Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Kävin tänään yksityisellä ja hän mielellään katsoi kaiku-ultralla miltä kohtunen näytti!
Sydänääniä en päässyt kuuntelemaan, kun ei ollut sellaista käsillä, MUTTA kyllä Muurme on siellä hengissä, "läpätti" , eli elonmerkkejä oli.
Kaikki oli kunnossa ja vastasi tasan tuota 6 + 4!
Olen niin helpottunut, sain muuten kuvankin missä se pienoinen on! :) Se tosiaan on niin pieni vielä.. Niin onnellinen! :heart:
 
anu Jos kävit ihan neuvolassa niin ei siellä vielä pitäisikään kuulua/kuunnella noilla siun viikoilla! Huippuhoikillakaan ei kuulu ennen vk 10 ja minulta ei esim. yritettykään kuunnella 11+6 viikoilla vielä kun oon tämmönen pikkusen pläski. :)

Älä suotta hermostu, tsemppiä! :hug:
 
Otokka
Ilmoittelen vain, että hengissä ollaan, eikä kuulu kummempia. Mandariineja tekee mieli ja mielialat heittelee. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta kovasti niitä odotellaan =).

Perjantaina alkaa loma, jee! Seuraava ultra (rakenne) on 18.1. ja neuvola 31.1. eli ei sorkkimisia vähään aikaan ja ihan hyvä niin. En jaksa yhtään jatkuvaa neuvolassa/lääkärissä juoksemista...

Otokka ja pikkarainen 15+2
 
Sellasella olisko joku dobleri millä yritti kuunnella, keiju ei niitä huomenna yritetä uusiksi vaan vasta viikon päästä tiistaina jolloin viikkoja on kasassa 10+2. Joo on tässä luiden ympärillä kyllä muutakin kun nahkaa!! :D
Maryjane neuvolassa joo kävin!!

Oli kyllä sellainen tietoisku kerta et huh huh.. mutta tosi paljon sai luettavaa, joita oonkin tässä illan mittaan lueskellut!! Ja neuvolantäti oli tosi kiva!!!
 
Otokka: Mulla on kans tullut himo mandariineihin ja klementiineihin! Ennen en juurkaan syönyt hedelmiä, et ei haitaksi ole... :) Mukavaa lomaa!!

Eilen oli tullut kirje äippäpolilta, pääsen 20.12. nt-ultraan. Olin jo päättänyt mennä yksityiselle, jos en saa aikaa ennen joulua, mut nopeasti se tulikin! :) Toivottavasti kaikki on kunnossa ja pääsee kertomaan osalle läheisistä jouluna. Mun vanhemmat tietääkin jo.
 
anu84 Niin huomasinsen ettei tänään vaan ensi viikolla, unohdin korjata tekstin :(

mandariinit täälläkin maistuu ja kaikki muutkin hedelmät. Paitsi yhtenä päivänä oksensin juuri kun olin syönyt niitä, niin pari päivää meni ennen kuin uskalsin syödä uudestaan.

keiju ja nyytti 10+5
 
keiju123 kiitos vinkeistä,tai ohjeista.. Nyt uskallan nostella lapsia. Vaikka ei aina taho jaksaa,väsymys on niin hurjaa,ettei meinaakkaa pysyä 1vuotiaan perässä joka kaikki laatikot aukoo ja tutkii.. :)

Täälläkin mandariineja menisi vaikka kuinka. Mutta täytyy yrittää välttää,ko kuitenkin toi paino ei oo mikkää paras mahollinen. Liikaa. Ostin sit porkkanoita,mitä voin syödä pahimpaan "snack-nälkään" :D Vaikuttaa ehkä sekin tähän syömishimoon kun tupakat heitin roskiin heti kun plussa pärähti ruutuun... Ihme kyllä ei edes tee mieli polttaa ;)

Rupesin miettiin,että jos toi Vau.fi-laskuri pitää paikkansa,niin sithän mä pongasin plussani toooosi aikasin.. viikolla 3+4.. Eli voisinko toivoa tuplia ;) Onko se paikkansa pitävää,että tuplat tuottaa enemmän sitä hormooniakin?
 
Taiska87 Mähän odotin alussa kaksosia, ja plussasin täysin vahvan plussan 4+3. En kyllä ennemmin edes testannu. Voihan olla, että kiertosi on ollut vaikka lyhyempi kuin oletit. Kyllähän kaksosraskaudessa hormoni nousee korkeemmalle, mutta en tiiä nouseeko se jo heti alussa nopeammin...

Huomenna menen antaa labranäytteet ja vien synnytysesitietolomakkeen äitipolille. Sain kuulla, että tällä viikolla siellä äitipolilla on mun kesätyöpaikan komeat kesälääkäritkin harkassa :D

keiju + nyytti 10+5
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Taiska mä plussasin kans joskus 3+4, silloin oli dpo10. tosin oli se viivain aika haalea vielä silloin :) mulla oli kans rv4-7 ihan järkyttävää väsymystä, onneksi on jo helpottanu :)

Onks jollakin tietoa voiko raskauden aikana ottaa hammaslääkärissä puudutuksen? pitäis paikata yksi hampuliini... kerroin kyllä raskaudesta hammaslääkärille.

mulla on ihan hirvee himo mandariineihin, jogurttiin ja porkkanoihin. kaikki rasvainen ällöttää. joulukinkku eiiiiiiiiii!!!! :D

NiQ & Pena 9+0
 
NiQ olin tossa viikko sitten hammaslääkärissä koska mulla oli siis ihan kunnon reikä hampaas..semmonen syvä musta kolo..ja todellakin tarvitsen semmoseen puudutuksen :D joten puudutuksesta ei ole mitään haittaa mutta röntgeniä ei saa ottaa..juurihoitoakin voi ihan hyvin antaa tehdä..sanoin niille heti kun sisälle marssin et olen sitten raskaana..:D no silti ne jossai vaiheessa sit haki sen röntgenin ja mulla oli suu täynnä tavaraa en voinu sanoo mitään..tosin olin yrittää sanoo kunnes se täti siinä sitten hoksas et ainiin sähän oletkin raskaana että eihän me tätä voidakkaan käyttää..:eek: saakeli sentää on siinä hammaslääkärit..no mut kaikki meni kummiski hyvin..:) ja nyt ei tarttee kärsiä enää vihlovasta hampaasa..hammaslääkäri siinä sano et voi olla et ku tää sun hampaan kolo oli täys porkkananpaloja nii se vihlominen johtu siitä :D joo porkkanat on maistunut :LOL: seuraava jatko aika onkin sitten tammikuussa..nyt ne laitto siihen jonkun lääkepaikan vaan ja katto et paraneeko sillä..jos ei niin juurihoitoon joutuu alkaa..
iihks ylihuomenna on rakenneultra eli torstaina..:eek: aika jänskää..ja sukupuoli selvii jos pikkunen osaa näyttää paikkansa :D :D <3
 
Täytynee käydä ostamassa mandariineja =). Meikäläiselle ei meinaa oikein tuo ruoka maistua. Eilinen ilta elettiin mansikkakiisselillä ja leivällä. Muuten olen kyllä säilynyt hyvin tuolta pahoinvoinnilta. Kertaakaan en ole oksentanut. Päivittäin kyllä on etova olo.
Minulle on maistunut mansikkakiisseli viime päivinä. Saa nähä riittääkö kesällä poimitut mansikat koko talveksi. Täytynee tänään ostaa vaihteeksi valmista mustikikkakeittoa, kun pakastimesta on mustikat loppu.
Ensi tiistaina olisi ensimmäinen neuvola. Olisi kiva jo saada jotain konkreettista tietoa, että siellä masussa joku ihan oikeasti asustaa ja on hengissä. Joutuu varmaan kuitenkin odottelemaan ensi vuoden puolelle ekaa ultraa...: /
 
Mäkin olin just hammaslääkärissä, enkä edes tajunnut kyseenalaistaa puudutusta, en kyllä ottanut muutenkaan. Kerroin kyllä, että raskaana olen.

Onko teillä muilla paino noussut tai masu kasvanut? Mulla on paino vähän laskenut (johtunee ripuloinnista...), mut vatsaan on tullut ihan pieni mut selkeä kumpare. Neuvolantäti lohdutti, että pieni ottaa kyllä omansa, vaikka mun paino vähän laskiskin.

espe ja murunen 11+0
 
NiQ
No, ehkä mäkin sitten uskallan hammaslääkäripelkoisena ottaa sen puudutuksen sitten :) Mulla on paino kilon verran tippunut ihan alusta. Johtuu varmaan aika yksipuolisesta ruokavaliosta (jogurtti ja hedelmät :D).

Tänään ollut kohdun kohdalla sellasta tykyttävää kipua, välillä on jonku aikaa pois ja sitten alkaa taas. onkohan ihan normaalia?? Mä oon kyllä niin stressinä jokaisesta asiasta :/

NiQ & Pena 9+1
 
Mulla on jo masu kasvanut..:) huomenna ultra jeeee..oon iha täpinöis..:D onko muille tullu mitää punasta läikkyä mahaan tai jotai ihottumaa ku mun maha punottaa välil ja kutisee..:S luin netistä et voi olla jotai raskaus ihottumaa ku paikat venyy?
 
Täällä on kanssa tullu himo mandariineihin, ne maistuu nyt niin hyviltä! :)
Mulla on myös hammaslääkäri ens viikolla ja kyllä muakin mietityttää tuo puudutus, mut kai mä sen nyt sit uskallan ottaa...

Mä oon niin alussa vasta, et ei mulla näy vielä masua, enkä ihmettelekkään sitä! :) Eihän niin pieni tirpana vielä mahaa kasvata.. :D
Kiloja on varmaan tippunut jonkin verran, en siis tiedä yhtään paljon painan, kun ei meillä ole vaakaa!

Mua on vasta nyt alkanu etomaan jotkut ruoat, tai itseasiassa niiden ajatteleminenkin tuo semmosia inhon väreitä.. Ja lievää pahoinvointia on myös ollut.. Sit mulla on niin paha väsymys, siis todella paha. Oon miettiny voiko sen takia hakea sairaslomaa..

Murmeli&Muurme 7 + 0 Poks*
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Huomentapäivää kaikille!

Mulle terkkari sanoi kun ultras että mulla on tosi taakse päin kallistunut kohtu, joten vauvamahaa tuskin alkaa näkymään kovin ajoissa. ja muutenkin on tollanen pelastusrengas tossa vyötäröllä, joten menee pitkälle varmasti tammikuulle ennen ku joku alkaa ihmettelemään. Enää 6 päivää töitä, sitten alkaa 1,5 viikon talviloma!! ihanaa. NT-ultra on 3.1 ja töihin vasta 4.1 (silloin 12+0), joten saa varmaan samantien sitten painella työnantajalle kertomaan jos kaikki on hyvin nt-ultrassa :)

Nyt meitsi lähtee verikokeisiin ja lasketuttamaan uuden verokortin ens vuodelle :)

NiQ & Pena 9+2
 
Keiju Niin ei mulla ees oikeestaan ollu koko kiertoo,ilman clomia.. Sillä tää raskaus alkunsa saikin.. (tai ainakaan ei olis ollu kerran kuussa menkat..)

NiQ Mäki kyl plussasin sillon haaleen viivan.. Oon tyytyväinen,kun edes jotain elämää olis :) On tää niin pitkäaikanen haave! :)

Mulla ei varmaan tuu mahaa olleskaa. On niin omaa mahaa entuudestaan ja taaksepäin kallistunut kohtu.. Oon näyttäny koko ikäni siltä,että oottaisin,kun mulla on kamalan notko selkä ja siihen päälle maha.. :D Niin se näyttää joltain miltä ei pitäis.

Kuinka pahoja kohdun kasvukipuja teillä muilla on ollu/on? Ite oon heränny viikon ajan joka ikinen yö siihen,että kramppaa.. Ja sit kun töissä on ja yrittää olla normaalisti kun tulee sellanen 5min kestävä kramppi,(tai ainakin se tuntuu niin pitkältä) jollon ei oikein pysty liikkumaan.. :(
 
Viimeksi muokattu:
taiska87 Sitten niisät äon vähän vaikea laskea....mulla ei oikeestaan olo ollut kasvukipua, nippailua vaan. Tänään ollut jotenkin outo olo, alaselkään koskenut, mutta kai se on normaalia.

mahan kasvusta Olen hoikka, silloin kuin ei turvota :D Niin olen ottanut jo viikko kuvan mahasta kn seison hyvässä ryhdissä, niin kyllä tän viikon kuvassa huomaa että pikkunen kumpu tullut edellisiin verrattuna.

Tänään poksui viikot, keiju + Oona-Eemeli 11+0
 
Mulla ei oo mitään oireita oikein enää.. Välillä tuleekin mieleen että onko sielä ketään, mutta onneksi sillo kävin siinä varhaisultrassa!! Väsymys on onneksi ohitte, paitsi iltaisin en jaksa valvoa myöhään, pahaa oloa ei ole enää muuten kuin jos on oikein nälkä, pissalla saa yöllä käydä muutamia kertoja!!
Menis nyt tuo aika nopeesti tuonne 3.1 jolloin on se np-ultra. Ja mä niin toivon että ti saadaan sillä doblerilla sydänäänet kuuluviin jotta voin aloittaa rauhallisin mielin joulun vieton.. Sillo tiistaina on 10+3.
Mulle neuvolantäti sanoi että maksamakkaraa saa vähänsen syödä.. Ja oonkin sitä ihan OHUELTI sillotällö leivänpäälle laittanut!!

Anu ja pikkuinen 9+5
 
Nyt on sit tänää käyty siel rakenneultrassa oli sama kätilö kun niskapoimu-ultras..:) tosi mukava..tutki siellä vauvalta kaikki munuaiset ja verisuonet jalat kädet nenän silmät suun..kaikki oli kunnossa ja vauva on täydellinen <3 :) siellä se taas temmelsi tosi pirteenä ja liikutteli suuta ja välillä laitto käsiä kasvojen eteen että äläpäs nyt kokoaikaa kuvaile..:D oon tosi onnellinen..enää ei tartteekkaan sit mennä ultraan ja seuraava tapaaminen hänen kanssaan onkin sitten synnytyssali..iiks..:D nooh kyl toki sitten lopussa kysyin et näkikö se kumpi se on..ei se katsonut vaan kysy sitten että halutaanko me tietää..vastasin että kyllä..:) noh siinä se sit katteli ja sano et kyllä tää tyttö on hänen mielestään ainakin et katsokaa nyt vaikka..tässä on pylly ja niin tässä se on..sit sano vielä että voi toki olla että kivekset ei ole laskeutunut mutta kyllä se tyttö on ja otti vielä kuvankin alapäästä :D ja sitten katto vielä koko vartalo kuvana et kyllähän sillä nyt on ihan tytön piirteetkin :) pikku prinsessa <3 :) on se kiva ku on valmiiks semmoset vaaleanpunaiset rattaatkin :D ja molemmin puolin vaatteita tytölle ja pojalle..miehen siskolta ku kaikki saatu..
että sellasta tälläkertaa täälläpäin :)

Päivänsäde82 + PikkuPrinsessa 21 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Päivänsäde Voi, onnea noin hurjan hyvistä kuulumisista!! <3 ihanaa. Pieni prinsessa :)

Täällää ei mitään uutta, tissit ovat julmetun arat ettei ikinä oo ollu! huh. No, itteä huolettaa oireettomuus muuten.. hiukan väsymystä mutta ei paljoa, iltaisin palelen.. mutta siinäpä ne. Tulis jo äkkiä se neuvola! pääsis rauhottumaan...

Ja kipuilusta, välillä jomottelee ja nippailee mahasta.. ja lieviäö kramppeja myös tullu, mut ne on menny ohi aika pian..

Tää tulee kirjottaa ku on vähän piristynyt, (heräsin vasta...) :D

Hyppy ja pieni 6+0 ** POKS ** POKS * *
 
NiQ
Päivänsäde ihania uutisia, onnea :)

Anu meilläkin on 3.1 nt-ultra, saadaan samaan aikaan jännitellä sitten :)

Hyppy mulla kans on ollu oikeastaan koko tähän astisen raskaushistorian tosi vähä mitään oireita. Nyt on kolme päivää ollu taas ihan menkkamaisia jomotuksia alamahassa, jotenkin vähä huolestuttaa ku flunssakin on pitkittynyt. Jostakin luin että kohdun kasvukivut olis vähä menkkamaisia jomotuksiakin...

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

NiQ & Pena 9+3
 
Päivänsäde Hienoa, että kaikki on hyvin!:) Voi kun jo itsekin pääsisi näkemään ja kuulemaan, että kaikki on kunnossa. Tuntuu edelleen niin epäuskoselta. Varsinkin, kun ei ole oikeen mitää oireita väsymystä lukuunottamatta.
Pidin eilen yllärivapaan, kun en vaan jotenkin jaksanut olla töissä. Teki hyvää käydä koirien kanssa pitkällä metsälenkillä.
 

Yhteistyössä