*~ ESIKOISHAAVEISTA SYNTYNEET ~*

moips!

Sannya meilläkin masuvaivoja on ollut... mutta Rela-tipat ja Disflatyl-tipat on meillä auttanut ilmavaivoihin.

(.) Mulla on tänään ollut imetysangsti. :kieh: tyttö oli tissillä KOKO päivän! |O En mitään muuta oo tehny tänään ku ollut hemmetin maitobaarina typylle. argh. oikeesti - tyttö söi klo 11-17 melkein KOKO ajan. yhessä vaiheessa olin jo sitä mieltä että NYT riittää et mä en tänään enää imetä YHTÄÄN... onneks tyttö nukahti sit muutamaks tunniks.. no sit taas piti päästä tissille. Söi molemmat tissit ja silti halus lisää maitoa!!! |O Sit menin suihkuun ja annoin tytön isälleen ja sanoin et jos se viel itkee nälkäänsä niin anna Nannia pullosta. :D
Olin pitkään kuumassa suihkussa ja sit katoin Greyn anatomian telkkarista... sillä välillä tyttö sai mahan täyteen ja isä laittoi nukkumaan. :) Nyt on jo parempi fiilis.

huh... toivottavasti huomenna se ei haluis roikkua tissillä ihan koko aikaa... :snotty:

EM ja tissitakiainen 19 vrk :heart:
 
Moikkis DD ja kaikki muutkin. Huomasin nyt vasta, että muthan oli ihan etsintäkuulutettu tuossa pinon etusivulla joskus tammikuussa. No nyt löyty!! :wave:

Oon täällä kahdessa muussa pinossa kirjotellukin.

Lyhyesti tämän hetken kuulumisia: Meidän poika on nyt jo reilut 7 kk. Osaa istua hienosti, muttei paljon muuta. Mahallaan menee kyllä taakse päin kun käsillä nostaa itseään, ja pyörii myös navan ympäri. Hampaita ei oo vielä näkyny. Hauska poika se on, kova hymyilemään kaikille, eikä vieläkään vierasta. Meillä syödään jo PALJON soseita ja puuroja. Tissiä menee myös edelleen, ja myös yöllä kerran. Siitä joutuu sit kai tässä jossain vaiheessa kesällä vierottamaan, kun nyt sais aikaseksi. Yöllä nukutaan 9-11 tuntia vaihtelevalla rauhallisuusasteella. Usein jo aika kivasti, mutta toisinaan itkettää monta kertaa, jotain unia varmaan.

Ihan vaan nyt viimesimmät jutut ehdin lukea tässä. ElinaMaria tissitakianen varmastikin luovuttaa kohtuullisen piankin jatkuvan tissittelyn. Olisin ollu tosi ilonen, jos joku olis mulle kertonut aluvaiheen jatkuvan ja pitkän tissittelyn keskellä, että se vaihe menee aika pian ohi.Vauva oppii vähitellen tehokkaammaksi imijäksi. Taitaa olla vielä yksi tavanomainen tehoimukausi tuossa iässä. Jaksamista vaan. Yrität vaan ehtiä itsekin välillä syömään ja juomaan kunnolla. :hug:

t.Nove&Eki
 
EM Et ole ainut kuka on maito baarina :D Meillä on vaan sellanen rytmi että,yöllä herätään kerran siinä puol 4.Sit aamulla klo 7-8 välissä.Jolloin otan tytön meidän viekkuun koko aamun ajaksi ja imettelen siinä puoli unessa tyttöä.Ja aina käy niin,että tyttö ja mie nukahdetaan.Sit siinä aamuntunteina imetellään sängyssä jne jne.Sit heräillään,imetetään.Sit on päikkäreitä ja imetystä.Kun kello lähestyy klo 19 alkaa maratonimetys :D Eli klo19-22 (joskus klo00 asti jopa) heh heh.
Tässä ois linkki,jossa on aika kiva totuus ainakin meidän rytmistä.Kertoo just niinku meillä. :D
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=100

Muuten täällä menee mukavasti.Samaa rytmiä joka päivä :D

Nuppu 1kk 3pvä :heart:
 
Meillä vaavi kyllä "imisi" ties kuinka pitkään ja olisi tuota maratonimetystä.. Mut sen huomaa selkeesti, et sillä se on semmosta huvituttina pitoa vaan. Eli ei ees niele maitoo ku ihan harvoin jos on pakko. Kummiski josi on nälkä ni syö sillon suht nopeesti ittesä täyteen ja sit imee muute vaan. Tuolloin sit otan rinnan jo pois ku ei selvästikään siks ime, et nälkä olis.
 
suukkis ja sannya jos neidiltä ottaa tissin pois niin sit tyttö saa hirveet raivarit jos ei saa tissiä. :/ tai maitopulloa. Joo, ollaan päädytty antamaan lisämaitoa kun ei tän mamman hermot eikä tytön hermot kestä niitä tissiraivareita. Koska kun tissit alkaa maratonimetysten jälkeen olemaan tyhjät niin tyttö saa hirveitä raivareita tissillä.. pullo onneks kelpaa, ja joskus tutti. :) Päätin että en stressaa liikaa tuosta täysimetys-asiasta. Imetän kuitenkin suurimman osan ajasta, silloin tällöin saa pullosta. Toivotaan että toi tiheen imun kausi olis ohimenevä... :ashamed:

muuten menee hienosti! :D vaikka tyttö on tosi vaativa tapaus.... ei mistään helpoimmasta päästä oleva vauva todellakaan... :heart: :heart: mut niin rakas.

EM ja Tyttö 3 viikkoa :heart:
 
EM meilläki tänää on sit ollu oikeen kunnon tiheen imun kausi :D Tankkas siis tos illalla paljon tavallist enempi maitoo, eli ihan imi ja nielaskin ettei vain leikkiny. Hassu poeka, mut kai se sit on se kova kasvupyrähys tulossa tai jottai B) Jospa se ny sit nukkuis yölki paremmi.. saattaapi kyl olla toiveajattelua vaa..

Ja rintaraivareita saa täälläkin.. Mut sit vaa lopetan imetyksen sillon jos ei tunnu mikkää auttavan ja imetän sitten kun pieni on ottanut unet. Ku sillon se vasta syökin ja tosi hyvin! Miule vaa toi imetys on tosi tärkee juttu... Tosin eipä poika pulloa ees oikeen huoli tai ainaki juo siittä tosi kehnosti. Meil on viel aventin se pullotutti osa mikä ois 0 months.. Ku en haluu et pieni liian helposti sielt sais maitoo, ettei oppis liian hyvälle.. Ku sit pian alkaa hylkii rintaa ja sitä taasen en halua. Ku kyllä tuostaki pullotuttiosasta iha hyvi kaiketi tulee, ainaki ku pitää ylösalasin ni tulee iha hyvin tipottain ja pieni ky siit saa juotuu iha hyvin. Ei vaan malta eikä tykkää. Sama tutin kans, ei kelpaa. Aina sylkäsee vaa pois.

SS/ kuutti 7vkoa ja 2vrk
 
Sannya olit kysellyt cuplattoman käytöstä. meillä sitä kokeiltiin
kun poitsu vaan itki iltaisin. mutta nyt ollaan eilisestä lähtien oltu
ottamatta, koska tuntui että itku vaan paheni ja paheni...ennen valvottiin
joka toinen yö kahteentoista itkuineen ja nyt sitten joka ilta ja välillä jopa 01.00 asti...
eilen ku jätin cuplattoman käytön on ollut paljon parempi, tosin vielä välillä
itkuinen...sain eilen kuitenkin jo puol 11 nukkumaan. en anna kuplatonta nyt
ainakaan viikkoon...katsotaan onko vaikutusta. Käytetään kyllä Rela tippoja.

TinyAngel ja poitsu 1kk & 2viikkoa
 
Meillä cuplaton ei tuntunu juurikaan auttavan mut disflatyl näyttäis ees vähä auttavan :)

Huomen on pojan ristiäiset:) Tein just gluteenittoman suklaatortun sinne juhliin =) Toivottavasti ei pala pohjaan täs palstailles :D Jospa siis laittais kellon soittaan...
 
ElinaMaria mulla kans tuntuu välillä iltaisin
maito loppuvan. Välillä poitsu on iltaisin
tuntitolkulla rinnalla...ja silloin saattaa maito
loppua ja ollaan annettu korviketta. Mutta
nyt taas ollaan pärjätty ainakin viikko omalla
maidolla.
 
d-vitamiineista.
mä olen kuullut että öljypohjaiset
d-vitamiinit saattaa aiheuttaa mahavaivoja, mutta
vesipohjaiset eivät. Olettekos te kuulleet samaa?
meillä on vesippohjaisia d-vitamiineja...
kokeilin kahvin pois jättämistäkin siis itseltäni, ku
kuulin että sekin saattaa vaikuttaa äidinmaidon kautta
mutta tänään aloitin taas juomaan ku ei sekään auttanut.

meillä siis illalla poitsu valvoo noin 19 asti sinne yö 00.00 asti
nukkuu pieniä pätkiä sylissä,roikkuu tissillä...ja saa raivareita.
tyytyy välillä tuttiin välillä ei..yleensä kävelen pitkin taloa poitsu
olkapäällä johon pian nukahtaakin.herää kyllä jos meinaankin
siirtää pois sylistä.Yöllä 00.00 ku vihdoin nukahtaa ni sitten
herättää hyvinä öinä 03.00, 06.00ja kuuden jälkeen tunnin välein.
Nyt on ollut huonoja öitä 3 peräkkäin ja on herättänyt
0,5-1,5h välein..ZZZZzzzz vähän oon väsynyt. Päivälläkin nukkuu
niin huonosti ettei mulla oikein mahdollisuutta päikkäreihin. nukkuu
hyvin vain ku lähden johonkin joko autolla tai vaunuilla. muuten
nukkuu vain noin tunnin...nyt tosiaankin cuplattoman
käyttö lopettu ja toivotaan että mahavaivat vähenis.nyt poika nukkuukin :heart:
on nukkunut nyt tunnin...mikä ihanaa niin ei oo tähän aikaa illasta nukkunut ties milloin...
jotenkin tuntuu siltä että cuplattoman pois jättäminen tosiaankin saattais auttaa. =)
 
Suukkis ihanaa juhlapäivää teille!!! :flower: :flower: :flower:

Meillä on aikalailla sellainen yörytmi et tyttö nukahtaa vasta 00.00, herää syömään n. kolmen tunnin välein. Joskus nousee ylös jo silloin 6-7 aikaan mut joskus saadaan nukkua koko perhe kymmeneen asti. :D

Meillä kyllä tyttö syö hyvin tuttia, pulloa ja tissiä. :) Et ei hyljeksi mitään. Meil on sellasia Emman tuttipulloja missä on se kolmen virtauksen tutti. Et ykkösellä me syötetään niin saa ees vähän imeä ettei ihan lurhada kaikki kurkusta alas... vaikka mun oikea tissi on kyl välillä sellanen suihkutissi et ei sen paljo tarvii siinä mitään tehä kun maito valuu kurkusta alas. :D :D :LOL:

zoe mäkin yritän tyttöä röyhyttää mut se ei oikein osaa sitä. :/ yleensä tissien välissä. joskus tulee röyhtäys hienosti mut kyl toi on enemmän piereskelijätyyppiä... :LOL: siihen se disflatyl auttaakin meillä tosi hyvin. :)

TA meillä on usein samanlaisia iltakitinöitä... kai se vaan kuuluu asiaan. Meilläkin tyttö nukkuu 1-1,5 tunnin päikkäreitä YLEENSÄ. Eilen kyllä nukkui koko päivän!!! Nukahti joskus 1 aikaan ja sit heräili syömään parin tunnin päästä, taas nukahti saman tien, ja taas parin tunnin päästä syömään ja sit vielä nukkui yhet unet!! vaikuttikohat kuuma ilma tuohon väsymykseen?

Mä oon ihan varma et mä sain tytöltä äsken ekan hymyn. ;) Ehkä meijän neiti on superkehittynyt ja osaa hymyillä jo kolmeviikkoisena. :LOL: Kyl aamuhetket tytön kanssa on ihan parhaita! :heart: :heart: :heart:

EM ja tytsy 3vk ja 2 pvä :heart:
 
Mu mielest kyllä ei oikein voi sanoa, et millon on oikee hymy.. Koska vaavi hymyilee myös pissan tultua ja sitähän ei sinänsä heti kyl huomaa. Mut jossai vaihees huomasin, et hymyt alko olla tarkotuksellisia eikä vain vahinkoja kun hymyili monesti peräkkäin ja juuri sillon kun pojalle leperteli =)

Meidän poika sai tänään nimekseen Atte :heart:
 
onnea suukkikselle nimestä :heart:
tänne ei erikoisempaa, ens viikolla olis miian 5kk neuvola =) ....täällä jokellellaan, nauretaan,pyöritään,pompitaan...
ja vauvauinnissa ollaan myös käyty,ja sukelleltukki jo :D

jos joku haluaa olla fb:n kautta yhteudessä myös nii laittakaa yv:tä...

miia on nyt sylissä nii vaikee kirjottaa,osaa jo rimpuilla :LOL: ..joten täytyy lopettaa...

:wave: :wave: :wave:

vauvis ja Miia kohta 5kk :heart:
 
Suukkis ihanan nimen pojalle annoitte :heart:

täytyy välillä käydä kurkkimassa täällä.. vaikka vielä ei mitään kummempia synnytysoloja olekaan.. (jonkin verran limatulppaa tuli rv 36 synnytystapa-arvion jälkeisenä päivänä, mut siihen jäi.)

kuitenkin vaan 4vko, ni täällä puolella ollaan.. :wave:
38+1
 
Onnea Suukkiksen vauvalle hienosta nimestä :flower:

Meillä poika on kääntyillyt n. 1,5kk ajan selältä mahalleen, ihan tarkoituksellisesti. Tekee sitä aina kun on vaan mahdollisuus. Hymyilee paljon ja joskus kiljahteleekin :D

Tiheäsyöntivaihe menee ohi jossain vaiheessa. Meilläkin poika söi tosi tiheästi alkuun, sai viettää koko päivän vauva rinnalla. Nykyään syöntivälit on huomattavasti harvemmat, kun on oppinut tehokkaaksi imijäksi. Toisaalta välillä syöntiin menee tuntikin, mutta sitten poika taas jaksaa pitkään ilman tankkausta. Vauvoilla voi välillä olla muutenkin tiheitä syöntikausia, kun ne tilaa lisää maitoa. :)

Veiled & poika 4,5kk
 
Juu kyllähä noi tiheän imun kaudet ainakin mulla on selvillä, joskus vain tulee mieleen, et näinkö pienellä niitä jo on :p Ku usein sanotaan niistä tietyistä ajoista millon on, eli olikos se ny 2,5kk iässä jne. Mut on sinänsä harmi ku jotkut ei noista tiedä ja sit annetaan pulloa ku ajatellaan, ettei oma maito riitä. Sillon vaavi helposti alkaa hylkimään rintaa.

Voihan vitalis.. Atte o iha väsy mut ei millään anna unen tulla :p
 
Onnea tännekin HanTa!!! :D :flower: :flower:

Ja suukkikselle onnea hienosta nimestä... tai siis pojalle. :LOL: :D Ihana nimi.

(.) mä oon täällä alkavan rintatulehduksen kourissa... :headwall: eilen illalla oli niin kipeä rinta ettei tosikaan.... AU!!! Onneksi buranan ja lämpimän vehnätyynyn avulla olo helpotti. Toivottavasti ei tule ihan kunnon tulehdusta. Se ei olis kivaa... sattuu muuten aika paljon toi imettäminen kun on tissi ihan tulessa. :x |O

EM ja tytsy 3 vk ja 5 pvä :heart:
 
EM oothan yrittäny pumpata ain ja sillonkii ku pieni imee ni puristelet samaan aikaan niit kohtia mihi on pakkaantunu? Mul on pari kertaa meinannu tulla tulehus ja jonkinmoisia tiehyttukoksia o sillo ollu ku on kuumeenki nostanu, mut oon saanu ne pois ku ajoissa oon niitä aukassu.

Perjantaina olis neuvola ja sillon pieni saa rotarokotteenki.
 

Yhteistyössä