Minä kävin kuukausi sitten ilmoittautumassa tänne, mutta on mennyt kuukausi niin tohinalla, etten ole muistanut tähän pinoon kirjoitella.
Täällä tuntuu monella vauvat oppineet hienoja taitoja. :heart: Tekstiä on tullut viime käynnin jälkeen niin paljon, etten ehdi tarkemmin eritellä.
Tytölle tulee huomenna ikää 5vkoa ja tänään käytiin 1kk neuvolassa. Tytön mitat tänään ovat 4225g (syntymäpaino 3205g), 51,9cm (47cm), py 37cm (34,5cm). Että hyvin on tyttö rintamaidolla kasvanut ja painoa kerännyt.
Täällä kaikki menee mukavasti tytön mahavaivoja lukuunottamatta. Niitä on välillä enemmän ja välillä vähemmän, ja tuntuu arki välillä melko raskaalta, kun toisinaan valvotaan aamuun asti vatsakipuitkujen parissa. Onneksi väliin mahtuu toisinaan hyviäkin öitä, niin saa itse nukuttua univelkoja pois. Muuten tyttö on todella ihana ja rakastettava ja kaikki tuntuu menevän hyvin omalla painollaan. On ihanaa, kun on päässyt päivittäin tekemään pitkiä vaunulenkkejä. Keväaurinko lämmittää ja on ihanaa tietää, että kaikki lämpimät kevät- ja kesäpäivät on vasta edessä. Tyttö on jäntevä kuin mikä ja nostelee jo päätään hienosti mahallaan ollessa.
Imetyskin sujuu edelleen hyvin, vaikka suihkutissit tuottaakin pientä ongelmaa. Maitoa on kaikkialla imetyksen jälkeen (imetyspaidat ovat vähän turhia, kun niitä ei saa kuitenkaan pidettyä siistinä, vaan päällä täytyy aina olla vetoketjullinen paita, että saa märän paidan peittoon
) ja välillä kuulostaa siltä kuin tyttö tukehtuisi kesken syömisen. Olen hankkinut rintapumpun ja saanut pakkaseen mukavasti maitoa, niin on sitten varamaitoa, jos itse käy jossakin. Maanantaina onkin ensimmäinen kerta, kun lähden itsekseni pariksi tunniksi pois kotoa, ja mies saa pärjätä tytön kanssa kaksin.
Hyvin on mies ollut arjessa mukana ja tytön hoitoon osallistunut.
Minut voisi
SuukkoSuulle lisätä tuonne listalle:
ikuisuus ja tyttö 3205g ja 47cm 19.2.2010 (40+1)
ikuisuus ja tyttö 5vkoa