~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Kiitos ihanat mammat :heart: Viime yö ei sitten niin hyvä enään ollutkaan, mutta onneksi kuitenkin se älytön itku on jäänyt pois. Mä en tiedä mitä me noiden kiinteiden kanssa tehdään että mitä uskaltaa kokeilla :/

Suukkikselle Onnea asuntokauppoihin :heart:

Vifslan Tuliko Onnille puurosta oireita? No onneksi oli aamupuuro ettei yötä vasten tullut tuollaista kokeilua :saint:

Cham Onnea neuvolakuulumisista ja hampaista :heart:

Talvis Täällä myös yksi huono äiti :wave:
Mä onneksi kiukkuan eniten miehelle, en niinkään Nupulle. Vaikka joskus se valitettavasti on kuulemassa kiukut :ashamed:
Mutta sitten vaan halitaan ja sylkytellään ja näytetään että äiti on taas iloinen ja kaikki on hyvin. Kyllä ne huonot asiat siitä sitten unohtuu kun tulee taas roppakaupalla niitä hyviä asioita :heart:
Jaksuja soseiden kanssa :hug: Meilläkään ei niitä oikein suostuta syömään ja nyt ei ole mukana kuin bataatti kun me ei tiedetä mistä ne yöhuudot ja näpyt tulee :/ Tai ei meillä nyt niin montaa vielä ehtinyt ollakaan, mutta lääkäri kielsi maidon, maissista tulee ihottumaa ja riisin lopettaminen lopetti myös yöhuudot...

EM Meillä kanssa menty jo monta viikkoa kaksilla päikkäreillä :D
 
Pikaiset tervehdykset taas, nyt ei jaksa taas kommentoida tarkemmin. Tulin vain kertomaan, että su oli ristiäiset ja poika kastettiin Eeliksi (muut nimet jääköön salaisuudeksi). Tilaisuus meni tosi hienosti, poika vain kujerteli kummeilleen sen ajan... :)

Dsaria ja Eeli huomenna 8vko
 
Oli pakko tulla pikaisesti kommentoimaan Cham, että kyllä minäkin siinä haalean viivan nään =) Ihanaa!!! Toivotaan, et vahvistuu oikein mojovaksi viivaksi :heart: =)
Mä aloin nyt tikutteleen ovista, näkee vähän et toimiiko kroppa niinku pitääkin :/
 
cham oi sentään!!! varovaiset onnittelut täältä! :heart: :flower:

Dsarial onnea Eelille nimestä! :flower:

Talvis voi sentään. :( :hug: Onko peppu ihan tulipunainen punainen vai sellainen että pikkuisen punoittaa? Siis onko varmasti yhdistettävissä niihin ruokiin? Ootko maitoallergiaa ajatellu? Vai tuliko noi punoitukset ekaa kertaa nyt muiden aineiden yhteydessä?

sompiolle myös jaksuja soseiden ja allergioiden selvittämisen kanssa. :hug: Nojoo... teillä on muutenkin sellainen megapäiväuninukkuja. Mut jos muistat meillä Myy nukkui yhessä vaiheessa ihan koko ajan... pahimmillaan 6 päikkärit päivässä.. huh. :whistle: Niin noi kolmet ja kahdet on ihan tosi kivaa! :)

Tänään mentiin kolmilla unilla kun heräsi jo puoli kahdeksan aikaan. ekat unet kesti 1½ tuntia, tokat 30 min ja vikat 60 min. Huomenna mennään käymään markkinoilla. :)

EM ja Myy :heart:
 
Voi ei Cham!! vitsit, IHAN selkee viiva! sie OOT RASKAANA! Onnea ihan kauheesti!!! :heart: :heart: Upea juttu!! :flower:

Mie ite taasen en koht kehtaa varmaa nähä kettää ku mu mahaa turvottaa nii, et näytän ku oisin 30vkolla raskaana... Siis oikeesti! Tää ei oo enää kivaa :( Pitäs kai syyvä sit sitä activiaa vai mitä se ol jos se auttaiskin :D Meinaa mu masu o välil iha karmivan iso ja iha varmaa joku luulis et oon raskaana uuellee vaikken ees oo.
 
Antakaa hei mulle vinkkiä, miten antasin pojalle ruokaa? Ko neuvolas ne jäkätti (ol sijainen), et pitäs jo olla 2 liha-ateriaa päiväs ja kahesti antaa viljojakin.. Ja sit viel jottai siin väliskii.. Miten ihmees mie mahutan ne kaikki toho päivään? Ja entäs maidon kans, eikös sen pitänykää olla tärkein ravinto suunnillee 1v asti? Ja sit tuo, et muute pian kuivuu jos ahdan koko ajan soseita, eikä sit juo maitoo ku ei oo tilaa.. Jelppikää pikkasen, ehotuksia? Poika herää klo 7 viimeistää ja aika lailla kuuden jälkeen ei kyl enää vois antaa ruokaa ku sit on jo uniaika ja oksentais jos antaa määräänsä enempää..

Ja sit sekin, et miten mie sille annan sen kauheen sosemäärän ku ei se syö ku on nii väsy ja sit ei suostu päikkäreille vaan nukkuu ehk vartin kaukalos jos hyvin käy... :headwall: Jos nukutan sen miu masun päälle ni nukkuu ainaki tunnin.. Mut ko en miekää ny aina ite jaksais päikkäreitäkää ottaa jos ei nukuta:(

Vitsi mie oon kyl ilonen tost Chamin plussasta!!!! :heart:
 
Talvis Jos kertominen helpottaa ni hyvä, ei sit tarvi nolostella jos on tänne purkan pahaa mieltää :hug: Älä ota siitä syömisasiasta stressiä, kyl teijän tyttö ehtii kaikkee täs elämässä varmast maistaa ja syyä. Viikko kerrallaan meet niiden syömisien kans, jos sopii ni sopii, jos ei ni kokeilet uuestaa parin viikon-kuukauden päästä. Teet parii erilaist yksinkertast sosetta ja sit teest yhest aina eriksee soseen. Otat eka sit missä on ihan vaa parii ja jos ei mitää tuu nii pikkuhiljaa lusikallinen kerrallaa uutta mukaa. Eiköhän se siitä hiljakseen :hug:

DsariaL Onnea pikkuiselle kauniista nimestä :flower:

Cham Ohhoh :eek: Kyllähän siinä näkyy ja ihan hyvin näkyykin ;) :flower:

Suukkis Kyl se maito on se tärkein ravinto siihen 1vuoteen asti. Miä oon antan sen verta kun menee. Roni syö nyt 4x päivän aikana ja saa 2x maitoo. Jos Roni on heräilly yöllä eikä oo jatkan unta ku maidon jälkee nii oon antan vähän lisää ruokaa. Mut ehkä jos se syöminen on tosi huonoo ja selväst tarvis syyä lisää nii tarjoisin vaa useammin sitä ruokaa, ennen ja jälkee päikkäreitten ja ennen ja jälkee imetyksen tai sen aikana tai jossain siinä välissä. Aina pari lusikallist lämmitäis ja kokeilis kelpaako. Eihän se määrä iso ole, jos sit jakaa ympäri päivää. Toivottavast tost nyt oli ees jotain apuu.


Uah, yritin sit eilen käydä ajoissa nukkumaan ja pyörin yli tunnin sängyssä hereillä. Heti kun olin vaipumas uneen niin Roni heräs ekan kerran. Ei onneks heränny kun noin 6-8 kertaa yön aikana. Mun piti vielä herätä aikasin, mutta eihän siitäkään mitään tullu, no, ehkä huomenna sitte.
Ronille on kyl selkeest tulossa hampaita. Heräilyä, ikenien kaivelua, kauheeta kuolaamista ja hampaitten pesu olis niin ihanaa ja kivaa että.
Miä ootan viikonloppuu tääl ku kuuta nousevaa. Tulee veronpalautukset ja mennää miehen kaa ostaa viimeset joululahjat ja sit vähän juttui tät kämppää varten. Mun pitäis tilaa vaatteit ja käyä ettiis farkkui ku parii viimesee vuotee ei oo tullu ostettua paljon mitään ja sit pitäis viäl kattoo jotkut talvirenkaat omaa autoo tai ainaki laittaa sitä varten rahaa syrjää, en kyl tiedä edes tuleeko se tänä talven takasin ajoon mut varmuuden vuoks.
Meinattii vielä et siivottais viikonloppun kunnol ja laitettas vähän jouluu kotii. Kuusta meille ei tänä vuonna tuu mut ehkä ens vuonna sitten. :xmas:
 
Cham Varovaiset onnittelut :heart: Joko viiva on vahvistunut?? :heart: :heart:

EM Ai niin, en mä muistanut noita Myyn päikkäreitä. Eli teillähän toi on tosi hyvin :heart:
Vaikka on meilläkin edistytty kun meillä on yksien pitkien megapäikkärien tilalta nyt kahdet kohtuulliset päikkärit :saint:

DsariaL Onnea nimestä ja kiva että meni ristiäiset hyvin :heart:

Suukkis Nesteleen kirjassa luki muistaakseni niin, että 6 kk:n iässä se maito on edelleen pääasiallinen ravinto. Mutta 8 kk:n iässä olisi 5 ateriaa, eli just ne 2 lämmintä ateriaa, puurot ja välipala. Ja maito on edelleen hyvää ravintoa.
Kun mä mietin eilen just näitä samoja asioita kun meillä menee just ja just se ½ jääpalakuutiollista sosetta ja parin kuukauden päästä meilläkin pitäisi ohjeen mukaan olla 5 ateriaa :whistle:


Sompio ja Nuppu tänään tasan 6 kk :heart:
 
Chamorphis
Kiitoksia onnitteluista! :D Tosiaan en uskalla vielä hirveästi hihkua asiasta, vaikka aika selvältä tuo vaikuttaa. Menkkakipua mulla on ollu jo hirveen pitkän aikaa ja oon oottanu et menkat alkais. Sehän täs niin hullua onkin, kun alettiin yrittään vasta vajaa kuukausi sitten, imetän öisin edelleen ja ei oo ees menkat vielä alkanu ja sit tärppi tulis heti! :eek: Tein testinkin ihan varmuuden vuoksi, kun ollaan menos pikkujouluihin viikonloppuna. En ees uskonu et vois olla plussa! :p Teen varmaan uuden testin joko perjantaina tai lauantaiaamuna ennen ku lähetään. Luulis et siihen mennes olis vahvistunu.
Ei kyllä hajuakaan kuinka pitkällä olis ja koska laskettu aika kun niitä menkkoja ei oo näkyny. Tosin sillon 5.11 kun olin gynellä niin ei ainakaan näkyny mitään ku katteli tilannetta. Luulis et olis näkyny eli varmaan ihan alussa ollaan... HUI! Jännittää ihan tosissaan ja oon kyllä niin onnellinen! :heart:
 
Cham varovaisesti onnittelen minäkin... :flower: Voi hyvänen aika, justhan tässä itse kukin odotti esikoistaan, ja nyt jo toisilla pikkukakkonen tulossa. :heart:

Onko täällä muuten ollut pikkukakkoshaaveista keskustelua jo aiemmin? Mua kiinnostaisi, minkälaisia toiveita tai suunnitelmia muilla on asian suhteen..? Tällaiset kysymykset on kyllä oikeastaan tosi epäkorrekteja, anteeksi, koska monille jo yhdenkin lapsen saaminen on vaikeaa tai jopa mahdotonta... Mutta onneksi tämän ketjun mammoilla on ainakin se yksi maailman rakkain kullannuppu! :heart:

Talvis ja Sompio jospa ne soseet siitä pikkuhiljaa lähtis uppoomaan. Voin kyllä ymmärtää, että hermoja voi alkaa vähän kiristää, jos syöminen on ainaista venkoilua. Mut toisaalta käsittääkseni näin pienillä maito saakin olla ykkösruoka vielä pitkään. :)

Suukkis mä en kyllä ymmärrä, miks se neukkutäti sillai urputti. Eikös se niin ole, että oli kasvukäyrä miinuksella tai plussalla, kumpikin on ok, jos laps kasvaa tasaisesti omalla käyrällään? Sinuna en yrittäisi alkaa sekoittaa päivärytmiä syömisten takia. Sitä paitsi väkisin tuputtamalla menee varmasti molemmilta ilo koko syömistouhusta ja tulee ongelmia. Niin monetkos päikkärit teillä nykyään nukutaankaan? Entä jos yrittäisi aina heräämisen jälkeen heti ruokaa, kun pikkunen on virkeimmillään? Näin meillä nykyään: herää aamulla -> aamupuuro. Aamupäiväpäikkärit n.0,5h -> lounas. Pitkät iltapäiväpäikkärit -> päivällinen. Ja illalla puuron kanssa saakin sitten tapella, kun iltaunet on jääneet pois, eli tiedän todellakin, mitä on väsyneen vauvan syöttäminen... :kieh: Maitoa annan ennen unia, sillä sitä jaksaa väsyneenäkin ottaa. Suoraan soseen päälle ei kelpaisikaan.

Sompio kiitos kysymästä, ei tullut Onnille puurosta mitään, joten annoin eilenkin sitä samaa. Kun kerran tuli mokattua, niin mokataan sitten kunnolla... :D Mut toisaalta, niin kuin EM totesi, neljän viljan puurossa ei ole mitään yksittäistä viljaa paljon, joten siinä mielessä se on miedompi vaihtoehto kuin antaa iso satsi jotain yksittäistä viljaa. Alunperin piti kyllä kokeilla viljat varovasti yksitellen esim. riisi- tai kaurapuuron seassa, sillä saahan niitä ohra-, vehnä- ja ruishiutaleita "aikuisten" puolelta ihan yksittäinkin ostettua, mut nyt mentiin sit näin. No, hyvä tietää, että jatkossa voin antaa Onnille omasta puurostani, meillä kun syödään suolatonta veteen keitettyä hiutalepuuroa joka aamu. Kätevää. :)
 
Onnea kauheasti Cham! :flower:
Mie oon täällä ihan kateudesta vihreä... :ashamed: vauvakuume vaivaa, vaikka vasta on saanut tämän ensimmäisen ulostautumaan ja vannotin, etten heti uudelleen raskaaksi halua! :LOL:

Ja kiitokset onnitteluista!

Ja kutsu kävi...
 
Dsarial: Onnea nimestä, kivan nimen ootte pojalle päättäneet :) Ja mukava että meni hyvin tuo tilaisuus. Meillä on reilu viikon päästä tytön ristiäiset, saa nähdä miten menee. Onneksi on aika vieraskorea tuo ja yleensä aina silloin hyvällä tuulella kun on vieraita, muuten voi sitten huutaa jos on tarvetta :D

Pikkukakkosesta: On kyllä suunnitelmista, mutta vasta hetken päästä. Tosin tuo sektioarpihan laittaa pakolla sen vuoden tauon kuitekin. Ollaan ajateltu, että imetyksen päättyessä otan sen ehkäisykapselin kahdeksi vuodeksi ja sitten sen jälkeen yrittää sisarusta. Haluttais mennä naimisiin tässä välissä ja siihen pitäis säästää rahaa ja toisaalta on mukava nauttia tästä ensimmäisestä nyt kunnolla ja siksi ei haluta toista heti perään. Se on kyllä kumma, kuinka kaikki sukulaiset on alkanu kyselee et teettekö toisen ja kannattaa tehdä heti perään että on seuraa toisilleen yms. mä vaan koen nää niin henk koht asioiks etten haluais kellekkään sukulaisille niistä toitottaa kun hössöttävät vaan sitten. Helpompi puhua kavereille tai näin täällä palstalla, kun kukaan ei tuomitse tai ihmettele omia valintoja.

Käytiin nyt aamulla isyyden tunnustamisessa. Oli aika sellainen reissu kun ajattelinkin, virkaintoinen vanhempinainen puhua pulputti koko ajan. Kysyi kyllä sitten että onko jotain kysyttävää ja tajusi että hänelle tuleekin jo seuraavat :) Ois vaan käynyt läpi meidän kannalta ne asiat eikä kertonut kaikista muistakin mahdollisista tapauksista mitä voi tulla kun on isyydentunnustuksesta kyse. Kertoi siis yksinhuoltajista ja dna-testeistä ym ja siitä kuinka usein heille tulee noita harvinaisempia tapauksia.
 
Cham kyllä minunkin silmät siinä viivan näki... :whistle: onnea!! :flower: :heart:

EM itse asiassa oon puhunu koko ajan väärin tosta punotuksesta... ku oikeestaan se on pimpin alue ku punoittaa! pahimpana se punotus oli ihan koko pimpin ympärystä vaippa-alueella ja peppuvako.. nyt on punaisia laikkuja siellä sun täällä pimpassa, ja hiukan peppuvaossa. :ashamed: joskus tulee punasia näppyliä joukkoon.

eilen laitoin pitkästä aikaa kunnolla ruokaa mulle ja miehelle, ja ajattelin et siinä sivussa keitän pikkuselle porkkanaa, perunaa ja bataattia. keitin ne oikein pehmeiks ja soseutin, tuli pehmeää, sileää sosetta. pieniä sattumia siellä joukossa oli, mut ne oli niin harvassa, et ne huomaa syötettäes ja voi raapia lautasen reunalle. maistoin, pääsin aika lähelle sitä Minjan herkkua piltin porkkana-perunaa. ja arvatkaa vaan, maistuiko se neidille!!! :headwall: :headwall: :headwall: mä en niinku jaksa säätää tän syömisen kanssa... pari lusikallist meni ihan jees, sit alko se tavallinen kiemurtelu. otin mangopurkin viereen ja annoin vuorotellen molemmista. näin sain taas menemään pari lusikallista kunnes temppuilu alkoi. sit loppujen lopuks sekotin mangoa tohon kasvissoseeseen ja sillä sai taas menemään hetken aikaa. loput lusikalliset syötin melkein väkisin. arvioituna ruokaa meni ½ pilttipurkillista. Sompio, mulla myös sama murhe että päästäänkö "suositeltuun" ruokamäärään, kun meillä saa menemään vain niitä välipaloja. ja voin vaan kuvitella, mikä vastaanotto neuvolassa tulee, meilläkin on Suukkiksen tapaan sijainen (on varmaan jonkin aikaa, ku vakkari meni käsileikkaukseen). tää sijainen on vastavalmistunut, lapseton tapaus eli tuijottelee kirjoja aika tarkasti...

ja Nupulle onnea tasakuukausista :flower:

Minja oppi eilen ryömimään :heart: ei onneks koko ajan oo ryömimässä jonnekin, mut taito on sisäistetty..
 
Vifslan me ollaan mietitty et haluttais toinen sitten ku Minja ois 3v. mul on viel 3v koulua jäljellä, menisin ainakin pariks vuodeks jatkamaan. ois kyllä kiva, et toisen la ois ennen ku Minja täyttää 3, et saisin saman äippärahan... vauvakuumetta pääsen tyydyttämään lähipiirissä kun vauvoja syntyy ku sieniä sateella. =)

viime päivinä on kyllä taas houkuttanut ajatus siitä, et jäisin yhden lapsen äidiksi... :headwall:
 
Juu ja meidän neuvolasijainen (oikeesti ois pitänä vaihtaa sille ku osote meil muuttu ku muutettii vuokralle, mut sovittiin et jatketaan edellee sillä joka meil o ollu) ol semmonen iha kauhee hölöttäjä. Siis AIVAN mitä vaan sano sille, ni KAIKKI meni toisest korvast sisään, toisest ulos. Kyl se välil jotai tajuskin ja sit kommentoi siihin, mut HUUS mun puheen päälle!! :headwall: :headwall: TOSI RAIVOSTUTTAVAA!!

Ja mieki ny yritän sit sillain, et aamulla puuro seiskan maissa ku herää (näin oon ain tehnäkin), sit kympin maissa kasvislihasosetta puolet ja puolet jotai hedelmää. Sit välipala vaik siin12-13 aikaan, maitoa siis. 15-16 lihasose + hedelmä. Sit puuro jotai puol kuudelt viimeistää. Eiköhän toi ois aika hyvä? Meillä ku ei nukuta sillain säännöllisesti olleskaan, ainoastaa nukkumaanmeno- ja heräämisajat o vakioita suunnillee. Välil nukkuu pvällä 3h yht, välil vaa vartin. Et niiden mukaan ei hirmuse hyvin vois mennä :/

Me haluttais toinen het perään eikä meil oo ehkäsyä. Mut imetän nii usein, et tuskimpa ois hetkeen tärppiä luvassa. Aion imettää vuoteen asti vähintää jos kaikki menee hyvin ja poika niin haluaa. Sit jos sen jälkeen ainaki tärppäis, toivotaan! =) :heart:
 
Cham Mulla oli menkkakipuja silloin ku aloin Ronia oottamaan niin ovulaatiosta asti muistaakseni vähän yli kuukauden. Toivottavast viiva vahvistuu :)

Pikkukakkonen
Meille ei ole tulossa enempää lapsia. Tai koskaanhan ei pitäis sanoa ettei koskaan, mutta mä olen siitä suht varma. Miehelle kyllä passais enempikin lapsia mutta sano että on tyytyväinen yhteenkin.

Talvis Minjalle paljon onnea ryömimään oppimisen johdosta :flower:

Suukkis Uh, aika karun kuulonen sijanen :/
Parin tunnin välein on ihan hyvä rytmi. Roni saa puuron siin 10 ja maitoo 12 ja liharuuan 14 ja maitoo siin jossaa sopivas välis vähäsen ja kasvissoseen 17 ja maitoo taas jossaa välissä ja iltapuuron 19-20.
On tietty hieman hankala laittaa mitää tarkkaa aikaa jos toinen ei nuku säännöllisest mut eiköhän se siit rupee sit tasottumaan ajan kanssa kuitenki.
 
Chamorphis
Suukkis mä luulen, että ne on ne yöimetykset just se mikä "ehkäsee" raskautta. Näin ainakin neuvolas sanottiin kun oltiin. Eipä tunnu ehkäsevän meillä! :whistle: Olis se kiva kun sais seuraa pikkukakkosen odotukseen... :p :D
 
moikkamoi!

Ompas taas juttuja paljon! :D Mua kans ilostuttaa tuo Chamin plussa... :D ihanata! :flower:

Pikkukakkonen tulee jos tulee ehkä sitten joskus 2011 tai joskus.... kattellaan. Ei vielä ainakaan. :) Haluisin ensin käydä vähän töissä...

suukkis entä jos et antais hedelmää lisäksi? Et antaisit vaan yhtä laatua sosetta kerrallaan? En mä tiiä onks siit mitään apua. :/

Meillä menee nykyään se viis ateriaa päivässä. Aamupala (maitoo, velliä tai puuroa tai jotain), lounas joka on yleensä kalaa tai kanaa, sit on välipala joka on maitoa ja jotain hedelmäsosetta, ehkä puol purkkia, sit päivällinen eli lihasose (possua tai nautaa), ja sit vielä iltapuuro, joka on joko kaurapuuroa, 4viljapuuroa tai riisipuuroa. Ja ennen unia vielä maitoa sellainen 80 ml. Mut tuo meidän tyttö onkin ollut aina kova syömään.

Talvis, miten sä annat maidon Minjalle? Annatko ennen sosetta vai soseen jälkeen? Meillä auttoi yhessä vaiheessa se etten antanu mitään ylimääräisiä maitoaterioita. Eli säännöllistin ruoka-ajat siihen et aamupalalla maito, sit lounas, sit maito, sit päivällinen ja sit puuro ja maito. Onnea Minjalle ryömimistaidosta! Hienoa!!! :D :D

Meillä tyttö nukkui ekaa kertaa koko yön syömättä! :eek: :heart: kahelta ja viideltä kävin laittamassa tuttia suuhun mut sit nukkui aamukaheksaan saakka! :D :heart: :heart: :heart: Saa nähä oliko ainoa laatuaan tuo.... :D voi vitsit!

EM ja Myy -murunen!!
:heart:
 
Heippa kaikki.

En ole aikoihin mitään kirjoittanut. Ollut joitain mutkia matkassa ja niistä selvitty (ei niistä sen enempää) Välillä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Se mitä piti kommentoida on suukkis ymmärrän turhautuneesi neuvolaa kohtaan tosta syömisestä ja lapsen pääasiallinen ravinto on omanäidin maito ensimmäisenä ikävuonna, mutta viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on pitkälti tutkittu vauvojen kehitystä. Ja se miksi neuvolassa kiinnitetään lapsen kasvuun huomiota, se että tasaisesti kasvaisi. Lapsen aivot tarvitsevat runsaasti hyviä rasvahappoja ja muitakin ravinteita kasvamiseen, koska lapsi alkaa liikkumaan ja näin kuluttaakin enemmän. Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan ja kysyisit neuvoa miten lapsen saisi syömään ja myydäänkö apteekissa jotain allergia ravinteita? Tsemppiä!

Niin ja meille tosiaan syntyi pieni poika elokuussa. päivät ovat menneet hyvin. meillä on perusiloinen vauva. nukkuu yöt hyvin.

Jään tänne taustailemaan, koska harvoin koneelle kerkiän, ainostaan silloin kun poika nukkuu, koskapojan hereillä ollessa haluan keskittyä häneen. ja hänen nukkuessaan täytyisi kotiakin pitää pystyssä ja moppiakin välillä heilutella.

Talven odotuksia teille kaikille!!
 
cham :flower: ONNEA! :flower: =)

Hermojen menetyksestä se ei oo huonon äidin merkki. kaikilla on joskus niitä päiviä jolloin hermot on kireellä ja pienimmästäki napsahtaa. pitää vaan muistaa käsitellä niitä asioita, eikä vaan jättää. tai ainakaan syyttää lasta sellasesta jolle se ei voi mitään. mulla on heikkona kohtana se että mä en kestä jos vauva itkee kauan. syynä ei oo se että lapsi itkis turhaan, vaan että mä en heti keksi miks se itkee :ashamed: ei heti käy mielessä että vaipanki vois vaihtaa, tai antaa tissiä, tai ottaa syliin yksinkertaisesti. alussa oli se että vauva raivos rinnalla, ja siitä mulla meni useinki hermot. en vaan halunnu vauvalle näyttää sitä.

imetysehkäsystä kaikki sanoo että siihen ei pidä luottaa, että ei oo todellakaan varmaa. mut imetyskirjassa lukee että se on yhtä varma ku pillerit, jos täysimettää ja kierto ei oo alkanu. ja tässäkin kohdassa pätee se, että kierto ei ala ku menkat alkaa vaan sillonk u ovis alkaa (niinku kaikki ainaki täs pinos tietääki ;)) mut en tiiä mikä on totuus, mut loogiselta kuullostaa.
 
Hemuli kyl meil onneks suht ok:sti syödään, mut se pitää vaa olla aina ihan sileetä, ei sattumia yhtää. Nytkii tänää söi marjasosetta aamulla (annoin eka puuroo, mut sit kako ja tuli se pienkin osa pois -omaa tekemää riisipuuroa- ni annoin sit tota), sit kasvis-broilerisosetta puol purkkii ja persikka-banaanisosetta puolikas. Välipalana maitoa. Sit loput noista edellisistä soseista, eli puol purkkii kumpaakin. Ja illal viel vähäse puuroa (kaupan valmis).

Eli tosissaa, pitänee sit uskoa, että toi meidä poika o iha sihtikurkku. Olin riisipuurohiutaleet hienontanu koneella nii hienoks ku sitä koskaa saa edes. Mut silti alko kakoa ja tuli ulos. Kaupan valmiit muksu-puurot kyl kelpaa. Ostamma siis niitä, vaik on kyl iha hirmusen kalliita verraten et tekis ite. Mut kyl mie tuota puuroo maistoinki ni ol se aika liisterimäistä. Laitoinkoha mie siihi liian vähä vettä vai pidinkö sitä liian kauan mikrossa? Ideoita? Tosin aiemmin ku se ei ollu mitää kauhee liisteriä vaa iha normipuuron olosta,ni poika ei osannu sitäkää syyvä.. Ny ku sain ostettuu maissinaksuja ni niit se kyl syö, välil vähä yskii mut sit jatkaa.
 

Yhteistyössä