Namppis, ihana kuulla, että teidän vauvalla näyttää kaikki olevan hyvin pienestä koosta riippumatta.
Kristiina kyseli
valkuaisista: Mulla oli viime viikolla +/-, aina muulloin ollut -. Terkkari sanoi, että voi johtua valkovuodosta tai siitä, että pissa on ollut vähän kauemman aikaa rakossa (tää jälkimmäinen on tosin mahdottomuus näillä viikoilla kun vessassa pitää ravata koko ajan
).
Sairaalakassin mä olen jo pakannut, tosin muutamat tavarat sinne laitan vasta lähtiessä. Mulla on ihan vaan tavallinen reppu toimittamassa sitä hommaa. Vauvan kotiutumisvaatteet on sitten erikseen hoitolaukussa.
Imetyspaitoja mä en ole hommannut yhtäkään kappaletta. Aika näyttää sitten tarvitseeko niitä. Imetysliivejä olen ostanut yhdet.
Eilen oli taas neuvola. Muuten oli kaikki hyvin, mutta verenpaineet koholla. Mulla ei oo mahdollisuutta kotona mittailla sitä, niin terkkari käski vaan soitella heti polille jos tulee viikonlopun aikana jotain oireita raskausmyrkytyksestä (päänsärkyä, näköhäiriöitä, vatsakipuja...). Pissa on puhdas. Sf-mitta 34cm, sama kuin reilut kaksi viikkoa sitten. Painoa on nyt tullut tasan 13kg.
Vauva on ehkä vähän valahtanut alaspäin, kun sen pää ei oo enää pariin päivään ollut kiinni mun kylkiluissa. On helpottanut omaa oloa melkoisesti.
Eilen mulla oli
ehkä yksi pieni supistus, en oo ihan varma.
Alavatsaa kiristi ehkä 20 sekunnin ajan ja samalla tuntui aikamoinen paine alapäässä. Muutenkin on jalkoväli melko hellänä koko ajan.
Odotan jo tiistaita kun pääsee polille tutkittavaksi ja juttelemaan. Pää on aivan pyörällä koko ajan, kun pitäisi päättää se synnytystapa. Mun ajatuksen vaihtuu pari kertaa päivän aikana. Eilen neuvolan terkkari oli sitä mieltä, että saattavat ottaa mut jo polille sisään, mutta ei mulle kyllä kukaan sairaalalla ole sellaisesta puhunut. Mutta täytyy varmaan varoiksi ottaa sairaalakassi mukaan. :O Neuvolan terkkari myös puhui aivan alatiesynnytyksen puolesta. Tai lähinnä sektiota vastaan. En saanut edes ensi viikolle neuvola-aikaa ton polikäynnin takia, vaan sain ajan vasta seuraavalle viikolle. Terkkari tosin meinasi, että tuskin mä silloin enää neuvolaan tulen.
Hurjaa, kahden viikon päästä meillä ainakin on jo vauva! Koska jos menee yliajalle niin sit ainakin haluan sektion.
Leena ja lapsonen 38+3