~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

On se vaan ihanaa ku porukka raskautuu uudestaan :heart: onnea kaikille!

tulin kertomaan että mut löytää nyt facebookistta, että jos joku haluu kaveriks niin laittakaa nimi vaikka yksärillä niin lisäilen teitä :)

muuten meille ei mitään ihmeempää. viimeisessä neuvolassa mitat oli 8,5 kg ja 69,5 cm. viime kerralla annettiin "lupa" aloittaa soseiden maistelu ja nyt ollaan maistettu perunaa (ei hyvää ) luumua (ihan jees) ja porkkanaa (nami! ) mutta pääasiallinen ruoka on edelleen tissi.

etitään uutta kotia edelleen, mutta sitä täydellistä ei oo tullu vastaan, paitsi pari yli ihanaa taloa väärällä paikkakunnalla, ja yks joka oli melkeen oikeella paikalla mut liian kallis. :|

Onnea eetulle! :flower:
 
vauvis onnea onnea onnea... hienoa että kaikki on ok :D

suukkis poikaako sinä toivot?
Minä en mee sanomaan tuosta pahaolo tyttö hyväolo poika mittään... itse kuitenkin olin tosi kipiä ja poikaa odotin... ja tiedän monta muutakin jotka on tytöstä olleet oireettomia ja pojasta toosi kipeitä.
tärkeintähän se on että on terve tulokas :D
 
vauvis onnea onnea onnea... hienoa että kaikki on ok :D

suukkis poikaako sinä toivot?
Minä en mee sanomaan tuosta pahaolo tyttö hyväolo poika mittään... itse kuitenkin olin tosi kipiä ja poikaa odotin... ja tiedän monta muutakin jotka on tytöstä olleet oireettomia ja pojasta toosi kipeitä.
tärkeintähän se on että on terve tulokas :D
 
toivis voi viude... ja onnea hirmuisesti :D vuoden ikäiselle pikkumiehelle.

alley jos oikein pinnistelen kakkamuistoja taaksepäin... niin meilläkin oli muutamana kertana tuollaista hiutalekakkaa... ja ohi se meni... ei musta ollut silloin mitenkään kipeä meidän poika...
ainahan voi olla neukkulaan yhteydessä jos huolettaa tai askarruttaa enemmänkin.
mut niin pitkään kun lapsen yleiskunto on hyvä, niin en itse huolestuisi.

juups alley vähän alkaa hirvittää tuo pojan menotahti... eilen just nauroin että kohta se tuo tänne jonkun tytön ja piiloutuu sohvan taakse ja alkaa harjoitella pussaamista... noh toivottavasti ei vielä hetkeen...
 
HanTa en mie siis kumpaakaan mitenkää toivo :D Mut väkisin ku menee nii ku edellisessä ni tulee mieleen josko ois poika. Oisha se naisena ihana saada tyttö, mut jos tullee poika ni yhtä tervetullut on sekin, pojat on TOSI ihania!! :heart: Mun tutuissa vaa o ain menny toi nii et jos o tyttöraskaus ni ollu huonoo oloo jne, mut poikaraskaudet ollu helpohkoja :D Tiiän siis et voi mennä niin tai näin, mut senhä näkee sit elokuussa kumpi sielt tulis :)
 
moikka!

ja kiitos tinyangel ja talvis, päätin että ilmoitan hoitovapaan nyt alkuun sinne ens vuoden alkuun ja katselen sitten tilannetta uudelleen.

vauvis hienoa että kaikki oli kunnossa pienellä, onnea :flower:

toivis onnittelut teille "isosta" pikkumiehestä :flower:

meillä ei nukuta edelleenkään |O mä en oikeesti ymmärrä mikä on vialla, poika nukkuu alku yön kiltisti, sitten herää joskus 00-01 ja saattaa valvoa kuuteen asti, torkkuu välillä, mutta ei nuku kunnolla.
tosin meillä on kanssa opittu hirveästi uutta, poika ryömii, istuu ja kääntyilee koko ajan. varmaan ainakin osa syynä levottomiin öihin, mutta kauan yleensä kestää tuo levottomuus?

hirveetä vauhtia menee kyllä tämä aika, meilläkin ollaan kohta jo puolivuotiaita :heart: alkaa vauvakuume kasvamaan, eikä kyllä auta kun täällä ódotellaan jo pikkukakkosia :D
 
delfis onnea pojasta!! :flower:

Suukkis mulla ei ollu Minjasta pahaa oloa ollenkaan :) kolmena aamuna plussan jälkeen tuli 5min minikuvotus. ei mulle tullu mitään ruokayökköjäkään, kahvi oli ainut ku ei maistunu kahteen kuukauteen.
 
Delfis onnea pikku prinssistä! :heart:

Sain vihdoin hankittua ämpärin likaisia kestoja varten ja pääsen huomenna kokeilemaan ekan kerran niitä :) On omatekemiä sisätäyttöjä, pari nöttöstä ja pari niikkiä. Saa nähdä miten toimii tuolla meidän pissa-liisalla. Sitten pitäisi pestä vielä muutamat fuzzit ja swaddlet, mutta en tiedä miten taskut toimii hoikkakoipisella vauvalla. Tilasin lisää kankaitakin, niin pääsee ompelemaan imuja ja lisää vaippoja.

Alusta asti oon halunnu kestoilla, mutta lonkkalasta aiheutti lykkäyksen tähän. Harmittaa, kun äitini kanssa olen asiasta jutellut, niin hän on ihan sitä mieltä ettei mun kestoilusta tuu yhtään mitään. Viimeksi sunnuntaina kerroin että odotan, että pääsen ostamaan toisen pyykkitelineen, ja tuon likapyykki astian. Sanoin sitten että pääsee kokeilemaan onko kestoilu meidän juttu niin hän totesi ihan suoraan että ei se varmasti ole. Mukavaa että viitsii kannustaa tähän... No meillä on äidin kanssa niin samanlaiset luonteet ja sen takia ollu aikoinaan kahnausta, niin se ehkä lisää halua onnistua.

Kuinka usein te kestoilijat vaihdatte vaipan? Tietty se riippuu vauvastakin, mutta vissiin pitää useammin vaihtaa kuin kertisvaippa. Mites paljon yksi imu imee, esim bambuinen? Vaikka kokeilemallahan tuo selviää, mikä meille riittää.
 
alley ihan varmalla onnistut ku vaa päätät nii!! Elä anna muiden masentaa tuossa asiassa, se on helppoo ku heinänteko. Ok, helpompaa ku minen osais ees tehä heinäpaaleja vai mitä lie :D Mut tuoki o semmone juttu, et pitää vaa löytää se oma systeemi, mikä toimii. Kaikilla ku ei kaikki toimi ku lapset o nii erilaisia. Meil tosissaa miltei KAIKKI sisätäytöt+ sisävaipat toimii villisten kans. Merinovillikset ei oikeen toimi, mut niitki parit on. Ja noist siis löytyy vaan kaks merkkiä, mitkä ei toimi ja aika monia ollaan ostettu. Nokkis ja tuhinatuvan M koot ei oikeen passaa. Niistäki vois olla et S koko ois ok, mut ei viihti ostaa ku sit pian jäis pieneks aika pian. Noi o liia isoja meidä rimppakinttu ei mahaa -tyyppiselle pojalle :D Mut muutoin siis nupsukat, tsi-vaipat, hahtuvahullut, neppulat yms yms. toimii. Ei muuta ku kokeilemaan ja oikee asenne kehiin ni varmalla onnistut! Onnee kokeiluun! Toivottavasti pian löytäsit oikeen systeemin teille! Ja koita ihmeessä vaippalainaamojakin, jos ei muutoin tunnu onnistuvan.

Kuin usein vaihdan vaipan
: n.3h (2-3h) välein. Meidä poika ei liene nii hirmusen iso pissainen. Ja toki aina ku tulee kakka ni menee vaihtoon. Mut ei sen useemmin ku kertiksiäkään varmaan. Koska meil on kaikki miltei bambuisia ni se kyl imee iha mielettömästi. Ja meillä siis vaipoista tolla vaihtovälillä kastuu vaa se etuosa eli imukykyä kyl riittäis varmaa 6 tuntiinkin. Mut en ala kokeileen muuta ko öisin. Ku eihä se kiva oo olla märässä vaipassa, ei kestoissa eikä kertiksissä. Vaikka siis bambu miellyttävältä tuntuukin vaiks ois märkäkin.

miut saa kans siis laittaa fb:hen! Tai sit voin lissäillä jos laitatto yv:llä nimen!:) Mut sit siel puolel pitää olla aika hys hys tästä mu raskaudesta ku kaikki ei siel tiiä enkä haluukaa et viel tietää :)
 
Mukava uutta vuotta!

Delfis Onnea prinssistä!! :heart: :heart:

Vauvis Hyvä että ultrassa kaikki oli pienellä hyvin.

Toivis Onnittelut Eetulle!

HanTa Teillä ollaan jo kovasti liikkeellä. Siitä se pikku hiljaa lähtee.

Meillä vuosi on lähtenyt hyvin liikkeelle. Neiti ei vain tahdo suostua nukkumaan pitkiä päiväunia sisällä. Maanantainakin ei nukkunut kuin muutamat puolen tunnin unet. Sit oli kitiseväinen kuin oli kova uni, mut ei malttanut nukkua. Eilen nukkui sit turvakaukalossa haalarit päällä, kun tultiin kaupasta kotiin. Oli neiti vähän hikinen, mut tyytyväisenä nukkui ja jaksoi paljon paremmin seurustella. Eilen oli kaveri kylässä vauvansa kanssa.
Neiti nukkui ensimmäisen kerran viime yönä pinnasängyssä. Nukkuikin tosi hyvin. Ajattelin, et voi vierastaa vähän sänkyä, kun on nukkunut tähän asti äitiyspakkauslaatikossa tehdyssä sängyssä ja tilaa on ollut vähän. Nyt saa alkaa nukkua pinniksessä. Laitoin reunoihin pehmusteet ja vielä pehmopupun ja ison Nallepuhin reunoille pienentämään tilaa. Iloisena tänä aamuna heräsi. Neiti ei ole nyt päässyt nukkumaan ulos, kun on ollut niin paljon pakkasta.
Juttelu on lisääntynyt ja hymyilee ja naureskelee. Vatsalla ollessa yrittää jo päästä liikkeelle, vaik ei vielä kuuluisikaan. Harmistuu siihen, kun ei pääse liikkeelle. Saisi nyt ensin opetella kääntymistä. Siitä ne taidot lähtee kehittymään.
 
Onnea Delfis!! :flower: :flower:

Meillä sujuu kaikki hienosti, ei mitään uutta taivaan alla. Tyttö kasvaa, syö, nukkuu ja menee vauhdikkaasti kun kävellyttää. :D Ens viikolla ois neuvolaa ja muuta.

Ajattelin vähän pitää palstataukoa, joten mukavaa vuodenalkua kaikille. Palailen ehkä jossain vaiheessa taas jos innostaa. :)

Heipparallaa ainakin vähäksi aikaa! :wave: :wave:
Jos haluutte fb -kaveriksi niin laittakaa yv:tä. :)

EM ja Myy perjantaina 8kk!!! :heart: :heart: :heart:
 
alley kivoja kestoiluhetkiä :wave: meiän tyttö on aika suuripissainen, ja pissaa niinku pojat, eli vaippa on aina edestä märkä ja takaa usein jopa ihan kuiva. laskin yks päivä et meillä oli vaipassa 14 krs imua. käytetään AIOja ja sisävaipat+villikset yhdistelmää. sisävaipatki on kaikki sisätäyttöjä ja niihin laitan muutamakerroksisia imuja eri matskuista aina 3kpl, joista keskimmäinen kaksinkerroin eteen taiteltu. ja sitten vielä sisävaipan ulkopuoli imee yhden kerroksen verran. vaihtoväli pelkälle pissavaipalle n 2-3h. tuon kolmannen imun lisäsin kun Minja jotain 4-5kk, ja nyt 6kk eteenpäin oon ruvennu laittaa sen yhden imun kaksinkerroin eteen. äläkä anna äitis masentaa!! mullekin monet naureskeli etten mä jaksais ja yökötteli jotai kakkasia vaippoja tms kannustavaa, mut ovat hiljenneet kyllä niiden kommenttien saralta. kyllä lisäs omaa intoa etsiä mahdollisimman paljon tietoa kestoista ettei vaan epäonnistuis :D
 
Tänään on ollu sisätäytöt ja sisävaipat testissä, hyvin toimii :D Sisätäytöissä on 1 kolmikerroksinen bambufleece imu mukana ja se 2-3h vaihtoväli riittää varmaan just, kun ovat ihan märkiä kun vaihtaa pois. Kakkaavaippaa ei oo vielä tullu :) Yöks laitetaan kertis ja ehkä sitten kun täysin tiedän mikä toimii ja mikä ei niin kokelen yölläkin jotain ratkasua. Mutta meillä tosiaan kanssa pissataan paljon ja kertiksenkin oon yleensä vaihtanu aamusella toisella yösyötöllä. Onneksi tytön iho kuitenkin sietää märkänä olemista, niin ei tarvii ihottumia pelätä.
 
Onnea Miialle! :heart:

Mie en oo aikoihin valittanu meidän öistä, mut ny on pakko!! mul menee koht oikeesti järki!!!! Atte herää ekaks puolen tunnin päästä, sit n. 1h välein, joskus nukkuu jopa 2h! Syö kummiskin pvällä kaks puuroateriaa, kaks lihaa ja tänää annoin lisäks viel päärynäsoseenki. Eli ei pitäs kyl nälkä olla ja usein kyl vaa hyssyttelen, et en het anna rintaa. Mut usein ei kyl tyynny siihen. Voi jumankekka!! Mitä mie tekisin, auttakaa!! Tää on iha älytöntä, jatkunu jo monta vkoo!! :headwall: :'( :| :| :(
 

Yhteistyössä