*Esikoishaaveista syntyneet* vol. 4

TA kuulostaa hyvältä päästä vähän juhlimaan, tekee varmasti hyvää!

bb onnea täysistä yöunista!

jenninho meillä ollut vähän samankaltaista takkuamista rinnalla. Tai tuntuu, että maitoa ei enää vaan tule riittävästi. Aluksi oli vaivana suihkutissit, ja maitoa olisi ollut vaikka toisellekin vauvalle ja pakastimeen kertyi hyvät varastot maitoa. Nyt tyttö syö 45min.-1h välein ja huutaa nälkää tuossakin välissä. Tein kokeilun ja tyttö söi 100ml vielä rinnalla olon jälkeen. Soittelin neuvolaan ja terveydenhoitaja sanoi, että kiinteät vaan kuvioihin. Ei kuulemma ole kauhean kauaa, kun kiinteiden aloitusta suositeltiin 3kk:n iässä ja monet kuulemma aloittaa näin ajoissa.

Maissivelliä oon pari kertaa kokeillut antaa. Ekalla kerralla tyttö sykli kaiken pois samaa tahtia kuin suuhun tuli. :D Tänään velli meni ihan hyvin, kun annoin Tommee Tippee -tuttipullosta enkä yrittänytkään antaa sellaisesta tavallisesta.

Tyttö nukkunut tunnin päiväunia, ruhtinaallista! Niiden helteiden jälkeen päiväunet olleet ihan minimissä ja eilen illallakin tyttö itki varmaan neljä tuntia väsymystään, mutta taisteli kaikin keinoin unta vastaan. Raskasta, kun tyttö näyttää niin väsyneeltä, mutta mikään ei auta. Pahentaa vaan tilannetta, kun kyyneliä alkanut tulla molemmista silmistä, tyttö on niin rassukan näköinen. :heart:

Nyt lukemaan päivän lehteä. :)
 
BB tuo kuulostaa jotenkin niin ihanalle :heart: Mä tein tänään testin kun on ollut ihan outo oksettava olo nyt jonkin aikaa. Enkä ole raskaana. Onneksi. Vaikka kuinka paljon onkin vauvakuume niin ei nyt ole oikea hetki, valitettavasti :'( Tähän asuntoon me ei mahduta millään kahden lapsen kanssa (kaksio) ja omaa ei voida ostaa ennenkuin mä menen töihin. Mutta kyllä me varmaan vuoden sisällä annetaan toiselle vauvelille mahd.tulla :) Joko olette kertoneet iloista uutista ystäville ja suvulle? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinäkuu:
BB tuo kuulostaa jotenkin niin ihanalle :heart: Mä tein tänään testin kun on ollut ihan outo oksettava olo nyt jonkin aikaa. Enkä ole raskaana. Onneksi. Vaikka kuinka paljon onkin vauvakuume niin ei nyt ole oikea hetki, valitettavasti :'( Tähän asuntoon me ei mahduta millään kahden lapsen kanssa (kaksio) ja omaa ei voida ostaa ennenkuin mä menen töihin. Mutta kyllä me varmaan vuoden sisällä annetaan toiselle vauvelille mahd.tulla :) Joko olette kertoneet iloista uutista ystäville ja suvulle? :)
harmi kun et ollut *lohtuhali* Mulla ei oo kyl kertakaikkisesti MITÄÄN oireita. Joskus tulee sellanen että "yökötys nyt en pystykä syömään enää tätä" vaikka hetki aiemmin ois sitä tehnyt hirveesti mieli mitä lautaselle oon ottanut. Meillä onneksi violan syntymän jälkee saatii uusi asunto kolmio 77neliötä niin tässä kyllä mahtuu kahden lapsen ja kahden koiran kanssa asustella. :) Nyt kun alkujärkytyksestä toivuttu niin on jo onnellisen odottava olo. Tänäaamuna tein varmistustestin niin oli viivat tummunut ihan tulipunaisiksi molemmat. :) Ku aluks oli iiihan haamu. Ei olla vielä kerrottu kun muutamille parhaille kavereille ja mun perhe tietää. Miehen perhe ei vielä. Heille kerrotaan ultran jälkeen. Kun jos tapahtuu jotain niin haluan kertoa vain sellaisille joilta ei tule hirveää "voivoi kauheeta,otan osaa"litaniaa.
 
Moikka!

Heinäkuu olikin jo käyny huutelee miun ketjuun et tuuhan tännekin päin välillä kuulumisia kertoilee :wave:
Joo olen siis vakaasti taustalla..välillä käyn lukee pinoo mutta aika harvoin tulee ylipäätänsäkkiää oltuu koko kasplussan linjoilla..
BB :heart: Onnittelut vauva uutisista!

Täällä tyttö konttaa ja kävelee tukea vasten =) Hampaita tulee ku sieniä sateella..8 hammas kohta läpi..ja kärinät sen mukaset, kipeet ikenet neidil ja kokoaja pitäs jottai pureksia.

Ollaan ruettu maistelee tavan maitotuoteita..raejuustoa ja rasvatonta maitoa pääasiassa. HUomenna jos antas maustamatonta rahkaa..

Täällä kaikki oikein hyvin.. =) oon vielä kotona vaikka äippäloma loppukin..saa nähä miten pitkin rahallisesti pystyy kotona olelee..jotai duunia pittää rueta tekkee ehkä jo syksyllä..ite kyl viihdyn kotona..päivät menee typyn kaa ja kotihommia tehessä.

Meillä ei oo kyl suunnitteilla pikkukakkonen..moni on jo tästäkin pinosta uudestaan raskaana..ite en tiiä tahonko koskaan toista lasta..tai ehkä, mutta sit kun tyttö on jo 5-6-vuotias..en tykkää olla raskaana, en synnyttää ja ekat kuukaudet lapsen kaa on törkeen raskasta..nyt alkaa vasta nauttimaan äitinä olosta. Oma pälli hajois jos toinen pitäs tehä tähä perään.

OIkein hyvää tulevaa kesää kaikille :wave: ite pysyn taustalla..ja sinne saatan jäädäkkin :D !

Tyty ja Saana melkein 10kk
 
tyty kiitos. Eiks sulleki tehty sektio sitten loppujen lopuksi tai eiks joku menny pieleen? Muistan ku oltii niin lähekkäin synnyttämässä. Mulla jäi siit synnytyksestä hippanen pelko et taas leikkaussali kutsuu :ashamed: Pelottaa,ahdistaa jännittää ym ym ym. Eikä tunnu lainkaan todelliselöta että on raskaana ellei toi testi ois positiivinen niin ei ois mitää hajua että raskaana on,paitsi et menkat puuttuu.. Mun mielestä aluks ei ollut ihan niin hirveetä mitä olin etukäteen pelänny,kun Violalla onneks ei ollu koliikkia mutta kun se lapsi ei suostunu nukkuu niinku muut vauvat. vastasyntyny oli yöllä ihan virkee monta tuntii ja sit valvottii ja valvottii...

ON Meillä on alettu juomaan tavallista maitoa aina kerran päivässä ja annan violalle kutakuinkin kaikkea mitä syön ittekin,kunhan ei ole mitenkään rasvaista,mausteista tai suolaista tai liian makeaa. Viimeyönä oli TOSI kiva kun Viola päätti että 01.30 on AAMU ja kuikuili sängystä "Äitä äitäää" JA sit oli pakko nousta kun ei suostunut nukkumaan alkaa enää. Sitten leikittiin olohuoneessa kolmeen asti ja sitten lopulta neljältä uni tuli tytölle... ja aamu seiskalta ylös. itse menin euroviisujen jälkee nukkumaan silloin 01.20...

BB&Viola tänään 10KK sekä papunen rv??
 
babyb, onnea tätäkin kautta! :heart: :hug: Ja erikoista, et sie saat yleiseltä puolelta ultran.. mie en saanu. Eli siis meilläkää ei mitään hajua ollu raskauden kestosta, koska imetin sillo edelleen eikä menkkoja ollu tullu. Aluks neuvolasta sanottiin, et juu saa ultran mut sit että ei saakaan. Et käytäntö ois muuttunu tms. Mentiin sit yksityiselle.

Meil on 3.6 4D -ultra!! :heart: Mie oon niiiiin ilonen siittä!! Ku ain aattelin et iha liian kallis, mut josko sitä ton verran viihtis (130?) laittaa siihen ko se kestää kummiski n. 45min ja saa ne kuvat sekä DVD:n. Etenki jos jää viimoseks lapseks.

Meil edetään rauhallisesti ja vakaasti mitä pojan kehitykseen tulee :) Nykysin tukee vasten kävelee, muttei tosiaankaa pitkiä matkoja vaan iha vaa sohvan mitan. Ja sitäki varten tulee olla joku kiinnostava juttu siel toises päässä. Kakka on uus sana ja eilen sano myös pöpö (tai vastaavaa, tarkoitti söpöä). Paapaa on ole hyvä ja semmosia muita sanoja. Äiti tulee suht kirkkaasti välillä, joskus se on äittä tai jottain. Ilman tukea seisoo n. sekunnin, mut sit hoksaa, ettei pidä mistään kiinni ni aristelee.

Edelleen meil syödään 5kk soseita, koska muut se oksentaa. Mut eihä se ihme oo ku on hampaita vaan 6 ja niistäki 2 on viel tosi pieniä. Ja kaikki on tullu iha eteen. Eli oksennusrefleksi siten on ja pysyy viel ainaki toistaseks. Jos jottai vähänki karkeeta antaa ni het ois oksentamassa. Pehmeää ruisleipää joskus mutustaa ok (lähinnä mummolassa), mut ei muuta.

Tänään rv 29+4 ja ainoat raskausoireet on iso maha ja lonkkakivut. Muuta ei juur oo eikä oo ollu aiemminkaan.

Luin teijänki kuulumisia, mut tuun käyneeks tääl nii harvoin et jään ihan paitsioon :( Ite tulee nykysi pyörittyy vaa lähinnä fb:ssä ja kestovaippainfolla.

SS/ Atte 1v2kk ja mörrikkä 29+4
 
Oh tyty86, teidänkin vauva jo 10kk ikäinen, vaikka just muistan, kun kirjoittelit odotuspuolella synnytyksestä... Kaikkea hyvää teidän arkeen!

SuukkoSuulle oot jo todella pitkällä raskaudessa! Me käytiin 4d-ultrassa ja se oli kyllä hieno kokemus - tosi kokonut lääkäri ultras ja selitti kaiken pitkästi ja perusteellisesti. :)

Onko teillä ollut ongelmia saada vauvoja syömään soseita? Meidän tyttö ei millään niele mitään, mitä lusikalla suuhun laittaa... Sylkee vaan kaiken pois. Tänään kokeilin bataatilla ja oon aiemmin kokeillut perunallakin. Onko jotain hyviä vinkkejä? Maissivelliä tyttö on saanut nyt perjantaista lähtien ja on vaikuttanut tyytyväisemmältä, lisämaitoakin saanut välillä. Tuntuu ihan hölmöltä, etten tajunnut, että tyttö itkee välillä nälkäänsä. :ashamed: Mut josko noita soseita sais menemään jossain vaiheessa.

Me ei olla tänään päästy ulos, kun on ollut niin lämmin päivä. Yritetään nyt illemmalla, jos tyttö suostuis olla vähän vaunuissa. Muutaman viikon ajan ollut vaunuissa vaan kauhee kitinä, ei malttais ollenkaan olla kopassa, ja melkein poikkeuksetta tuun kotiin tyttö kainalossa. B)
 
Ikuisuus: Meillä meni kaks viikkoa ennen kuin Niia hoksas mikä on jutun idea. Sitten on syöny koko ajan suurenenvia määriä soseita. Toisilla menee vielä kauemmin ja toiset vauvat vaatii jotain "mausteita" että ruoka maistuu. Kannattaa pitää vaikka se bataatti niin pitkään että huomaat että tyttö oppii nielemään ja sen jälkeen otat muita makuja siihen bataatin sekaan ja näin suurennat annoksia. Lokakuisissa on yksi tyttö joka opetteli syömään makuu asennossa, kun ei reilussa kuukaudessakaan vielä oikein oppinut, eli sellainen vaihtoehto on sitten, jos näyttää ettei maistu. Tietty voit välillä kokeilla jollain hedelmälläkin (esim päärynä), makea aina maistuu paremmin, mutta siten voi olla ettei kasvikset enää kelpaa, jos pääsee liikaa hedelmän makuun. Mä aloitin porkkanalla ja sitä syötiin se pari viikkoa ja sitten bataatti ja seuraavaksi päärynä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuus:
Oh tyty86, teidänkin vauva jo 10kk ikäinen, vaikka just muistan, kun kirjoittelit odotuspuolella synnytyksestä... Kaikkea hyvää teidän arkeen!

SuukkoSuulle oot jo todella pitkällä raskaudessa! Me käytiin 4d-ultrassa ja se oli kyllä hieno kokemus - tosi kokonut lääkäri ultras ja selitti kaiken pitkästi ja perusteellisesti. :)

Onko teillä ollut ongelmia saada vauvoja syömään soseita? Meidän tyttö ei millään niele mitään, mitä lusikalla suuhun laittaa... Sylkee vaan kaiken pois. Tänään kokeilin bataatilla ja oon aiemmin kokeillut perunallakin. Onko jotain hyviä vinkkejä? Maissivelliä tyttö on saanut nyt perjantaista lähtien ja on vaikuttanut tyytyväisemmältä, lisämaitoakin saanut välillä. Tuntuu ihan hölmöltä, etten tajunnut, että tyttö itkee välillä nälkäänsä. :ashamed: Mut josko noita soseita sais menemään jossain vaiheessa.

Me ei olla tänään päästy ulos, kun on ollut niin lämmin päivä. Yritetään nyt illemmalla, jos tyttö suostuis olla vähän vaunuissa. Muutaman viikon ajan ollut vaunuissa vaan kauhee kitinä, ei malttais ollenkaan olla kopassa, ja melkein poikkeuksetta tuun kotiin tyttö kainalossa. B)

Mä tein bataatista ihan niin velliä että meni vellitutista läpi ja sit maistui. Lopulta ku oli tottunu siihen makuun niin alkoi meneekki. Meillä oli ongelmana että tyttö ei ihan avannut suutaan. Sinne oli vähän vaikee sit mitää saada ku ei suuta avannu. :) Kyllä se siitä ajan kanssa. :)
 
Ikuisuus: Meillä aloitettiin bataatilla ja sitten maissinaksuilla. Meni 3 viikkoa ennenkuin neiti nielas yhtään mitään, siihen asti vaan kaikki pullautti suusta pihalle. Sitten kun alko syömään niin annokset isoni heti nopeesti sellaseen 1-2 jääpalakuutiolliseen. Niin ja meillä ei suostunut syömään sitterissä mitään, sylissä istui syödessä. Syöttötuoliin kun sai laittaa niin meillä helpotti syöminen tosi paljon.

BB: Jos oikein asiat huolestuttaa niin pyydä neuvolasta lähete pelkopolille. Mä kävin pelkopolilla juttelemassa vaikka ei mitään riskiä ollutkaan tiedossa. Asiat vain askarrutti ja pelotti etukäteen niin paljon.

Meillä neiti vetelee taaperokärryllä niin kovaa vauhtia että oksat pois =) Seisoo jonkun aikaa ilman tukea ja osaa jo noustakin ilman tukea. Kesän aikana varmasti oppii kävelemäänkin ilman tukea, uskoisin niin :heart:

Meillä on ollut nyt 3 hyvää yötä, toivottavasti ne jatkuisi... Nyt kyllä ottaa aamupäiväunia, saa nähdä miten käy. Yksillä päiväunilla muuten menty. Mutta oli niin väsynyt, että en olis millään saanut pidettyä hereille sinne 11 asti.

Maitoallergiakin on tainnut meillä jo väistyä, ainakin raejuusto ja juusto sopii. Riisimaitoa juodaan tissimaidon lisäksi. Vähennän tässä imetystä ja kun juo isompia määriä nokkamukista niin sitten lopetan imetyksen kokonaan.

Huomenna meilläkin täytetään jo 1-v |O

Oikein hyviä vointeja kaikille, etenkin niille jotka odottavat pikkukakkosta :heart:
 
Moi!

En oo aikoihin käyny täällä... :) ONNEA BabyB!! :heart: :heart: Ihanaa!

Suukkis ootpas sä jo pitkällä raskaudessa! :heart:

Sompio onnea yksivuotiaalle! :) :flower:


Meillä tyttö kävelee jo hienosti, ulkonakin on nyt alkanut kävelemään itse. Lempipuuhaa on kanniskella tavaroita huoneesta toiseen, kenkiä, sukkia, vaatteita, kirjoja, palikoita... hohhoi aikamoinen sotku koko ajan. :D Puhuu jo aika paljon sanoja, myös kahta sanaa laittaa peräkkäin eli esim. "eiii kuku". (ei nuku) on sellainen. :) Syö meidän kanssa samaa ruokaa suurimman osan ajasta, joskus purkista kaupan tädin ruokaa. Juo tavan maitoa, iltapullo vielä käytössä ja tutti nukkumaan mennessä.

Meillä menee tosi hyvin, Myy on ihana pieni taapero! Hampaitakin on jo 12 kpl. huh. on niitä tehtykin! |O

Kiinnostaisko teitä isompien äitejä perustaa tuonne taaperopuolelle pinoa? :) Ei täällä vauvapuolella oikein enää tuu oltua... eikä paljoa muutenkaan täällä kaksplussalla kyllä. Mut jos sinne pistäis pinon pystyyn?

Mukavia kesäpäiviä kaikille!

EM ja Myy, 1-v
 
EM Juu mä ainaki oisin kiinnostunut. Aika montahan meitä alkaa olee jo ketkä toistakin odottaa :) kiitos onnitteluista :)

Sompio Miehehn kummitäti hoiti synnytyksen kun jorvissa kätilönä ja ehdottomasti haluan kakkosenkin synnytykseen mukaan ja ajattelin hänen kanssaan keskustella asian perinpohjaisesti lävitse kun pelottaa se sekito ihan hirveesti ja kaikki muutki. Viimeks pelkäs kun ei tiennyt mitä on edessä,nyt pelkää kun tietää mitä VOI olla edessä... Ja onnea yksivuotiaalle! :heart: Hui miten aika menee!
 
Kiitos taas kaikille kokemusten jakamisesta soseisiin tutustuttamisessa! mietin itsekin, että tosta bataatistahan sais niin pehmeää, että menis tuttipullosta läpi, mutta toisaalta, kun ongelmana on se lusikka, ajattelin, että parempi vaan sitä treenata. Pullosta tyttö ottais varmaan kaiken mitä tarjoaisin.

baby butterfly lisäsin listaan, tarkenna aikaa sitten ultran jälkeen.

Onnea Niiskuneiti vielä tälläkin puolella! Lisäsin sinutkin tuonne etusivun listaan. Kiva saada muitakin alussa olevia äitejä, kun täällä on moni jo/lähemmäs vuoden ikäisen äiti.

Täällä soseiden syöminen toistaiseksi ollut sitä, että tyttö sylkee ulos kaiken, mikä sisään menee. Maidolla ja maissivellillä menty. Välillä oli pari hyvää päivää, mutta tänään tyttö taas ollut kovin itkuinen. Itkut vähentyneet kuitenkin ja pääosin tyttö on iloinen ja itkee nälkää, ja se helpottaa kun saa ruokaa. Puuhamatolla roikkuu leluissa ja tunkee niitä suuhun. Kauhea touhuaminen koko ajan käynnissä, kääntyilee kyljelle mutta ei vielä ihan mahalle. Jalan heittää jo yli maahan, mutta käsi jää alle niin, ettei pääse mahalleen asti.

Vaunuissa tyttö ei vieläkään halua olla. En oikein tiedä, mistä kiikastaa, kun on ihan sama, onko pääpuolta kohotettu niin, että tyttö näkee ympärilleen vai ei, ja liikaa ei ainakaan ole vaatetta päällä. Täytynee kai vaan aktiivisesti yrittää ulkoilla, jos joku päivä vaunut oliskin taas pop. :)

ikuisuus ja tyttö 3,5kk
 
ikuisuus Meillä viola kans inhosi vaunuilua kunnes hankin sille vaunulelun jota katteli ja viihtyi sitten tosi hyvin. :) :heart: Kyllä se siitä,älä ota ressiä.

Niiskuneiti vautsi onnea pienestä! Huimaa mihin aika menee ku toi äitin "jättiläinen" on piahn vuoden vaikka niin hento,pieni ja äitille varsinkin ikipieni onkin..

Meillä tänään ulkoiltu puolipäivää ja kyllä näkyy! Likka nukkuu kun tukki! :) :heart: ihanaa ulkoilla ja olla leikkipuistossa nyt kun on hienot ilmat. JA ne joilla on ihan pikkusia niin rannalle vaan pienen kanssa ja vaunut varjoon ja äiti viereen aurinkoon köllimään! :)
 
moikka kaikille!
ihanaa on kesä!!!! Me ollaan oltu kaikki päivät vaan ulkona! Ei ees käydä sisällä syömässä vaan syödään ulkona. Kyllä me pojan kanssa nautitaan. Poitsukin on ulkona niin ihanan tyytyväinen, ei kitise mistään vaan nauttii nurmikolla kävelemisestä, vaelteleekin pitkin pihaa ja tutkii jokapaikan,hiekkalaatikko leikeistä, ajelee polkuautolla eli istuu kyydissä ja pärisee, taluttaa polkupyöräänsä tai ajaa nurmikkoa. Kokoajan touhuaa jotain, mutta tää äippäkin saa samalla touhuta omia juttuja. Oon istuttanut kasveja,kukkia ja repinyt rikkaruohoja.Sain jopa petsattuu ulkopöytää.
Eilen illalla auttoi pensaiden istuttamisessa ja ohhoh olipas poika kurainen...mutta hauskaa oli pojalla!

Poitsulla on nyt tulossa 2 hammasta, kuultaa ikenestä läpi, mut ei ollut viel eilen ainakaan puhjenneet. Nyt siis vielä toistaiseksi 14 hammasta. Poika on alkanut nukkumaankin ihanasti. Menee 20-21 nukkuu ja herättää yleensä vaan kerran yössä. Tänäänkin vasta 4.40 ja hain viereen nukkuu. Nousee aamupalalle nykyään vasta 8-8.30 aikaan. Tai niin on tehnyt ainakin viimeiset viisi aamua. Ihanaa vihdoinkin saan nukkua...tai sitten rauhaisan aamukahvin. :)

Meillä syödään ihan samaa. Eli samaa ku me aikuisetkin. Yleensä jotain peruna/jauhelliha ruokaa. Mut Joskus ku teen ranskalaisii tai pitsaa tai ollaan kylässä ni annan kaupan valmis safkaa. Saa kyllä maistaa kaikkea meidän ruokia, mut ennen sitä saa kunnon ruuan. Poika osaa syödä/juoda jo itse ja minä lähinnä seuraan sivusta ettei innostu sotkee liikaa.Yleensä mun ei tari puuttua syömisiin enää ollenkaan. osaa niin hienosti syödä. Meillä poitsu osallistuu kahvihetkiinkin ja saa oman keksin tai pikku pullan. Enää ei kelpaa maissinaksut jos huomaa, että muut syö jotain parempaa.




TinyAngel ja Poitsu noin.1V1kk2vkoa
 
ElinaMaria kiinnostaa! Tosin kukas sen vaan perustaa :D :D :D :D

Meilläkin tavaroita levitellään ja piilotellaan :D on nää semmosii ihanii taaperoita. Nokkamukikin löytyi yks päivä mun kumisaappaasta. :D Kokoajan sais olla kyllä siivoomassa...ja silti niitä leluja, tavaroita löytyy sieltä ja täältä.
 
SuukkoSuulle ihanan pitkällä oot raskaudessa. :heart: 4D ultra on varmasti aika siisti juttu. Näkee naperon oikein kunnolla. :)
Ihanasti sanoja jo Ateltakin tulee. Hienosti opittu jo tukeavasten kävelemäänkin. Kohta se sitten juosta viilettää etkä pysy perässä. :)
 
baby butterfly toivottavasti pääset peloista ym. eroon! Mä joudun menemään pelkopolille sitten joskus jos haluan lisää lapsia. Mulla meni niin kaikki pieleen ja moni asia jäi vaivaamaan/pelottamaan. Tällä hetkellä en ole haluumassa lisää...mutta jospa sitten joskus ku aika kultaa muistot! :heart:
 
pikaisesti....

Kimi täytti eilen 1v :D pitänee siis siirtyä taapero pinkkaan.

ufo huomenna rv 22.

päikkäri on kimillä alkanut vähän takkuisesti...
syynä ongelmat kommunikoinnissa pk.n sisällä ja äidin toiveiden unohtaminen.

töissä on ollut mukavaa ja sinne olis suunta taas kohta...

tosi apina tänään hoitoon serkuille, kun pitäs se kuumeeton päivä olla pois pk.sta ja eilen hälyttivät hakee kovasti kuumeisen lapsen kotiin... "kuumetta" 36.6
 

Yhteistyössä