*Esikoishaaveista syntyneet* vol. 4

Kovasti onnea bb! :heart: :flower:

HanTa onnea poikalupauksessta!

Käytiin tänään 3kk neuvolassa. Tyttö kasvanut pituutta hyvin (58,1cm), mutta paino (5405g) oli noussut viime neuvolasta alle 400g eikä oikein enää käyrillä seuraa pituutta. Saatiin ohjeeksi tutustuttaa tyttö maissivelliin. Kyselin myös soseiden aloituksesta ja taidan 4kk iässä aloitella maistattamaan soseita. Tyttö kun syö nykyisin päivisin tunnin välein ja maitomäärä kun on tasaantunut ja suihkutissiys loppunut, saa tyttö kauheita rintaraivareita kesken syönnin. Yhdistelmärokote saatiinkin jo kaksi viikkoa sitten pneumokokkitutkimusrokotteen yhteydessä, joten nyt tuli vaan suun kautta rotarokote.

Täällä menee muuten ihan hyvin. Tyttö nukkuu yöt suurimmaksi osaksi yhdellä herätyksellä, mikä on aivan ihanaa! Päivisin kaipaa kauheasti viihdytystä ja toimintaa, että kiireisenä pitää. :)
 
ikuisuus meilläki 3 kuisena alotettii vellit jo pelkästää ku violan syntymäpainoki oli niin pieni. JA mä enemmän suosittelen perunaporkkana vellii ku siit maissist menee herkästi vatta kovaks. :) Meillä meni ainakin. JA Soseetki alotettii 4kk ikäisenä.
 
Kiitos vellikokemuksista! Me nyt kokeillaan tuota maissivelliä, mutta jos maha menee kovalle, aloitan vaikka luumusoseen rinnalle, jos se auttaisi. Tai sitten vaihdan maissivellin johonkin muuhun, jos ei tilanne korjaannu. On edelliset mahavaivat vielä sen verran kirkkaasti muistissa, että toivottavasti tytölle ei nyt tulisi kovia vatsavaivoja. Mielenkiinnolla kokeilen, miten tyttö suhtautuu uusiin makuihin.

Teittekö hedelmä-/marjasoseita itse? Ajattelin vihannes- ja kasvissoseet tehdä itse, mutta olen vähän epävarma, että teenkö marjasoseetkin, vai ostanko niitä kaupasta. Ajattelin kuitenkin isompia satseja tehdä pakkaseen annospusseihin, niin voi niitä sitten lämmitellä.
 
Ikuisuus: Mä teen kasvis ja lihasoseet ite, annan myös kaupan soseita että tietää niidenkin maun ja hedelmäsoseet ostetaan kaupasta. Mekin annettiin maissivelliä tytölle siihen asti että sai puurot ottaa mukaan, mutta alotettiin vasta soseiden alotuksen jälkeen. Niia aloitti soseet 3,5kk iässä kun pari viikkoa oli pelkkää maistelua ennen kuin alkoi ymmärtää syömisen päälle niin periaatteessa alkoi kunnolla syömään vasta 4kk iässä. Mitään erikoista syytä tuohon ajoissa aloittamiseen ei ollut.

Niialla on ollu kehitysspurtti tässä viime aikoina. 3vko sitten lähti ryömimään vauhdilla ja tarkoituksella, viime to nousi polviseisontaan ja lauantaina oppi konttaamisen tekniikan ja eilen nousi tukea vasten seisomaan. Tänään katselin kauhuissani kun tyttö ryömi sohvalle ja nousi kontilleen ja siitä oti sohvasta kiinni ja nousi polvilleen ja sitten nousi jaloilleen. Kiersin tytön taakse ja sain juuri kiinni ennen kuin irroitti otteen. Tyttö ei oikein ymmärrä vielä että ei pysy pystyssä ilman tukea. Äitini kanssa juttelin että olen itse kehittynyt samalla tavalla, kuulemma pystyyn nousemisesta ei menny kovin kauaa tukea vasten kävelemiseen. Siä odotellessa... Hiukan kauhistuttaa tytön vauhti =)

Alley ja Niia torstaina 7kk :heart:
 
alley: Meillä Viola nousi kans itse 5 kuisena istumaan 7 kuisena tukee vasten seisomaan ja kohta 10 kuukautta ja painelee taaperokärryllä melkeen juosten pitkin kämppää. Nyt alkanut siesoo ilman tukea minuutinkin aikoja. :) KAtotaa koska ottais itse askeleita :)
 
bb ja alley meillä menty samalla vauhdilla...
sitten suurimman oppimis spurtin jälkeen tuli tauko... että hetkeen ei tullut mitään isoja asioita about 1-2 kuukauteen ja sit taas alko tulee uusia isoja juttuja :D
piti vissiin vähän sulatella oppimaansa.

voi elämä on kiva aamu ja eilinen päivä ollut.
yks apina ei suostu nukkumaan kunnolla, ja siis meillä on super kiukkupäivät menossa.

noh apina lähtee tänään päiväkotiin, ja tää äiti ensimmäiseen vuoroon töihin :heart:
 
Ensimmäinen maissivellikokeilu ei oikein tuottanut tulosta, tyttö söi kyllä hienosti tavallisesta tuttipullosta, mutta sylki toisesta suupielestä kaiken ulos samaa tahtia kuin pullosta tuli. :LOL: Tytölle täytyy näköjään kaikki opettaa pitkän kaavan mukaan, onneksi osasin jo valmistautua tähän ja keräillä taas piiiiitkiä hermoja. :)

Kyllä tää aika tosiaan menee nopeasti. Jouduin laittamaan vikatkin 56cm vaatteet pois ja kaivella tilalle 62cm vaatteet. Nopeasti tyttö kasvaa ja oppii melkein joka päivä jotain uutta. :heart:

Päästiin äsken ekaa kertaa melkein pariin viikkoon vaunulenkille, kun tyttö ei nykyään enää jostain syystä tykkää vaunuissa olosta. Tyttö nukahti sopivasti mun syliin ja siirsin nukkuvan vauvan vaunuihin ja lähdin kärräilemään. Teki todella hyvää ulkoilla ihanassa aurinkoisessa ilmassa!

Mullekin saa laittaa yksäriä, jos haluaa fb-kaveriksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinäkuu:
BB, nooouuuuuu, ette nyt kaikki raskaudu kun mäkin haluuuuuu :LOL: Eiku oikeesti, tosi paljon onnea, aivan mahtava uutinen :heart: :heart: :flower:
Hahah! No ELmalle vaa perää pikkusisko! :) Ei kuule tää tuli niin pusikosta tää uutinen että vieläki niin epätodellinen olo. Mut jos se helpottais ku tänään varasin ultran 21.6 Ja tänään ku oli violan neukku niin juttelin samalla omat asiat läpi ja 6.6 on äitiys neuvola. :)
 
BB, ehditkös sä jo työt aloittaa tässä välissä? Ei meillä oo nyt pikkusta tulossa. Kai ehkä en mä tiiä :LOL: Nyt ei oo paras mahdollinen hetki, koska mun pitäis käydä töissäkin tässä välissä et saadaan asuntolaina ja niin eespäin. Mutta joskus ensi joululta tai keväältä voisi asiaa jo aivan ajatellakin. Ja meillä mies on se järken ääni, muuten meillä olis jo uutta putkessa.

Niin teillä ei sitten ollut tarkoitus raskautua kun sanoit että tuli puskista? Vitsit, kohta sullakin on jo masu :heart: Tää sun odotus tuntuu jotenkin niin hassulle kun meillä samaan aikaan synty tytöt :heart:

Ikuisuus, mä kävin just kaverilta hakemassa meidän 56 ja 62cm vaatteet mitkä oli lainassa. Voi kun ne oli pieniä ja vastahan niitä pidettiin :'( :heart:
 
Kylläpäs mammat on kerrankin tänne pinoon kirjoittaneet :heart:

Oikein paljon onnea BB :heart: Aivan mahtavaa :heart:

Ikuisuus Meillä kanssa tehtiin kaikki liha- ja vihannessoseet itse. Hedelmäsoseita on ostettu kaupastakin, mutta tosi paljon olen tehnyt kiisseleitä ja puuron kanssa syödään mustikkaa/vadelmaa/puolukkaa omasta pakkasesta.

Onnea uusista taidoista kaikille kenellä niitä oli:heart:

Meillä ei kummempia. Oltiin mummilassa monta päivää ja yöt ehkä vieläkin huonompia kuin kotona... huoh... Yöllä ei hyväksynyt mummia ja vaaria ollenkaan, eli äiti hoiti kaikki yöt edelleen. Päivällä taas ollut väliä, että missä äiti on, silloin oli mummi ja vaari pop :D
 
voi bb hurjasti onnea!
ja HanTalle onnea poikalupauksesta!

mä oon vähän kade....

meillä kasvetaan ja kehitytään hirmuista vauhtia myös ja kohtahan se onkin jo 1- vuotias,
äidin vauva <3

ei tuu täällä kirjoiteltua, mutta kaikkea hyvää toivon kaikille, tasapuolisesti :heart:
:D
 
Heinäkuu Juu mä tässä oottelin mahdollisia menkkoja että oisi pillerit alotettu tai viimeistää ens kuussa ois alotettu ettei ihan akne pamahda pillereistä ennen häitä. No sitten oli menkat viikon myöhässä tein testi: Nega. Joten odotin että sieltä ne menkat kurvaa kylään. NO toisin oli kun lauantaina just 3h ennen polttareita (oista en vielä silloin tiennyt) tein raskaustestin johon piirtyi haalean vaaleenpunainen viiva. eiku vaan kaapista klaivaa se CB:n digitesti viikkonäytöllä joka oli jääny kaappii säilöön ajat sitten ja vikatki tipat mitä irti puristettuu siihen sain niin tulos oli "raskaana 1-2viikkoa" Eli 3-4 raskausviikkoa. Että kyllä se ihan puskan takaa tuli :D Alkujärkytyksestä toivuttuna nyt osaa olla jo hyvin mielin ja ikionnellinen tästä pienestä ihmeestä :)



toivova, sompio Kiitos onnitteluista :heart:

tulipa varattuu varhaisultra jonka saan julkiselta puolelta ku raskauden kestosta ei olla varmoja. niin se on sitten 21.6 :heart:

BB & Viola pian 10kk + ihmeellinen nuppu rv 4+?
 
Hantalle onnittelut poikalupauksesta :heart:

Ja BB voi että, onnea :flower: :heart: haikein mielin tunnustan että pienenpieni kateudenpoikanen iski.. Olen toki onnellinen teidän puolesta! =) Toivottavasti oli kivat polttarit ja vielä mukavammat häät teillä!

Joo, miten niin meillä vauvakuume.. Jos joku muistaa esikkotoive-pinosta, ni mullahan oli ongelmana ylipitkät kierrot.. Olen nyt tammikuusta alkaen yrittänyt säännöllistää kiertoa Teroluteilla. Yrityksessäkin oli pieni tauko, kun kelailin päätäni ja yritin saada kierron toimimaan. Viime kierrossakin viimeisestä terosta kului 12pv, ennen kuin vuoto alkoi. Ja tällä viikolla olen saanut pettyä negatesteihin :ashamed: oireet oli lupaavat, ihan samat kuin Minjasta (lämmönnousu, nännien aristus+uutena metallin maku suussa), odotetun ovulaation hetkellä hirveät himotukset. Mut ei :ashamed:

Talvis ja Minja 11kk (vajaa viikko kävelty :heart: )
 
talvis Mulla oli Violasta kans ongelmia raskautumisessa kun ei ovulaatiota tullut ja kierrot venyi ja paukkui. toi on kurjaa kun joutuu pettymään kauheasti kun niin kovin toivoo. :( Musta oli kauheeta kertoa parhaimmalle ystävälle kun he ei voi yrittää kakkosta kun hänellä on kohdunkaulansyöpä epäily. Kun he toivovat niin kovin,mutteivat voi saada ja me taas ei osattu kuvitellakkaan että tulisi yhtäkkiä nyt ihan puun takaa ja varsinkaan violan jälkeen näin. Mutta toisaalta ei meillä ehkäsyä ole violan jälkeen ollutkaan. Toivottavasti teille tulisi nyt vauva pian :) Tulihan Minjakin niin ainakin tiedät että tälläkertaa se ON mahdolista. :) :heart:
Ja onnea kävelyn oppimisessa! :)
 
hello kaikille!
Sain viime yönä nukkua pitkästä aikaa 6h yhteen putkeen, jee! Herättiin viideltä (tai Poitsu heräs) ja mentiin pötköttelee meidän sänkyyn vielä melkein tunniksi ja noustiin sitten samaan aikaan isin (mieheni) kanssa.Kyllä oli poika iloinen kun aamupala pöydässä oli isikin. :)

Poitsu on nyt päikkäreille, täh!!! Oon ihmeissäni, että nukahti näin ajoissa (nukhati syliini)...saa nähdä pitääkös tänään nukkuu kahdet unet ku eihän muuten jaksa valvoo kasiin...

Meidän pieni mies sai oman hiekkalaatikon, ihanaa! Meidän pikku duracel pysyy jopa 30min paikoillaan...kyllä on ihanaa ku ei tarvi kokoajan juosta pitkin pihaa. :D

Perjantaina tää äippä saa omaa aikaa ku menee työpaikan järjestämiin pippaloihin. Kivaa! Tuun kyllä jo kympin jälkeen kotiin ku on kuitenkin nuo yöheräämiset meillä vielä niin yleisiä...mutta mukavaa nähdä työkamuja!
 
Moikka kaikki!

Me käytiin jo 5kk neuvolassa toissapäivänä puoltoista viikkoa etuajassa

pituus 62,5 (61,9)
paino 6680 (6240)

<Eli ei paljoa mitään tullut lisää, pituutta vaan 0,6 cm ja painoa 440g.

herran ruokavalioon kuuluu jo :
Peruna, bataatti, parsakaali, päärynä ja viimeisimpänä luumu koska masu meni päärynästä kovaksi. Aika paljon herra saa myös lisämaitoa, koska ei suostu tissiä syömään jos on yhtään toimintaa ympärillä, eli pitäs imettää suurimpiirtein pillkkopimeässä ja hiljasessa ettei rupee sähläämään ja kattelee ympärille. Pullosta on vaan tosi paljon helpompi syöttää. Silti en jotenkin osaa luopua imettämisestä vaikka tuntuukin ettei äijä sieltä varmaan mitään enää edes saa. Kuulemma nyt vaan lisätään seuraavaksi aamu ja ilta puuro ja ateria kokoa kasvatetaan pikkuhiljaa isommaksi.

Yöt meillä on alkanut sujua paremmin..... tosin minä nukunnkin nykyään eri huoneessa kuin mies ja poika. Nyt poju ei enää herää kuin kerran tai kaksi yöllä, eikä silloinkaan tarvitse muuta kuin tutin. Jospa vaikka viikon päästä minäkin uskallan takaisin miesten viereen nukkumaan.

Eipa meille muuta kait.. palaillaan taas ja ihanaa kesän jatkoa kaikille!

Jenninho + poju kohta 5kk jo
 

Yhteistyössä