Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

NiQ
Keiju mulla on taas ihan hirvittävän korkea kipukynnys, saatan töissäkin vedellä puukolla sormiin yms enkä ees huomaa sitä ennen ku on joka paikka veressä. Mun mies sanoikin joskus mulle että jos mulla olis normaalin ihmisen kipuherkkyys niin en varmaan telois itteeni niin paljo, ku sit varmaan alkaisin olee varovaisempi :p mut pelkään silti sitä synnytystä... no, suurin osa kai siitä hengissä selviää...
 
niQ Synnytyksessä on varmasti todella kovat kivut, mutta toisaalta kun kestät kivut saat jotain todella ihanaa. Itse en omasta kipukynnyksestä tiedä, mutta jonkinlainen "masokisti" olen, kun olen harrastanut kestävyyslajissa kilpaurheilua= itsensä rääkkäämistä aikuisiälle asti :) Pitää muistaa, että asenne avaikuttaa, millä mielellä haasteet. Kyllä me selvitään.
Ehkä pelottaa, joudutaanko napsiman välilihoja yms. ja kun mulla jo nyt lievä peräsuolen laskeuma, niin miten sille käy.
 
Otokka: Onnea työpaikasta!! :flower:

HennaN: Mulla on kans eka ultra suht samoihin aikoihin, hieman vajaa 8 viikkoa. Alun perin oli aika lapsettomuushoitojen takia, mut sit soitin ja kerroin et on ilouutisia, niin hoitaja laski, et osuu tosi hyvään kohtaan, et tervetuloa sillon vaan. Ei nähnyt siis mitään syytä siirtää eteenpäin. Onhan se ihana saada varmistus jo alussa, niin ehkä stressaa vähemmän.

Keiju123: Kaikkea sitä on, tämä oli uus juttu mulle. Samoihin aikoihin minäkin alan heräileen ja kattoon kelloa, et joko pian se soi… :)

Koita kestää Nuplu! Tuota ei toivo kukaan itselleen…

NiQ: Ei ole vielä tullut synnytys ajatuksiin… ehkä sekin aika vielä koittaa! Täälläkin palellaan, mies painelee t-paidassa, kun itsellä on villasukat, monta kerrosta vaatetta ja viltti päällä… :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Tänään oli np-ultra, vauva vastasi viikkoja ja turvotus oli ok, taisi olla alle 1. Kätilö oli myös ihana :). Siellä se vauva heilutti kädellään meille ja tuijotteli omia varpaitaan, näytti ihan ihmiseltä jo.

Ensin se riehui vatsassa ja sitten kun piti mitata turvotus, niin rupesi nukkumaan väärässä asennossa. Kätilö jutteli vauvalle ja heilutteli ja hytkytteli mun mahaa niin, että makkarat vaan löllyi... Sitten mun piti vielä yskiä ja vähän hypellä lattialla ja johan pikkuinen heräsi ja saatiin mitat otettua :D. Ultra otettiin sekä alateitse että vatsan päältä ja molemmat näkyivät hyvin.

Verikokeissa otettiin neljä isoa putkiloa verta, byööök, inhottavaa :x! Koko homma ultrineen ja labroineen vei puolitoista tuntia. Sitten mies onneksi vei mut kebabille juhlistamaan käyntiä ultrassa :heart:.

Aloitin tänään ompelukerhossa, joka kokoontuu joka toinen viikko. Sellainen epävirallinen alueen naisten kahvitteluhetki, että pääsee lapsista hetkeksi eroon (mun kohdalla vissiin miehestä, kun lapsia ei vielä ole). Aloitin tekemään pikkaraiselle kypärämyssyä neulomalla. Ihan mun luonteen vastaista, tää on vissiin joku hormonihäiriö :LOL:.

Otokka ja pikkarainen 11+3
 
Viimeksi muokattu:
NiQ mä meinaan olla niin röyhkeä, että jos alkuviikon ekassa neuvolassa kuunnellaan sydänäänet ja kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin luultavasti perun saman viikon torstaille varatun ultran :)

Synnytys ei ole ihan vielä alkanut pelottamaan, on jotenkin paljon levollisempi mieli kuin joskus pari vuotta sitten, kun olin ihan varma, etten ikinä pystyisi synnyttämään lasta alateitse. Kipukynnys mulla on aika matalalla, mutta toisaalta voi olla että kun tosiaan tietää mitä sieltä on tulossa, niin kestää melkein mitä vaan.

Otokka, minä olen ollut aina kova neulomaan, ompelemaa ja virkkaamaan. Juurikin tein kaverin lapselle ristiäisiin söpöt pienet tossut ja hilkan. Nyt jo polttelee aloitella omalle pienokaiselle tekemään vaikka ja mitä. Yritän kuitenkin vielä hillitä itseni, jos ensin tekisi kummilapsille joululahjaksi vaikka sukat, niin sen jälkeen annan itselleni luvan aloittaa tekemään vauvalle neuleita yms :)
Kuulostaa kivalle tuo teidän ultrakokemus, sitä täälläkin odotellaan jo ihan malttamattomana :)

ON: Täällä aloiteltiin eilen flunssailemaan :( Ensin oli kurkku kipeä ja tänä aamuna sitten nenäkin vuotaa. Viime viikollakin olin yhden päivän kuumeessa, mutta sen laitan kyllä tämän raskauden piikkiin :D

Tällä hetkellä oireita on aika vähän. Lähinnä mielitekoja roskaruokaan ja muuten ei sitten oikein ruoka maistu. Yökötykset on ollut viime päivinä aika vähäisiä, lähinnä silloin kun edellisestä ruokailusta on kulunut liian pitkä aika.

HennaN & Roger 5+5
 
NiQ
Otokka ihana kuulla että ultrassa meni hyvin <3 joko sulla alkaa raskaus näkymään?

HennaN koetahan saada flunssapöpö paranneltua :)

Ommoo olloo: ei tunnu yhtää että olisin raskaana, tissit on nyt parin viime päivän ainaka kipeytyny vähä enemmän, ei oikein meinaa mahallaan pystyä nukkuu...

NiQ & Pena 5+1
 
Synnytyksestä En pelkää vielä ainakaan, lähinnä ehkä odotan mielenkiinnolla ja toivon tietenkin että menisi mahdollisimman hyvin ja nopeasti. :)

Otokka Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Mä vaihdoin reilu vuosi sitten lempiharrastukseni tupakoinnin käsitöihin, teen aikalailla puuskittain erilaisia huiveja jne. Tykkään myös ommella koneella mutta viimeaikoina on ollut niin paljon muuta että on vähän jäänyt. Jospa nyt joulun jälkeen kun olisi hyvä syy ja kohde ompeluille alkaisi taas irtoamaan. :)

Olen haaveillut virkkaavani vauvanpeiton, mutta eilen luin ettei vauvjen sängyissä saisi olla mitään ns. ylimääräistä, niin tämä nyt sitten ehkä jää. Kestovaippailua olen ajatellut kokeilla, joten sitä varten sitten neulon villapöksyjä.

Meillä on kanssa Porvoossa käsityökerho, kokoonnutaan kerran kuussa aina johonkin juttelemaan ja tiksuttamaan. Viime keväänä käytiin Tallinnassa lankaostoksilla.

MJ & Salarakas 9+1
 
Neuvolasta soitettiin sitä hcg arvoa puhuikohan jostain seerumista, se oli jotakin 2460, kuulemma todella hyvä arvo ja tämä kuulemma sulkee pois kohdunulkopuolisen raskauden!! Ja mitä minä tässä ajattelin niin varmasti sulkee pois myös tuulimunaraskaudenkin!!! Kaikki kuulemma pitäisi nyt olla ainakin hyvin!!
 
Otokka Pääsitkö helposti np-ulrtaan "noin aikaisin", kun olit rv 11+3.
Tarkoitan, kun täällä se tehdään 11+0--13+6. Ja jouluaattona mulla olisi viikkoja tasan 12+0, niin toivon pääseväni ennen joulua. Ja jos neuvolatäti laskee viikot edellisistä menkoista, niin aattona on 12+2....kai se voisi olla ennen joulua :)

Keiju + nyytterö 6+5
 
Pakko laittaa tämä taulukko tänne...

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


Esim. mä olen nyt tuossa aika hedelmöityksestä 3 viikkoa, viimeiset kuukautiset 5 viikkoa sitten, niin hurja ero saa olla tuos pitoisuudessa 18-7340.. Mulla oli sen 2460.. Nyt aloin miettii et onko liian matala, mutta ei kyllä taida olla!!
 
NiQ
anu onnea kivoista uutisista! :) kävitkö tk:s vai yksityisellä verikokeis? mä kans harkitsin, että ois käyny ihan vaan mielenrauhan vuoksi, mutta ku ei ikinä tiiä mihin soittaa yms. olis helppoo vaan mennä tohon lääkäritalolle ku meillä on työterveys siellä (toki maksaisin sen ite, ettei kukaa saa tietää :) )

MJ mä olisin kans kovin innoissani tuosta kestovaippailusta, mutta ukko vähä nyrpisteli nokkaansa. Tosin innostui siitä uudelleen ku mun veli just laski että kertisvaippa maksaa 40snt/kpl :D

NiQ + Pena 5+1
 
Mä soitin neuvolaan ja vaadiin niiltä lähetettä ja sen tekivät!! Eli ihan tk:ssa! Ja kyllä nyt ainakin mieltä helpotti kummasti!! Tänään sitte tais jo vähän raskaushormoonit hyrrätä... Olin laittaas kananfileitä uuniin, otin ne pakkasesta sulaa, sitte oli niin kauhia nälkä et aattelin et laitan niitä mikroo vähän sulatukselle, no niihin tuli reunoihin vähän vaaleeta eli "kypsyivät" vähäsen mikrossa, mä sain niin hirveän itku kohtauksen että ne meni pilalle ja heitin ne roskiin... Kyllä mua jälkeenpäin nauratti, eihän ne ny mitää pilalle menny vaan hyvin olis voinu maustaa ja paistaa uunissa... Ja sille itkulle ei meinannu loppua tulla ollenkaan, mies oli vähän että mitä helevettiä!!!??? :D :D
 
Otokka
NiQ: noin viikoilla 6-10 oli ihan älytön turvotus päällä ja maha sen mukainen. Nyt tuntuu siltä, että turvotus on tasaantumaan päin ja maha vain pienenee :D. Viikon sisään olen huomannut, että kohtu on kasvanut ja työntynyt esiin häpyluun takaa. Kun kuljettaa kättä aivan alavatsalla, tuntee selvästi, että siinä on iso muhkura :heart:. Tästä eteenpäin kohdun kasvu varmaankin kiihtyy ja rupeaa nopeasti näkymään. Viikoittaisista kuvista ei vielä huomaa suurta eroa.

Keiju123: Pääsin helposti ultraan, otin vastaan ensimmäisen ajan, jota tarjosivat puhelimessa :). Soitin itse Jorvin äitiyspolille ja varasin ajan jo ennen ensimmäistä neuvolaa, koska Espoossa np-ultraan ei tarvita lähetettä, jos aikoo synnyttää Jorvissa. Numeron antoivat neuvolasta, kun varasin sinne aikaa.

Otokka ja pikkarainen 11+5
 
NiQ
Otokka mulla on varsinkin iltaisin ihan hirvee mahan turvotus, luulis että raskauskuukausia se se 5 ja risat eikä raskausviikkoja :D onneks aamuisin ei turvota eikä työpaidan napit vielä kiristä, tuolla talossa kun on vaikea pitää mitää salaisuutena muutenkaan... (noin niin ku positiivisessa mielessä :D)

ON: väsyvääsyVÄSYYYYYYY... töissä meinas nukahtaa ihan pystyyn eikä mikää huvittanu ku väsytti vaan niiiin paljo. Oon kyl kellonympärystää nukkunu öisin, muttei näköjään sekään riitä... oon muutenkin niin mestari nukkuun ja sit vielä tää tuplaväsymys. Jotenkin vähä huolettaa, kun ei oikein mitää raskausoireita ole. Tänään pari kertaa vihlaisin kohdun kohdille äkkinäisesti liikkuessa... ehkä niitä oireita vielä ehtii tulla :D

NiQ & Pena 5+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niq Juu mulla sama. Nukun normistikin 9h yössä, niin nyt menee helposti 11 tuntia. Ennen ysiä jo simahdan illalla. Unesta huolimatta kova väsymys iltapäivisin.

Pahaa oloa on, onneksi se talttuu kun syö tunnin välein pientä purtavaa. Ja jännää se purtava on hedelmiä, joihin kova mieleteko. Vaikka yleensä olen kova karkkisuu :)

keiju + nyytterö 7+0
 
No nyt se oikea etominen taisi alkaa... Tänään kaupan pihassa piti nieleskellä, ettei tullut mitään ylös ja nyt illalla jääkaappia aukoessa eri ruoka-aineet saa yökkimään :( yritän leipoa huomisiin tupareihin, mutta vähän se on vaikeeta, kun melkein kaikki saa yökkimään...

Ainiin, tänään alkoi sitten 7. viikko ja ekaan neuvolaankin on enää reilu viikko :)

HennaN & Roger 6+0
 
NiQ
HennaN tsemppiä huonoon oloon ja ultran odotteluun <3

On: ei voi ihmislasta näin paljoa väsyttää! huomenna olis vielä 11h työpäivä, mä oon nytkin jo ihan puolikuollu vaikka tänään ei ollu ku 8h työpäivä :/ ens viikko hurahtaakin Helsingissa koulutuksessa, joten mulla alkaa varmaan tästä päivästä reilun viikon radiohiljaisuus, ellen vielä pikapikaa tule sunnuntaina kurkkaamaan! Nyt on muutaman päivän ollut ihan hillitön mahan turvotus, mieskin nauroi tänään että kylläpäs se on pullahtanu... hmmmppph!

Oikein mukavaa tulevaa viikkoa kaikille ihanaiset naiset!! :)

NiQ & Pena 5+3
 
Keiju123 mulla oli iha samaa just noilla viikoil..viikko 6 - viikko 15 asti..nyt on viikko 18 ja ei enää ole oksettanu..paitsi tänää ku heräsin ja join sit vaan pelkkää limua ja tietysti sit yskin ihan hulluna ku täällä on sitä hometta ja se laittaa mut ihan tukkoon ja joka aamu tulee yskittyä sillee et melkee yrjö tulee..ja sit tuli kokikset ulos..ja tietenkin samalla rauta tabletti ja lady mama ;( pitäs neki yrittää ottaa päivemmällä eikä aamusta kun tollasta tapahtuu..ehkä me kohta pian päästää muuttaa kun on tossa yks asunto joka saatais mut etitään vielä kyl saunallista rivitaloa :D oi voi menispä aika nopeempaa ja tulis jo se 16.12 :D ja pääsis sinne rakenneultraan :) haluan tietää kumpi se on :) molemmat nimet on jo keksitty tytölle ja pojalle :D

 
päivänsäde82 Mulla on vasta np-ultra siinä joulun tienoilla. Voih...sinullahan on pitkään kestänyt tuo pahoinvonti, yleensähän puhutaan, että se helpottaisi siinä 11-13 viikon tienoilla. Toivottavasti saisitte sen asunnon.

keiju ja nyyttierö 7+1
 
np-ultra mulla oli siinä viikolla 13 :) ja se kätilö oli tosi mukava :) ja oli niin kivaa kattoo ku se pikkunen siel temmelsi..hmm en oo iha varma mut oliskohan mahdollista et voisin tuntee jo pikkusen liikkeitä..tai eilen ku istuin koneel ja sit yhtäkkiä alko mahas hirveesti kuplii tai tuntu ihan omituiselta..vaikea selittää sitä tunnet mut hassulta se tuntu :D mieskin tuli kokeilee sit masua ja sano et tunsi sormenpäissä jotai kuplimista
 

Yhteistyössä