Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

aivan kamala olo! Ei niinkään fyysisesti vaan henkisesti! Kamala stressi syömisestä,lihomisesta ja lenkkeilystä!! Itkeny tuota asiaa jo kolme iltaa ja ei tää joulu sitä paljoo helpota :( Tyhmä minä kun nyt tämmösiä stressaan kun sit niille on oma aika ja paikkansa murehtia,mutta pelkään vain koko ajan niin paljon,että tuosta painosta sanotaan niin paljon.. Anteeks,oli pakko saada purkaa.. Jospa se huomenna helpottais,kun ei saa enää jouluruokaa!! (vaikka eihän sitä niin paljon olis ollu pakko syödä... Minkäs teet) Osittain tää voi kyllä olla tota tupakoinninlopetus-stressiä ja siitä johtuvaa ylimäärästä syömistä.. Inhoon kun en osaa hillitä itteeni syömisen kans :(
 
Murmeli88: Mulle ei ole finnejä tullut, mut iho kuivuu aivan mielettömästi! Aina talvisin kuivuu ja varmaan nää pakkasetkin vaikuttaa, mut silti tuntuu, et on tooosi kuiva, ihan hilseilee joka puolelta kroppaa... Miehen sisko kertoi, että raskaus oli hänelläkin kuivattanut ihoa, onko tätä teillä muilla?

NiQ: Meillä ollaan miehen kans molemmat oltu jotenkin ylionnellisia! Yhtä hymyä molemmat koko ajan. Kiukkua ei siis ole ollut, mutta herkkyyttä kyllä, moni asia saa kyyneleet silmään. Ja tohon kertomiseen, niin kerrottiin jouluaattona miehen äidille ja siskolle. Äiti sai kuulla, kun pyysi näyttämään mua korua jonka sain (sain mieheltä Bola-korun) ja mies kysyi sitten äidiltään, että tietääkö mikä on. Eipäs tiennyt ja mies kertoi, hetki meni, ennenkuin anoppi hoksasi, mitä juuri kuuli! :) Ja miehen siskon poika puhui haikalasta jotain (tarkoitti haikaraa) ja mies tuumasi sitten, että meillekin tulee haikala kesällä. :) eli hyvät aasinsillat oli ja niin onnellisia olivat meidän puolesta!

Taiska87: Koita piristyä!! Jouluna on vähän lupakin herkutella, eikö? Jospa sitä intoa lähteä lenkille hieman tulisi kun päivät alkaa pitenemään, eikä koko ajan ole vaan synkkää!

Anteeksi, mun tekstit aina venähtää... :ashamed:

espe ja murunen 12+5
 
Ensimmäinen neuvola takana! oon niin helpottunu! :heart:

Ultrattiin ja sydän näkyi sykkivän hienosti! Vauvan koko oli hieman pieni viikkoja nähden, mutta laskettua aikaa ei muutettu siltikään. Iso kivi vierähti sydämmeltä. Ensiks terkka oli näkevinään kaksoset :D mutta sitten hoksasi että se olikin sydämen kaiku mikä heijasti, kyllä meinasin pyörtyä :D En osaa nyt sanoa muuta kun helpotti aivan kamalasti. :heart:

Hyppy ja kirppu 7+3 (6+4)
 
espe-- Joo,onhan se lupa herkutella jouluna,mutta valitettavasti se vain purkautuu pahana mielenä.. Tänään jo vähä parempi päivä,kun "pääs" takasin töihin,niin on jokin rytmikin tässä hommassa. :) Vaikka niin mahottomasti väsyttääkin olla töissä.. Ja aivan ihana tapa teil on ollu kertoo tää raskaus asia.. Mukava kuulla,että ilolla suhtauduttiin. :)

Hyppy Ne varmaan ultras sisäkautta? Mulla ei sitä tehty,kun ei se hoitaja osannu sitä käyttää.. En nää vasta kun 11 päivä.. No eipä siihenkää oo pitkä aika. :)

Onneks tänään on jo "tavis" päivä! Ei enää mahotonta syömistä! :) Jospa viel pääsis lasten kans iltapäivällä uloskin.. Ei oo kuivaa ihoa muutes.. Kun sitä on normaalistikin.. Ei oo lisääntyny.. Mutta nää tunnekuohut on aika kauheita.. Väillä itketää,välillä nauretaan ja huudetaa yms.. Jospa ne tästä loppuis.. :/

Taiska ja Toukka 6+4 (neuvolassa 7+3,menkkojen mukaan,joten katotaan sit ultrassa kumpi pitää paikkansa)
 
Joo täälläkin palauduttu kotiin, olikin aika hulina joulua. Meni vähän väsyneenä ohi...

NiQ Joo meilläkin äiti ehdotteli, että mentäisiin maistraatissa naimisiin, niin selvittäisiin paperisodalta. Ja sitten joskus pidettäisiin häät. Meillä on ehkä suurin ongelma miksei olla maimisissa vielä on se, että mies ottaa mun sukunimen ja se vielä vähän jänskittää sitä :D

np-ultra Huomenna se on. jänniskittää niin perkeleesti.

iho naaman iho aika sama, perus finnejä mitä mulla ollu aina. Pelkäsin että pahenee, koska söin e-pillereitä mitkä auttoi siihen. Ihi on kuiva, mutta muistaakseni aina talvella.
 
Olihan joulu! :) Tuli syötyä niin paljon, että napa meinasi poksahtaa! :)
Mutta kyllä harmitti, kun en uskaltanut oikein syödä graavilohta, mätiä, silliä jne.. Parhaat herkut jäi! :(

Mulla ei oo enään niin pahoja tunnekuohuja, pikemminki sellanen rauhallinen ja seesteinen "äiti teresa" olo!! :D
Mutta kyllä jurppii, kun joka hetki on mielessä tuo masuasukki.. Kun juuri ei pitäisi stressata onko se siellä hengissä vai ei..

No mutta.. Huomenna olisi heti aamusta eka neuvola! Toivon niin paljon, että siellä olisi laitteet ja voitaisiin kurkata näkyykö siellä viellä jotain.. :whistle:
Jos ei, niin ensi viikon tiistaina on sitten ihan ensimmäinen virallinen lääkäriultra.. :)
 
Heipparallaa kaikille :wave:
Tää nyt siirtyy pikkuhiljaa (vihdoin ja viimein) tälle puolelle, jos vaan otatte vielä vastaan :)
Alussa vielä ollaan ja ihan kiva kuulla sit teiltä et mitä on odotettavissa :)

Memelisa & Toistaiseksi nimetön 1-2 viikkoa :)
 
Hui hui, viikon päästä on np-ultra.. Alkaa jänskättää jo nyt!!! Oon mäki vähäsen maksamakkaraa syöny, kun terkkarikin sanoi että siinä on niin vähän maksaa että voi laittaa leivälle sillontällön!!

Anu ja pikkuinen 11+2
 
Taiska ensin ultras mahan päältä mutta ei näkyny, vaikka hoikka olen.. niin sitten sisäkautta ja heti löyty. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu kaiken lisäks..

Joo, tää on ihan haltioissaan tuosta pienestä kirpusta! haluaisin hirveesti kertoo omille vanhemmille mutta en taida vielä uskaltaa..

Joulun syömisistä... mää soin ihan kaikkee, maksalaatikkoa vähän, paistia, kinkkua, lohta... mutta ainut mitä en syönyt oli graavilohi en tykkää siitä. Mutta mun terkka sano että ei kannata stressata näitä syömisiä niin paljoo, että parempi ois vaikka vähän noita maistelis nii siitä ei oo haittaa mut jos stressaa koko ajan mitä syö niin vauvakin stressaantuu.. =)

NiQ ja Keiju Täällä kans anoppia haluaa että naimisiin pitäs mennä ennen lapsia, noh.. en usko että menen kiireellä naimisiin.. toivottavasti anoppi ei suutu :xmas:

Memelisa Tulithan sinäkin!! :heart:

Hyppy ja kirppu 7+4 (6+5)
 
Hyppy En minäkään usko, että mennään kattoo nyt....

tunnin päästä np-ultra Jännittää :) Mies niin kipeä, että en tiedä raahaanko sitä mukaan. Onhan sitten vielä rakenneultra, mihin se pääsee. Sinäänsä harmittaa, mutta se on tosi kovassa flunssassa sängyn pohjalla. Syötin sille 1g panadolin ja buranaa, jos se kykenisi.

keiju ja nyytti 12+5
 
Mä taisin tuntea eilen ensimmäiset pienen pienet liikkeet, en ymmärrä voiko olla mahdollista, mutta en mä muutakaan keksinyt enään!! Makasin selällää, ja juurikin siitä kohdasta missä dobblerilla kuulu vahvat sydän äänet ekä tuntu pari hassua hipasua, sitte meni sellane "kuplarivistö" oikeelta vasemmalleppäin!! Ja mietin heti että vääntääkö mua mahasta tai et pierettääkö, mutta ei mitää sellasta, sitte vielä myöhemmin illalla tuntu pari isompaa "kuplaa"... Mutta en tiiä, eikai ne nyt vielä voi tuntua... Mutta jos ne liikkeitä oli, niin voi että oon onnellinen!!!!

Tuu Keiju heti kertomaan miten meni!!!
Anu ja pikkuinen 11+3
 
ultra Meni hyvin, olin yllättänyt kun ultrasi vatsan päältä, ja en minä tajunnut että rakko olisi pitänyt olla täynnä. Pää-perämitta 6.6cm ja niskaturvotus 1.5mm, joten kaikki hyvin hyvin. Raja tuolla koolla 3mm. Liikkui vikkelästi ja oli mennä karkuun koko ajan. Ja saatiin 4d kuviakin mukaan. Mies lähti buranan voimalla mukaan, ja oli iloinen kun lähti. Yhdessä kohdassa, kun kätilö mittasi turvostusta, se vaan sanoi "jaahas" ja minusta siinä kuvassa näytti turvotus paljolta, ja olin ihan paniikissa, että apuvaaa....mutta sitten hetken hiljaisuuden jälkeen se sanoi ettei tuosta kuvasta saa selvää....niin olin että huoh :) Viikot taas muuttui 12+6 tai 13+0. Otan käyttöön tuon 13+0, koska laskettu aika on nyt 5.7.2010
 
Viimeksi muokattu:
Kävinpäs tänään verikokeissa!! Ja sit se hoitaja kysy,että ultrataanko.. No toki! Mahan päältä.. Ei kuulunu mittää,mutta jotain se näki. Minä en :D En osaa kattoo.. Ensviikolle anto uuden ultra-ajan,jospa sillon saatais sydänki näkysälle tai jottai. Ei kuulemma oo tyhjäkään,että jotain siel on :D No,mennään päivä kerrallaa ja semmosta.

Eivät meinanneet saada ollenkaa verta.. Jännä kun aina ennen tullu ekalla pistolla niin nyt sit kolmannella..

memelisa tervetuloa :) Mukava jos täällä olis kohta kaikki ;)

keiju kuulostaa hienolta,onnea hyvistä ultratuloksista :)
 
Otokka
Hei kaikille, ilmoittelenpahan täällä vaan olemassaolostani! Meille päin ei kuulu mitään erikoista, paitsi pissalla saa edelleen käydä kohtuu usein. Vauvan liikkeitä en ole vielä tuntenut, mutta odottelen kovasti sitä ensimmäistä kovaa potkua :).

Vaunuja ollaan jo käyty katselemassa ja että voi olla valinnan varaa! Uutena vai vanhana, mikä merkki, mikä malli, mikä väri, vaunut vai yhdistelmät vai rattaat kantokopalla, heittoaisa, renkaiden määrä ja koko yms. Ihan hullua!

Otokka ja pikkarainen 17+3

 
NiQ
Hypylle ja Keijulle onnittelut ihanista neuvola/ultrakuulumisista <3

Nonniin, se olis sitte lähipiiri tiedotettuna vauvantulosta. Kyllä mua jännitti kuule kertoa mun vanhemmille, mutsi oli ensin minuutin hiljaa ja sitten tuli se odotettu "kai aiotte naimisiin mennä keväällä?". Pikkuveli (19v) tuntui olevan ainoa innostunut asiasta, isäkin sitten jossain vaiheessa kyllä tuntui olevan ihan onnellinen. Tänään mutsi sitten soitti ja hehkutti Penaa, oli ilmeisesti muutaman päivän järkeily tehnyt hyvää. Appiukko ja vaimo olivat haltioissaan, anopille ei ehditty kertoa koska otti ja loukkaantui jostakin mitättömästä ja lähti mummulasta pois. Olkoot siis ilman tietoa :)

Tänään hain mammafarkut postista, ja peloistani huolimatta oli just oikeen kokoiset! jess! vielä tosin ei ihan ole tarvetta, mutta tuskin kauaa menee omat enää, tuntuu sen verran mahamakkara kasvaneen, vaikka paino on pari kiloa tippunut parin kk sisällä.

Jännittää ensi maanantain nt-ultra! mies ei varmaan pääse mukaan :(

NiQ & Pena 11+0
 
Aamulla käyty nt-ultrassa ja verikokeissa. Kaikki oli oikein hyvin :) Vähän oli Roger aamu-uninen, mutta heräili sitten pikkuhiljaa. Niskaturvotus oli alle yhden millin ja viikotkin piti tarkalleen paikkaansa. Ei muuta kuin heinäkuuta odottelemaan :D

Oma olo alkaa olemaan jo aika hyvä. Pahoinvointia ei ole juurikaan, nälkä on kokoajan ja mahallaan nukkuminen alkaa käydä vaikeaksi. Mammavaatteita kävin maanantaina hakemassa alesta, mutta en ole vielä siirtynyt niiden käyttöön, vaikka masu jo vähän pömpöttääkin.

Töissä en ole kertonut vielä ja ajattelinkin odotella nyt sen aikaa, että esimies tulisi käymään samassa kaupungissa. Siinä voi vierähtää jokunen viikko, joten ei ole kiirettä...

Nyt voi sitten alkaa jo laskeutua vuoden vaihteen viettoon, vielä tämä ja huominen päivä töitä ja sitten saakin levätä taas kolme päivää. Jotenkin tuntuu, ettei tuo työnteko oikein maita enää, vaikka vielä pitäisi kesäkuun alkuun asti jaksaa. Onneksi on vielä talviloma pitämättä, niin voi silloinkin vähän levätä.

HennaN & Roger 11+5
 
Hei, koitanpa tänään kirjoittaa uudelleen, kun eilen ei kirjoitukseni suostunut tulemaan perille asti. Minä täällä kateellisena lueskelen ultrakuulumisia...kunpa jo pääsisi itsekin...vielä reilu viikko odotettava, että näkee pikkuisen. Olisi kiva jo saada vähän muutakin konkreettista todistetta pikkukaverista, kuin viiva raskaustestissä.
Naimisiin menosta sen verran, että varasimme kirkon viikko ennen kuin selvisi, että olen raskaana. Ja nyt ärsyttää suunnattomasti, kun kaikki kuvittelevat, että mennään naimisiin vauvan tähden. Jopa sellaiset ketkä eivät vielä tiedä, että olen raskaana, alkoivat kyselemään kihloihin mentyämme, että olenko minä raskaana. Minä kun en pidä lapsia syynä mennä naimisiin.
Omasta voinnista sen verran, että ruoka ei maistu ja elän leivällä ja hedelmillä. Urheilukärpänen onneksi puraisi vihdoin ja olen alkanut hiihtämään ja lenkkeilemään myös raskaana olevan naapurin kanssa. Edelleen väsyttää ja eilisen lenkin jälkeen torkuinkin sohvalla siihen asti, kunnes sai vihdoin mennä nukkumaan...

Aavistus + Otus 10+4
 
NiQ
HennaN mulla on ihan samat fiilikset, työnteko ei maistu sitten yhtään! nooh, tuonne toukokuun alkuun kun pääsee niin saa pitää kesäloman ja aloittaa suoraa sitten mammaloma, ja onhan se talvilomaviikkokin vielä jemmassa :) ja mahtavaa että ultra meni hyvin, mulla olis vasta ensi viikon maanantaina, jännittää niin pirusti että kaikki ei olekaan hyvin...

Aavistus mäkin oon yleensä ollu ihan kaikkiruokainen, nyt ei oikein mitään ruokaa tee mieli. Maha kurnii, mutta mitään jääkaapissa olevaa ei voi kuvitellakaan laittavansa suuhun. Ennen oli jogurtti ja hedelmät kova sana, nyt ei maistu nekään. Paino on pari kiloa tippunut viime neuvolasta, joka nyt ei mikään katastrofi ole näillä makkaroilla :D

Oon stressannut ihan hulluna tuota tulevaa nt-ultraa, mies tuossa siten tokaisi että "älä nyt stressaa moista, sä et asialle voi mitään eikä toi panikointi auta yhtää. Ja sitäpaitsi meillä on Penan kans sopimus että kaikki on hyvin!" ooooiiih, ihana mies <3 harmi vaan ettei mies taida pystyä järkkäämään keskellä päivää niin että pääsis tuonne ultraan mun kans...

Anu meillä onkin samana päivänä tuo nt-ultra :)

NiQ & Pena 11+1
 
Hellureiii pitkästä aikaa!

Joulusta on selvitty ja ensivuotta jo kovasti odotellaan :) Täälläkin on tuo naama kukkinut kivasti vaikka atoopikko olen. (naamaa pääse onneks hoitamaan joulun lahjalla, edes hieman) Paljon on viittauksia siihen et poika olis tulossa,kohtu vilkkaus,erinäiset horoskoopit ja neulatestit ja tää maha on niin pallo :) on se tyttökin erittäin tervetullut!!!

Onnea Hyvistä ultrakuuluumisista Keiju, Hennah, Hyppy

Otokka mä tutustuin kans tuohon vaunujen ihmeelliseen maailmaan ja tsissus mikä homma siinäkin on valikoida sit ensikertalaisen parhaat,mitkä on parhaat??:)

Mun profiilist voi käydä kattoo masu- ja ultrakuvaa kun en kehtaa enää laittaa tähän kopsaten.Tuli niiiin iso mahakuva tuonne heinäkuisten puolelle et nolostutti...laiska ei myöskään jaksa vaihtaa kuva kokoa.

jotain piti kysyäkkin....niin meillä tullu nyt vahvasti halu tietää kumpi tyttö vai poika siellä masussa köllöttelee,mites muilla?

zannuli ja pallero 14+0 poks poks!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia! :)

Onnea hyvistä ultra/neuvola uutisista kaikille käynneille. Ihana lukea mitä kaikille kuuluu!
Mulla oli myös neukku tiistaina ja ihan ne perus jutut käytiin läpi. Niillä oli vaan antiikki doppleri, ni ei me edes lähetty kokeilemaan.
Mut nyt kyllä jänskättää ihan hirveesti ens tiistain ultra.. Mä valmistan itteäni myös niihin huonoihin uutisiin, ettei tuu sit liian suurta iskua vasten kasvoja..

Zannuli Siis aivan ihana masu sulla!! Voi että.. Ite peilailen peilistä joko sieltä edes pieni kumpu näkyis! :D Hyvän kuvan myös ultrasta sait! Asia tuntuu todellisemmalta kun pieni kasvaa ja maha sen mukana.. :)
Kyllä me molemmat halutaan tietää kumpi kampi siellä masussa asustaa, että heti kun sen saa selvitettyä, otamme siitä selvää.. :)
Poikaa povataan myös täällä, mutta tyttö on myös tervetullut!

NiQ ja Aavistus Samaa vikaa täälläkin. Niin nirsolla päällä olen myös ruuan suhteen, jääkaapin sisältö ei miellytä sitten yhtään! Nyt on löytynyt kuitenkin yksi mieltymys, mango piltti! Niin hyvää, nam nam nam! :D Ja kaikki poreileva juoma, bonaQua, limpparit jne.. Ei nyt kuitenkaan mitkään alkoholijuomat! ;)

Murmeli&Muurme 9 + 0 viikot poksuu taas! :heart:
 
sukupuolesta kyllä me kai se voidaan selvittää, jos se näkyisi siinä rakennu-ultrassa. Yksityisella ei ehkä sen takia mennä.

Tänään tuli postissa doppler, ja pienoisen tutustumisen jälkeen mahasta löytyi selvät sydänäänet. Nopeata se lyö, oli kiva kuulla sydänäänet ekaa kertaa. Muutaman kympin kapistus näköjään toimii.

keiju ja salama santeri 13+2
 
Meillä on ollut ajatuksena, että otetaan selvää sukupuolesta, tietääpähän sitten minkä värisiä tavaroita voi ostella :) Voi kyllä olla ettei tarvitse itse paljon ostella, kun äitini on kuulemma jo ostanut "pari" bodyä ja joululahjaksikin saatiin jo yksi vaatekerta pienelle =) taitaa mummo olla aika innoissaan tulevasta lapsenlapsestaan, vaikka niitä on jo entuudestaan kaksi.

Täällä harkitaan doppleria ja toivoinkin sitä jo miehekkeeltä lahjaksi. Tänään saisi vielä raskauskeijulta tarjouksessa, mutta katsotaan nyt mitä tuo mies on mieltä.

Oikein hyvää Uutta Vuotta kaikille!

HennaN & Roger 12+0 *poks*
 
Otokka
Hei kaikki! Joulun aika on mennyt ihanan leppoisasti, mutta huomenna alkaa se uusi vakituinen työ, jossa edessä on raskaudesta kertominen. Tilannehan on se, että jään äitiyslomalle kaksi päivää ennen koeajan loppumista. Saapa nähdä mitä käy...

Kuukauden olen saanut olla "rauhassa" neuvolasta yms., mutta tammikuusta tulee kiireisempi, tapaaminen melkein joka viikko. On neuvolaa, rakenneultra ja äitiyspolikäynti, jännää! Saadaankohan tietää sukupuoli (halutaan kyllä mielellään saada se selville)?

Vaunut: Vieläkin pähkäillään vaunuviidakossa. Loppusuoralla ovat Teutonia Prestige ja Emmaljunga Cerox. Molemmat jykeviä vaunuja, joilla pääsee hiekkateitä ison koiran kanssa, mutta tarpeeksi kompakteja, että mahtuvat autoon.

Emmiksiin ei saa turvakaukaloa adapterilla kiinni ja samankaltaisessa mallissa City Crossissa, jossa tämä ominaisuus on, puuttuu taas heittoaisa. Emmaljungan värit ovat kivempia kuin Teutonioissa... Molemmissa on hyvää muun muassa taittuva työntöaisa (en tykkää teleskoopista), kunnon pyörät, tarpeeksi isot tilat lapselle ja muunneltavuus (ovat rattaita, joihin vauva-ajaksi tulee pehmeä kantokoppa) sekä se, että tuntuvat kevyiltä työntää. Saa suositella muitakin merkkejä!

Paino: Painoa on alkujaan liikaa, mutta onneksi se on ollut tähän mennessä laskusuuntainen :). Kohta olen raskauden puolessa välissä, joten eikohän se ala tästä nousemaan... Toivottavasti ei kuitenkaan kokonaisuudessaan nouse kamalan paljon! Alussa ruoka ei maistunut ja nytkin, vaikka kaikki ruoka maistuu, niin annoskoot ovat pienentyneet.

Omat tavalliset vaatteet menevät vielä päälle, mutta ison ruokailun jälkeen joudun leventämään housuja hiuslenksusysteemillä. Masutuubin hankin jo raskauden alkuvaiheessa, mutta sitä ei ole tullut käytetyksi yhtään.

Vatsan koko: Täällä on ihania mahoja! Oma vatsa ei ole kovin paljon kasvanut, mutta kohtu tuntuu selvästi, kun koittaa alavatsaa. Osa tutuista sanoo, ettei raskaus näy vielä missään ja osa sanoo, että sehän näkyy jo vähän. Tiedä sitten... Syömisen jälkeen ylävatsa kyllä turpoaa ihan älyttömästi ja sitten mahaa ei itse voi olla huomaamatta! Kunnon liikkeitä ei ole vieläkään tuntunut, ehkä muutama epämääräinen kuplajono alavatsalla.

Virtsankarkailu: Virtsa ei karkaile ponnistaessa, mutta välillä tulee niin kova yhtäkkinen hätä ja kiire vessaan, että saa laskea housuja jo matkalla... Kofeiini ei tee hyvää tälle ongelmalle, joten olen lopettanut kahvin juomisen kokonaan. Mieli kyllä tekisi kahvia nytkin : /. Onko muilla samankaltaista?

Vinkkinä vielä: Mieheltä sain joululahjaksi Doomoon ison imetystyynyn ja se on totisesti osoittanut jo arvonsa jokaöisenä nukkumisen apuna. Siihen on ihana tukea mahaa ja samanaikaisesti pitää jalkojen välissä, jotta selän asento on parempi.


Otokka ja pikkarainen 18+1 (mihin tää aika menee, ei kauaa että alkaa kuudes raskauskuukausi!?)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä