Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Onko teillä muilla ruokia mitä ei tee sitte yhtää mieli ja mitä taas tekee.. Mulla on että ei mitään rasvaista, ei pizzaa, ei hampurilaisia, jos lihaa pitää olla ohueksi nuijittua ja melekee mustaksi paistettua, ettei vaan oo mitää "löllöä", sitten ei mitää salaatinkastikkeita, sinappia tms... Mielellää ei leivänpäälle edes kinkkua!! Mutta kaikki kirpeä on herkkua, mandariinit, appelsiinit, sitten perunaa ja porkkanaraastetta voisin vetää mielinmäärin, kurkkua marjoja!! Että toisaalta hyvä näin niin tulee syötyä aika terveellisesti!!

Vitsit kun jännittää se huominen niskapoimu-ultra!!!

Anu ja pikkuinen :heart: 12+1
 
anu mulla on taas niinpäin,että kaikkee rasvasta pitäis saada,mutta ne pitää syödä pyykkipoika nenässä kun ne haisee sit niin kamalalle!! Irtokarkit,kurkkua ja maitoo,mitä en edes normaalisti paljoa juo.. Kaikkee raikasta ja virkistävää jos noin voi ruuasta sanoo.. Jotain rahkaa,marjoja.. yms.. Eli vähän siis kaikkee.. Oon kyllä niin kova syömään kun tuntuu,että aina on nälkä. No ei se mittää.. Onneks oon saanu itestäni sen verta irti,että lenkillekin selvinny :p
 
NiQ
Täällä aletaan hipoa kohta paniikkia, pian olisi nt-ultra!! apua! mä oon nyt kuvitellu jo kaikki pahat mielessä ja näin siitä untakin viime yönä :( ja kaiken lisäksi mua stressaa että tehdäänkö se mahan päältä vai alakautta, että tietää käydäkö vessas ennen sitä vai ei... mistään en moista tietoa löydä...

huuuh huuuh! tää lähtee nyt panikoimaan vielä hiustenkuivaajan kanssa!

NiQ & Pena 11+6
 
NiQ, meillä luki jossain ohjeistuksessa, että tehdään pääsääntöisesti vatsan päältä. Ja näin minulle sanottiin myös paikan päälle mentäessä. Voithan kysyä vielä ilmoittautuessa ja käydä sitten vessassa vasta sen jälkeen, jos se on tarpeen.
 
NiQ
Nonniin, se tehtiin eka alakautta ja sitte lopuksi mahan päältä otettiin pari kuvaa meille :) mutta, mikä tärkeintä, Penalla oli kaikki hyvin, nt oli 1,6mm ja koko tyyppi oli 6,2 cm. kovasti se muutaman kerran säpsähteli ja meni karkuun. Istukka on etuseinässä ja kohtu taakse päin kallistunut, joten liikkeita tuskin saa odotella kovin aikaisin <3 ei voi muuta sanoa muuta kun että kyllä helpotti. laskettu aikakin siirtyi aikaisemmaksi, eli
Mary Jane, jos viitsisit siirtää mulle lasketuksi ajaksi 14.7, kiitos :)

Tuuhan Anu heti kertomaan uutiset miten meni, sullahan oli myös tänään se ultra :)

NiQ & Pena 12+4
 
Niskapoimu-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin!! Turvotusta oli 1.4mm eli onneksi normaalisti!! Vauva sielä istuskeli ja nosteli käsiään!! Saatiin ihan huippu 4d kuva, missä istuu sormi suussa!!! ))))) Oon niin onnellinen!!!!!!!!!!!! Vauva oli 9.4cm pitkä, mikäli tossa ultrakuvassa tuo tarkoittaa pituutta! :ashamed:

Anu ja pikkuinen 12+2
 
NiQ
meillä on Pena 62mm, vähä yllätyin että niinkin paljon, koska sain kumminki oviksen tikutettua 26.10, joten se ovistesti on joko näyttäny jo alkaneen raskauden tai sit Pena on ottanu vaan hirveen kasvuspurtin, mene ja tiedä :) pääasia et kaikki oli kunnos... muuttuko Anu sulla LA? meillä tuli 5 päivää aiemmaksi...
 
No en tiedä, ja mun pitää muutenkin sinne soittaa tänään ku aloin kattoo siinä neuvolakortis sitä riviä minkä laitto, niin siinähän oli eka päivämäärä, siinä olis vuosluku vääri, sit viikot ok 12+2, pää-perämitta 60m ok, SITTE, VASTAAVIIKKOJA 20+4???? Mitä helevettiä!!!
 
NiQ
Heh, tainnu olla kätilötätillä jo päivä pulkassa siinä vaiheessa kun on teitä tutkiskellut :) aika pieni olis kyl kaveri ollakseen yli puolen välin raskautta ;) varmaan tarkoittanu 12+4?
 
Tänään ultrasta löytyi sykkeetön sikiö. Menehtynyt viikolla 8.
Sain kotiin lääkkeellisen tyhjennyksen. Kyllä nyt on maailman surullisin olo!
Minut siis voi siirtää pois listalta.

Kaikkea hyvää odotukseen ja hirveästi tarrasukkia ja onnea tulevalle vuodelle!
 
NiQ
Ai niin, piti kysymäni, mites muilla mammoilla.. Joko alkaa maha näkymään? Itsellä tuntuu että farkut pikkasen kiristää illalla kun alkaa vähä tulee turvotusta, muuten ei huomaa mitään. Sen on huomannut jo hetken ettei jaksa enää vetää vatsaa sisään, niin ku normaalisti sitä vähä tekee aina...
 
murmeli voi ei :( paljon voima :hug: ei tuommosta toivo kenellekään :(

NiQ Ei näy massu viel.. En toki usko,että näkyy pitkään aikaan,kun oma maha on tiellä :D ja onhan noita viikkojakin vasta 7+5.. no mut,en osaa ennustaa,niin kattoo miten käy :D

ON: Neuvolassa taas ultrassa käyty,kaveri on oikeessa paikassa,vieläkin, mutta sydän ei viel kuulunu. Aikaisti sit mun neuvolalääkäriä,että nyt sit jos ensviikolla kuulisin vihdoinkin toisen sydämen. Katotaan miten käy.. Sinne asti kun sais vain ajan kulumaan.. :eek: Siis toi neuvolatätskä katto vain mahan päältä. Ei sisäultralla.. Ja np-ultraankin sain ajan jo 21.1.. :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Taiska miksi ne nyt jo yrittää sydänääniä kuuluviin? eikös ne yleensä ala kuulua vasta joskus rv9+jotain.. vai oonko ihan väärässä? me ei olla kuultu vielä ollenkaan jumpsutuksia :) nähty vain pari kertaa ruudulta. Ehkä ensi viikon neuvolassa sitten kuunnellaan. :)
 
En mää tiijä miks ne sitä tahtoo niin kovasti kuunnella.. En ees tiedä millä viikolla ne kuuluu kunnolla :eek: en muista.. Mutta tää vissiin on jotenkin innokas kokeilemaan niiden uutta laitetta,että miten hyvin se toimiikaan se niiden ultra.. Tiijä sitten oikeeta syytä.. Mutta ei tuo stressikertoimia ainakaa helpota :D
 
murmeli88 Olen niin pahoillani. Olen sanaton. Voimia niin hirmuisesti teille suruun :hug::'(

anu ja NiQ Onnea kivoista ultra kuulumisista :)

Täälläkin ollaan takaisin elävien kirjoissa, sillä maanantaina nousi kuume, ja ei panadolillaan meinannu pysynyt alle 38 asteessa. Ja viime yönä nousi 39.3 ja olin ottanut niin paljon vuorokauden sisällä panadolia, että oli pakko ootella sen laskua, kuitenkin päätin ottaa parin tunnin horkan jälkeen yhden tabletin, sillä se tippui ja ei noussut enää uudestaan. Tänään olisikin pitänyt jo soittaa lääkäriin, jos olisi jatkunut. Kolme viikkoo ollut tällänen kipeä olo, alkaa jo ketuttaa, jos nyt menisi ohi. Yöllä mies vaan kantoi mahan päälle kylmä käärettä ettei pikkuinen kärventyisi :) Sydänäänet ainakin tänään kuului hyvin dopplerilla.
 
Viimeksi muokattu:
Mua ihmetytti muuten suuresti se mun niskapoimu-ultrassa käynti, kun mä kävin niin riskiseulaverikokeis, niin turvotusta oli se 1.4mm, niin se ei puhunu mitää siitä riskikertoimesta, tai kun joku kirjotti täällä et katottu et suolet takaisin paikoillaan tms, niin ei mitään puhetta niistäkään... Ja kun nimenomaan mulle neuvolas sanottii et ne verikokeiden tulokset ovat ultrapaikassa silloin valmiina et ne yhdistetään siihen turvotukseen... Vai oliko sitten et oli ihan ok, niin ei siksi sitten puhunutkaan mitään! Ja neuvolakorttiin oli kirjoittanut että riski=> normaali!

Sitten 2 päivää aikaistu laskettu, mutta sitä ei merkattu mihinkään, mutta kun normaalisti on lauantaina vaihtunut uusi raskausviikko, niin voinko nyt laskea sen vaihtuvasksi jo torstaina??
 
NiQ
Anu mulla ainakin se ultratäti sanoi että pelkkää niskaturvotusta ei nykyään ees seinäjoella enää lasketa vaan siihen tulee aina automaattisesti ne verikokeen tulokset mukaan. Meille tuli riskikertoimeksi 1:8500, sen se vaan kertoi, ei merkannut neuvolakorttiin. Mä uskoisin että se kätilö sulla olis kyllä kertonu jos jokin olis ollu vinossa. Mä ainakin ite päättelin asian niin. Se kätilö oli kyllä ihme mutisija mikä meillä oli, ei oikein saanu mitää selvää ku se ajatteli ääneen ja jos jotain kysy niin ei tuntunu saavan ajatusta kasaan, no toisaalta hyvä että keskitty vaan siihen ultraukseen eikä höpöttämiseen :) Ole huoleti Anu, kyllä ne olis kertonu jos jokin olis ollu huonosti! Mä ainakin lasken uusien päivien mukaan koska on paljo kivempaa olla 5 päivää yhtäkkiä pidemmällä :D :D

kuinka paljon muuten tässä vaiheessa geenit tms voi vaikuttaa sikiön kokoon? ku meidän Pena oli kuitenkin yli 1cm pidempi ku olis pitäny olla (ovis tikutettu). ollaan molemmat pitkiä, joten voisko siinä jo nyt olla jotain geenityksiä mukaa? hmmm...

Keiju ikävän lenssun oot saanu :( hyvä kuitenkin että on jo parempaan päin?

NiQ & Pena 12+6
 
Eikun nimenomaan se kertoi mulle vaan sen turvotuksen määrän, mutta ei sitä riskikerrointa esim 1:8500... Mutta mulla on 18.1 lääkärineuvola niin melkein kysyä sitten siellä, koska luulis nyt että kaikki tiedot tulevat neuvolaan kun allekirjoitin sen lapun!! Joo mulla oli joku vähän huonosuomi vanhempi nainen!
 
:wave:

Oon ollu vähä poissa täältä pinosta, oon kyllä lueskellu juttujanne mutta en oo kirjotellu...

Iha ensiks ( . )
Mua huolestuttaa ihan kamalasti nyt se että kun kävin ekan kerran neuvolassa niin mulla piti olla viikkoja 7+3, mutta ultratessa selvisi että vauva oli 6,6mm pitkä eli liian pieni viikkoihin nähden joten viikot muuttu sitte 6+4! Miten tää voi olla mahollista että näinki suuri heitto? Ja lisäks ku mulla ei sen kummempia oireita oo :( joten onko syytä huolestua? syke kylläkin näkyi ekassa ultrassa.. mutta silti? hidastuuko kehitys vauvalla? vai... Ja nää viikot on laskettu menkoista, ja mulla on säännöllinen kierto ollu.. 28 päivää.. joten :( osaatteko auttaa?

Murmeli Oon pahoillani :( voimia! :heart:

NiQ Täällä tuntuu että pötsi on valtava, pitäs ottaa kuvaa joskus :D mutta lienee vaan turvotusta kuitenkin... noh, yrittäisin pitää raskautta vielä salassa :D jos vaan pystyn..

Onko täällä kaikki kertonu jo raskaudesta muille? oonko ainut joka ei oo juuri kellekkää kertonu? tai en ainakaan omille vanhemmille tai anopille? :attn: Oiskohan jo aika kertoa....

Hyppy ja Kirppunen 8+0 **POKS POKS **
 

Yhteistyössä