~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Mä en tiedä kuinka käteviä ovat pidemmässä juoksussa mutta ostin kokeeksi Prismasta Rainbow imuja 3kp/9,90e. Pesin kerran ja tänään laitoin imuksi Imseen ja pelitti oikein hyvin vaikka pissaa tulikin reippaasti. Oli ihan yllätys mulle et tollasiakin myydään.

suukkis mäki ostin käytettynä, mut tais olla bambuläpälliset :) meillä on vaan yks AIO mut kyllä se on helppo :D kuivumisessa vaan kestää, sama muumien sisävaippa, narukuivatuksessa menee kevyesti puoltoista päivää.

vilmav onnea hymystä :
ai myydään vai? mä en oo vielä kaupassa päässy käymään, niin en oo kattonu, mut hyvä tietää :) mä ostin imse vimsen jotain frotee imuja ja ne on kyllä ihanan pehmosia :D imutehosta en vielä sano mitään, ne on vasta kahesti pesty.

meijän pikkumies nukahti ittekseen! jätin sen hetkeks sänkyyn höpöttämään ja siellä se koisii nyt. taidampa mennä seuraan.

öitä!

öitä nibblerille :) Ja juu, S-ryhmän kaupois (ainaki S-market ja Prisma) myydään noita Rainbown luomupuuvillaimuja sekä AIO -vaippoja. Toiset tykkää ilmeisesti tuost AIOstaki, toiset ei. Ite en oo koittanu. Mut meil on kyl vastaava, unimixin AIO. En vaa oo saanu aikaseks koittaa ku se näyttää nii hirmu isolta vaiks on S-koko :D

ihan pikasesti, luen sunnuntaina lisää...
päivä mennyt vauhdilla, ja köriläskin tuli ajoissa kotiin :D
huomenna lähdetään katselee pojan isovanhempia, mun kummia, ja pojan bio-mummoa, jos se on selvinpäin ;)

hei apua, mul on menny ikuisuus teiän juttujen lukemiseen :ashamed: oisin halunnu kommentoida vaikka mihin mut tiedän et jos aloitan, ni menee toinen ikuisuus ja uni painaa jo nyt silmää...

vähän mietin kaiholla sitä aikaa ku ehti kirjotella tänne ja jutustella kaikesta... tietenkin perhe ja koti on etusijalla, mut kun en kauheesti (lue: olemattomasti) ehdi kavereita nähdä, ni te nettikaverit ootte ollu tärkeitä..

noh, nyt nukkumaan rintapumpun kautta...

Talvis ja Minja piirua vaille 3kk

vilma toivottavasti yö meni hyvin. :) Meillä on ainakin ihan normaalia se että välillä tulee kausia kun on vaikeempi nukahtaa ja joutuu hyssyttelemään itkevää tyttöä ja joskus taas kaikki menee iha ku vettä vaan ja tyttö nukkuu nätisti... miten milloinkin. :) Ainiin ja onnea hymystä!!

talvis se on kuule ihan ymmärrettävää ettei jouda koneella istumaan. :) Ja ei se oo niin justiinsa jossei aina ehi kommentoimaa muiden kaikkia juttuja. Kerro nyt ainakin omat kuulumiset ensin ja sit kommentoit jos viittit. :D

zoe ei oo menny kovaks masu kun oon antanu banaaniluumusosetta. :) Meillä kun tuo neiti syö niin monipuolisesti... siis et ei aina oo sitä luumua mukana ja joskus on vähän tuhdimpaa tavaraa se kakka mut ei oo ikinä näyttänyt vaikeelta se kakan teko. Siitä saakka ku alotettii kiinteet nii on vaan helpottunu tuo kakan tekeminen vaikka kiinteempää onkin.

suukkis toivottavasti pojan kuume on jo laskenu. :hug:

meillä taas hyvä yö. :heart: Nukahti klo 19.15, heräs ekan ja ainoon kerran klo 2.00 ja nousi aamulla ylös klo 7. :) onkohan tämä nyt sen riisipuuron ansiota... viikon verran ollaan varovasti sitä syöty ja eilen menikin sellainen desi puuroa ja persikkasosetta. :) Teen sen korvikkeeseen ja oon laittanu sauvasekottimella hiutaleet hienoks jauheeks. :D Jahas. Mitähän tänään... jos sais vähän ommeltua...

EM ja Myy 4kk :heart:

TA muuten suosittelen et laitan noitten kukkakaalin, parsakaalin, perunan jne kanssa jotain vähän makeampaa/maistuvampaa sosetta mukaan. Esim. bataattia, kesäkurpitsaa tai porkkanaa. kukkakaali ja peruna nimittäin maistuu aika kamalalta pelkälleen. :) Mulla on sellainen periaate et ruuan pitää olla hyvää mitä mä tytölle syötän, ja siks mä maistan aina ite et miltä maistuu. Maissi, bataatti ja porkkana toimii hyvin makua antamaan, samoin perunan kanssa voi hyvin laittaa vaikka jotain hedelmäsosetta. Mut ei siinä mitään jos uppoaa pelkkä peruna-kukkakaali. ;) Meijän neiti irvistelee pelkälle perunalle, mut jos seassa on jotain muuta mikä maistuukin jollekkin niin sit kelpaa. :D Herkkusuu. :heart:

Meil ilmeisemminkin toi peruna aiheuttaa masuvaivoja. Koska viime yö meni tosi hyvin verrattuna muutamiin edellisiin. Aiemminhan heräs klo 2 ja 5 välissä ja valvoi kaks tuntia enne ku sain uudelleen unelle, viideltä jos heräs ni ei nukahtanu enää. Ny sit heräs kyl tunnin välein tossa yhest lähtien, mut sit puol neljält ku heräs ni ei enää tullu kahen tunnin huuto/kitinäseremoniaa ja kakka mahdollisesti siihen päälle. Ny sain puolessa tunnissa rauhottuun. Ja eilenhän syötiin iha olemattomasti soseita ni johtu varmaa siittä.

Eli kai se pitäs sitä luumua yrittää saada alas. Tein ite luumusosetta mut helkutin vaikeeta tehä! ainaki omista (lue miehen porukoiden) luumuista. Ne o nii pieniä ja hirmu iso työ niin pienen annoksen vuoks. Ja sit siit tulee vetistä ja paakkuraista. Noh, saa nähä meneekö mitään alas :D

Talvis kiva kummiski, et jotenki ehit tääl käydä :) Ja kerro tosissaa aina ainaki ne omat kuulumiset ees :)

hmm... nyt huomasin et muutama pieni näppylä tullu tytölle poskeen... onkohan se siitä avokadosta... :/ annoin äsken lisää avokadoa, katotaan jos tulee viel lisää nii sit se on varmaan siitä. Mut eipä noita nyt montaa näppylää oo ja eikä ne näytä kutisevan. Et ties mitä... meijän neiti kun reagoi ihollaan herkästi. :) Voi olla mistä vaan, vaatteesta, kylvystä, rasvasta jne.

nii äsken söi peruna, avokado persikkasössöä. Ja pilkoin vaan haarukalla mössöksi ja hyvin uppos. Ei tarvii olla silkoista ja sileetä sosetta. :D

suukkis joo ihan hirvee homma tehä ite luumusosetta tuoreista luumuista. Mä ostan jatkossa valmiina kyllä. :D

Mieki muute aattelin sillo, et olisko päärynälle allerginen (ku oli likellä vaippaa, mut ei sit iha siin kummiskaa ne läikät). Ni ny ku oon antanu päärynää useemmanki kerran ni ei siit mitään oo onneks tullu =)

Mites liha.. ko ollaan ny annettu ehk noin neljänä pvänä ja perunaa myös, ni voisko ny olettaa, et niistä ei mittään tullu ku ei tähän astikaan tullu.. et voisko jo antaa omenaa nyt? Mites sit tuo, et onko kovin pahaks ku annoin just lihaperunaa vaikkei perunaa eikä lihaa oltu aiemmin maistettu? vai onko vaan se, et sit jos tulis jommasta kummasta jotain ni sit pitäs viel uudemman kerran antaa jompaa kumpaa vain, et tietäs kummasta oireet tulee?

EM juu niin mäkin :D saa parempaakin ku ite tehtynä on tosissaa semmosta litkua.

Terve! Hitto mä sanon,mulla on tää rytmi nyt päin honkia. Oon klo 15 asti kölliny vaan sängys tytön kanssa.Mie en ees muista monelta kävin tytön hakemassa aamulla syötölle. Ite menin nukkuu vasta jälkeen 3 yöllä. Jee jee. Paitsi nyt on kyllä silleen hyvä olo,että päätä ei säre eikä väsytä. Yleensä jos nukun liian pitkään,nii päätä särkee ihan hemmetisti.

Nyt onkin omaa napaa...

Ai niin,Maria on ruvennu nousemaan polvilleen :D Siis silleen,kun mahalteen on nii nostaa pepun ylös ja polvet silleen koukkuun.Tiiätte varmaan mitä tarkotan. :D Kovat on kyllä meno halut neitillä.

suukkis jos nyt niistä jotain tulee nii voithan sä sit koittaa jälkeenpäin et kumpi se on, mut en kyl usko et kukaan ois perunalle allerginen tai lihalle. :D Liha ei sovi jos on maitoproteiiniallergia... vai olikohan se vaan possunliha. hmm. No kuitenkin. Mä oon menny aika lailla niin että annan muutaman uuden ruoka-aineen viikossa. Sit jos jotain tulee nii voin koittaa yksitellen et mistä se ois tullu... Esim nyt viikossa on tullu uutena banaani, kesäkurpitsa ja avokado. tänää maistatin omena-marjasosetta mut ei kelvannu. Tais olla liian kirpeetä tai masu liian täys. Kokeilen huomenna uudestaan. :) Siinäki marjasoseessa on mustaherukkaa ja karviaisia. Jos jotain tulee nii sit pitää koittaa erikseen mustaherukka ja karviainen.

Oukhei.. tosin muistinki, et otan huomenna porkkanan uudeks ku aattelin tehä lihaporkkanaa (onks ees kannattavaa? eikös sen luulis niinki maistuvan?), ni siks en ehk omenaa viihti tänää antaa..

Äsken tuli taas mahtipuklut/oksennus :( mut onneks sentäs kuume on laskenu ja poika on koko ajan ollu sillain iha virkee, mitä ny väsy ain välil :D mut noin niinko yleiskunto ollu hyvä.

Voi luoja. Meillä täällä on just ruoka aika.Peruna-Porkkana sosetta naamaan. Siis kirjaimellisesti naamaan! Tyttö yrittää istumaan,samalla keikuttaa sitteriä,ku on hoksannu että hei tää keikkuu.Sit tunkee ruokalappua suuhun siinä samalla ja mumeltaa! Eli ei tuu syömisestä mitään. Yritä tunkee siinä sit ruokaa suuhun,pitää jalkoja paikallaan,ja pitää käsiä kurissa. Huoh. Nyt sit kitisee tuossa sitterissä nälkäänsä. Hitto... Noh tää on vasta pieni murhe siin mieles,ku toisilla ei ees syödä sosetta kunnolla. Täällä kyllä maistuu ihan hyvin,mutta leikikiksi välillä vetää. :D

Ai niin,mie kirjotin eilen tonne 84 sivulle tekstiä.Niin ette sit luule,että mie ihan täysin omaa napaa kirjottelen :D

Merkkailen vaan. Meillä on sen eilisen illan kunniaksi sitten tänään hieman huonompi päivä, Elmukalla on masu kipeä vaihteeksi niin ei oikein saa nukuttua raukka. Kohta tehdään sen kans jo iltatoimet et jos saatais vaikka yöunille joskus. Jostain syystä me ollaan kumpikin ihmeen pirteitä ja positiivisella mielellä vaikka koko ajan saa sykytellä ja tanssia millon mitäkin biisiä että tyttö pysyy tyytyväisenä :LOL: Mulla ainakin auttaa se, että vihdoin olen ymmärtänyt sen, ettei kaikki nuo tytön huonot päivät ole mun syytä :D

EM Joo tääl kans pitää kaikki saada itelleen. Sit eilen ku annoin ilta vellit,ja ku näki vellipullon alko kauhee huuto,ja ku olin laittamassa suuhun,nii koppas itelleen sen pullon ja tunki suuhun :D Nähtävästi ihan vahingossa meni suuhun asti. Mutta kuitenkin toisella kädellä sitä oikein paiskas,että anna tänne se :LOL:
joo ja sormet kans menee suuhun täälkin. :D huh huh näitä lapsosia. Voiku nyt lähti liikkumaan,nii sithän se hupi vasta alkaakin :D Mutta sit jos lähtee liikkumaan aikaseen,niin saattaa tulla puheen viivästymää.Eli on niin tohinoissaan liikkumisen suhteen,ettei kerkiä paljoo opetella juttelee. Mutta eikös sitä voisi niinkin harjoittaa,että samalla kun liikkuu ja leikkii.Niin siinä vanhemmat mukana höpöttelee ja kertoo satuja ja näyttelee tavaroita. :)

Joo nyt on syöty.Söi puol purkkia peruna-porkkana sosetta.Vettä annoin pikkasen päälle. Ai niin ja pääsynä sosetta kans annoin n.6-7 puolikkaita lusikallisia. :p Yritin vielä tissiä antaa,mutta nälkä kerkes lähtemään jo nuilla eväillä :D

Nyt vois lähtee tekee vähän kotihommia ja ööh,pesee hampaat :ashamed: En oo kertakaikkiaan jaksanut tehdä muuta tänään ku vaan laittaa astiat pyörimään koneeseen ja juoda tota yhtä kupillista kahvia :D Nii ja tietty hoitaa Mariaa.

Maria 4kk 2vk 3pvä :heart:

meil on taas tosi vähällä soseilla menty tää pvä. Annoin aamupuuroa ja sit päälle päärynäsosetaa, muuta kiinteetä en. Ku ensinnäkin kaupoista ku koittaa kahtella mitä sosetta ostais, ni kaikessa on perunaa (jos haluu jotain lihaa antaa). Ja siit perunasta kyl tais se masu pahastua ku useamman pvän kesti sitä "herään klo 2-5 ja huudan ja kitisen 2h putkeen" -hommaa. Ni siksen ny oo antanu mitään. Ku huomiseks teen sit sitä lihaporkkanaa ite ni saa sit annettuu taas. Tissimaidolla siis menty tää pvä, kerran oksentanu/puklannu kaikki pois.

Ja ny vääntää kakkaa :p Jos antais iltapuuron =) Tai siis koittais antaa... Ku täälläkin on tota leikkimistä ja lusikan ottamista/huitomista tai sit nauretaan ja huidotaan käsillä samalla sitä tahtia, et kukkaan siin ehi ruokaa suuhun pojalle laittaa :D Tai sit tosissaan suuhun se ruokalappu tai sit vain sormet. Noh, semmostahan se on lasten kans :)

Tänään oltiin poitsun kanssa siskoni pojan 5v
synttäreillä. Hyvin meni reissu vaikka nykyään
ei oikein viihdy autossa ilman että joku
on takapenkillä viihdyttämässä. onneksi hämä
hämä häkki laulu saa pojan aina tyytyväiseksi
ja päästiin niin synttäreille kuin takas kotiinkin
ilman itkuja.Minä vaan meinasin kyllästyä ku
laulelin noin 30min samoja lastenlauluja B)

Pikku mies on nyt ihan innostunut
uudesta taidostaan eli mahalleen menosta
niin nyt saankin sitten kokoajan olla kääntämässä
takas selälleen...välillä en ehdi ees lattialta ylös ku
poika onkin jo kääntynyt takas mahalleen. :D

ElinaMaria kiitos vinkistä. Porkkanan
sekaan laitoinkin bataattia ku ei porkkanasta
sellaisenaan tykännyt. perunaa meillä syödään
aika hyvin.Kokeilen eka noita kukka-ja parsakaalia
pelkältään jos ei tykkää ni laitan jotain makeaa sekaan :)
Mäkin maistelen noita omatekemiä pöperöitä,mut en
mä osaa sanoa onko ne hyvii ku musta maustamattomat
ruuat on ylipäätänsä aika pahoja. mutta onneksi pojalle
kelpaa ainakin muutama lusikallinen :)

Tänään sai ekaa kertaa kaupan maissi
sosetta. mikä musta oli karmeeta. Ja sehän oli poitsun
herkkua kummasti osas avata suuta ja pyytää lisää :D
uskalsin antaa aika paljon n.1/3 purkillista ku maissi velliä ollaan
kuitenkin jo syöty melkein 2kk.oma tekemästä
luumusoseesta ei tykännyt ollenkaan. Meinasin kuolla
nauruun ku katselin pojan ilmeitä. Annoin ihan pienen
lusikankärjellisen ja senkin sylkäs pois vilunväristysten kera :D

SuukkoSuulle
pikaista paranemista pikku prinssille! :heart:

Pieni oksens iltapuuronkin pois :( Minen tiiä mikä siin on. Laitoin selälleen ku kävin veskissä, oli kääntyny masulleen ja yrjös kaiken pois. Sit kasvotki oli puklussa ja miule tuli ihan kamala olo ku en ollu sillo vieressä iha het auttamassa puklatessa/ pyyhkimässä kaikkee pois :'( :'( Tuntui niin pahalta pienen puolesta kun silmätkin meni pukluun kun antoi kasvojen mennä siihen sängylle kans. Sit ku tulin ni äkkiä pyyhin ja sit viel menin peseen pojan kasvot. Miten voikin tulla niin paha olo kun ei ollu ite het vahtimassa :(

Kohta en uskalla antaa mitään ku oksentaa pois kaiken..Onko tuollanen enää normaalia?

suukkis kuule tuo on meillä ihan jokapäiväistä. :LOL: Meijän typy puklailee ja oksentelee niin paljon että joka kerta kun sen laittaa masulleen (no melkein joka kerta) tulee puklua. Ja jos ei oo vieressä nii äkkiäkös sen naama on sit puklussa/sosemössössä ja sitä on nenässä ja silmissä ja vaikka missä. :D Ja ethän sä voi olla jokaista pientä onnettomuutta estämässä, et älä pahoita mieltäsi. :) Ja juu, tänään sain itte omaan kaulaani perunapersikkaavokadomössöt ja myöhemmin perunaporkkanavellit tissivakoon ja puuroakin välillä oksennetaan. En usko et on mitään epänormaalia tuo. Maha vaan täynnä ja sit kun makoilee masullaan niin tulee osa ulos.

mut atella tulee elämässä vielä monta kolhua ja puklua silmään etkä sä aina pääse niitä pyyhnkimään heti pois. kamalaa. mä tiiän. kun voiskin suojella lastaan jokaiselta pahalta mieleltä mut ei niin vaan voi tehdä . :heart:

TA meil ei oikein perunasta välitetä. :D Ainakaan pelkälleen. Juu ja tyttö vetelee jo rekkamiehen annoksia... huh. :D ainiin, kukkakaali muuten laittaa pierettämään. ainaki meillä!!! ;)

EM niinhän se on :D ja eiköhän tässäkin tapauksessa loppupelistä äidillä ollu huonompi mieli ku pojalla :xmas:

Zoe nii joo.. kai se pitäs sit sylitellä jonku aikaa.. Kuinkahan kauan sit pitäis ettei tulis ylös sit ku on mahallaan? Toi oli vaa nii outoo ku maitoa se ei oo pulauttanu vaiks ois heti olluki vatsallaan.

Huh, kun olette taas kirjoittaneet. Menee varmaan koko päivä lukiessa ja kommentoidessa kun ei kuitenkaan kerralla ehdi kaikkea :)

Vilma Hyvähän se vain on, että nukkuu ulkona. Meillä ainakin nukutaan vaunuissa joka päivä, oli sää mikä tahansa. Kovalla sateella on tuossa katoksen alla, mutta on meillä vaunuihin hyvä sadesuojakin.
Ainut huono puoli on siinä se, että en itse uskalla nukkua päikkäreitä kun Nuppu on vaunuissa. Vaikka on itkuhälytin, niin mun täytyy silti kurkkia välillä, että ei kylän kulkukissat tms. ole vaunuissa :D
Onnea hymyistä :heart:
Mäkin odotin aikaisemmin sosekokeiluja, mutta nyt kun pian voitaisiin alkaa antamaan, niin taitaa laiskuus iskeä ja mennään vielä tissimaidolla :saint:

Suukkis Toivottavasti Atte voisi jo paremmin :heart:
Olikos teillä muuten välipunnitus painossa vai sitten punnitaan seuraavalla normikäynnillä?

Sannya Onnea uusista liikeyritelmistä :heart:
Mä luin sun viestiä ja ajattelin, että onpa mulla mennyt juttuja ohi. Mutta olitkin tosiaan kommentoinut samaan viestiin jatkoa :D
Kyllä mäkin olen jostain lukenut, että jos lähtee aikaisin liikkeelle, niin saattaa puhe viivästyä.

Luin muuten pottailusta juttua vanhasta Kaksplussasta. Siinä sanottiin, että jos kakasta sanoo, että hyi, haisee pahalle, niin vauva saattaa alkaa sitten pottailussa panttaamaan kakkaa ja ei tee sitä pottaan. Kun sille tulee mielleyhtymä, että hyi pahaa. Mä ainakin vaistomaisesti sanon välillä Nupulle, että hyhhyh, kun kakkasi haisee taas pahalle. Kai sitä tarvii alkaa sanomaan, että kakkasi tuoksuu ruusuvedelle :D

Jatkan kohta :wave:

Yhteistyössä