~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

EM Onnea hyvästä yöstä :heart: Toivottavasti ensi yö on parempi, tai ainakin yhtä hyvä :p

Vifslan Kiitos :heart: En mä sitä asiaa joka päivä mieti, mutta aina välillä riipaisee syvältä :'( Ja en mä täysin ole toivoani menettänyt, mutta en nyt kovin korkeita toiveta uskalla ylläpitää.
Voi harmi tota neukkureissua :hug: Tsemppiä :hug: Hienot on mitat, Onni on pitkä poika :heart:

Vilma Kiva kuulla teistäkin ja onneksi ei ollut borreoloosi tarttunut Elmaan :heart:

Kiitos EM :heart: Ollaan me siitä jo puhuttu vakavasti useampaankin kertaan. Ja en mä tiedä miten asia tulevaisuudessa hiertää, toivottavasti ei. Mutta seurusteluaikoina puhuttiin kumpikin yhtä lasta, eli minä olen se joka mielensä on muuttanut. Toisaalta haluan nauttia Nupusta täysillä ja en haluaisi siksi toista ihan perään. Mutta iän takia haluaisin toisen pikaisesti. Jos siis olisi tullakseen... Vaikeita asioita...

Suukkis Kiitos sinullekin :heart: Niin, puhuttu on. Ja on siihen olemassa myös yksi hyvä syy, mutta mun mielestä ei ehkä lopullinen syy. Mutta en näin julkisesti halua kaikkea paljastaa :saint: Tämä oli eka kerta kun ääneen myönsin haluavani toisen. Tai siis mies tottakai tietää ja yksi ystävä.

Talvis Onnea hyvistä öistä :heart:
Meillä syödään aamu- ja iltapuuro ja kaksi kasvissosetta.
Paljonko teillä menee kerralla soseita?
Imetyksiä tänään laskeskelin, että periaatteessa tissillä ollaan vielä yhtä usein kuin ennenkin. Tai yksi iltaimetys on ehkä pois, sellainen turha nukuttamistissi. Ja öisin syödään kerran ja se on ihan nälkään kyllä. Mutta nyt mennyt monta yötä että ei ole ollut niitä ylimääräisiä tissittelyjä.
Toivottavasti teillä jatkuu yöt noin hyvin :heart:
 
Visflan Hyvähän se on, jos siellä pidetään huolta, koska ei kaikki halua puhua asiasta, vaikka masentaisikin. Toisaalta ymmärrän kyllä, että saattaa ahdistaa tuollainen :/ Mulla on nyt ollut sellanen kotivaihe, mut johtuu ehkä siitä, kun mies on paljon töissä. Tuntuu ettei tosiaankaan olis aikaa millekkään vauvaharrastuksillekin vielä. Hyvät mitat teijän Onnilla, on pari senttiä pitempi kuin Roni nyt :D Minkä kokosena Onni syntyi?

vilmav Onnea uuteen kotiin :flower: Paranemista korvavaivaiselle :hug: Hieno juttu ettei teijän Elmalle tullu sitä borrelioosia eikä siitä mitään muutakaan. Muistan kyl et silloin kerroit että sulla oli.

Talvis Laita vaan se liha siihen kasvissoseeseen, onhan se kasvissosetta silti, paitsi että siinä on lihaa seassa :D Olipa muuten huono vitsi :ashamed:
Roni on kans sellanen, et ku taputtaa pepusta, niin kaikki maailman paha katoaa :) Kivast menny yöt teillä :) Miä sain aikanaa a-hepatiittirokotuksen (muistakseni) takapuolee :/
Roni muuten kans syö neljä kertaa päivässä. Aamu ja iltapuurot plus kasvis ja lihasose.

Tänään tuli taas huseerattua vaikka mitä. Hinasin autoni talliin, haettiin talvirenkaita ja tehtiin anopin kanssa soseita. Nyt tuli tehtyä kalkkunarisottoa ja kalkkunakasvissosetta ja kasvissosetta yhteensä 52purkillista. Hintaa tuli yhdelle (pikku) purkille 0,21? eli vielä kannattaa itse tehdä :)
Mutta kyllä noita purkkeja silti kertyy hurjat määrät :eek: Joka päivä kun Roni syö 3purkillista ruokaa ja käytän niiden purkittamiseen pestyjä ja säästettyjä hedelmä/marjasosepurkkeja jotka ostan kaupasta plus että Roni syö päivässä 1-2 purkillista hedelmä/marjasosetta.
Bongasin kaupasta jotain ihme jogurttisosetta, jota ostin kokeeksi. En ole vielä antanut mutta saas nähdä, maistuuko hyvin :)
 
Zoe Onni oli syntyessään 52cm ja 3680g, eli reilunkokoinen joo, muttei mikään jätti. Varsinkin tuota pituutta on tullut koko ajan tosi paljon, 3-4kk välillä jopa yli sentti viikossa! :LOL: Paino sen sijaan sukelsi aluksi tosi pahasti miinukselle, sitten se pomppasi pystysuoraan yläkäyrille (painoa tuli siis yhdessä vaiheessa 400g/vko), ja nyt se on hitaasti palaillut alaspäin. Koko ajan on ollut huolta tuosta painosta, milloin sitä oli liian vähän ja milloin liikaa, joten nyt oon enemmän kuin tyytyväinen, että paino on vakiintunut suunnilleen nollakäyrälle.

Oooooooo, mikä yö! Kerran nostin Onnille tutin suuhun, klo 7 aamulla muistaakseni, muuten nukuttiin koko yö klo 21.30-8.30!!! :eek: :heart: :p :) Mut en mä sen enempää hehkuta enkä juhli, koska kuten aiemmin jo mainitsin, meidän yöt voi olla aivan laidasta laitaan millaisia tahansa. Hyviä ja tosi huonoja öitä vuorotellen. Mut ihanaa kun edes silloin tällöin saa nukkua kunnolla.

Jaksamista kaikille! Te tämän ketjun mammat ootte ihania. :heart: :D
 
Visflan Ihan normaalikokoinen kaveri ollu syntyessäänkin :) Pituutta on kyl tullu hyvin :)
Meil on ollu huolta pituuskasvusta :D Mut painoa on tullu hyvin. Mut kuulema Roni kasvaa siit huolimatta hyvin omal käyrällää ja on mun ja mun miehen käyrien yläpuolella, et voi olla et poju kasvaa minust joskus ohi :)
Ihana yö ollu teillä toivottavast tollassia olis enempi taas putkeen.

Roni ei heränny kertaakaan koko yönä tutin perään. Eikä muuten heränny toissa yönäkään jos oikein muistan. Eli tuskin se oli hampaista, koska niitä ei oo nyt näkyny (etuylähampaat on kyllä tulleet ihan näkyviin ja sellainen valkoinen pallero näkyy molempien hampaiden kärjissä ikene läpi). Ehkä se oli nuhan takia, mistäs näistä aina tietäis :)
 
Kiitos kaikille meidän kuulumisten huomioimisesta!

EM, kuinka meni yö? Toivottavasti hyvin :)

Mukavan kuuloisia öitä
ollut täällä monella! Meillä on levotonta ollut herra ties kuinka kauan.. Eka johtui korvista, nyt sitten korviin syödystä antibiootista ja viime yönä sopassa oli myös pneumokokki rokotteesta kipeä jalka. Ja NÄLKÄ. Hitto soikoon miten tuo lapsi syö.. Illalla ei hyväksynyt velliä kuin 60ml, ihan selkeästi mietti että mitähän taas hänen suuhunsa työnnetään. Söi yöllä kaksi kertaa, toisella kertaa 180ml ja toisella 140ml eli nälkä oli. Hereillä ei muuten ollut, mutta ähisi ja piereskeli. Mä en nukkunut varmaan silmäystäkään. Ihmeen virkeä olo kyllä. Onneksi tyttö on nukkunut päikkärinsä hyvin taas monena päivänä. Harmittaa kun sairastelu ja nälkä pilaa muuten niin hyväunisen tytön yöt.. Iltapuuro odotellessa
:LOL:
 
Mua ärsyttää, ku alan pelkään taas km:ää ku oireet o kadonnu :| :ashamed: :( Enää ei oo yhtään pahaa oloa eikä mitään muutakaan. Ja ny oon tulossa kipeekskin :( kurkku ol aamulla kipeä ja edelleen kaihertaa, mut en ny ota selvää tuunko kunnolla kipeeks vai enkö. Jos tuun ni se johtunee siittä, et eilen menin rattaileen toppatakki päällä, ilman kaulaliinaa. Aattelin et se takki ois suojannu tarpeeks ku siin on korkee kaulus, mut kyl se viima sen verran kurkkuun otti et tuskimpa.

Mites muuten, ku meil on noit hampait kovasti tulossa ja toi yks jo puhjennu, niin kannattaisko ennen nukkumaanmenoa antaa suppo? Ku poika on ollu tosi vaikee ny useana yönä ja heräilee jatkuvasti ja eilen nukkumaanmenon aikaan huus ja itki kokonaisen tunnin, eli tosi vaikee oli saada unelle.. Mitä ootta mieltä? Ootteko ite antaneet ja onko ollu mitää apua?

Mie tein kans ny ite soseita, 10 prk spaghettibolognesea. Tosin lisääkin tulis, mut teko jäi kesken ku poika ol niiiin kiukkusena ja piti saada se unille. Ny nukkuu kaukalos, mut jos meen tekee sen soseuttamisen loppuun ni aivan varmalla heräis ku en oo vieressä heijaamassa.
 
Suukkis Ei kai se pelkästään meinaa et tulis km jos oireet katoaa ja ehkä ne tulee vielä takas. Mulla heijas ekat 4kk huonoo oloo ja huimausta. Välil meni päivii ettei ollu mitää ja sit oli pari päivää karsee olo. Ja miä muuten tulin kipeeks silloin ku aloin Ronii oottaa. Oli nuhaa ja kurkku kipee.
Oon miä antan Ronille särkylääkettä kerran ku ajattelin et hampaita taitas olla tulossa. Roni heräs öisin vähän välii ja huus tunnin putkeen. Mut ei kyl silloin hampaita tullu, en tiiä mikä oli, mut ainaki se helpotti ku annoin särkylääkkeen, et ei heränny sinä yhten yönä.
 
Ihanaa plussauutisia!! :flower: :heart: =) Kovasti onnea Suukkis ja Cham :flower: :flower: :flower: Ja litratolkulla pienokaisille liimaa mukaan, et pysyvät matkassa =)
Mä täällä kans kehittelen itelleni vaikka mitä oireita :ashamed:

Suukkis, monella on flunssa ollu raskausoireena ;) Mitäs muita oireita sul on ollu?
Mietin sitä, et kun viel imetät, et onko rinnoissa mitään tuntemuksia? =)
Ja kyl sä voit sen supon laittaa, siit voi hyvinkin olla apua =)

Nyt syömään, kun eetu nukkuu =)
 
toivis kiitos :) Ja kyl mulla oli huonoo oloa lievänä, repäsykipua yhtenä pvänä ja sit hajuaisti ollu herkempi, mut ny tosissaa tuntuu ettei oo mitään. Paitti tää tuloillaan oleva lunssa. Mitäs oireita sul on? ;) Ja mie en oo kyl mitää erikoista rinnoissa huomannu. Suihkuaakin edelleen, tosin ei ehkä iiiihan nii kauan ku ennen. Ennenhä saatto suihkuta 50 s puolen metrin päähän :D Ny sillai iha likelle suihkuaa ja aika vähä aikaa. Muutoin en oo eroo huomannu
 
Suukkis, nooh... alaselkää on "jomottanut" lauantaista lähtien, rinnanpäitä/ nännejä on alkanu silleen hassusti "kipristelemään", ma alko ihan tajuttomasti aivastuttamaan, sit alko vuotamaan nenä-> et pientä flunssaa, mut kuume ei oo noussu, sit on kylmä ja kuuma vuoronperään, ihan samalla lailla, kun Eetua ootin, tänään ollu raudan maku suussa, mahassa välillä nipistää... Sellasia :/ Toisaalta, en saanu niihin kotitestin ovistikkuihin kunnon viivoja, et tiä sitten :/
 
Viime yö oli mahtava! Myy nukkui klo 20.30-06 inahtamattakaan! Sitten kävin laittamassa tuttia ja yritin silitellä tytön takaisin uneen, mutta neiti virkistyi ja alkoi juttelemaan ja jokeltelemaan. Siinä sitten pohdin että mitäs nyt. Joko noustaan ylös? Vähän tuntui että neidin unet jäi kesken. No sitten puoli seitsemän aikaan annoin maitoa, olihan se jo aamun puolella. Myy joi 100 ml ja jatkoi uniaan - tosin vain puoli tuntia! No, sitten noustiin ylös seitsemän aikaan.

Mutta mahtava homma! Nyt vaan toivon ettei tullut mokattua tuon aamun maitopullon kanssa. Eihän laps tajua (kai??) että yöllä ei saa maitoa mut aamulla saa... meil oli vähän sellainen tiukka linja et ei mitään aamu-unimaitoja, et syömiset tapahtuu ihan kokonaan hereillä. mut laps oli sen maidon jälkeen niin uninen et laitoin sänkyyn ja nukahti sinne. jaa-a. toivottavasti tuo ei nyt pilannut edellisen yön saavutuksia... :ashamed: :ashamed:

toiveiljalla on hienon kuuloisia oireita... :D :D

suukkis kokeile ihmeessä jos auttais se suppo. :hug: sit ainaki tietää et jos se auttaa niin varmaan se niit hampaitaan itkee.

vilma meilläkin tyttö söi öisin jopa 2x 140ml. Mut se oli silti ihan vaan tapa. :) Et ei se välttämättä nälkää oo, se varmaan riippuu et miten teillä syödään päivisin.... :D

toivova oi miten sulkkunen!! :heart: :heart:

Tein taas lapselle soseita. Perunaa, seitä, maissia ja kesäkurpitsaa oli yks. Sit tein kalkkunapastaa eli kalkkunaa, makaronia, porkkanaa, parsakaalia ja omenaa. (makaronit jätin sellaisiksi isohkoiksi paloiksi ja lisäsin soseen sekaan) Ja sit vielä possua, bataattia, herneitä ja parsakaalia. namnam. :D

EM ja Myy 7kk :heart:
 
Miehä tein kans sosetta, sitä bolognesee, mut tuo on ihan liian sihtikurkku!! No ok, kyl mie sit sain sen aikasta samettiseks ku tein sauvasekottimella ihan äly kauan. Et kai se sit tulis iha hyväks jos vaa jaksaa sitä tarpeeks soseuttaa..

Annoin supon, nukkuu!! tosin osasyy helpolle nukuttamiselle voi olla myös se, et pistin jo hyvissä ajoin valot pois, mutta varmasti suppo auttoi!! Ei huutanu ja kiukunnu ku ehk enintää 10min!! :heart: Ja jätin iltatissinki pois.. Puuroa annoin puol kuuden maissa viel ja sit vettä, kakkas ja annoin supon ja laitoin yöpuulle ja sit rauhottu siis suht nopiaan ku laitoin petiin ja aikani siinä taputtelin pepusta.

EM hienosti nukuttu yö! Onnea!!! Oon kade!! =)

toivova oi miten ihana passikuva :D Ootteks mihi matkustamassa ku passin hankitto?

toivis no tee ny ihmeessä raskaustesti!! :heart: Toivotaan et oisit! Ja mullaki o ollu kylmä ain välil mut tänää tosissaa ei oo ollu mitää oireita.. Koitan olla ajattelemati..
 
Chamorphis
Sori tulee nyt vaan omaa napaa... Päivitän vähän tämän päivän kuulumisia... Tänään oon vuotanu sitten jo ihan kirkkaasti verta ei enää mitään tuhrua... Päivällä oli useamman tunnin ajan aivan sairaan kovaa menkkakipua... Vuotoa ei edelleenkään oo hirveen runsaasti eikä hyytymiä ole ollu ku ihan muutama pieni mukana. Kyllä silti aika vahvasti näyttää kesken menevän... :'( Eipä kyllä hirveesti oo ollu ees oireita koko aikana. Pientä etovaa oloa aina silloin tällöin pääasiassa iltaisin, palelua kans on ja räkätäuti täälläkin ollu jo viikon verran... Ei kauheesti varmaan mun keskenmeno riskiä pienennä se, että pitäis mennä viikonlopuksi töihin... :headwall:
 
Suukkis, kiva kuulla että suposta oli hyötyä :) Paracetamol on tosi turvallinen antaa ihan vaikka varoiksikin.

EM, kommentoinpa tännekin, että en usko minkään menneen pilalle vaikka Myy sai maitoa aamulla :) Tosi hyvä yö teillä! Meillä ei päivällä syödä kovin paljoa kiinteitä niin siksi veikkaan nälkää. Opetteluasteella on vasta ja en oo vielä saanut sitä kolmea kertaa päivässä annettua mitä meinasin. Nyt söi illalla 150ml perunaporkkana velliä ja 100ml maitoo päälle, katsotaan miten nukuttaa.

Toivova, ihana passikuva!

Toivis, lupaavalle kuulostaa oireet ;) Hengessä mukana!

Cham, voi ei :| Olen pahoillani :'(
 
cham voi ei!!! :hug: :hug: :hug: Mut älähän vielä heitä kirvestä kaivoon! ootko uutta testiä tehny? Voi mä niin toivon ettei ois kesken menossa! :'(

Suukkis hienoa et sait Aten nukkumaan ja et suppo auttoi! :heart: Jaa voi teijän pientä sihtikurkkua. :) Mut onneks syö soseita nykyään kuitenkin jo! Ehtii sitä karkeempaankin tottua. :) Ootteko sormiruokaa kokeillu? Ruisleipää, maissinaksuja, riisimuroja? Porkkanaraastetta tai omenaraastetta? VArmasti noillekin kakistelee aluks mut jos saa ite pelata ja sutata niitten kanssa ja laittaa välillä suuhun jne. niin tottuisko sit pikkuhiljaa? Emmätiiä, jotkut lapset on vaan herkempiä tuon karkean ruuan suhteen. :)

vilma no toivotaan näin! :) Yöllähän sen näkee... on taas miehen yövuoro... :saint: No kylläpä teilläkin maistuu! Luulis tuon riittävän vähäks aikaa. :D
 
Chamorphis
EM en oo tehny uutta testiä.
Suukkis oli tarkotus varata se vasta ens viikolla se ultra. Mä en oikeesti tiedä mitä ajatella! :'( Koko ajan toivoo, että kaikki olis kunnos, mut samalla mä pelkään ihan hirveesti. Koko ajan oottaa kun vessaan menee, et koska hulahtaa mun rakas pieni pönttöön... Tällä hetkellä ei kyllä taas oo maha kipee eikä vuotokaan kovin runsasta. Pitää huomenna soittaa kyllä johkupäin, et pääsis siihen ultraan...
 
Cham :hug: älä tosissaan toivoas vielä menetä! mikään ei oo vielä varmaa... :hug:

meiän sihtikurkku: oli kaapista vadelma-kaurapuuro loppu joten meinasin et teen hiutaleista puuroa, surautan sileeks ja lisään kuningatarsosetta. alkuunsa meni jokanen lusikallinen pienen irvistyksen kera, puolesvälis annosta tuli stoppi. sit annoin loppupurkin kuningatarsosetta perään ni sille taas availtiin suuta.

mitäs sitä sit huomen aamulla tytölle antais aamupalaks... :/

hei mun on pitäny kysyä tosta kesäkurpitsasta ku se on mulle aika vieras kasvis et miten sen teette? keitätte varmaan? kuorineen vai ei, kauan suurinpiirtein kypsyy?

Zoe joo tuli vähän hassusti ilmastua se kasvis- ja lihasose.. B)
 
Ronilla ja Myyllä oli hyvät yöt ollut :heart:

Sompio puuroja menee kerrallaan 1dl. saattais mennä pari lusikallist enempikin, en tiedä, ajankohdat puurojen jälkeen on vaan sellaset et 1-1½h päästä tulee kiukku -> maitoa -> nukkumaan. meilläkään ei puuro oo illan viimeinen ateria, ehkä sitten vanhempana, kun ymmärretään paremmin että puuron jälkeen mennään hammaspesulle ja tuutumaan. kasvis ja hedelmäsoseita menee vaihteleva määrä. kerran Minja söi ½prk kasvisbroiskua ja perään 1prk mangoa. kasvissosetta laitan lautaselle n. ½prk josta jää jonkin verran. nyt on vaikeempi arvioida, ku oon tehny kasvissosetta ite, se on kulhossa jääkaapissa ja otan sitä ruokalusikalla pari kasaa. hedelmää menee 1prk.

nyt rupeen varmaan jakaa noi päivän soseet niin, et aina päikyiltä herätessään saa kasvissoseen, ja iltapv-päikkyjen jälkeen saa myös hedelmäsosetta. (kasvissosetta meillä menee täl hetkel vähemmän ku hedelmää.) sit hetken päästä lisätään liha sinne iltapvään, ja taas jonkin ajan päästä myös lounaalle lihaa. sit ollaan varmaan jo sen ikäisiä et tulee syötyä "oppien mukaan" eli se 2xpuuro, 2xliharuoka, 1 välipala.

kuis nyt tällee ramaseeki. alotin neulomaan Minjalle villahousuja mut en taida tänään enää jaksaa zzZZzzz
 
Suukkis, ei mullakaan tunnu juuri mitään muuta rinnoissa, ku sitä pientä "kipristelyä".
Sillon ku Eetua odotin, ne oli aivan TÖRKEEN kipeet |O
Älä huoli niitä oireita :hug: Oletko tehny toista testiä?
Mä aattelin odottaa ens vkolle oman testaamisen, tässä vähän seurailen näitä oireita :/

Cham, paljon, paljon halauksia :hug: :hug: :hug: Älä tosiaan vielä heitä kirvestä kaivoon :hug: Soita vaan huomenna, ja vaadi päästä sinne ultraan, että saisit selvyyden :hug: Toivotaan parasta!

EM, onhan niitä oireita, mut... En tiä, toisaalta ei halua uskoa liikoja, ettei sit pety ihan pahasti :/ Hyvät unet on Myy nukkunu =)

Toivotaan, et KAIKKIEN pienokaiset nukkuis KUNNON yöunet :heart: :heart:
 

Yhteistyössä