*Esikoishaaveista syntyneet* vol. 4

Joo kyllä se rytmi varmaan ennemmin tai myöhemmin löytyy. Oon ite vaan niin iltatorkku, että toivoisin, että tyttö ei harrastaisi yökyöpelöintiä näin usein. :)

Olin eilen hautajaisissa ja koko reissuun meni yhteensä 6h, minkä ajan tyttö oli miehen kanssa. Muuten oli mennyt ihan hyvin, mutta tyttö suostui syömään tuttipullosta tasan 20ml tuona aikana, kun olin kotoa pois. :/ Tyttö oli ihan älyttömän nälkäinen, kun saavuin kotiin, ja suorastaan hyökkäsi tissin kimppuun. Ollaan nyt kuuden viikon ajan harjoiteltu tuttipullosta syömistä päivittäin. Vielä pari viikkoa sitten tyttö suostui kovassa nälässä siitä syömään, mutta nyt on tehnyt täydellisen stopin. Olen kokeillut tavallisen tuttiosan lisäksi myös luonnonkumista tuttiosaa ja sellaista anti-colic tuttipulloa, eikä mikään kelpaa. Tässä vähän itseä hirvittää lähteä minnekään, jos ei ruoka kelpaa muualta kuin äidin tissistä. Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta tai antaa mitään vinkkejä?

Tänään onkin kyläilypäivä, mennään tapaamaan muutamaa muuta äitiä ja suht samanikäistä vauvaa. :heart:
 
ikuisuus Mä en tarkkaan enää muista minkä ikäisenä meillä ei enää huolinut muuta ku tissiä, (muistaakseen siinä 1kk-6kk iässä ) mut pikku hiljaa sain opettamalla pojan juomaan avent pullosta ja 9kk iässä vieroitin siitä (se oli hankalaa!) ja siirryttiin tavallisiin pulloihin.

mä en juuri missään ilman vauvaa käynytkään, jos kävin ni pari kertaa pikaisesti pojan nukkuessa päikkäreitä.
 
Kitos pullovinkeistä! Ajattelin pitää nyt viikon tauon tuossa pullokokeilussa, jos tyttö sinä aikana vaikka unohtaisi, miten ikävä kapistus se pullo onkaan. :D Jos ei tauon jälkeen pullo taaskaan kelpaa, käyn ostamassa uudenlaisen pullon.
 
Hyvää vappua!!! Tai no ehkäpä hieman myöhäistä...Eilen oltiin Poitsun pikkuserkun 1V synttäreillä. Kyllä oli ihana, mutta niin touhukas päivä. Olin illalla niin poikki, et ku sain pojan nukkumaan ni menin itsekkin 20.30 tienoilla nukkumaan.

 
moikka kaikille...

onpa taas aikaa vierähtänyt edellisestä pyörähdyksestä.

kaikki hyvin, Kimpura oppi kävelemään ilman tukea viikko sitten...
sekä oppinut sanomaan "ättä" =äiti ja "ihi" =isi... sekä osaa vilkuttaa ja sanoa "heihei" ne nyt viel taipuu vaikka mimmosiks jutuiks :D

torstaina olis kumpaisellakin neuvola...

minä tosiaan lähden tässä odotuksen välissä vielä töitä tekemään ja kimpura pääsee sitten vuoropäikkäriin :D kunhan se vahvistus alkais tulemaan jo.

mutta muuten menee hyvin...
Hanta ja Kimi 11kk sekä Ufo rv16+3 (LA 8.10.-10)
 
merks.


ikuisuus: täällä sama! lopulta kokeiltiin semmosta nokkamukituttia (siis tuttiosa joka näyttää nokkamuin nokalta) ja se toimi. tosin Liam vähän pärski ja sylki ensin maitoa/vettä, mutta ku harjoteltiin niin alko onnistumaan. tiedän kans yhen vauvan joka joutu juomaan korvikkeen pillillä ku muuten ei menny.
 
HanTa lisäsin odotuksesi etusivulle.

nibbler täytyypä katsella tuollaistakin tuttiosaa kaupasta. Kaikki keinot täytyy kokeilla...

Täällä mahavaivat ja yöt helpottaneet aivan toden teolla. Melkein joka yö on yksi 4-5h unipätkä, ja viime yönä tyttö vetäisi 8h unta yhteen menoon. Olenkin ollut seitsemästä asti valveilla, kun tyttö silloin heräsi syömään, ja itsellä oli jo todella pirteä olo. Kerrankin saanut rauhassa juoda aamuteet ja syödä aamiaisen ja käydä suihkussa. Vaikka saisi tyttö kohta jo heräillä, niin päästään jossain vaiheessa lenkille. :)

Tyttö pyörähti pari päivää sitten vahingossa sohvalla selältä mahalle ja siitähän vasta itku alkoi, kun mahallaan oleminen on toistaiseksi erittäin epämiellyttävää puuhaa. :D

ikuisuus ja tyttö 2,5kk
 
Ikuisuus: Hienoa että yöt alkaa sujumaan ja mahavaivat helpottamaan :)

Meillä ei vieläkään kontata, mutta yritetään kovasti. Toinen mitä Niia yrittää on pystyyn nouseminen, toistaiseksi ei vielä onnistu siinä, eikä kyllä tarvitsisikaan ihan vielä :) Niia liikkuu mittarimatona olohuoneen matolla, mutta ei vielä halua lähteä pidemmälle. Pääsee kyllä niiden lelujen tai tavaroiden luo minne haluaa.

Eilen käytiin vauvajumpassa kuntosalilla ja oli ihan mukavaa. Huomaa että siellä tehdään vähän rankemman kaavan mukaan kun on käsi ja jalkalihaksetkin hiukan kipeät. Vielä kun saisi itsensä eroon makeasta... Raskauskiloja on jäljellä 5-7 riippuen siitä mistä lähden laskemaan. Tuon 7 haluisin pois vielä.

Tänään Niialle tuli ihan uusi juttu; sanoo selvästi äbbäbbäbbä ja ämmämmämmä. Ei vielä kunnolla tavuja, koska vaihtaa noita että välillä sanoo toista ja sitten kesken vaihtaa toiseen. Hauska että alkaa tulemaan jotain "ymmärrettävää" tuolta suusta eikä enää ihan pelkkää vauvakieltä, mistä ei saa mitään selvää :D
 
Tyttö oppi tänään tarttumaan! :D :heart: Roikkui päivän mun kaulakorussa ja nyt lelukaaren alla roikkuu leluissa ja heiluttelee niitä kuin viimeistä päivää. Neiti näyttää niin tyytyväiseltä, kun tajusi noin suuren asian tästä maailmasta. Ja äiti on ylpeä kuin mikä!!

alley voi että kun joku tommonen vauvajumppa oiskin ihanaa! Jospa syksyllä päästäis vaikka vauvauintiin tytön kanssa. :)
 
Moikka kaikki!

Vapusta on selvitty ja kyllä oli ihana hääpäivä reissu meillä. Kyllä teki hyvää päästä rentoutumaan ja kävin oikee kokovartalohieronnassakin. Oli ihanaa!!!! :saint:

Poitsulla oli viimeviikolla 4kk neuvola
paino 6240g
pit 61,9cm
pää 42,8

Melko pieni on poikanen vielä, mutta omalla käyrällä menee hienosti!

Nyt tänään on poika ruvennut yrittämään kääntymistä myös selältä masulle, aiemminhan me ollaan jo menty toiseen suuntaan.

Eipä muuta kait... ei pysty ees ajattelee enää ku vässää.. :(

Jenninho ja emppu
 
pikainen moi! :wave:

HanTa sinut on bongattu. Oletpas nätti! ;) Hienoja taitoja Kimpsu oppinut! :)

Meillä järkkäillään 1-vee synttäreitä! Ens lauantaina juhlitaan isolla porukalla... (ehkä vähän liianki isolla mut ku ei me osattu jättää ketään pois... ) :headwall: Mut huomenna sit leivotaan ja siivotaan.... hulinata!

Tyttö kävelee hienosti, nyt on pistänyt oikein vaihteen päälle. :) Sanoo paljon sanoja ja toistelee ja matkii kaikkea. :heart: Kikattelee kovasti ja leikkii jo paljon itsekseen, kasaa palikkatornia, vierittää palloa, tanssittaa nukkea, lapioi hiekkaa ämpäriin ja syö itse lusikalla melko hyvin jo! :) Sotkuista puuhaa se vähän on mutta pitäähän sekin taito harjoitella....

Hampaita on hurjasti jo, 9 kappaletta! neljä alhaalla edessä, 2 ylhäällä edessä, oikeella yks yläposkari ja vasemmalla poskarit alhaalla ja ylhäällä... on niitä huudettukin! :eek:

Mut hienosti menee, kai sitä pitäisi tästä pinosta sitten siirtyä tuonne taaperopuolelle pikkuhiljaa... Voi sentään! :'( :heart:

EM ja Myy pian 1-vee :heart:
 
ElinaMaria munki piti siirtyy ku Poitsu täyttää yksi ni taapero puolelle, mutta täällä sitä vieläkin hengaillaan...en oo jotenkaan osannut siirtyä mihinkään toiseen pinoon...

Onnea teidän pikku prinsessalle!Ajatella1V!! Mekin järkättiin ISOT synttäri juhlat. Oli kyllä ihanaa nähdä omaa ja miehen sukua ja kutsuttiin me yksi kaveri perhekkin. Tsemppiä siivoukseen ja leipomiseen! Toivottavasti teillä tyttö antaa paremmin touhuta kaikkee. Meillä ei ois oikein onnistunut ellei anoppi ois ottanut pojan hoitoon...päästiin sitten leipoo ja siivoo kunnolla. :)

Meilläkin osataan itse syödä (=sotkuista), mutta juoda ei oikein osaa itse...aina kun saa mukin käteen ni alkaa vaan sotkemaan(kaataa pöydälle tai lattialla maitoa)...siksi en oo antanut sitten useinkaan omaan käteen mukia ja tulos on sitten ettei osaa tai malta itse juoda.No sitten joskus...

ihana miten paljon kaikkea teidän tyttönen osaakaan!

meilläkin on jo 4 poskihammasta ja kyllä niitä itkettiinkin, huh!
 
ikuisuus onne uudesta taidosta! Tarttumaan oppiminen on tärkeä taito...ja hyvästi korujen pitäminen. :D mä jouduin luopumaan korujen pitämisestä joksikin aikaa kun poitsu aina roikku niissä. No semmoista kestävää lyhyttä korua pidin, mut hetkeen en pystynyt isoja koruja pitämään. (ja sellaisista tykkään!)
 
Lauantaina ois sitten luokkakokous...mennään ainaki ulos syömään.Hieman kurkkua karhentaa ja lämpöä oli eilen. saa nähdä pääsenkö luokkakokoukseen. Tänään pidänkin kotipäivän ja juon kuumaa paljon! En oo nähnyt luokkakavereita ainakaan 11 vuoteen ni oishan sitä ihan kiva nähdä pitkästä aikaa. Ja muutenkin ois kiva saada hieman vapaata tästä kotiarjesta.Enpä juuri oo missää ilman poikaa käynytkään. Enkä nytkään ole kuin 5h poissa, mutta hyvää sekin jo mulle tekeepi. :)
 
Em Kiitos... toivottavasti pidit lukemastasi...
oma ajatus oli herätellä ihmisiä todellisuuteen että on muitakin perhe-elämä muotoja jotka ovat yhtä oikeita kuin elää äiti, isi ja kaks lasta omakotitalossa niin että isi käy töissä 8-16 ma-pe. ja äiti on kotirouvana... (siis kärjistetty esimerkki)
tosin meillä on tuo oma lisä tässä arjessa mutta se on meidän elämää ja meille ainoa oikea tapa :D

ta toivottavasti pääsit kokoukseen ja sinulla oli hauskaa...

em mitä teil on tarjoilla 1v kemuilla... itse mietin tarjoiluja tässä jo kuumeisesti... tosin kimpuran juhat pidetään vasta kesäkuun puolivälissä.

ikuisuus kiitokset.

ja mitäs meille...
neukut oli jees.. kummallakin, poika kasvaa ja kehittyy hienosti, ihan ei 10kg:tä viel mennyt rikki... mutta josko sitten 1vuotiaana :D

Ufo voi myös hyvin sf mittaakin löytyi jo 15 centtiä sykkeet ja liikkeet olivat hyvät ja voimakkaat.

tosin äiti sai valituksen, kun tuo paino on alkanut putoamaan... nyt aletaan olemaan mitoissa ennen kimin odotusta :D
ja viikkoja kuitenkin jo 18... ja tässä kohden oli kimistä saatu jo reilut 10 plussalle :D

voin kuitenkin mainiosti... niin mainiosti että tämä äiti aloittaa työt kahden viikon päästä ja kimpura lähtee sitten kesäksi päiväkotiin :D
 
Nonni, juhlat juhlittu! :)

Olipas vilskettä ja vilinää. Meidän neiti oli juhlien keskipisteenä oikein mielellään. Ei ollut moksiskaan vaikka tupa oli täynnä väkeä. :D Oli niin mielissään uusista tavaroista ja söi ite lusikalla kakkua lautaselta! :heart: IHania lahjojakin sai, kirjoja, palapelejä, pyöränistuimen, nuken, pari perässävedettävää lelua, lenkkarit, vaatteita... :)

TA joo, meillä tyttö syö itse hienosti lusikka menee suuhun ja osaa ottaa lautaseltakin itse. :) Mut puolessa välissä syömistä se homma alkaa kyllästyttää ja sit sitä ruokaa lapetaan pöydälle... Meillä tyttö osaa kyl juoda ite jo mukista, mut sitäki pitää vähän vahtia ettei ala huvikseen vaan syljeskelemään...

HanTa hyvä juttu se oli. :) JA ei meilläkään oo tuota normiarkea, meillä mies on iltatöissä ja hyvin epäsäännöllisissä hommissa. eli ei meillä oo mitään täydellistä viikkoaikataulua tosiaan, päivät vaihtelee ihan täysin menojen mukaan... Hienosti teillä kasvaa molemmat mukulat! :)

Meil oli tarjolla kanttarelli- ja jauhelihakierteitä, kuivakakkua (nää oli mun äitin tekemiä ), sit oli keksejä (carneval ja prinsessa), appelsiini cupcaceja ja sitten tietenkin täytekakku. Noi oli ihan riittävät! niitä cupcakeja jäi vielä vaikka kuinka, kakku meni melkein kokonaa ja niit kierteitä meni yhteensä joku 30. kuivakakkuakin jäi aika paljon. Ja vieraita oli (aikuisia) 20. Sit muutava vauva.

EM ja Myy 1-vuotta! :heart: :heart: :heart:
(Mihin tää vauvavuosi oikein katosi???)
 
ikuisuus
palautetta jutusta otetaan vastaan niin negat kuin positiivisetkin...
tosiaan mistä juttu sai alkunsa oli, kun tuntui että niin moni tuomitsi sen meidän perheen tavan elää arkea erillään mutta yhdessä.
jne jne...
ja kun kyllästyin lukemaan ylionnellisista "perusperheistä"
vaikka me sen kummallisempi perhe ole kuin muutakaan...

hartaasti toivon että ne ketkä jutun lukevat tai ovat lukeneet, ovat päässeet vähän minun pääni sisään ja ymmärtäneet niitä valintoja mitä ja miksi näin olemme tehneet.
 
HanTa minusta juttu oli hyvä. Hyvä välillä vähän muistuttaa ihmisiä, ettei kaikilla perheillä ole mahdollisuutta tai edes halua sellaiseen tavalliseen 8-16 töissä ja illat ja viikonloput kotona arkeen. Kiinnostava juttu siinäkin mielessä, että sitten kun palaan itse töihin, meillä tuskin tulee taaskaan olemaan kovin säännöllistä elämää, kun olen ammatiltani sairaanhoitaja ja päivätyöt ovat harvassa.

Sitä paitsi mun on kauhean vaikea ymmärtää, että ulkopuoliset ihmiset tuomitsevat valintojanne. Tehän elämäänne elätte ja teette siitä sellaisen, kun olosuhteet antavat myöden ja itse koette hyväksi. :hug:
 

Yhteistyössä