Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

NiQ Ei täällä kummenpia, meillä onkin alustava laskettu aika sama :) Kato ei se haittaa jos terkkari laskee väärin ajan, pääsetpähän aikasemmin neuvolaan ja kannattaa ottaa se np-ultra sinne viimeisille viikoille, kun siinä on se haitari. Meillä esim. se tehdään välillä 11+0-13+6, niin ettet mene liian aikaisin oikeisiin viikkoihin nähden Ja ultrassa ne laskee sitten viikot :)

Ei tänne sen kummenpia, ihmettelen miten vähäoireista tämä elo voi olla, toivottavasti kaikki kunnossa tuolla mahassa:) Tunteet heittelee, rinnat jätit ja pientä yökintää.

MJ Alustava laskettu aika 8.7, ja sairaala mks.
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Joo mullekin se neuvolan täti sanoi tänään puhelimessa, että se np-ultra on sitten viikolla 11+ jotai - 14.. muistaakseni :D yritin työmaalla etsiä sellaista rauhalliseta koloa mistä sais soitettua ja keskityin lähinnä vakoilemaan ettei kukaan kuule ja ravaamaan puhelin kourassa työpaikkaa ympäri. Yhdelle työkaverille tänää kerroin raskaudesta, että se saa sitten antaa mulle suojatulta että saa livetä kaikista vaarallisesta hommista ym. siitä kertomisesta tuli kyllä vähä morkkis, oon vissiin liian "taikauskoinen".... jokos sä oot Keiju kertonut jollekin?
 
Mua kanssa harmitti että menin yhdelle ystävälle kertomaan, se ei edes ensin onnitellut vaan sanoi vaan että, Niin, tosi monethan kertoo vasta sitten kolmen kuukauden päästä. :O Ja tämä likka oli siis mulla kaasona. Kyllä se siitä sitten äkkiä tokeni kun kuuli että loukkaannuin, mutta jäi vähän paskan maku suuhun.

Keiju Jos sie ootkin niitä onnekkaita joilla ei oireita niin tulekaan. :) Mulla alkoi tulla pahaa oloa kunnolla vasta tyyliin viikon 7 alusta tai jotain.

NiQ Oot nyt pinossa, Keijun olinkin jo laittanut! Ne on ne testin ihan paskoja. On ne.
 
No niin minäpä kanssa siirryn tänne!!!! Tissit kipeet, hirveä väsy, nippailua ja ällöä oloa, siinä kuulumiset tänään!!! Mutta kaikista noista oireista nautin!! :DDDDD Kolme vuotta näitä tuntemuksia odottelin!!!!!!

Anu ja pikkuasukki 4+4
 
Niin ja eli laskettuaika on 16.7 ja sairaala tulee olemaan SeKS


Tosiaan 3 vuotta reilu yritystä takana ja luomusti tärppäs... edellinen kierto veny 230 päivään, 6.10 aloitin nutrilett laihdutuskuurin 9.10 alkoi menkat piiitkän tauon jälkeen ja nyt sitten 8.11 tein plussatestin.. Kuukaudessa painoa ehti tippua 8kg, ja aloitin 3x viikossa salilla käynnin... Mutta nyt otan iisisti sinne viikolle 12 asti..
Yksi keskenmeno on takana vuonna 2004 (eri mies kun nyt)
Veriryhmä on B- että seurataan varmaan tarkkaan verikokeilla ettei ala vastamyrkkyä muodostua....
 
Viimeksi muokattu:
Mj Voi olla, että pahoinvointi yms. alkaakin myöhemmin....

NIQ Olen kertonyt yhdelle hyvälle kaverilla, oli pakko kertoo jollekin. Sukulaisille ja muille kerrotaan sitten np-ultran jälkeen. Olisi kiva jos pääsin ennen joulua ultraan, niin laittaisin äidille ja isälle pakettiin ultrakuvan.
 
NiQ
Anu ajattelinkin jostakin sun murresanoista, että oot kans pohjanmaalta :) mie myös!

MJ oot huippu! :hug: vitsi ku olin pässi ku menin tekeen vielä sen yhen kaapissa lojuneen testin, huomenna pitäis tulla viikkonäytöllinen postissa. teen sen sit pe aamuna, ja siinä toivottavasti ja oletettavasti lukee "raskaana 2-3" :) no, jospa mä yritän luottaa siihen eilen aamuiseen apteekin testiin ja hyvin vahvaan viivaan :) mä en tajua, että mitä se terkkarintäti oikein sekoili, se meinas että olis jo viikot 5+6, mutta eihän se voi olla mitenkään mahdollista, joten mennään siis mun laskujen mukaan, eli viikkoja on 4+1 ja LA olis sit vissiin 18.7. kiitos jos viitsit, vielä korjata! (nyt se ei sit muutu ennen ultraa, lupaan :D ) olipas muuten vähä kökköö käytöstä sillä sun kaverilla :/ mun työkaveri, joka on mun äidin ikäinen ihana 50v täti oli ihan innoissaan ja puheltiinkin vauva-juttuja koko päivä :)

ON: mulla tulee silloin tällöin sellasia etomiskohtauksia, kestää hetken ja menee pois. ja nyt oon huomannut että automatkan jälkeen on aina huono olo hetken. siis jos oon ollu apukuskin paikalla... ja tyhjällä mahalla tulee usein ällö olo. hassua, että jo näin aikaisin tulee jotain. tai sit korvien välissä viiraa :D
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi mukaan, hei vaan kaikille :wave:

Yritystä oli takana puolisen vuotta (kulostaapa lyhyeltä verrattuna anu84:n pitkään matkaan), kun plussa pärähti testiin viime sunnuntaina. Laskettu aika näyttää laskurien mukaan olevan 15.7.2011 eli viikkoja kasassa tällä hetkellä huimat 4+6 =)

Neuvolaan ajattelin soitella tänään, on ollut välillä niin kovia kipuja, että haluan jo niidenkin takia kysellä hiukan.

Meillä on pidetty vielä asia salassa, lukunottamatta yhtä minun ystävääni, jolle halusin kertoa jo senkin takia, että saan joltain sitten tukea reilun viikon päästä meidän tupareissa. Voi olla että asia silti paljastuu siellä, koska useampi meidän ystäväpiiristä on tätä jo odotellut ja tarkkailevat minua alkoholipitoisissa juhlissa :)

Kun minulla ei tällä hetkellä ole kuin yksi ystävä ja mies jolle voin purkaa tuntoja, olen aloittanut kirjoittelemaan blogia näistä tuntemuksista ja oireista. Jos uskallan, voin lisätä linkin jossain vaiheessa tännekin.

HennaN, 26v, LA 15.7.2011, TYKS

P.S. Meillä mietitään vielä työnimeä, miksi sen keksiminen tuntuu olevan niin vaikeaa? Kuvittelin, että se tulee ihan itsestään... Noh, ehkä viimeistään ensimmäisen neuvolan jälkeen sitten :)
 
NiQ
Paljosti tervetuloa HennaN! Täällä on kans vaikeuksia keksiä työnimeä :D mies on kyllä sitä mieltä että se on pena :D että kai se sitten on pena :D :D

Voi siis vitsin hätähousua mua, tänään se CB:n digi tuli postissa, ja olihan se tietty sit pakko mennä repiin auki ja lirauttaan siihen! tulos oli, että "raskaana 1-2"!!!!!!!!! sen pitäis olla 2-3! okeiokei, mä yritän tässä just selittää itelleni ettei mun virtsis tainnu olla tarpeeks tujua ym! olihan se 2,5h ehtinytkin olla rakossa, se tuntuu olevan ihan maksimi näköjään nykyään :D

mitteen muilla hurisee? onko Valkokullasta kukaan saanut mitää näköhavaintoa?

NiQ + pena 4+2
 
HennaN Tervetuloa :) Heh, mäkin perustin blogin tuossa reilu kuukausi sitten, perustin se raskauden yritys blogiksi, mutta se muutuikin nopeasti raskaus blogiksi. Ihanaa purkaa sinne päätään. En usko, että kukaan sitä lukee, mutta silti.

keiju ja nyytti 5+6. Jee huomenna olen jo seitsemännellä raskaus viikolla :)
 
Mulla on ollut tänään ja eilen ihan pohjaton nälkä!! :D Ja nuo tissit on niin kipeät ja turvoksissa... Soittelin neuvolaan ja eka neuvola olisi nyt 13.12 ja esimmäinen ultra (12+2) 3.1.11... Onko kukaan tietoinen että onko mahdollista päästä aikaisemmin ultraan, koska ihan oman mielenterveydentakia haluaisin päästä varmistamaan että olisi oikeassa paikassa ja ei olis tuulimunaraskaus tms...
Oon nyt maanantaista tehnyt 5 raskaustestiä ja uskottava se nyt on ettei sieltä ainakaan negaa tule :DD
 
Joo ehkäpä meen sinne sitten!! Mitähän se suunnilleen tulee maksamaan?? Kuitenkin mulla on se km 2004 vuonna ja jotenkin se kummittelee kokoajan takaraivolla... Kyllä mä varaan yksityiselle sinne ultraan.. Milläs viikolla sydämenlyönnit mahdollisesti alkaa näkyä??
 
Periaatteessa ite kävin ultraaamassa maaliskuussa munasarjat emättimen kautta, niin ultra maksoi 90e ja käyntimaksu. Niin eikös se periaatteessa voisi olla samaa hintaa. Myöhemmän raskausajan ultrista olen kuullut, että maksaavat useita satoja. esim. 3d ja nykyäänhän on myös 4d.
 
Niq Tuli mieleen, että ne näytölliset testit näyttää sen ajan paljonko hedelmöittymisestä aikaa, eli jos näyttää 1-2 viikkoa, niin siihen lisätään 2 viikkoa, siitä tulee raskausviikot. Eli olet raskausviikolla 4+ jotain....
 
Täällä aloitettiin tänään kuudes viikko :heart:

Meillä luotetaan nyt siihen, että se työnimi tulee ajallaan. Yritin eilen jo jotain vaihtoethtoja miettiä, mutta antaa sen asian nyt olla :)

NiQ ja Keiju täälläkään ei oikein meinaa vielä uskoa tätä todeksi. Tekisi mieli tehdä vieläkin yksi testi, mutta kai se on vaan pakko uskota, tulihan niitä jo ainakin se neljä tehtyä :O Tosin näistä kaksi oli ihan onnettomia halpistestejä, enkä niihin oikein luottanut.

Kovat vatsakivut ovat nyt onneksi aika hyvin jättäneet minut rauhaan, viime yönä tuli kuitenkin sen verran kipuiltua, ettei uni tullut uudestaan ennen kun kävin lämmittämässä kauratyynyn mahan päälle. Etovaa oloa on aina silloin tällöin, eikä lämmin ruoka maistu samalla tavalla kuin ennen. Eilenkin pystyin syömään kanafileestä vain puolikkaan. Noh, ehkä se onkin parempi ettei tuo ruokahalu ole ainakaan vielä kasvanut ihan mahdottomaksi, toiveena olisi ettei ihan älyttömästi pääsisi tulemaan ylimääräisiä kiloja. Kahden edestä ei siis ole tarkoitus syödä tämän raskauden aikana :D

Hyvää viikonloppua koko poppoolle!
 
Tervetuloa HennaN! :flower: :)
Onnea kuudennen viikon alkuun. :heart: Mulle tuo Salarakas oli jo vähän etukäteen mietitty. Ei kai sillä nimellä niin väliä ole, enemmänhän se on näitä palstoja varten että voi tuohon viestin loppuun aina nuo viikot ja päivät laittaa.

Tsemppiä vatsakipujen kanssa, mulla se oli noiden tissien lisäksi päällekäyvin oire ekan (tai siis virallisesti tokan) kuun aikana. Välillä kanssa itse sitä säikyin, kun tuntui ihan siltä että menkat alkaa, kun mulla on aina ollut aika kovat menkkakivut. Inhaa. :(

Asiasta ovennuppiin; olisiko teistä hankalaa jos laitettais aina viestin perään tuo raskausviikko ja päivät, on niin mukava lukea muiden oireita ja tuntemuksia ja sitten vertailla omiin kun tietää missä se toinen menee. Minen ainakaan noita ulkoa muista... :ashamed:

NiQ Veivaa vaan sitä eräpäivää, ei mua haittaa kun ei täällä niin mahoton tungos vielä ainakaan ole. :wave:

Alkuraskauden ultran hinta riippuu hirmuisesti siitä, millä paikkakunnalla ja missä lääkärissä sen tekee. Hesassa saa muistaakseni jollain tietyllä lääkärillä sen 80 e ja Porvoossa taas maksaa 150 e. Jäi meillä kyllä tän remontti yms yms touhun keskellä menemäti. Mutta enää kaksi viikkoaihan oikeaan ekaan ultraan.
:heart:

anu84 Onnea vielä vaan, mä muistankin ihmetelleeni sitä siun pituuden kiertoa kun tuota esikoishaavelijoiden pinoa päivitin, aika hurjia lukuja sulla siellä nakutti. :O Täällä peukut pystyssä ja muut sormet ristissä että menisi täll kertaa kaikki hyvin.


Keiju123 Mä oon kanssa kaavaillut että laitetaan miehen vanhemmille joulukortin väliin kuva, että nähdään kesäkuussa. Ois ihan loistava jos siinä kuvassa näkyis pää kunnolla niin siihen värkkäis jonkun pienen tonttulakin. :D

Ommoo nappoo: Täällä tuntuu jonkun verran pahoinvointi hellittäneen!
Mulla ei siis mitään hirmu dramaattista ole se ollutkaan mutta sellaista aika jatkuvaa ellotusta ja kuvotusta. En siis ole pönttöä halaillut kertaakaan. Mutta joo, very happy jos sekin olis nyt ohi.

Nälkä mulla on ihan_koko_ajan. Kasilta söin aamupalan, ysiltä söin toisen aamupalan, ja nyt on jo ihan huutava nälkä. En kyllä varmasti selviä tuonne 12 asti lounaalle ilman jotain välipalaa... :( Minkäköhänlainen sotanorsu musta vielä tulee ennen kuin kesäkuu koittaa. :LOL:

Hauskaa viikonloppua kaikille, tää alkais nyt lekkimään työntekijää. :D

MJ & Salarakas 8+2
 
Jee, täällä ollaan seitsemännellä raskausviikolla :)

Yöllä heräsiin kovaan vatsakipuun, samankaltaista kuin ovulaatiokrampit, kesti noin 10 minuuttia. Toivottavasti ei mitään vakavaa :) Menkkamaista kipuilua aina välillä ja rinnat arat. Aamulla yökin hajuille herkästi.

keiju ja nyytti 6+0

HennaN Itse tein vaan kaksi halpistestiä, mutta ne näytti niin vahvaa viivaa, että harvoin ne vääriä plussia näyttää....
 
Yök, yök ja vielä kerran yök!
Yritin käydä tänään ruokakaupassa, mutta en pystynyt ostamaan mitään muuta kuin maitoa, leipää ja karkkia :D En tiedä vaikuttikohan iltapäivällä väkisin kahvin kanssa syöty muffinssi asiaan :) Enhän mä nyt voinut kieltäytyä kun työkaveri oli muffinssit ostanut, olisin jäänyt samantien kiinni :D

Noh, viikonloppu menee varmaan aika vähillä syömisillä, kun mikään ei tunnu maistuvan. Vähän jännittää sunnuntainen isänpäivälounas vanhempien luona, entä jos en pysty sielläkään syömään juuri mitään? Voi olla, että lähimmille on pakko kertoa jo sunnuntaina. Pitää nyt vielä jutella miehen kanssa...

Keiju Mä en luottanut halpistikkuihin, vaikka en ole niillä aiemmin saanut edes haamua. Se hetki kun puolen vuoden yrityksen jälkeen tulikin positiivinen testi, en meinannut millään uskoa sitä todeksi. Kaiken lisäksi testiviiva oli reilusti haaleampi kuin kontrolliviiva, joten halusin kokeilla apteekin omalla ja vielä parin päivän päästä viikkonäytöllisellä CB:llä.

HennaN & ? rv 5+0
 
Hitto vie mulla on varmaan pissatulehdus... Oon nyt yrittäny juoda tosi paljon vettä... Ei kai tämä ole raskaudelle nyt vaarallista.. Täällä on tiistaina vasta labrapäivä että pystyy näytteen viemään... Tämä tästä nyt puuttu!!

Anu ja pikkuinen 5+0
 
tää on ihan perseestä!! Pelkään koko ajan että on kohdunulkopuolinen tai että kun käyn vessassa niin pyyhittäessä tulee verta.... 1.12 olis sinne lääkäritalolle aika alkuraskaudenultraan!! 66€käyntimaksu+10€ toimistomaksu+ 60€ ultraus... et kai siitä nyt sitten kela korvaa osan!!! sillo on 7+4, ja tuo 7+4 on se kun sillo 2004 vuonna sikiö oli lopettanu kasvunsa.. vähän nousi karvat pystyyn!!
 
Voi anu. :hug: Inhottavaa kun koko ajan joudut jännittämään, mutta kaksi viikkoa menee äkkiä ja jos ja kun vauvelilla on kaikki hyvin, pääset nauttimaan raskausajasta. Mua neuvolan täti kielsi stressaamasta liikaa, kun ei sekään kuulemma hyvää tee... Tsemppiä!

Henna Jaksamista pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti ei tuon pahemmaksi muutu! Itse syön noita vitamiinilisiä ja ekoilla viikoilla (ihan niin kuin näitä nyt jotenkin tosi paljon jo olisi :rolleyes:) kun ei maistunut muu kuin jogurtti ja ruisleipä, niin päätin että on niitä kummallisemmillakin ruokavalioilla ihan terveitä lapsia tehty.

Keiju Onnea uuteen viikkoon! :) Mulla on alkanut nyt repäisykivut, eli noustessa aina vihloo ihan urakalla, hetken aikaa joutuu puhaltelemaan ennen kuin liikkeelle pääsee... Nice. : / Mutta menkkajomotuksista ei kuulemma tarvi olla huolissaan jos ei voimakasta vuotoa tule.

Mites meinaatte isänpäivää viettää? Mie vien tuon tulevan isukin ulos syömään kun sain äidiltä synttärilahjaksi lounasseteleitä. Asutaan ihan nepalilaisen ravintolan vieressä toista vuotta, eikä vieläkään olla saatu aikaiseksi käydä... :p

MJ & Salarakas 8+4 :heart:
 

Yhteistyössä