~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Sompio meil sama, sukkia kiskotaan jalasta pois ja sitten niitä raahataan suussa mihin millokin. Aina sitten on pyykissä parittomia sukkia ku toinen on johonkin jemmattuna...meil kans haluttais syödä vain ja ainoastaan itse. sotkuahan siitä tulee, mut oon antanut toteuttaa itseään jos ollaan kotona. Joka aterialla on oltava jotain sormiruokaa muuten suu ei aukea lusikoitavalle ruualle.
 
EMKokeiltii sitä tassuhoitoa parisen viikkoo ja sit loppu kokonaan hermot sen suhteen. Mitää muuta ei saatu aikaseksi kun hysteerinen huuto ja ei rauhottunut ollenkaa ennen syliä. JA heti kun laski sänkyyn huuto alkoi uudestaa. Viola nukhataa suht helposti kyllä takasin että imasee pari kertaa pulloa ja nukahtaa uudestaan,mutta kun herää sitten tunnin -max2 tunnin päästä uudelleen... :(
 
tänään meil nukuttu tosiaan kaupoilla sen noin 30-40min ja sitten kotona laitoin vaunuihin nukkuu ni nukku noin 2,5h. Heräs vähän ennen neljää. ja sain ilman tappelua pojan nukkumaan 21.00. Jonku 5-6min taputtelin ja silittelin poikaa ja sit rauhottu omaan sänkyynsä nukkumaan. jee! että mä oon sit niin onnellinen! :D Toivottavasti yökin ois rauhallinen...ainakin on nyt nukkunut jo 1h heräämättä, jesh!
 
Neuvolassa käyty: 7415g, 66,1cm ja 42,6cm Oli tehny taas kasvupyrähdyksen ja paino pituuteen nähden nollakäyrällä eli ihan sopusuhtanen tyttö. Neuvolatäti on niin ihana kun se tykkää kovasti Niiasta, ihmetteli että se istuu niin tukevasti sylissä kun odoteltiin vastaanotolle pääsyä. Sanoi että istuu kuin puolivuotias :D Niialle aletaan antamaan 3krt päivässä soseita 2 kasvis ja 1 hedelmä. Hedelmän siirrän iltaan ja kasvikset tulee lounas ja päivällisaikaan. Määrä saa olla niin paljon kuin tyttö jaksaa syödä. Puuroista puhuttiin, että niiden aloitus jää reippaasti 5kk jälkeen tai jos aloitetaan ni otetaan vain riisi ensin, mun keliakia takia. Muutenkin viljoilla edetään varovasti ja vehnä on sitten viimeinen mikä tulee mukaan. Ens kerralla sitten mietitään niitä lisää.

Meillä oli myös lääkärikäynti, siellä ei mitään ihmeellistä en saanut kysytyksi mitään lääkäriltä kun oli ulkomaalaistaustainen. Jotenkin aina nousee "karvatpystyyn" kun lääkäri ei ole suomalainen. Noista viljoista kyllä kysyin ja sanoi, että joskus keliakia on heti syntymästä lähtien ja joskus se tulee vasta myöhemmin. Kysyi halutaanko lähetettä verikokeisiin niin päätettiin että edetään vain varovasti viljojen kanssa ja sitten jos antaa aihetta ni mennään. En halua kuitenkaan turhaan näin pientä piikityttää, ehkä sitten kun ymmärtää paremmin että mitä siinä tapahtuu. Toivottavasti päästäisiin sinne asti tai jos joku lääkäri määrää kokeisiin muiden asioiden takia ni otattaa samalla.

Alley ja Niia 4kk 1vko
 
Ikuisuus Onnea! :heart:

HanTaHyvät ultrakuulumiset.

Alley Mukavat neuvolakuulumiset teille.

TA Toivottavasti yö sujui hyvin, kun illalla oli noin hyvin nukahtanut.

Meille kuuluu hyvää. vielä ei olla kiinteitä aloiteltu, mut varmaan tässä parin viikon sisään aloitetaan maistelemaan. Kovasti tytön tekisi jo mieli jotain muutakin, kun jos on sylissä ja itse syö jotain niin katsoo, että eikö hän saa ja suu käy niinkuin söisi jotain.
Eilen neiti harjoitteli kääntymistä oikein urakalla. Oli jo tosi lähellä, että olis päässyt kääntymään selältä vatsalle. Ehkä se tässä muutaman päivän päästä tapahtuu, jos vain jaksaa yhtä paljon harjoitella.
Yöt neiti nukkuu edelleen kohtalaisen hyvin. Aina ei rauhoitu tutin antamiseen, vaan tarvitsee maitoa ja nukahtaa siiten. Siitä saa nostettu omaan sänkyyn nukkumaan. Aamuyöstä jää välillä viereen nukkumaan, kun tuntuu, että nukkuu siinä aamulla pidempään.
Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa ja valmistautua lähteä katsomaan juhlapaikkaa.

Nasuli08+Milla 4.5 kk
 
Sompio onnea sormiruokailumenestyksestä! Meillä ei mene suuhun asti mitään, ei sitten MITÄÄN. :headwall: Poju kahmaisee kyllä ruokaa käteen, sulkee ruokapalan nyrkkiin, ja sitten tuijottaa nyrkkiään, että "mitäs tuolta sormien välistä pilkottaa ja miten sen saisi suuhun". Lopulta kyllästyy ja alkaa ravistella kättään sen näköisenä, että "hyi hyi, pois tuommoiset niljakkeet mun kädestä". :LOL: Pinsettiotteesta ei syödessä tietoakaan, vaikka kaikkea muuta näprää jo taitavasti. Ei olla vissiin harjoiteltu tarpeeksi...

TA toivottavasti yöt alkaisi rauhoittua jollain konstilla, päikkäreitä rukkaamalla tai JOTENKIN. Olen ymmärtänyt, että teidän yöt on olleet levottomia AINA. Miten ihmeessä sä jaksat???

Alley hyvät mitat saitte neuvolasta. Se on tosi hyvä että kasvaa hyvin, niin ei tarvitse ottaa ruuista stressiä. Voi vaan antaa syödä sen verran mitä maistuu. :)

Nasuli niin kauan ei hätää, kun vauva vain katsoo sun syömistä, mut ootas kun hän ymmärtää suuttua siitä että hän ei saa! Arvaa vaan kelpaako mun pojalle enää aamupuuro, kun mä syön leipää vieressä. Pullakahvitkin täytyy ajoittaa päiväuniaikaan... :LOL: Voi ei, mä olen luisumassa tähän kuuluisaan "herkutellaan kun lapsi/lapset nukkuu" -taktiikkaan... :ashamed:

Meilläkin ollaan nyt se 9kk. Ryömitään vauhdilla mut konttausasennossa vain nytkytään paikallaan. Istumisesta tuetta ei tietoakaan...

Ollaan vissiin siirtymässä yksiin päikkäreihin, sillä kaksien unien päivät eivät oikein toimi enää. Esim. eilen: nukkui aamupäivällä 10.45-11.15 eli puoli tuntia, sen jälkeen oli monta tuntia kauhean kiukkuinen mutta ei suostunut nukahtamaan. Nukahti vasta klo 15, nukkui klo 17 asti, sitten valvoi 22.15 asti!! Vaikuttaisi siis siltä, että pitkät päikkärit pitäisi ottaa aikaisemmin, mut se taas edellyttää että ekat olisi jätettävä pois. Katotaan nyt, miten käy. Onneksi yöt nukkuu pääsääntöisesti tosi hyvin. :heart:
 
BabyB voi hitsi... :/ Mä en oikeen sit osaa sanoa mitään. Tietysti Viola on jo sen ikäinen että vois pärjätä yönsä ilman maitoa, riippuen tietty et miten se syö päivällä? Voisko yösyönnin lopettaminen rauhoittaa öitä? Meillä se toimi (siihen saakka kunnes oppi liikkumaan... )

TA mä kans ihmettelen et miten ihmeessä oot selvinny... teillä poika heräilee niin paljon! Mut kai kaikkeen tottuu. Mut hienosti oot kyllä jaksanu! :heart:

alley toivottavasti ei oo keliakia periytyny! Mut nythän se lapsi ei muistaisi piikkejä kovin kauaa. Noin pienet vauvat muistaa sen vaan niin kauan ku pistää ja sit se jo unohtuu. :D Isommat sitten jo osaa pelätä ja murehtia sitä piikkiä. Mut ymmärrän, ei oo kivaa viedä vauvaa piikille.

Nasuli ja Vifi meillä kun tyttö näkee että joku ottaa leipää niin se sanoo pääpää ja osoittaa leipää. Sitten mitään ei suostu syömään ennen kuin saa palasen leipää eteensä... :saint: Me ollaan muutenkin jo annettu maistella kaikkea melkein mitä haluaa. Jotenkin musta tuntuu että haluan opettaakin lapsen ennakkoluulottomaksi syöjäksi. Meillä on maistettu jo suklaata, kivennäisvettä, margariinia... :D

Meillä tyttö on kuumeessa. :( Viime yönä vaan itku ja huusi klo 3-5, jonka jälkeen sitten onneksi nukahti meidän väliin ja nukkui aamukahdeksaan. Aamulla mittasin kuumeen niin oli 38,4 , nyt myöhemmin oli 38,6. Sit annettii suppoa mut onhan toi vaan kitissy koko päivän. Pieni parka.

 
Vifi kyllähän tuo poika on aina nukkunut tosi huonosti. Nykyään kyllä paljon paremmin ku mitä alle 3kk ikäisenä. Toivottavasti tosiaankin saatais nyt päikkäri/yöunet kohdilleen. No onhan tää aika rankkaa ku ei saa nukkua.Mutta pakkohan se on vaan jaksaa ja jos oikein rankaksi menee ni meen sit itsekki päikkäreille ja melkein joka ilta meen nukkuu jo 21.00 tai viimeistään 22.00.Onneksi sentään jo yhtenä yönä on nukkui 8h putkee. Se oli luksusta!!

tsemppiä teillekkin päikkäreiden muokkaamiseen! Onneksi yöt teillä hyviä. :heart:
meilläkään ei vasemmalla kädellä saa kunnolla pinsetti otetta. Saa kyllä jos viitsii oikein yrittää, mut oon huomannu et jos ei onnistu muutamalla yrittämällä ni vaihtaa kättä.
10kk neuvolassa meillä testattiin pinsetti ote ja siel jo huomas ettei vasuri oo yhtä näppärä ku oikee.
 
ElinaMaria no kyllähän tähän väsymykseen tottuukin. Mut meen aina aikaisin nukkuu ni jaksan sit yö heräämiset ja sen et poika nousee jo kuudelta. Joskus oon niin väsy etten sit vaan tee yhtään mitään ja koitan lepäillä/nukkuu ku poikakin unilla.joskus viikonloppusin lipsu nukkumaan meno ku miehenikin valvoo ja sit kadutti aamulla (eli olin rättiväsy-kiukkukammotus)...Nykyään oon fiksumpi enkä valvo viikonloppusinkaan.Ni sitten jaksan paremmin pojan kanssa leikkiä ja nauttia arjesta.

Pikaista paranemista teidän Myylle!! :heart: :heart:
 
jee! viime yö oli hyvä! Heräs sillo 21 aikaan, mut mä olin sillo viel valveilla ja seuraavan kerran herätti 3 aikaan tosin havahtu hereille ainakin kolme kertaa puolen tunnin aikana. mut puol 4 laitoin vikan kerran tutin suuhun ja sitten heräsinkin pinnasängystä tulevaan pulinaan 6.30...ihanan virkeä olo ja miten ihana ilmakin ulkona. Tänään siis ulkoilemaan :)

hyvää viikonloppua teille kaikille!!
 
TA Mites teidän päiväunet/yöunet nyt on mennyt? Meillä nukutaan aamupäivällä n. 2 h ja iltapäivällä max 1 h. Sitten nukahtaa n. 20.30 ja herää yöllä vaihtelevasti 1-10 kertaa ja aamulla herää 7-7.30.
Meillä kanssa aika sotkuista puuhaa on välillä tuo syöminen. Mutta antaa sotkea kun kerran sormin syö hyvin.

Vifi Aikaa myöten se teilläkin onnistuu, tsemppiä :hug:
Meillä on alusta asti tykätty syödä paloja. Esim. muussattua banaania ei ikinä suostunut lusikalla syömään, paloja kyllä.
Meillä periaatteessa istutaan tuetta, mutta on sen verran huteraa vielä, että pitää olla koko ajan vieressä ottamassa kiinni. Varsinkin jos leikkii samalla niin se keskittyminen ei meinaa riittää siihen istumiseen.
Nyt meillä on pari päivää oltu ihme polviseisonnassa, tai miten sitä pitäisi nimittää. Ja täytys olla ilman käsiä :headwall:

Palloleikit on ihan ehdottomia Nupulla nykyään. Samoin piilosta mennään milloin milläkin mitä käteen sattuu. Vetää vaikka paperinpalan päänsä päälle ja odottaa että äiti sanoo Saana hukkui ja sitten kikattelee ja ottaa paperin pois. Tätä jaksaa. Samoin pallon heittelyä jaksaa aika kauan. Nuppu osaa itse heittää palloa jo kohti ja aika kivasti voidaan pallotella.

Mutta nyt neiti heräs. Ruokaa ja lähdetään koko perhe talvitapahtumaan tohon paloaseman pihaan :wave:
 
Meilläkin alettiin tänään konttaamaan :heart: Pieniä matkoja menee konttaamalla, mutta sitten taas ryömitään vauhdilla kun se on niin paljon nopeampaa. Johan Nuppu pari kuukautta heijaili konttausasennossa :heart:
 
Chamorphis
Zoe jaksuja ja pikaista paranemista! Ei oo kivaa kun pieni on kipeenä.. Meillä kans poika räkätaudis. Kolme päivää ollu jo pientä kuumetta... Aamulla vielä oli kans, mut nyt näyttää et rupee helpottaan edes se kuumepuoli. Yskii niin, et välillä lentää laatta kaares. :(
Sompio onnittelut konttaustaidosta! :D
Meillä kans poika oppi kävelemään kunnolla viime viikolla! :heart: Nyt kävelee huoneesta toiseen ja välillä muksahtelee iloisesti. Itelle ei kuulu erikoista. Räkätaudis kans, tuli mokoma takasin. Kiva vaan, kun öisin ei saa henkee ja apteekin mukaan mitään nenäsumutetta ei saisi käyttää raskaana... Raskauden suhteen oon edelleen aika lailla oireeton. Nännit kipeet ja pientä aaltoina tulevaa pahoinvointia lukuunottamatta ei oo mitään ongelmia! =) 25.3 olis np-ultra tulon päällä...

:flower: Hyvää naistenpäivää munkin puolesta! :flower:

Cham ja poika 1v1kk + Toukka 9+6
 
Cham: Mulla oli raskauden aikana melkein koko ajan nenä tukossa ja laitoin vicks voidetta nenän alle vähäsen aina yöks että sai nukuttua. Kyllä siinäkin lukee että pitää neuvotella lääkärin kanssa, mutta terve tyttö meille tuli :) Ja allergiaan sain vastaavaa ku lomudal eli muistaakseni glinor-nimistä suihketta, mutta siinä se vaikutuksen saaminen tietty kestää hieman kauemmin kun allergialääkkeestä on kyse.
 
tulin pikaisesti käymään...meillä ku ollaan sairastettu mahatautia, huh,huh!Minä olen jo tänään ok, mut Poitsu on vieläkin hieman kipee. ruoka ei oikein maistu ja vatsa on löysällä. Tänään on onneksi vaan kerran oksentanut. toivottavasti menis pian ohitse!!
 
Heippa!

zoe ja TA toivottavasti olette jo toipuneet! :flower: Inhottavaa tuollaiset taudit. hyh.

cham onnea pojalle hienosta taidosta!!!! wautsi wau, sitten sitä mennään!!! :D :D

Meillä menee hienosti, lapsen ensimmäinen sana on bongattu täällä. Tänään se varmistui ettei sana ole vahinko: tyttö sanoi tomerasti että pupu, konttasi lelulaatikon luo ja nappasi pupun käteensä. :) :heart:

EM ja Myy 10kk!!! :heart: :heart:
 
...vieläkin heikkoa oloa enkä minäkään ole syönyt kunnon ruokaa ku viimeksi sunnuntaina kolmen aikaan...ja sitten viiden tienoilla ne tulikin jo ulos....nyt sitten jonki verran hedelmiä,leipää, korppuja ja vähän suklaata oon syönyt. ei oikein ees karkki maistu. (eli sillo on TOSI kipee). Yritän muistaa juoda, mut en meinaa muistaa sitäkään...nyt ku muistan käynpä hakee limua...

Poitsukin on viimeksi jotain lämmintä syönyt sunnuntaina. Eilen vielä ainakin lounas tuli saman tien ulos ni en oo sit enää kokeillut lämmintä antaa. leipää, hedelmiä hänellekkin olen sitten tarjonnut ja kaikki semmonen on pysynyt sisällä eilisestä lähtien. Lisäksi tarjoan vettä, maitoa ja Floridal-lääke juomaa. Muuten poika onkin ihan pirteä, mut ei vaan oikein syö mitään. Onneksi juo reippaasti.

Meillä poika on ollut niin terve. (nuhaa kyl ollu pari kertaa) ni sitten iskee heti ekaksi taudiksi joku näin kamala, huh! ja voi meidän pikkuista!! Ensin tähän sairastu mieheni viikko siten maanantaina ja keskiviikkona menikin jo töihin. ja sitten sunnuntaina olikin mun vuoro sairastuu...maanantaina pojan vuoro. En tiiä mitä tautii tää on, mut kuuleman Noro virusta on liikkeellä ja sitä tää vissiin sit on.

onneksi mieheni tuli maanantaina takas töistä kotiin joskus ysin pintaan. Mulla oli kuumetta 39 ja poika oksenteli. En jaksanut olla pystyssä yhtään. teinkin petin olkkarin lattialla ni poika siin sitten leikki ku äiti makoili leikin lomassa. Ysiltä sitten vihdoinkin pääsin sänkyyn nukkumaan. Ihanaa ku mies pääs kotiin poikaa hoitaa. :heart:
 
ElinaMaria ihana miten ajoissa teillä opittu sanoja sanomaan. Meillä ei vieläkään tule oikein sanoja. Joskus vahingossa hokee "äi,ti" joka usein on kyl "äittä" ja kissaa sanoo usein "Kii" ja sekin alkanut muuttumaan "Kitta" ja sekin pitää kovaa ja kirkuen sanoo. :)

Onnea 10kuukautiselle Myylle!!! :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä