Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

väsymystä taitaa olla lähes jokaisella :( Mä nukun kaiken ajan minkä vaan voin....nyt pitää oikeesti ruveta siivoomaan, että huomenna juhlissa koti kiiltää. Pahoinvoiti vähentynyt, mutta kyllä se mukana kulkee ja vähän nuhaista ja räkäistä oloa aamuisin.

päivänsäde82 Ihania kuulumisia :)
 
Hei! voisin liittyä myös esikoista odottavien joukkoon jos sopii!? :) Tuolla heinäkuisissa jo olen jotain vähän kirjoitellut ja seuraillut muiden kirjoituksia. Nyt vasta törmäsin tähän ryhmään :(

Eli täällä mennään viikoilla 12+1,"turvallisella" puolella siis :) ja Nt-ultrassa + veriseulois käyty, kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja vauhtia tuntui kaverilla riittävän että ei meinattua edes kuvaa saada tai mittauksia tehdyks. Anoppi veikkaa täällä jo poikaa tuosta vauhdikkuudesta :).

Yllättävän helpolla pääsin alun, parisen viikkoa etovaa oloa,siinä se. Toki tämä lisäsi myös huolta kun ei ollut palleroa vielä kertaakaan nähnyt,mutta onneks kaikki hyvin. Väsymys oli kovaa ja naamassa näppyjä ympäriinsä (olen atoopikko :))

Tässä nyt "lyhykäisesti" :) jatkan tämän palstan seurailua ja kirjoittelua :)

zannuli & (ei oo viel rakkaalle tekonimee keksitty) 12+1 (LA 30.6.2011) Jorvin sairaala ja ensimmäinen :heart:
 
Päivänsäde Oli varmasti ihana hetki saada tietää ja nähdä pienokainen kunnolla! :) Voi.. Mulla on vielä piiiitkä aika, että saan selville sukupuolen..

No, olin huolissani siitä, että ei ole ollut pahoinvointia.. Nyt se sitten alko! Siis luoja miten huono-olo tulee, jos en ole syönyt tasaisin väliajoin. Ja YÖLLÄ! Siis herään yöllä etovaan oloon ja meinasin muuten antaa ylen ensimäistä kertaa viime yönä. Oli käytävä vessassa yöllä, kun pissatti, niin miehen jättämät hajut oli liikaa ja oksu meinas tulla.. Olen vain iloinen, että tulee oireita lisää! :D

Kerroin vanhimmalle iso-siskolle eilen uutiset. Olin käymässä ja annoin hänelle ultra kuvan ja voi sitä ilmettä. Hän rupesi itkemään onnesta, että hänestä tulee vihdoin täti. Paras joululahja kuulemma oli kuulla tämä uutinen.. Saan häneltä nyt äitiysvaatteita, turvakaukalon ja vauva-lehtiä pinon jne..

Nyt on muuten pitkästä aikaa sellainen olo, että kaikki on hyvin masussa, eikä sitä ainaista pelkoa, onko siellä ketään?

Zannuli Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi. On varmasti helpottunut olo, kun riskiviikot ovat ohi! :)

Taiska Mulla on tullut äkkinäisistä liikkeistä viiltävää hetkellistä kipua. Nyt on tullut parin päivän aikana menkkamaista jomotusta ja nippailua.

Hyppy Mulla oli myös hyvin oireeton alku, väsymys ja "tissit" oli ainoat oireet. Nyt on vasta parina päivänä alkanut tulemaan kunnolla kaiken maailman oireita.. :)

Murmeli&Muurme 7 + 1
 
Viimeksi muokattu:
päivänsäde ihania uutisia.. Miten ite malttaa oottaa,että pääsee noin pitkälle! Mahtavaa. Nyt varmasti voit rentoutua helpommin? :)

Hyppy Mun siskolla ei ollu raskausoireita vasta kun viikolla 36 ja sillonkin vain närästystä.. Mitään muuta "haittaa" ei koko aikana ollu,että ei nähtävästi ole ongelma,vaikka oireet puuttuis ihan kokonaa :D Vaikka kyllähän sitä itekin miettii,että jos ei oo oireita niin onko siel mittää.. :)

murmeli voi,toivottavasti huonovointisuus ei oo pitkäaikasta.. Jos et siis ite niin toivo :D Kamala herätä kesken unien,varsinkin jos joutuu kauan kökkiin veskis. :/ Mukavempihan se olis olla ilman pahoinvointia. Olis niitä muita oireita :D Joo,siis mulla ei tuu mahakipuja noustessa/nopeesti liikkuessa,vaan ihan satunnaisesti ja yhtäkkiä.. Sohvalla istuessakin.. :(

ON: JEE!! Huomenna saan SOITTAA neuvolaan,kun vihdoinkin tuli perjantaina paperit,että oon nyt virallisesti täällä paikkakunnalla asuva :D Oli kyllä tosiaan hankala prosessi.. Ja sit kun vielä piti ootella! (viikko on pitkä aika kun jotain oottelee) Saisinpa vain neuvola ajan mahollisimman pian.. Kuitenkin veikkaisin,että vasta joskus kolmen viikon päästä,kun tässä on sit niin paljon näitä pyhiäkin... :( No se selvii huomenna ;)

Taiska ja Toukka 5+3
 
Tervetuloa Zannuli!

Taiska87: Odottaminen on ihan kamalaa!! Mutta onneksi pääset nyt eteenpäin asioissa!

On: Huomenna nt-ultra ja jännittää aivan järkyttävästi!!! Mies ei ole ihan varma pääseekö mukaan... :( Sillon ekassa ultrassa tuli huonoja uutisia, jotka sit olikin väärä hälytys, mut nyt jotenkin on taas ihan kauhusta kankeena, et mitä ne tällä kertaa näkee...

Ja tuo avokki tuumasi tänään jotenkin yllättyneen oloisena, et hei, sun masu on tainnu kasvaa! :D ihan kuin se olis tajunnu vasta, et oon raskaana. Ehkä tää alkaa pikkuhiljaa konkretisoitumaan sillekin, vaikka tokassa ultrassa olikin mukana. :)

espe ja murunen 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Lohduttavaa kuulla että oireita ei välttämättä oo näin alussa niinkään paljon..toisaalta toivon että ei tulis mitään oireita ja kaikki menis hyvin. Eilen säikähin lämpöjen laskua, mutta nythän nuo ovat taas normaalia korkeammat että toivottavasti oli väärä hälytys. :D

espelle tsemppiä ultraan! tulehan kertomaan kuulumiset.

taiska toivottavasti saat nopsaan ajan! olishan se kiva päästä aijemmin katsomaan onko kaikki hyvin niinvois rentoutua ainakin hetkeksi..

En oo ikinä ajatellu miten raskausaika on stressaavaa! koko ajan joku pelko persiissä, ja varmaan tulee viellä monta kauhunpaikkaa eteen..

Tää haluis jo et viikkoja ois enemmän ja pääsisin ostelemaan kaikkea ihanaa!! Viikko ois enään neuvolaan, jänskättää.. joudun vaan menemään ilman miestä sinne :( toinen ku on töissä. Jännä tuo mies, kaks r testiä sillon ku tein ja se viiva vahveni, mies vaan tuumasi "no ei tuo vielä oo niin vahva ku tuo toinen viiva" ja sitten myöhemmin tein vahvemman testin, "taidat sittenkin olla raskaana" huoh. ei taija ymmärtää et raskaana ollaan viivan vahvuudesta huolimatta.. sitten se vielä sano että kuhan se neuvola on nii tietääpoähän ootko raskaana :O ei taida uskoa vielä todeksi...

<3:lla Hyppy ja pikkunen 6+3
 
Huomenta!

Täällä käytiin tänään lääkärineuvolassa ja yllärinä tuli, että lääkäri halusikin ultrata :) Tämä siis sen takia, että minulla on np-ultra vasta ensi viikon keskiviikkona. Siellä se pikkuinen touhusi minkä ehti :) Kaikki näytti hyvälle, pääperämitta oli hiukan vähemmän kuin kuukautisista lasketut viikot. Lopullinen LA varmistuu sitten siellä np-ultrassa.

Oli kyllä ihan hassu fiilis nähdä se pieni siellä masussa, nyt tämä raskaus alkaa vasta tuntua todelliselta :) Hiukan kyllä harmittaa, ettei mies ollut mukana. Minulla kun oli tiedossa, että ei tehdä muita tutkimuksia kuin normaalit mittaukset ja sitten tuo sisätutkimus. Noh, mies pääsee sitten ensi viikolla mukaan.

Täällä on olot alkanut hiukan paranemaan. Huonoa oloa ei ole enää kovin paljoa, mutta väsymystä sitten sitäkin enemmän. Rinnat on hiukan arat, mahallaan nukkuminen tekee välillä kipeää. Pitäisi käydä hakemassa jotain rasvaa/öljyä, jotta voisi alkaa masua ja rintoja rasvaamaan ennen kuin on myöhäistä.

Huh, olipa jännä viikon aloitus :)

Hyvää jouluviikkoa kaikille!

HennaN & Roger 10+3
 
Täälläkin vaivaa pelko, että onko siellä mitään enää? Olen ollut pienessä nuhassa viikon verran. Lauantaina oli kuumetta 38.C Pahoinvointi vähentynyt, ja mahassa outoja vihlaisuja yms. johtuu varmaan siitä kun kohtu nousee tällä viikolla ylemmäs lantiosta. Koko ajan mietin, että onko kaveri vielä elossa :( En vaan voi sille mitään. Toisaalta pahoinvoinnin vähentyminen voi johtua viikoista, menossa rv 12. Voi kun oisin saanut sen ultran tälle viikolle. Jotenkin ei tunnu enää raskaalta, mutta kai tälläistä tunnetta on vaan hyväksyttävä tuntemaan. Jotenkin ei osaa iloita tuosta kohta täyttyvästä kahdestatoista viikosta, koska pelkään.

hyppy Mäkin noita lämpöjä kyylään, että pysyyvä oli 37.c, yksi mikä lohduttaa.

Välillä huonoilla fiiliksillä: Keiju ja nyytti 11+4

Zannuli Tervetuloa joukkoomme :)
 
Hyppy onko sulla sit ihan eka neuvola?

Mä sain neuvola ajan jo torstaille! Vähän kiva,että näin nopeesti.. Se on se eka neuvola niin saan vastauksen mun ihan lukemattomiin kysymyksiin.. Jännittää jo valmiiks.. Pelottaa,et mitä ekal kerralla tehään!!
 
NiQ
Hyppy en oo kans koskaan aiemmin ajatellut kuinka stressaavaa tämä raskausaika voi olla. eka pelkää kaikkee keskenmenoa, tuulimunaa keskeytynyttä keskenmenoa, sitten alkaa pelätä onko vauva terve ja sitte tulee pelko tulevaisuudesta. mutta sitä kai se seuraavat 20v sitten on :D
Meillä kans ei mies tuntunu aluksi ymmärtävän koko raskautta, vaikka pitkään suunniteltu ja toivottu olikin. olin varmaan jollain rv5 kun mies tokaisi jotain "ethän sä nyt virallisesti vielä edes oo raskaana", johon mä tietty fiksuna tyttänä kysyin että milloinkas sitte virallisesti ollaan raskaana eikä mies osannu kertoo... miestenlogiikka on kyllä pettämätön! mun mielestä meillä vasta mies "uskoi" ihan oikeasti raskauteen ekan neuvolan ja ultran jälkeen :)

Taiska eka neuvola menee aika pitkälti juttelu-meiningillä :) kannattaa vaikka kirjoittaa paperille ylös kaikki asiat mitä haluaa kysyä, siellä jos missään menee pää sekaisin isosta infomäärästä :)

Omaa: Väsymys on onneksi jo vähä helpottanut, nyt vaan tuntuu että oon niiiin herkkä koko ajan ja kaikki surullinen ja iloinen asia itkettää. mä stressaan ihan hulluna vauvauutisten kertomista mun vanhemmille, ovat kuitenkin aika vanhanaikaisia ja uskonnollisia, onneksi ei ole eka lapsenlapsi heille :p miehen vanhemmille on eka... onko jollakin jotain hauskaa ideaa, jouluna ajateltiin kertoa omille perheillemme?

NiQ & Pena 9+6
 
Hyppy: Ota ihan rennosti vaan, mitä nyt on luekellut muiden tuntemuksia + omat kokemukset, niin aika paljon tuntuu heittelevän! Stressikin on varmaan yhteistä meille kaikille, kun on tämä niin uutta ja ihmeellistä!! Koitetaan kuitenkin jatkaa positiivisella mielellä eteenpäin!

HennaN: Ihana kuulla, että pääsit pikkuisen näkemään! Se on niin mahtavaa! Minäkin mietin, et pitäiskö ostaa jotain erikoisrasvaa... Nyt olen rasvaillut ihan perusrasvalla, kun iho kuivuu muutenkin. Mistähän niitä saa ja onkohan paljon eroa niillä vartavasten tähän tarkoitukseen olevilla ja perusrasvoilla?

Keiju: Koita malttaa odottaa ultraa, sitten taas mieli huojenee, ainakin hetkeksi! ;) Eiköhän kaikki hyvin ole!

NiQ: Mekin kerrotaan miehen vanhemmille ja siskolle nyt jouluna, mut kerrotaan vaan kun sopiva hetki tulee. :) Suunnittelin ensin, et olisin tehnyt omille isovanhemmilleni kortin, missä olis ollu ultrakuva, mut oli niin huono kuva, et kerronkin sitten ihan vaan. Kerro, jos keksit jotain kivaa!

On: Eilen oli nt-ultra ja KAIKKI HYVIN! Niin helpottunut ja onnellinen. Pikkuinen oli kasvanut, nyt 5,1 cm pitkä ja kamalasti oli vauhtia! Turvotusta oli 0,5 mm eli tosi vähän (raja on kuulemma 3mm). Ultran mukaan olisi ollut eilen 11+6, vaikka kuukautisten mukaan 11+5 (kahdessa aiemmassa on ollut ihan samat). Mut LA:ta ei muutettu yhden päivän takia. Mut mun tietoihin vois kyllä päivittää nyt LA 6.7. mikä on aikaisempien ultrien antama ja mikä on merkitty äippäkorttiin, kiitos! :) Olo on ihmeen hyvä koko ajan, paha olo tulee vaan jos unohtaa syödä...
 
espe-- Ihana, että kaikki ultrassa hyvin :) Meillä taitaa olla aikalailla sama laskettuaika. Itellä ultran mukaan 7.7 ja terkan laskujen mukaan 5.7 ja omien laskujen mukaan kuukautisista 8.7.

anu84 Muistaakseni sinulla oli tänään se uusinta kuuntelu? Jännitän sun puolesta :)

ON: Täällä taas halailtiin aamulla pönttöö, jee, koska oireet kertoo, että kaikki hyvin.

keiju + nyytti 11+5
 
Niin, yritetään ottaa vaan rennosti, tästähän pitäs nauttia! :)

Joo, taiska eka neuvola on sitten ens maanantaina. iik.

Tänä aamuna sain oksennusta nieleskellä.... eli pahoinvointi nostaa päätään. :( toisaalta pitäs olla iloinen että nyt se oire sitten tulee kun tätähän mä oon "kaivannu"...

Keiju Sullahan on jo paljon viikkoja kasassa!! hurjaa :D

Me ei ajateltu kertoo vielä Jouluna kellekkään, kerrotaan sitten mun vanhemmille ekan neuvolan jälkeen, vaikka koko ajan on tehny mieli "lipsauttaa"...

Hyppy ja pikkunen 6+4
 
Keiju kyllä todellakin on ihania uutisia, itku pääsi kun löysi.. Mutta oli hiukan vikkelä kaveri, ku eka löyty vasemmalta niin sitte yhtäkkiä ihan oikeesta kyljestä melkee ja taas vasemmalta kohta :D
 
hennaN ja NiQ Kiitos rauhottelusta :D En nyt arvellutkaan,että se mitään kauheeta olis,mutta onhan tää nyt niin uutta ja ihmeellistä... Ja kun mä oon sellanen jännittäjä.

Hyppy Arvaa tekiskö mun mieli kertoo ihan kaikille,mutta en uskalla kuitenkaan.. Jos jotain sattuukin,niin sit ei oo kiva selitellä kaikille,että ei sittenkää.. Pessimisti kun olen.. Ei osaa aatella että se on totta,ennen kun on turvallisemmalla puolella ;)

Arvatkaa kuka ei nuku ensyönä ollenkaa! Mietin kuumeisesti kysymyksiä ja kaikkia,mitä ne sanoo mun painosta.. YMS. Neuvola siis huomenna.. Kaikki pyörii mielessä ihan koko ajan.. En osaa enää olla relax ollenkaa.. :( En olis koskaan arvannu,että tää on näin kauheeta murehtimista!.. Osaispa hetken aatella jotain muuta.
 
taiska87 Tiedän tunteen, tuon murehtimisen, voi kun päästäisi siitä joskus eroon.

Täällä hiljetään tapaninpäivään asti, jos mies ei anna puhelimellaan maalla käydä netissä :)

Rauhaisaa joulua kaikille :) Palaillaan. Nauttikaa viimeisestä joulusta ilman pikkuisia :) (Toivottavasti)

Keiju ja nyytti 11+6 ja huomenna poksuu viikot. Ihanaa :)
 
No nyt se sitten on ohi! Eka neuvola siis :) Ei se niin kamalaa ollukkaa :D Verenpaine hiukan koholla,mutta se nyt varmaan johtu kun jännitin niin kovasti,että oikein kuulin oman sydämen tykytyksen.. Oli mukava hoitaja ja se katto ultralla.. Varmisti siis sen,että viikkoja ei oo enemmän kun epäillään.. Mut eipäs se sieltä näkyny.. Viikot se laitto mulle sen 6+6,vaikka Luulen,että se on sen 6+0.. Mut sekin varmistuu myöhemmin.. Eka lääkärineuvola jo 11.1!! Mukava,että asia edistyy näin nopeesti.. Nyt kait ei auta muuta ko ootella :D
 
Kirjottelen vielä ennen joulun todellisia tohinoita! :)
Tuntuu niin hyvältä kirjoittaa tänne, kun täällä on kaikki saman asian puolesta. :heart:

Espe ja anu Ihanaa, että molemmilla oli hyviä uutisia ultrasta! :flower:

Onko muuten teillä muilla tullu finnejä? Mulla on rupenu posket ja selkä kukkimaan tosi inhottavasti.. Onneks on lahjakortti kosmetologille, ni saa tehä jonkun tehohoidon nassukkaan!

Nyt toivotan oikein lämmintä ja ihanaa Joulua kaikille! :heart:

Murmeli&Muurme 8 + 0 *Poks
 
NiQ
Hienoa, että olis Taiskalla onnistunut neuvolareissu :) mulla on kans ihan jokakerta neuvolas tms verenpaineet ihan pilvissä, nyt tuli ostettua oma kotiin ja lukemat on ollu ihan normaalit :)

Finnejä siis ihan törkeesti! ärsyttävää!

Mites teidän mielialat? Moni tuolla heinäkuisissa kertoo että on ollu kiukkunen ja äkkipikainen, mä taas oon ihan niin ku jonku onnellisuuspistoksen saanu. Normaalisti mä vihaan joulua ja varsinkin sitä ruuhkaa jota ruokakaupassa työskennellessä joutuu kokeen. Nyt ei haittaa, mä vaan hymyilen :D

Eilen ja toissapäivänä oli aina välillä aikamoisia vihlaisuja tuolla alamahassa, tänään ei mitään. Meidän piti nyt jouluna kertoa vauvauutiset meidän vanhemmille, mutta jotenkin mua on alkanut pelottaa että sattuukin jotain vielä ja sitten täytyy selitellä... nt-ultrakin on vasta joulun jälkeen 3.1.

Espe en mä oo keksinyt mitään hauskaa tapaa, kai me sit vaan odotetaan oikeeta hetkeä! :D mua pelottaa ihan hirveesti kertoa mun porukoille, mutsi kun on tosi vanhanaikainen ja uskonnollinen, ottaa varmasti elämäntehtäväkseen ajaa meidän naimisiin ennen vauvan syntymää...

Mukavaa joulua kaikille!!

NiQ & Pena 10+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä aika on mennyt nopeasti tänään 11+0.. Alkaa olla pahimmat pelkoajat takanapäin!!! Voi kun saisin tämän pienen nyt pitää masussa loppuun asti ja heinäkuussa aloittaa tutustumisen vauvaan!!!

Kyllä on mieli herkillä, eilen ajettii illalla hautuumaan ohi, oli valtavasti kynttilöitä haudoilla, minähän aloin pillittämään ihan solkenaan, ilman mitään syytä...
 

Yhteistyössä