Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Murmeli! :hug: Olen hirvittävän pahoillani... Voimia teille molemmille suruun ja toipumiseen.

Hyppy laitatko tietosi mulle joko yv:nä tai palstalle niin lisään sut listaan, eli LA ja sairaala. Dänks! :)

Heippa hei pitkästä aikaa! Listan olen parhaan ymmärrykseni mukaan päivittänyt, ilmoitelkaa jos on joku juttu mennyt allekirjoittaneelta ohi.

Omaan napaan ei mitään kummempaa, maha näkyy jo ihan selvästi, täytyy yrittää ottaa kuva ja laittaa näytille. Pienenpieniä liikkeitä on untunut jo pari viikkoa, nyt on alkanut tuntumaan iltamellastus, eli Pieni piristyy kun äitee syö iltapalan ja alkaa jumppaamaan. :D

Hyvää vointia kaikille!

MJ & Salarakas 16+2
 
Kiitos osanotoista.
En kyllä toivo kenellekkään samaa mitä olen nyt tänään joutunut kokemaan. Lääkkeellinen tyhjennys oli yhtä helvettiä fyysisesti, että henkisesti.
Olen niin murheen murtama ja itkulle ei näy loppua ollenkaan.

Hyppy Älä stressaa. En nyt tiedä auttaako tämä, mutta itse tiesin jo sisimmissäni ettei pikkuisella ole kaikki hyvin. Sen vain vaistosi, ei ollut enään sellaista "yhteyttä".. Vaikeasti selitetty, eli ei ollut enään rauhallinen olo.. Bongasitko oviksen kierrossasi? Voi olla että ovis on ollut myöhemmin ja sen takia viikot pieneni. Muista, että tunteesi alkaa jo välittymään pikkuiselle ja vaikuttaa myös häneen! :) Joten turha ressi pois!

Murmeli + Enkeli Iisak
 
Kiitos murmeli :heart: En bongannu ovista, laskurin mukaan sen olisi pitäny olla 19.11 perjantaina, mutta ainut mitä oli niin tunsin outoja kipuiluja sunnuntaina 21.11... ja mietin oisko se ollu ovis.. mutta en osaa laskea siitä että miten ne viikot menis.. mutta kai se pitää ajatella että pitää vaan toivoa että kaikki on hyvin! mutta jos ei, niin sille ei voi mitään ja ajatella että se vauva oli sairas ja ei jaksanu kehittyä pidemmälle. Parempi tietää alussa menetyksestä kun viimoisilla viikoilla...
 
hyppy En mäkää oo kertonu viel appivanhemmille enkä myöskään omille vanhemmille.. Eli et oo ainoo. Meijän iskä tosin jo arvas,kun en tupakoinu ja kieltäydyin viinistä jouluna.. Ärsyttää vähän,kun se arvas,kun sitten ei saa kertoo "kunnolla" kun sit tulee vastaukseks : "arvasin". Olisin halunnu pitää omana tietona siihen asti kunnes viikkoja on se 12..

No mut saanpahan äitiltä alkaa kyselee,millä viikolla sille raskausmyrkytys tuli,kun mun kohalla äiti meinas kuolla raskausmyrkytykseen ja jostain luin,että se todennäkösesti tulee sillekin,jonka äiti sen on saanut.. (hankala sanoo se lyhyesti ja ytimekkäästi,toivottavasti kaikki kuitenkin tajus.)

Taiska ja toukka 8+0 :)
 
NiQ Joo pari päivää kesti tota kuumetta, myt alkaa olla vointi ok.

neuvolalääkäri Millloin teillä on eka lääkäri? Voiko olla mahdollista, jos ongelmia ei ole, niin eka lääkärikäynti vasta rv 28....kun täällä tuo rv 10-14 lääkärikäynti on harkinnannan varainen, joten terkka päättää onko sitä. mutta voiko se seuraava olla vasta tuo rv 28, kuulostaa tosi hullulta?

Keiju ja salama santeri 14+3
 
Keiju123, mulla oli eka neuvolalääkäri jo viikolla 11. Seuraavaa aikaa ei ole vielä varattu.

Täällä olot on aika hyvät, välillä jopa pelottavan hyvät. Tulee toisinaan mietittyä, että onko siellä masussa ketään kun suurin osa oireista on kadonnut kokonaan.

Tänään pyörähti sitten uusi sivu tässä raskaudessa, eli 14. viikko ja 4. kuukausi alkoi.

HennaN & Roger 13+0
 
Otokka
Tervehdys kohtalontoverit! Aloitin uudessa työpaikassa tällä viikolla, niin kuin olen täällä aiemmin maininnut. Tänään uskalsin vihdoin kertoa pomolle raskaudestani ja siitä, että heti koeajan loputtua jäänkin äitiyslomalle. Jännitti niin älyttömästi, mikä reaktio sieltä tulisi. Mutta ei hätää, pomo vain hymyili ja toivotti lämpimästi onnea ja sanoi, että tämmöinenhän kuuluu elämään ja ei se ole todellakaan mikään ongelma :). Ihana pomo, tuli tosi hyvä mieli!

Hyvin sujuneen työpäivän ja raskausuutisten kertomisen kunniaksi sitten koiran kanssa lenkillä sain 50kg innokasta koiraa suoraan polven sivuun sillä seurauksella, että se perhana muljahti sijoiltaan. Onneksi muljahti takaisinkin, mutta taisi vähän venähtää, koska on kohtuullisen arka. Vielä suurempi onni on se, että pääsen kuitenkin kävelemään jalalla, koska vessaan täytyy kävellä kohtuu usein :D.

*Poks* raskausviikolle 20!


Otokka ja pikkarainen 19+0
 
Viimeksi muokattu:
MaryJane: Voi ihanaa! On varmaan todella mahtavaa tuntea pikkuinen! :) Odotan jo kovasti, että minäkin pian tuntisin! Ai niin, ja mulle voisi päivittää LA 5.7.

Keiju123: Olen miettinyt ihan samaa. Mulla on viikkoja saman verran kun sulla ja puhetta ei oo ollut kuin neuvolasta, siis terkkarille. Seuraava on 17.1, täytyypä koittaa muistaa kysyä…

HennaN: Tuttu tunne, melkein kaipaa pahaa oloa! ;)

Ostin eilen kahdet äippähousut. Pitkään pohdin, et kannattaako vielä, mut sitten päätin, et miks turhaan kärsiä piukoissa farkuissa. H&M:ltä löytyi suht edullisesti kivat farkut ja mustat housut. Turvotusta kai eniten vielä on, mut kyllä huomaa pyöristyneensä! Oireet on kadonnut, ainut et vessassa saa käydä tiuhempaan kun ennen ja pää on särkenyt vähän.

espe ja murunen 14+4
 
liikkeistä Olen yrittänyt, mutta en ole kyllä tuntenut minkäälaista liikettä vielä, mutta onhan tässä aikaakin vielä ennenkuin niitä yleensä tunnetaan.

Huomenna on toinen neuvola ja samassa paikassa vietänkin sitten seuraavat 8 viikkoa harkassa :) Lyhyt matka neuvolaan :)

espe Meillä on sama laskettuaika. Ja tänään on ollut iha järkky päänäsäsrky.

keiju ja salama santeri 14+5
 
Täällä käyty heti aamusta toisella neuvolakäynnillä. Kaikki oli hyvin vauvelilla ja syke huiteli siellä 150 hujakoilla. Itsellä olo on väsynyt, selkää ja lonkkia särkee. :( Tukivyötä täytyy alkaa toden teolla miettimään jospa sellanen auttais tohon selkään. Neukkutäti laitto lähetteen labraan ja saan käydä hb:n otattamassa. Toivon mukaan väsymys johtuisi alhasesta hb:sta niin on vielä toivoa että esim rautakuuri piristäis.:) Huomenna olis lääkärille aika selän ja lonkkien takia. Saikkarikin loppuu huomenna eikä olo ole sen parempi kuin kaks viikkoa sitten, jolloin kävin lääkärillä viimeksi. Mulla päänsärky on vihdoinkin helpottanut joten toivon mukaan ab-kuuri auttoi poskiontelontulehdukseen eikä tarttis syödä toista kuuria. Jotenkin ollut tosi raskasta muistaa ottaa noita kaikkia lääkkeitä ja vitamiineja oikeaan aikaan tai sit mulla vaan on varhaisdementia.:D

Joululoman jälkeen tarttis taas vaivautua koulun penkillekin tänään. Ei huvittais yhtään kun istuminen tekee kipeetä muutenkin jo pienissä erissä ja nyt olis pitkä päivä edessä.

Jottei olisi pelkkää marinaa niin jotain hyvääkin. Mielestäni olen tuntenut pikkusen liikkeitä iltaisin kun olen ollut menossa nukkumaan. Hassu tunne.:)

suss83 ja george 17+2
 
Kysymys : Onko teillä ollu outoa pistävää tunnetta navassa/navanseudulla? mulla on ollu ja siitä vähän nyt huolestunut.. en pysty sen piston aikaan yskimään, liikkumaan kunnolla kun sattuu enemmän.. ? Vuotoa ei ole ollut toistaseks.. mutta silti vähän pelottaa..?

Ja ärr, näin karmivaa unta viime yönä.. synnytin, mutta en nähnyt lastani ja seuraavassa tilanteessa jouduin imettämään 13 vuotiasta tyttöä :D IHAN KAMALAA.. onneksi ei ole ennenuni ;) mutta yäk..

Noooh, torstaina on lääkärineuvola ja pelottaa ihan kamalasti onko siellä kaikki kunnossa.. sisimmässäni tuntuu että kaikki on ok, mutta jotenkin on joku aavistus että kaikki ei ole kunnossa.. ihan kamalaa kun joutuu vaan kokoajan stressaamaan.. vaikka pari viikkoa sitten kävin neuvolassa :D ei tää stressaus varmaan lopu ikinä...

Susse Onnea hyvistä neuvola uutisista.. :heart:

Hyppy ja kirppu 8+4 (9+3)
 
hyppy Mulla ol itänään kävelessä, että vihloovasenta alkavatsaa ja sitten välillä tuntui kuin "napa kramppasi". Itselläni ukson noiden olevan jotain kohdun kasvu kipuja yms. sillä samoja tulee jos vaihtaa asentoa.

Tänään toinen neuvola takana, ei tehty muuta kun testit ja kyyeltiin voinnit. Olettaa varmaan, että tiiän asioista ja kun mulla ei ollu mitään kysyttävää. Ihmettelin kun paino ei ollu noussu yhtään viime kerrasta, eli 5 viikossa ei ollu tullu painoo lisää. Ehkä siinä ekassa punnituksessa oli turvotusta ja nyt ei, niin todellisuudessa paino vähän noussut. Ennen raskautta verrattuna nyt kuitenkin tullut sen 4kg, tai joku 3kg, koska ite mittaan vaan aamupainoo.

Ja eka harkkapäiväkin meni hyvin, sain tutkia 10 päivän ikäistä vauvelia :)
 
Jokos muut odottajat ovat käyneet katsomassa vaunuja? Onko joku jo ostanut? Tahtoisin niin jo ostaa kaikki tavarat valmiiksi niin ei tarvitsisi sitten keväämmällä kierrellä enää ison mahan kanssa. En vaan osaa päättää mitkä kannattais ostaa. Kamalasti ylimääräistä rahaa ei ole, joten suht edulliset sais olla ja haluisin sellaiset yhdistelmävaunut joihin saa turvakaukalon kiinni tarvittaessa. Jos jollain on ehdottaa jotain niin kuuntelen mielelläni muitten mietteitä.:)
 
NiQ
susse et usko mutta mä olin just vartti sitten surffailemas vaunulan sivuilla ja mietin ihan just sitä samaa että mistä hemmetistä osaa ostaa sellaset minkä kans tulee toimeen :D mies kun on kumminki aika pitkähköä soorrttia niin pitäis olla säätövaraa paljon ja heittoasia on kuulemma ihan must.. tulee vielä stressi sen asian kans :D

Hyppy mulla on kans torstaiaamuna lääkärineuvola, hirvittävästi pelottaa taas ettei kaikki olekaan hyvin, toivottavasti sais sydänäänet kuuluun nyt ekaa kertaa (kohtu takana ja istukka etuseinäs), mutta tsemppiä sulle ja mulle sinne <3

Omaa: työmaalla tuli kerrottua isolle johtajalle ja kahdelle mun lähimmälle esimiehelle. Muuten en oo vielä huudellu siellä kenellekää, kun ei kerta vielä ulospäin näy niin olkoon heille vielä salaisuus... Vatsa alkaa jo vähä näkyä jos osaa katsoa ja illaksi turpoaa enemmän. muuten ei mitään oloja vieläkään, ehkä sitte ku liikkeet joskus tuntuu.

NiQ & Pena 13+4
 
Eilen oli eka ultra ja kyllähän siellä pikkunen mennä molski.:) Ultran lopuks pikkukaveri simahti ja joutu vähän heiluttelee, että saatiin kaikki tarvittavat mitat. Niskaturvotus oli 0,9mm ja se joku suhde oli 1:28000. Löysi myös pikkukaverin nenäluun ja sen muoto kuulemma 90% pois sulkee downin syndrooman. Pikkukaveri oli 62mm pitkä. Kyllä huokasin helpotuksesta, kun kaikki oli kunnossa. Ollaan jo kerrottu raskaudesta ja ihan viime metreillä ennen ultraa alko mietityttää, että josko kaikki ei ookaan ok.
 
Aavistus onnea hyvistä kuulumisista!! :flower:

NiQ Jee, onnea meille lääkärineuvolaan! Mullakin on taaksepäin kallistunu kohtu, nii en tiedä miten aikaisiin sydän äänet kuuluu.. Ja vielä ku tietäs millä viikoilla nyt oon, mutta kai se ultrassa varmistuu... :)

Susse täällä kans tekis mieli jo hankkii kaikkea valmiiksi... Vaunuja oon katellu, mutta luulen että ne tullaan ostamaan käytettyinä...tuota ylimäärästä rahaa ei hirveesti oo... :( Ja pikkuruisia vaatteita tekis mieli jo ostella, kun varmaan otetaan äippäpaketti sitten niin siellä on niitä isompia vaatteita vain ..

Hei tietääkö joku onko 2011 äippäpaketti jo ilmestyny jonnekkin? :D iihana ois päästä tiirailee...

Tääällä vain jännitetään koko ajan sitä neuvolaa, tulis jo äkkiä.... :) sit lupaan rauhottuu... heh..

Hyppy ja kirppu 8+5 (9+4)
 
Voi paskan paskan paska!!!!! Piti ny mennä kaverilta lainaamaan sitä Hele****n kotidoppleria.. Koko päivän yrittäny saada sydänääniä kuuluviin ja mitään muuta en oo saanu kun nivusten läheltä omat sydänäänet, noin 85x minuutissa.. Istukan löysin kyllä, mutta en vauvan sydänääniä, ja voitte vaan kuvitella kuinka oon ressaantunu nyt!!!

Anu ja pikkuinen 13+4
 
anu84 Uskon tunteen, sillä olin äsken ite paniikissa kun en löytänyt ekaksi ääniä ja pyysin miehen ettii ne mulle. Mulla löytyi äsken tosi alhaalta, ihan häpylyyn kohdalta ja paljon hiljaisempa kuin ennen, kaveri jossain piilossa varmaankin. Kokeile myöhemmin uudelleen, voi olla että kaveri on juuri istukan takana yms.

Minä muuten otin influenssa-rokotteen maanantaina.

hyppy alkaavat jakaa uutta äippäpaketti toukokuussa, niin taitaa mennä aika myöhäiseksi....mä en ainakaan sitä taida keretä saada.

keiju ja salama santeri 15+1, eilen poksui viikot jee :)
 
Viimeksi muokattu:
Tänään olikin lääkärineuvola, ja hysteerisenä kerkesin toiseen pinoon jo purkautua ;) elikkäs, viikkoja mulla pitäs olla meneillään 9+6 mutta sikiö vastasi kokoa 9+1 (ensiks lääkäri sai 8+4).. mutta näin, syke näkyi ja pikkukaveri vilkutteli meille! :wave: Ja pää perämitta oli 23.3...

Oon nyt jo rauhottunut, olin ihan paniikissa että vauva ei vieläkään vastaa oikeita viikkoja.. mutta jospa tää ois ihan normaalia en jaksa stressata! :heart:

Ja täällä ilouutiset kerrotiin mun vanhemmille, hyvin ottivat vastaan.. äiti kerkeskin soitella jo muulle perheelle joka asuu kauempana ;) nooh, kaikki on menossa töppösiä ja nuttuja ostamaan :D

Mites NiQ sinun neuvola meni? :)

Hyppy ja pieni 9+1 (9+6)
 
Huomenia tytöt :)

mä tuun pikkasen jo kurkkimaan tänne, mulla tuli ylläriplussa :) olen tuolla esikoisesta haavelivevissa ollut, mutta mulla oli viime viikolla "menkat", jotka sit osoittautui valemenkoiksi kun aloin ihmettelemään alkuviikosta masukipua ja kun 3 mun farkuista ei mennyt jalkaan vaikka menitvät 1-2 viikkoa sitten :D ensin luulin sitä ovikseksi mutta eipäs ollutkaan, siellä oli salamatkustaja :D ja ne menkat kesti 3 päivä ja eka ja kolmas päivä oli ruskeaa tuhnua ja tokana päivänä tuli verensekasta limaa vaan.. normisti mun menkat kestää sen 4-6 päivää et kyllä ne oli oudot, vielä ihmettelinkin niitä! tänään soitan neuvolaan ja varmaan maanantaina menen sitten sinne antaa pissinäytteen! :)

muoks* ei lähteny viiva vahvenemaan ja vuoto alkoi.. :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä