~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Me käytiin hakemassa relatippoja Niialle, antibiootti kun pistää toisen mahan ihan kuralle... Joka syötöllä on tullu ripuli. Ei valita mahaansa mutta se on kuitenkin ihan sekaisin, toivottavasti nuo auttais kun vielä kuitenki ens perjantaihin asti pitää antibioottia syödä.

Siirrytiin nyt hetkeks takasin kertiksiinkin tuon ripulin takia. Käytetään nyt sen aikaa, että vatsa palautuu normaaliksi. Ei oikein jaksa kestoilla, kun eilenkin sai joka vaipan huuhdella kakasta.
 
Onnea atelle :) kohta se jo täyttää yks vuotta :)

Opiskelua mäki oon miettiny. että jatkaisko kesken jäänyttä kuvaartesaaniks opiskelua vai meniskö firmanperustamis kurssille. varmaan sitä viimeistä kun en vielä voi jättää poikaa hoitoon.

meille kuuluu hyvää. poika jatkaa Pa:n sanomista, joka sitte kontekstista riippuen tarkottaa iskää, pierua tai vaippaa. :D ja kaikkea siltä väliltä. oppi tässä eilen ryömimään ja saa alkaa ettii alimmille tavaroille paikkaa.

niin ja me myytiin meidän kämppä. ei hajuakaan mitä nyt tapahtuu. ulos pitäs olla enskuun viimenen päivä. vuokralle sitte varmaan. ärsyttää ku haluis vähän säästää rahaa, ja me säästettäis vuokrassa yli satanen jos muutettais keskustasta 10 km pois. vielä enemmän jos asuttais 25 km päässä. mut mies haluu jostain syystä keskustaan asumaan.

mä alan tänään ompelee NB sisävaippoja. vauvakuumetta pukkaa ;)
 
eilen käyty hammaslääkärissä TAAS! ärsyttää ravaa siel kokoajan. mut minkäs teet. taas hammaslääkäri sanoi et ois yksi väliaikainen paikka (taas!!!) joka laitettu kesäkuussa ja se pitäis nyt sit laittaa kunnolla. mut mulle riitti nyt!!! lähdin sieltä ilman uutta aikaa. jos kerta paikka kestänyt suussa kesäkuusta ni saa sit kestää ens kesäkuuhunkin. Mua niin ottaa päähän että kahden reiän takii ne on nyt juoksuttanut mua sinne neljä kertaa ja sit ku täs on ollut tää viisaudenhampaan poistokin senkin takii jouduin menee 3 kertaa. Meiltä kuitenkin hammaslääkäriin yli 10km ni ei ihan viittsis jokapäivä ravaa!!! :kieh:
ja niin missä on ne suomalaiset hammaslääkärit? mä en ymmärrä sanaakaan noiden puheesta mitään...kaikki hammaslääkärit (ainakin mulla ollu)
nykyjään on huonosti suomea puhuvia viro tai venäläisiä....


muuten kuuluukin ihan hyvää. Poistu nukkuu nyt ulkona vaunuissa. kuhan herää ni lähdetään kauppaan ja mun vanhemmille kylään. :)

ihanaa ja aurinkoista torstaita!!!
 
Ex-Vifslan nikkiään lyhentäneenä ilmoittautuu. :wave: Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja oikeasti päivittäin, mutta aika ei tahdo riittää kirjoittelemiseen. On niin kovasti muuta puuhaa, ja nautin siitä, että päivien valoistumisen myötä on myös tullut uutta puhtia ja energiaa touhuta.

Tammikuu oli levoton, kun Onnilla oli flunssa ja hampaita tulossa samaan aikaan. Yläetuhampaiden puhkeamisen myötä tilanne rauhoittui, joskin nyt taitaa pukata jo uusia. Öistä itkun tuherrusta nuo hampaat aiheuttavat, mutta en mä valita, sillä loppujen lopuksi yöt menee hyvin, 1-5 tutin laitolla keskimäärin. Joskus on joku puolen tunnin lörpötystuokio keskellä yötä, ei paha sekään, vaikka itkuunhan se aina päättyy, kun toisen kujerteluun ei vastata. Ja aamuyöllä alkaa aina levoton nukkuminen, mutta sitten poika otetaan kainaloon tuhisemaan, ja taas uni maistuu. :heart:

8kk neuvolassa saatiin uudet komeat mitat: 77cm ja 10,7kg. Äitin pieni. :heart: :LOL: Ryömimään poika oppi viikko sitten, ja nyt menee jo lujaa, vaikka meno onkin vähän toispuoleista. Tyyli vapaa, pääasia että pääsee sähköjohtoihin ja kisun ruokakuppiin käsiksi. B)

Vifi ja Onni-mies 8,5kk

TA ne suomalaiset hammaslääkärit on vielä koulun penkillä. Pikkasen myöhään on tajuttu, että hampilääkäreitä tarvitaan LISÄÄ! Ei paljon auta seuraavaan pariin vuoteen se tieto, että koulutuksen aloituspaikkoja on lisätty. Ja sinä aikana suomalaisten suussa ehtii muhia ties minkälaisia pommeja, huh. :x Toivottavasti saat hammas-asiat kuntoon. Itselläni ainakin vuoden verran vielä jonotusta edessä, ennen kuin pääsen hammashoitoon. Että ihan niin hyvin asiat opiskelijaterveydenhuollossa. :kieh: Mähän ehdin hyvässä lykyssä jo valmistua ennen hoitoon pääsyä. Kiva. Ja sit jonotellaan jossain kunnallisella puolella seuraavat pari vuotta. :kieh:
 
en oo mäkään ehtinyt tänne kommailla... :)

suukkis nii joo, eipä noista enää oikeen tiiä milloin kakkaa ja milloin ei. Meil tulee aika usein ruuan jälkee kun on vähän touhuillu mut vahingossa joskus saadaan pottaan osumaan. :D Nii ja onnea 10kk Atelle!

TA hyi... hammaslääkärit on inhottavia. Ompas aikamoista pomputusta. :/ Mikseivät laita suoraan kunnon paikkaa... :x

vifi komeet mitat! Onni on pitkä poika!!! =) Meil on ollu kans tosi levottomat yöt.

Syy huonoihin öihin taisi löytyä: eilen ja tänään tuli kaksi hammasta läpi yläikenistä. Nyt siis niitä on neljä. :D Viime yön nukkui sitten klo 20.20-06.45 inahtamattakaan! Siis mä sain nukkua! wauuuu... :D :D

EM ja Myy 9kk :heart:
 
EM hienot yöunet, onnee!! Ja onnee hampaistakin! :heart:

meil o kans puhkeemas neljäs tonne ylös, mut kyl se viel vähä antaa ootatuttaa. On selvä reikä siin ja iha turvonnu, mut viel ei oo tullu läpi.

Tänään kotoseudulle tuulettuun kaverin ja leffa-illan parissa! :heart: Jeeee!! Palataan! :wave:
 
Niin se aika vain vierähtää. Lukemassa olen käynyt, mut kirjoittaminen on taas jäänyt.

Zoe-F Kiitti tuosta pullovinkistä. Vielä en ole sitä hankkinut, kun nyt näyttää, että Ainun pullo kelpaa taas. Aventin pullosta ei ole suostunut ottamaan koskaan.
Tsemppiä opiskeluihin. Mä yritän saada opintoja päätökseen. Yritän tehdä opiskelujuttuja tässä äitiysloman aikanakin.

Alley Toivottavasti Niia on jo parantunut. :hug:

EM Hienot yöunet teillä nukuttu.

Vifi Hyvin on poika kasvanut.

Me käytiin tiistaina 4 kk lääkärineuvolassa. Neiti kasvaa hyvin ja tasaisesti. Jäntevä tyttö. Paino oli 7596g, pituus 65,5 cm. Pelkällä rintamaidolla on menty. Ehkä tässä vähitellen aloitellaa maistelemaan kiinteitä. Korviketta on saanut vain jos olen ollut jossain käymässä. Nyt on tässä kuussa ollut niin paljon kaikkea menoa, johon en ole voinut neitiä ottaa mukaan. Mut on ollut mukava käydä työkavereiden kanssa syömässä ja teatterissa. Eilen olin yhden esimiehen läksiäisjuhlissa, kun hän jää pitkän työuran jälkeen eläkeelle. Seminaarissakin tuli yhtenä päivänä käytyä opiskeluiden puitteissa. Nyt on onneksi neitille pullosta maito kelvannut.
Kääntymisen onnistuminen on jo aika lähellä. Kyljelleen kääntyy jo hyvin, mut vielä vaatii hiukan harjoittelu, et kääntyy kokonaan. Vatsalla ollessa on nyt alkanut yrittää eteenpäin, vaik ei vielä ole aikakaan. Vatsalla ollessa yrittää peruuttaa.

Nasuli08+Milla 4 kk (tänään)
 
Voi voi, niin se aika tosiaan menee. Ihan hassua, että odotusaikana tuli ihan kauheasti tekstiä ja tuli vietettyä täällä pitkiäkin aikoja. Aika haikeaa. Kauhea vauvakuume on täälläkin, mutta en mä usko että me vielä. Kaikkee on niin ikävä, sitä plussan odotusta, masua ja kaikkea :ashamed: :heart: Jos vaikka sitten kun tyttö on lähempänä kahta vuotta.

Täällä kaikki on ihan mallillaan, ei ihmeitä. Kasvetaan, kehitytään, opitaan uutta puolin ja toisin. Ei meilläkään oikein enää vauvaa ole :snotty:

Ihania päiviä :heart:
 
Kivan kokonen masu vauvis! :heart: Miulaki välillä pullottaa ku mikäkin..

Kotopuoles oli kivvaa, kävin vaa kaverin luona ja näin yht toistakin. Ei kummosempia, baarissaki käytiin ja jorattiin yli kolmeen, miltei siis koko ajan tanssittiin :LOL: Vedellä menin koko yön ja ol oikein kivaa! =)

Atelle tullu eilen neljäs hammas ylös :heart:

SS/ Atte ~10kk ja mörrikkä 15+4
 
TA:lle tsemppiä hammaslääkärin kanssa :hug: Onnea pikkumiehelle 10 kk :heart: Ajatella, kuinka se aika menee nopsaan :eek:

Kiva kuulla Vifistäkin, vaikka eka meinasin, että hä kukas toi on :LOL: Onnilla oli komeet mitat :heart:

EM:lle Onnea hyvästä yöstä ja Myyn uusista hampaista :heart:

Nasuli Millallakin hienot mitat :heart:

Vilma Juu, odotusaikana tuli päivässä välillä monta sivua. Vaikka käyn mä lähes päivittäin kurkkaamassa, mutta ei tuu kirjoiteltua.

Suukkis Onnea Atelle hampaasta :heart:

Täällä ei kummempaa. Taiteillaan edelleen päiväunien ja kunnon yöunien yhteensovittamista. Neiti kun nukkuu aina vain päivällä niin tolkuttomia unia :LOL:
Meillä on ollut aika paljon ihottumaa minkä itse ja neuvolalääkärikin on mieltänyt ruoka-aineallergiaksi. Käytiin viime viikolla lastenlääkärillä ja atooppiseksi ihoksi lääkäri meinasi. Voi joku ruoka-aine pahentaa tai sitten ei. Mutta nyt paremmilla rasvoilla iho alkaa ainakin näyttämään paremmalta :heart:
 
moikka!

vauvis sullahan on jo kiva masu! =) voi että, mulla on vähän raskauskuume... :p mut ei vauvakuumetta vielä. :D :D

suukkis kiva et oli hauskaa olla tanssimassa! :flower: ja onnea neljännestä hampaasta!

Sompio hienoa että rasvat auttaa. :hug:

meille ei kuulu mitään kummempaa. tyttö kävelee tukea vasten jo tosi etevästi - vaihtelee huonekalujen välillä ja sit kun tulee liian iso rako niin ojentaa käden ja huutelee käskevästi että pitää mennä auttamaan. :LOL: matolla osaa kontata ihan oikein mut heti kun pääsee liukkaalle lattialle niin alkaa kiskomaan itteään eteenpäin toinen jalka siinä edessä ja toinen konttausasennossa. :D

Myy oli ekaa kertaa yökylässä la-su. Hienosti oli mennyt, pientä ikävää oli mutta se on normaalia. :) söi ja nukkui tosi nätisti! Oltiin miehen kanssa juhlimassa. :)

meijän yöt on rauhoittunu kun oon kekannu et käännän lapsen mahalleen kun se on nukahtanut. Nukkuu paljon rauhallisemmin! ainakin toistaiseks. Selällään kun nukkuu niin kääntyilee ja konttailee ja nousee seisomaan sängyssä mut mahalleen ei peuhaa ollenkaan niin paljon! viime yönäkin nukkui klo 20-5.30, silloin käytiin laittamassa tutti ja sit jatko viel 6.50 saakka unia. :)

EM ja Myy 9,5kk :heart: :heart:
 
hittolainen ei se mahallaan nukkuminen mitään auttanut. :( viis kertaa sain yön aikana käydä kääntämässä lapsen takaisin vaakatasoon. :kieh: Ja kaiken huipuks se päätti herätä kello KUUS ja on nyt ekoilla päikkäreillä kun kello on puoli yhdeksän. Aamu alkoi pelkällä kitinällä ja narinalla ja kiukuttelulla.. meidän molempien osalta. :ashamed:

Teippaan kohta koko lapsen jeesusteipillä kiinni tuonne sänkyyn. siinähän yrittää nousta istumaan... *kele. :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä