~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Tyty Ihana kuva :heart: Ja ilmeestä päätellen teillä voidaan tänään hyvin :heart:

Suukkikselle mä en ole tainnut myöskään muistaa eilen lähetellä onnitteluita siitä, että kaikki on Atella hyvin :heart: Olikos teillä jotain tutkimuksia vielä tulossa? Kun kai se syy niihin oksenteluihin koitetaan kuitenkin löytää vaikka tilanne nyt on parempi?

Meillä d-vitamiinit unohtuu antaa kyllä jokatoinen päivä :ashamed: Millähän sen muistaisi...

EM Kyselin sulta eilen, että mitä Myy osaa tehdä lelujen kanssa? Tai siis kun neuvolassa oli kehuttu, että Myy on ikäistään pidemmällä. Kun meillä neuvolassa ei esineisiin tarttumista tms. katsottu ollenkaan ja en yhtään tiedä mitä tässä vaiheessa pitäisi osata. Kun Nuppu tarttuu jo ihan tarkoituksella leluun mitä tavoittelee. Osaa kohdistaa siihen katseensa.

Leivoinpa äsken pullaa ja äitin kullannuppu ei häirinnyt ollenkaan. Tänään on taas hyvät vaunupäikkärit :heart:

*muoks* Kiva kuulla, DsariaL että alku on lähtenyt hyvin käyntiin :heart: Semmoisia tissitakiaisiahan ne tuppaa alussa olemaan (ja vähän myöhemminkin :D ), tsemppiä sinne :hug:
 
Zoe-F
tyty86 Meil on aika lämmin nyt ja poika on vielä sellanen hikipää, ettei peittoa ole aikasemmin tarvinnu. Mut oon nyt huomannu, et alkaa aamuyöt olemaan aikas viileitä.
Ihana kuva :heart:

Sompio Nii joo totta, mä en huomannu yhtään ajatella et teijän Nuppu herää hetken päästä taas syömään. Sillee se sit saattais toimia et jos vähän myöhempää menis nukkumaa, ni se saattais hyvinki jäädä pois se herääminen.
Miä voin laittaa sulle sen ohjeen yv:llä hetken päästä ku miä löyän sen mun arkistoista. Se karpalojäädyke on aika mielipiteenjakaja :) Siä voit käyttää siihen piirakkaan ihan hyvin karpalososettakin, puolukan kanssa jää mun mielestä jotenkin laihan makuseks, mut jos ei ole tottun ni sit se voi olla ihan hyvä :)
Miä laitan aina numeron kalenterin kulmaan sille päivälle kun oon d-tipat antanu. Siit on helppo kattoa että onko annettu vai ei :)

TA Miä oon keittäny kanan ja naudanlihan vähäs vedessä, ei sillä mitään väliä ole, kunhan ei paista.

vilmav Miä en antan Ronille d-tippoi enää ku alko menee päivässä noin litra maitoo, vast ku väheni kiinteiden myötä niin sitte.

DsariaL Onnea pikkuisesta :flower:

Tänää Roni on istunu lattialla selkä suorana jo monta kertaa :)
 
Kakkaamisvälistä olitto puhuna ja siittä miten sitä helpottais.. Eikös se ollu et nykysin suositellaan, et ei juurikaan sais sillä kuumemittarilla sorkkia et suoli osais itse toimia ? Jottai semmosta muistelisin kuulleeni..

kiitos kaikille Aten verikokeiden tulosten onnitteluista :heart: Meillä siis on nyt kaikki hyvin ja uskosin siis, et se ol se vieras maito, joka oksennuksia sai aikaan (eli suoraan ruoasta saatu, ei äidinmaidon kautta tuleva). Ja sit uskosin, et oksentaa myös sillon ku on syöny iha hirmu määrät ja viel hotkinu sen maidon sillon illalla (ku mullaha suihkuaa ni yrittää nopeesti sit syyä). Mut ny oon aina sit röyhtäyttäny illalla ni ei oo oksentamisia enää ollu ku oon maidollisen puuronki jättäny pois. Meil on viel kontrolliaika sairaalaan sit joskus, varmaa loppuvuodesta, sanoivat siellä..

Mut viimekshää oli maanantain ja torstain välillä tullu 80g lisää ja sehä oli ollu iha hyvä tahti. Ja nyt ku ei ennee oksentele ni varmaa alkaa painoaki sit tulemaan paremmin.

Harmi ko teil on nukkumispulmia.. minen osaa niihin oikeen kommentoida :/ Ku meillähä tunnetusti ei nukuta 3h pätkää enempää:D Mut kaikkeen tottuu. Jospa se sit auttais ko laittaa omaan huoneeseen :)

TA kyllä mä ainaki aina kuulen itkun. Ja sit kyl laittasin ovet auki et kuulis ainaskii. Tai sit hankit itkuhälyttimen jos arvelluttaa se, et kuuletkohan.

Tänää ol pitkä pvä. Oltii kahteen asti kaupungilla ja reissailtiin siis junalla ku ei menty toho lähikaupunkii. Ku täält ei löyvy semmosii farkkui mitä tykkään käyttää ni piti mennä kauemmas. Löysin sit kahet =) Toiset oli 10? ja toiset 25?. Ku aiemmista housuista kahet menny jo rikki liikaa haaroista, et turha enää paikkailla (kerran jo paikkailtu ja ny ratkeilee siit sivusta ja muualta).. Ja sit muut kivat housut on isoja. Aiemminhaa miula ol aina 40/42, ny koko on 36/38 ja noi ol kummatkii 38 kokoset =)

Poika ei oo syönä ko aamupuuron ku ollaa oltu menossa ni ollu liika väsynyki ni sit ei oo voina antaa enää oikeen kiinteitä ku o yhtä protestoimista. Mut tissi kyl maistuu kute aina :D

Onnea DsariaL:lle!! Hirmusen nopee synnytys! :heart: :flower: :hug:
 
Sompio mulla on d-vitamiinit aina siellä missä vaihdan pojan vaipan. ennen siis hoitopäydällä ja nyt ku ei enää vaipanvauhto siellä onnistu niin nyt sitten olkkarin pöydällä on d-vitamiinit ku vaihdan vaipan siinä vieressä olevalla "leikki"matolla. ja rutiinin omaisesti aamulla annan heti ku vaippa on vaihdettu. :)
 
Joo soitin neuvolaa ja nyt parempi mieli-->sovitiin et seurataan viel tilannetta ja jos menee iha nuutuneeks ni pävystyksee..tänään on tyttö ollu paremmal tuulel ja jopa nukkunu MUTTA syöny tosi tosi huonosti edelleen :'( tissii on vähä enempi syöny ku eilen, mutta korviketta menny vaan 200ml :headwall: noh,pissivaippoja on ollu joten ei se kuivumaa pääse..kärissy on vielä..mie en kestä jos tää on tämmöstä viel kaks kertaa :headwall: :headwall: ku tää rota rokotehan annetaan 3krt, nyt on menny jo kohta viikko iha penkin alle..ja äiti on väsyny ja huolissaa :snotty:
 
Dsarial ONNEA!!!

sompio no Myy ottaa lelun kaksin käsin tai yhdellä kädellä, siirtelee sitä kädestä toiseen, syö sitä, tiputtaa lattialle, ottaa uudestaan siitä pään vierestä sen, pitää lelusta kiinni ja jäystelee, irroittaa ja tarkastelee ja tutkii lelua ja sit helistää ja heiluttaa raivoisasti sitä, taas tarkastelee, syö, tiputtaa.... Et se on kyl tosi taitava noitten käsiensä kanssa. Samoin mahallaan ollessaan ottaa edessä tai sivulla olevan lelun ja vie sen suuhun, ja tänään näin et ekaa kertaa masullaan ollessaan heilutteli sitä edestakaisin pitkin lattiaa kamalan kolinan kanssa. :D Jos sille antaa maissinaksun käteen niin se ottaa sen varmasti, ilman mitään hapuiluja ja vie suoraan suuhun. Sit osaa sitä maissinaksua siirellä kädessä et saa sen melkein kokonaan syötyä. :) Mä oon siitä niin ylpee. :D :D

ainii ja sit jos pidetään sylissä pöydän ääressä niin kurottelee kaikkea siitä pöydältä koko ajan....

hei mikä toi d-tippa juttu on??? Kyl mä oon antanu jekovittia sen 3 tippaa... ei kukaa oo mulle sanonu ettei sitä tarttis antaa.... :/ vai onks se sitte jos se määrä ylittää litran... joo zoehan tuolla olikin jo vastannut. :D

TA mä teen erikseen kasvissoseen ja sit keitin kanan fileeleikkeistä leikattuja paloja vedessä kunnes ne oli kypsiä, sit jätin sinne tilkan vettä ja soseutin sauvasekoittimella. Pakastin teelusikallisina et sieltä on sit helppo ottaa eri kasvissoseisiin palanen mukaan.

suukkis niin tosiaan onnea hyvistä tuloksista. :) Kyllä se paino nyt siitä alkaa nousemaan! :heart:

tyty ihana kuva!! :heart:

Myy on taas tänään ollut ihana ja helppo tapaus, vaikka on taas kiukutellut kutisevia ikeniään.... Mut muuten ihana. Muskarissakin menee hienosti ja tyttö tykkää kovasti niistä leikeistä! Tänään on syönyt hyvin, ennen nukkumaanmenoa kiskas 80 ml maitoa, melkein 1½ desiä kaurapuuroa ruusunmarjaomenasoseella ja sit vielä 100 ml kauravelliä! :LOL: Jokohan jaksais nukkua.... :D
 
EM Ok, osaa Myy sitten paljon enemmän, mutta onhan hän vanhempikin. Nuppu ei meinaan vaihda lelua kädessä. Tai vaihtaa, mutta ei ole niin tarkoituksellista. Ja jos lelu tippuu niin ei välttämättä tavoittele samaa lelua. Eli ei sitä varmaan aina hoksaa että mikä tippui.
Ja mahallaan ollessaan vielä tosi vähän leikkii leluilla.
Meillä oli muskari tänään syyslomalla.

Jaahas, nyt aloitettiin iltatoimet vähän myöhemmin, että jos ei sitten sillain heräiltäisi ja valvottaisi tänään. Ainakin niin toivotaan =)
 
Dsarialille onnea :flower:

en jaksa tänäänkään kommentoida mitään. aamu meni kotosalla ja iltapäivä kavereiden kanssa :heart: huh väsy!!

mut yks kommentti! sain VIIMEINKIN voitettua huudon ruskovillan villiksistä!! :D aina on joku menny just 10min ennen kohteen sulkeutumista pistämään korkeamman huudon enkä mä tässä koneella päivystä...

bb ->

Talvis ja Minja pian 4kk!!
 
Eli meillä ei kannata liian aikaisin nukuttaa. Kun iltapesu tehtiin puolysin aikaan ja siitä tissille niin nukahti ysiltä. Nukkui taas sen ½ tuntia ja söi, mutta oli niin uninen että söi kiltisti ja nukahti samantien omaan sänkyyn kun sinne nosti. Eli meillä nukahdettiin kai varttiavaille kymppi yöunille, jos ei nyt herätä. Paljon helpompi ilta kuin silloin kun aloitettiin aikaisemmin nukuttamaan.
Voi olla tietty sattumaakin tämä ilta =)

Tuleeko muuten vauvoille joku rytmi masussa ollessa mitä saattavat noudattaa sitten vauvana? Kun mähän tein sitä pelkkää iltatyötä niin mun nukkumaanmeno oli aina 23 pintaan raskaanaollessa.
 
Vitsi et hieman väsy |O tyttö tankkas sit tissejä vissii kolme vai neljä kertaa yöllä ku eile söi nii huonosti :/ tosin hyvä vaa että saa maitoa, nyt jatko viel unijaan mut ehä mie enää saa unta ku kerran ylös ajettu jo :D toivon tosiaan et neiti söis tänään.. :|
Tänää pitäs tulla Saanan kaks kummii yökylii ( eli miu sisko ja serkku tyttö =) ) saavat kannella nekin tyttöö..parturiki olis klo.13mukava päässä vähän hemmotteluun..tosin inhottaa kun ikin ei oo varaa värjätä tukkaa ku koton,on nii kallista ottaa väri parturissa..täällä kun lyhyen tukan leikkaus maksaa jo 33? sit ku oon joskus värjänny ni äkkii tulee 100? |O törkeen kallista! Pitää siis kotivärjätä :xmas:

Sompio meillä mentiin alussa aina nukkuu vasta 22:30-23:00 ku ei neitii aijemmi saanu unille, koitin aikaistaa mutta pashat siitä mitää tullu..sit luovuin koko leikistä ja itestään neiti on aikaistanu uniaan, eli nykyään nukkumaan mennää 20:30-21:30 ( tosin en tiiä miten pitkää tuo taas jatkuu :D ) voihan se olla et teijänki typy viel rupee aikaistaa nukkumista ihan iteksee =)
 
tänään oiskin sitten meidän pikku poitsun 6kk neuvola. Vaikka virallisesti 6kk tuleekin täyteen vasta perjantaina.
Perjantaina ollaankin menossa valokuvaukseen. Saa nähdä saadaankos mitään otoksia pojasta. :heart:

Pikku prinssi on alkanut seisomaan kokoajan. ottaa käsistäni kiinni ja nostaa itsensä seisomaan. minä pidän kyllä kovaa kiinni ku onhan tuo seisominen ja käveleminen viel aika huojumista :D ja heti ensimmäiseksi suunnataan tavaroiden kimppuun joihin ei saa koskea. kuten kaukosäädin ja kynttilät pöydillä...saa nähdä millanen veijari tästäkin tulee ku jo nyt ois repimässä kaiken pöydiltä lattialle. :eek: :heart:
 
Sompio mäkin oon miettinyt että taitaa vauvoille joku rytmi tulla sen mukaan ku äiti raskausaikana valvoo/nukkuu. :D :D ku mä menin nukkuu n.22 ja heräsin puol kuuden maissa ku töissä kuitenkin kävin. ni meidän pikku ukko oikeastaan rauhottuu vasta 22 (menee kyl nukkuu jo 20.00, mut herää syömään 1h välein) ja herää ain 7-8 aikaan. toki siinä yöllä on n.3h välein syöttö. mut pari lähipiirin äippää on raskausaikana nukkunut ainakin johonkin 11 aamupäivään ja niin nukkuu nyt niiiden vauvatkin tosi hyvin ja pitkään. nukkuvatkin yöt kokonaan tai ainakin heräävät vaan max. kerran yössä.

tosin luultavammin johtuu siitä ku heidän vauvat syntyessään niin isoja ja meidän pikkuinen joutui syntymään 2viikkoo etuajassa. :heart:
 
Dsarial onnea onnea :hug: ihanaa vauvan tuoksuista arkea :flower:

meilläkin poika oikeastaan itse hakennut oman rytminsä. alkuun nukahti sillon puolen yön maissa, sitten kympilta ja nykyään puol ysin aikoihin. oon tehnyt iltatoimet alusta asti samaan aikaan, on sitten menny nukkumaan tai ei, en tiiä onko sillä ollut vaikutusta. alussa otettiin myös illat aika rauhassa ja rauhotuttiin nukkumaan, mutta nykyään ei tarvii, sen kun ottaa leikkimatolta vaipanvaihtoon.

siitä kakka-lakosta vielä, kun nyt kun poika kakkasi, niin voi luoja että sitä tuli :whistle: siis oikeesti, sitä oli niskassa ja bodyn hihoissa :x niin jos se sitä nyt alkaa panttaamaan aina pari päivää, niin tuleeko sitä sitten aina noin järjettömästi? kun eihän sen kanssa voi lähteä minnekään, ilman vaihto pukua ja pahimmassa tapauksessa vaihto vaunuja :D

tyty jaksamisia päivään :hug: ja on muuten ihan totta että kampaajat on ihan törkeän hintaisia, ei mullakaan ole koskaan varaa tehdä muuta kun leikata siellä :|
 
No niin... Mitäs nytillä oli just juttua, et millon vauvat alkaa jättää yösyömistä pois. Ja siellä sanottiin, että alkoi tutishow sitten kun syöminen lakkas. Eli tuo mitä Elma nyt tekee on ilmeisesti aika tyypillistä. Kun oon ollut niin ihmeissäni, etä miks ährää kaikki yöt ja saan olla laittamassa tutia suuhun, mut syö tosiaan vaan sen kerran. Hitsi kun pääsis tuosta vaivasta. Vaikka kai se siitä ajan kanssa rauhoittuu.

Voimia tyty :hug:

Ihanaa, just tuli verolaput ja saadaan tosi kivasti palautuksia! Taas lisää pesämunaa meidän kassaan mitä kerätään jos mahd. otetaan riski ja vaan muutetaan joku kaunis kerta keski-suomeen :) Siis että mies irtisanoutus ja sit katsottas mitä elämä tuo tullessaan. Vaikka tuskin me niin uskalletaan koskaan tehdä..
 
vilmav kai miehes koko ajan ettii kummiski töitä keski-suomesta? Ei kai sinne kannata ennen muuttaa ennen ku on kunnon työpaikka tiedossa? Tosin pärjäähän sitä ilman töitäkin, mut aika kehnosti :/

Ja taas heräili tunnin välein tai kahden.. hohhoijakkaa... Nooh, jos jaksais vaiks pari kuukautta ni josko sit yöt alkais helpottaa.. ehkä.. jos.. vaikka.. kun.. tai.. no joo, turha toivo sanon mie :D Minen osaa vaa kuvitellakaa ennee meille semmost tilannetta et poika nukkuis koko yön :D Ja unikouluakaa ei voi viel toteuttaa ku on muutto ja muut häslingit ja miehellä sit taas työt..
 
Suukkis, etsii tottakai :) Joka päivä katsoo avoimet työpaikat, ollaan laitettu myös ihan summassa hakemuksia, vaikka ei oliskaan avoimia paikkoja ja on laajentanut etsintää myös oman alan ulkopuolelle. Ja tuskin me ilman työtä lähdetään mihinkään. Vaikka välillä käy mielessä. Meillä on säästöjä aika paljon, mut mut... No katsotaan.
 
Toivottavasti teillä yöt rauhoittuisi. Mut sekin on jännä miten unenpuutteeseenkin vaan tottuu kun on pakko. Mä tarviin kauheesti unta, mut niin sitä vaan on ollut pakko tottua vähemmälle. Vaikka hyvin meillä nukutaan, en valita.. Ihan pelottaa millanen tapaus meidän mahdollinen toinen lapsi on kun Elma on niin helppo..
 
onkos kaikkialla niin ettei 7kk neuvolaa ole ollenkaan. sain meinaan ajan 8kk neuvolaan(+läääkäri) ja tänäänhän me vasta oltiin 6kk neuvolassa.´unohti kirjoittaa kyllä pojan mitatkin...ja arvatkaas muistankos mä niitä :eek: paino oli 7kg ja rapiat, pituus muistaakseni melkein 68cm ja pipo tais olla 43 ja jotain päälle kait?? pitää vissiin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyy ne.
 
Tultiin just päivystyksestä. Elmalle nousi kuume 38.2 Sit kun se on yskinyt ja ollut limainen jne. niin mentiin. Ei ollut korvissa mitään, ei rohissut hengitys eikä muutakaan. Kun tultiin kotiin niin oli enää 37.7, eli ei paha. Nyt pitää seurailla, mut ei mitään hätää. Huh kun mä säikähdin.. :ashamed:
 

Yhteistyössä