, päälle potkupuku jossa töppöset. Kauluripipo ja sen päälle vielä myssy. Sitten äippäpakkauksesta tullut haalari päälle. Käsille mulla on lapaset. Eli onkohan hyvä? Mitä muuta on hyvä
olla mukana? Omaa laukkua en vielä ole pakannut mutta ehkä vielä tän päivän aikana sekin tulee tehtyä :) Kovasti haluaisin että tulis se lähtö!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Bubble se äp haalari on aivan jumalattoman iso meidänkin neitille vielä! Ja näillä plussakeleillä teidän vaavi tukehtuu kuumuuteen jos sen pistät, pistä ennemmin tuohon haalarin tilalle se vanupuku mikä siellä tuli mukana. Suurimman osan matkasta vauva kuitenkin autossa istuu ja autossa on lämmin. :) Muuten sanoisin, että nuo vaatteet ovat hyvät mitä meinasit, mutta harso kannattaa ottaa kotimatkaa varten myös jos sattuu puklua tulemaan.
Tulee itsekkin vielä puettua neitiä turhan lämpöisiin vaatteisiin ja sitten kohta hoksaa, että toinen on ihan hiessä ja liian paljon vaatetta päällä. :D Yllättävän vähällä vaatteella sitä lapsi pärjää kuitenkin.

Ja kirskikselle kamalasti onnea!! =)
 
Itse ainakin mielelläni kyllä vinkkejä annan kun itsekin tykkään kun on joku jolla on vähän vanhempi lapsi niin sitten voi huoletta aina kysellä, että mites sitä pitikään tehdä. :D

Ja sairaalaan omaan laukkuun ei ihan kamalasti kannata tavaraa kerätä, mulla oli kamalasti kaikkee ja sitten huomasin kyllä hyvin äkkiä, että puolet tavaroista oli ihan turhia. Ja siellä kun ei kauaa kuitenkaan tarvii olla jos kaikki on hyvin. Peseytymisvälineet on hyvät, ehkä joku lukeminen jos tulee aika pitkäks mut voi olla ettei tule. :D Meidän sairaalassa ainakin omat liivinsuojat piti olla jos niitä meinasi käyttää, ja tarttihan niitä sitten kun maito rupes nousemaan!
 
Onnea onnea Kirskis ja Kaiku!!! Täsmällinen oli teidänkin vaavi.

Epalle tsemppiä viime metreihin!

Bubble: meillä on kans se sellainen makuupussi kaukaloon. Se on tosi kätevä, kun sen vetoketjun voi sitten autossa avata ja sinne ei tarvi pukea alle kuin body, housut, pipo ja tumput. Ja ihan lämmin on meidän pikkuisella ollut ja joskus jopa silti liian lämmin. Jos et saa sellaista niin vaikka vain vähän enemmän kerroksia ohuita vaatteita ja vaik harso siihen kaukalon päälle tuulen ja sateen suojaksi. Äitiyspakkauksen haalarit on jättejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mäkin suosin kaukalopussia, meillä on tämä ja Lastentarvike.net - NYT TOIMITUSKULUT 0€! – Tuote: Eisbärchen lämpöpussi turvakaukaloon (hassel) on edelleen nyt 5kk käytössä; tosi helppo kun alle vaan sisävaatteet ja menoks :)
Muuten kyllä ollaan käytetty vaunuissa koko tämä aika noita äp:n haalareita, musta ne on kätevät kun kädet ja jalat jää sinne sisään ni on varmasti lämpimät (ei siis haittaa että ovat isoja), ei olla vielä muita ulkohaalareita edes ostettu.
 
Kiitti linkistä Eltsu Nyt tiedän paremmin mistä on kyse :D Vaikuttaa kyllä tosi kätsyltä eli huomenna neuvolan jälkeen käyn kaupoissa kattomassa että löytyiskö :)

Epalle toivon myös tsemppiä viime metreille! Mulla ei minkäänlaista tuntemusta siitä että tämä olis ulos tulossa lähi aikoina. Eilen laiton facebookiin kuvan mun valtavasta mahasta (moni sitä kuvaa siellä hinku :D, en siis muuten kuvia ittestäni mielellään laita nettiin) ja voi että tuli paljon kommentteja siitä miten iso se on :D ja täytyy kyllä nyt myöntää että on se iso. Yks tuttu sano että kovasti on vatsa vielä ylhäällä joten hän uskoo että mennään jopa kaks viikkoa yli sen lasketun ajan :/ ei kauhean lohduttavaa.
Mutta Kirskikselle se synnytys alko kans yhtäkkiä joten toivotaan Epa että meille kans ;)

Huomenna on se "viimenen" neuvola. Jänskättää hieman se SF-mitta ja sitten joudutaanko sinne polille uuteen painoarvioon. Varsinkin sen mahakuvan julkasemisen jälkeen jännittää se vauvan arvioitu paino kovasti!

Mun kuuluisat kysymykset tulee taas :D
- Miten teillä on ollu valkovuoto raskauden ajan? Miten on muuttunu ja ootteko ollenkaan pistäny merkille mitään erityistä? Mulla nimittäin on nyt jo muutaman viikon ajan ollu tosi tosi vetistä kun normaalisti on kiinteämpää jos nyt niin voi ilmasta :D

- Ilmavaivoja ja suoliston toimivuus? Oliko tässä jotain muutoksia normaaliin olotilaan verrattuna ennen raskautta/synnytystä?

Bubble ja Lillus 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä