Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

No mulla on kans ollu tuota menkkamaista paineentunnetta reisis ja alavattalla, mitään kipuja ei oo, mutta se paineentunne... Ja ei ole pitkäkestoista kerrallaan, ehkä jotain 10-20 sekunttia... Mutta koko ajan mä hyppään peloissani vessas että tuleeko verta....
 
Noista repäisy kivuista... Mulla on ollut niitä ja vihlontaa tuolla oikealla puolen alhaalla, mutta viimeyönä ja tänään myös vasemmalla?? Kai sekin on ihan normaalia?? Hui hui, ylihuomenna olis ultra!!

anu ja pikkuinen 7+2
 
NiQ
Nonniin, reissusta palailtu taas paljon viisaampana :D Mitäpäs tänne kuuluu? itsellä ei oo yhtää sellainen olo että olis raskaana. Tissit on kipeet ja kärsä tukossa aamuisin, silloin tällöin etovaa oloa, mutta noihinkin on jo niin tottunut että pelkää ettei olekaan raskaana. Alamahan turvotus on häipännyt ja farkut menee jo mukavasti taas kiinni... hmm! vähäkö ristiriitaisia tunteita? mites muut, onko teillä olo että ootte niiiiiiiin raskaana? :p

meillä olis eka neuvola ens viikon keskiviikkona, silloin nähdään pumppaako se pikkuinen sydän <3 onko teillä muuten ollu mies mukana neuvolassa ekalla kertaa? mua jännittää se neuvolareissu ihan hulluna,mulla on sellanen kunnon vanhanajan valkotakkikammoki :(

NiQ & Pena 6+6
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niq Joo vielä itsekin painin asian kanssa, että olenko muka raskaana. Pahoinvointi vähentynyt, paitsi tänään sain aamulla järettömän oksennuskohtauksen, mutta eihän sieltä mitään tullu kun maha oli tyhjä. neuvola Mulla vasta eka neuvola 7.12 ja mies lupasi lähtee mukaan. Haluun sen mukaan ultriin, muutamille neuvoloille ja perhevalmennukseen.

keiju ja nyytterö 8+3
 
NiQ
Keiju hih, mulla on 8.12 neuvola, sit saadaan toivottavasti molemmat olla niiiiiiiin raskaana :) mä kans ilmoitin miehelle että neuvola on tällöin, saa tulla mukaan jos haluaa. Mun käsityksen mukaan on kyllä ihan tulossa, kun sen samantien puhelimensa kalenteriin laittoi piippaamaa <3 mulla on ihan jäätävä verepainemittarikammo :( aloin nyt jo stressaamaan sitä asiaa, ajattelin jos ostais kotiin oman niin sais rauhassa mittailla...
 
Huomenta! :flower:

Murmeli & Muurme 4+5 :heart: Synnäri PHKS. LA 4.8

Täällä sitä nyt ollaan, epäuskoisena vieläkin. Koko ajan pelko perseessä, et koska ne menkat alkaa. Lueskelin, että aika monella on ollut samat pelot. :)
En ole siis yksin pelkojeni kanssa! :)
Tänään soitan neuvolaan ja varailen aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

Täällä jännitellään jo kovin tänään iltapäivällä olevaa ensimmäistä neuvolaa. Mies on tulossa mukaan, ei edes kyseenalaistanut mukaan tuloa :) Luulen, että jatkossakin tuo mies tulee mukaan aina kun se vaan on mahdollista.

Uutena oireena on inhottava röyhtäily, jota en ole vielä osannut yhdistää johonkin tiettyyn ruoka-aineeseen. Lisäksi annoskoot olen joutunut pienentämään, kun tulen paljon nopeammin täyteen ja vastaavasti joudun taas syömään ihan jatkuvasti...

Torstaille olen varannut yksityselle ultran, mutta katsotaan nyt minkälaisen varmuuden masuasukin olemassaolosta saan tänään neuvolasta. Jos jää hyvä fiilis, niin saatan kyllä perua ultran. Tuntuu siltä että tässä joulun alla on muutenkin niin paljon noita rahareikiä.

 
Murmeli!!!! Onnea oikein huippupaljon ja lämpimästi tervetuloa! :) :flower:

Minä en henk.koht. halua miestä neuvolaan mukaan, ja toisaalta se on niin pienessä firmassa töissä että sieltä ei ihan noin vaan olla poiskaan.

Terkkuja ekasta ultrasta! :wave: Siellä se pieni makoili selällään kohdun pohjalla ja nukkui peukalo suussa. :heart: Kaikki kunnossa, vastaa kooltaan viikkoja ja niskaturvotus ok, en tarkkaa lukua saanut mutta eipä ole niin väliksikään. :) Aivan hirmuinen itku pääsi...:ashamed: Oli se niin liikuttava. Ei millään olisi halunnut herätä ja piti oikein kunnolla yskiä ennen kuin suostui heräämään ja sen verran liikkumaan että saatiin niskaturvotus mitattua. Mies ihmetteli kun ruudussa näkyi pari kunnon volttia että miten sä et tunne noita. Ultratäti sitten kiltisti selitti että niin, kun hän painaa vasta 40 grammaa niin eihän niitä tunne. Mies sai konkretisoitua koon itselleen kun mietti että se on semmoset kaksi prinssin nakkia pitkä (7 cm) ja lihapullan painoinen (40 g). :LOL:

MJ & Salarakas 11+0 POKS!
 
murmeli Ihanaa, tervetula :)

Mary jane Varmaan ollut ihana kokemus tuo ultra, itsekin sitä odottelen. Hyvä, että kaikki oli hyvin :)
HernnaN Kerro miten neuvola meni?

niq Eihän ne perusmittarit paljoa maksa ja ne näyttää aika hyvin oikeita tuloksia.

keiju ja nyytti 8+4
 
Keiju ja Anu: Onneksi muillakin on noita menkkamaisia kipuja! Itse olin kanssa tänään jo ihan hermoraunio, kun koko ajan täytyy käydä vessassa tarkistamassa, mut nyt kun luin teidän tekstit ja ton et millon kuukautiset normaalisti olis, niin tajusin, et tänäänhän ne olis taas alkanu. Mutta ei ole, luojan kiitos. Kipukin on tosiaan ennemmin paine ja ikävä tunne, kuin varsinaista kipua.

NiQ: Ekalla kerralla ei ollut mies mukana, en tajunnut edes kysyä… :ashamed: Mut mulla oli aika keskellä päivää, niin sen olis ollut vaikee kyllä tullakin. Mut ens perjantaina pyysin et tulee mun kans, kun jos ei saadakaan pitää pikkuista, niin musta ei oo ajamaan kotiin… Ja jos kaikki on hyvin, niin varmaan jatkossa ultriin tulee mukaan, kun on enemmän jo nähtäväkin.

Murmeli: Onnea!! :flower:

MaryJane: Varmaan ollut aivan ihanaa! Itselläkin pääsi itku, kun näki, vaikka meidän pieni oli vasta ”möykky”, jolla pystyi erottamaan kädet ja jalat palluroina. :)


 
Joo no mulla ei nyt edes ole menkka-aika.. Paitsi että olihan se kiertokin yli 220 päivää ennenkun viimeset menkat nyt tuli!! :D Että en voi varmaksi edes sanoo koska olis pitäny alkaa... Mutta mua niin jännittää se huominen ultra että mä kuolen!!! Mutta ajattelis että jos ongelmia olis ja että jostain syystä sydän ei lyö (mitä pelkään) niin siitäkin olis jotaki oiretta........ En tiiä, pää sekoo ennen huomista!!!!
 
Kiitos! :)

Sain neuvolaan ajan 28.12 ja sitten erikseen ultran 4.1.. Huh, kun sinne on vielä pitkä aika.
Testasin tänään huvikseni vielä digitaalisella ja kyllä tuli niin nopeasti vastaus "raskaana 3+", eli normaalisti etenee. :) Kai..

En tiedä raaskinko laittaa rahaa yksityiseen, että pääsisin aiemmin ultraan. Se on niin kallista.. :/

Murmeli&Muurme 4+6
 
No nyt niitä neuvolakuulumisia :)

Mies oli mukana ja kaikki taisi mennä oppikirjan mukaan. Laskettu aika pysyi edelleen samana, ultra voi sen tietysti muuttaa. Sain heti lähetteen verikokeisiin ja ultriin. Meillä kunta on ulkoistanut ultrat Tyksiin, joten sinne pitäisi sitten soitella, jotta saisi ajan varattua. Puoliakaan en muista terkkarin jutuista ja papereita oli hirveästi :) Niin ja saatiin mukaan myös dvd katseltavaksi.

Onkos moni aikonut ottaa influenssarokotteen? Päätin sitten eilen sen ottaa, kun ei siitä kuulemma ole masuasukille haittaakaan. Nyt on sitten käsivarsi kipeänä :)

Niin ja huomisen yksityisen ultran peruin eilen, tuntui jotenkin turhalta maksaa melkein 100 euroa siitä. Toisaalta se olis ollut oman mielen rauhan takia hyvä, mutta näitä raskausoireita on nyt niin paljon, että uskon kyllä että toistaiseksi kaikki on kunnossa.

HennaN & Roger
 
NiQ
HennaN kiva, että neuvolasta oli hyvi uutisia! :) itsellä olisi vielä tasan viikko jännitettävää sinne saakka, ja nyt vielä pukkas flunssan päälle :/

Murmeli :kiss: oikein paljon onnea!!! ihanaa saada sinut tänne! :flower: mitkäs on tuntemukset? onko mitää ihme oloja vielä tullut?

Anu tuu heti kertomaan miten ultrassa meni?? :)

MJ mulla on kans vähä ristiriitaiset tunteet tuosta mies neuvolaan-jutussa, toisaalta en haluais viedä häneltä sitä "odotuksen iloa", jota itse saa kokea, mutta toisaalta taas hän on niin suuri tuki jos kaikki ei olekaan hyvin... ja hei, kiva että ultrassa oli kaikki hienosti <3

ON: pari päivää saikkua, flunssa iski kunnolla päälle. ensi viikon keskiviikkoa ja ekaa neuvolaa/ultraa jännityksellä odottaen... huiii!
 
Noniin ultrassa käyty, ja kaikki hyvin, pieni sydän sielä löi niin ristus lujaa!!!!!! Kyllä pikkuse tunteet herkisti!! Oli aivan ihana se lääkäri yksityisellä!! Nyt on ainakin yksi kivi tippunut sydämmeltä!!
Ja viikoiksi se näki 7+2, kun mun laskujen mukaan 7+4, et aika tarkasti osasin tietää vaikka kierrot on ollu mitä sattuu!!
 
anu84 Ihanaa, että kaikki hyvin ja syke näkyi :) :heart:

hennaN Olen ajatellut ottaa rokotteen, jos vielä antaavat ensi viikolla. Ja menen tammikuussa neuvolaan harjoitteluun, joten siellä pyörii pöpöt, niin en haluaisi niitä itselleni, ovat rokottaneet hoitohenkilökunnankin sieltä.

keiju ja nyytti 8+5
 
Kiitos! :heart:

Oireita nyt on

-Itkuherkkyys
-Väsymys
-Tissit kipeät
-Mielialat heittelee laidasta laitaan.

Sitten maha on hiukkasen turvonnut, huomaa työhousuista. Mitään ihmeempiä oloja tai oireita ei ole ollut. :)

Milloin meinasitte kertoa raskausuutisista muille?

Itse olen ottanut rokotteen yli vuosi sitten, ilmaiseksi ja ilman jonotusta kun sen sain. :xmas:

Tuosta mies neuvolaan jutusta, niin itselle olisi tärkeää, että ensimmäisessä ultrassa mies olisi ainakin siinä vieressä. Silloin hänkin tajuaisi kunnolla, että tuolla masussa on oikeasti joku. Ja jos sattuukin käymään niin, ettei sydän lyö, niin en kykenisi ottamaan semmoista tietoa yksin. Murtuisin niin moneen palaseen..
Neuvolaan en miestäni pakota mukaan, jollei hän halua sinne tulla kanssani.

anu ja MJ Ihanaa, että ultrassa meni hyvin! :flower:

Murmeli&Muurme 4+6
 
anu84 ja HennaN Suuronnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Influenssarokotteesta En ajatellut ottaa, mulla ei ole mitään perussairautta, ja muutenkaan ei tunnu kivalta ajatukselta ottaa nyt ekan kolmanneksen aikana. Nämähän on hirmu henkilökohtaisia ja henkimaailman asioita (vähän niin kuin tuo mies neuvolassakin :)) että miten kukin tykkää, mutta mie päätin nyt näin.

Kertomisesta Minä olen nyt ihan julkiraskaana, eli ultran jälkeen kerroin ensin sähköpostilla lähimmille työkavereille ja esimiehille, ja sitten olen tässä pikku hiljaa kertonut muillekin kun on puheenaiheeksi sopinut. Kaikki ovat sanoneet että ovat he jo katsoneetkin että taitaa olla pulla uunissa mutta eivät ole kehdanneet kysyä. Mä oon tällanen hölöttäjä niin on ihan kiva kun kaikki tietävät. :) Parille kaverille pitäis vielä soittaa. Facebookissa en aio asiasta puhua ennen äippäloman alkua.

Ommoo nappoo: Ei kai täällä kummempaa, vedin just kunnon metuskaleivät ja pussillisen lakua vaikka ei vissiin sais, mutta katsoin että kokonaisvaltainen hyvinvointi menee nyt ruokasuositusten edelle. :p

Hauskaa viikonlopun odotusta!

MJ & Julki-Salarakas 11+2
 
Täälläkin käyty tänään ultrassa. Vaaveli oli aktiivinen ja lääkärillä oli vaikeuksia saada niskaturvotusta mitattua. Tökki mun vatsaani saadakseen vaavelin kääntymään toisin päin. Vaaveli kun halus vaan katsoa meitä. Ultra vastas melkein samoja viikkoja kuin neuvolan mukaankin eli LA:ta ei muutettu. Turvotus 0,7 mm ja vaavelin pituus 46mm. Sydämen syke 179.

Täytyy sanoa, että oli kyllä oudoin tyyppi se meidän lääkäri minkä olen terveysalalla ikinä tavannut. Hoitaja pyysi sisään ja miehen kanssa huoneeseen sitten istuttiin. Lääkäri vaan selas tietsalta mun tietoja ja hoitajakin koitti sille vinkata et ollaan jo huoneessa, mut lääkäri se vaan oli selin meitä kohtaan eikä mitään sanonut. Sitten kun siitä omasta koomastaan heräs niin pyys riisuu housut ja pöydälle makaamaan. Noh onneks osas ultran perusteella lapsesta sanoa jotain järkevää et tiesi lääkärin olevan edes lääkäri. Kysyin siltä lääkäriltä sitten mun labrakokeitten tuloksia kun olin kilpirauhas arvot ollu otattamassa pari viikkoa sitten. Eipä se niitä kattonu vaan tokas et jatka samal annoastuksella vaan. Pakko soittaa huomenna neuvolaan jotta saa tietää tuloksia kun pahoinvointia on taas iltaisin joten tuntuu ettei kilpparilääkitys ole taaskaan riittävä. Jäi kyllä niin huono fiilis siitä lääkäristä enkä tahtois sen käsiteltäväks enää koskaan.Olis pitäny täyttää palautelomake joita oli pino odotusaulan pöydällä.

Ihanaa kuulla, että muillakin on ultrasta tullu pelkästään hyviä uutisia. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiskeleville ja kaikille tasapuolisesti onnea odotukseen.:)

Susse83 + George 11+5

p.s Meillä oli ennen raskautumista puhetta rumista nimistä ja silloin jäi toi george jotenkin tekonimeksi. Hirvee nimi joka ei tosiaan tule lapsemme nimeksi mut olkoon masuasukin nimi.
 
NiQ
murmeli mulla on lipsahtanu parille tyypille "liikaa" tässä vaiheessa, vaikka ajattelin etten kenellekään puhu ennen np-ultraa. Eli yksi kaveri tietää ja kaksi opiskelukaveria, jotka tiesi yrityksesäkin ja yhdelle työkaverille kerroin, että hän saa antaa mulle sitten suojatulta jos tulee kiperiä tilanteita töissä ja sit parturilleni kerroin kun olin plussausta seuraavana päivänä hänen käsittelyssään. Veljen vaimolle varmaan vielä kerron, kun heillä itsellään on 2 pientä lasta ja muutenkin on tullut tuota yrittämistä hänelle purettua... miehen kanssa ei ole ollut puhetta kuinka hän on kertonut, epäilisin ettei juurikaan kenellekään koska kuitenkin mahdollisuudet on niin suuret vielä epäonnistua... jouluna ajattelimme kertoa meidän vanhemmille, vaikka tuo 12 viikkoa ei ole ihan silloin vielä täynnä.

Mary Jane mä niin ihailen tuota sinun luottavaista asennetta <3 ite oon niin pessimisti, että pelottaa ikään kuin kaikki tässä vaiheessa...

HennaN mulla on tosi ristiriitaiset tunteet tuon influessarokotuksen kanssa, mä oon aina ollu vastaa kaikkia sikapiikkejä ym, ajatellut että tulee jos on tullakseen. nyt on kuitenkin vauvan puolesta huolissaan. tuskin ainakaa ekan kolmanneksen aikana ota, katsotaan miten neuvolassa menee...

susse toi George on kyl hauska :)

On: mies lähti kaverinsa kanssa laivalle, nyt jo hirveä ikävä, ja unohti mokoma vielä kännykkänsäkin kotiin niin ei voi soittaa.. :'( mies on ollut aika vaisu tästä raskaudesta, sanoo kyllä että on onnellinen, mutta kai hänkin sitten sen verran realisti on ettei halua vielä hössöttää. ollaan molemmat niin jalat maassa-tyyppejä. yhtenä iltana miehen otettua pari kaljaa tuli hän pussaileen mun mahaa ja toivotteli Penalle hyvää yötä <3 ihana mies! mä joku päivä jo häntä varoittelin, että kun kerrotaan mun vanhemmille niin mutsi ottaa takuuvarmasti elämäntehtäväkseen hoitaa meidät naimisiin ennen vauvan syntymää, hän sitten siihen kysäisi että mennäänkö me naimisiin ennen sitä. mä jotenkin järkytyin, koska oletin että mennään sit joskus ja torjuin heti, nyt o kuitenkin tullut toinenkin ajatus... liikaa aikaa taas ajatella kun on yksin kotona :p


NiQ & Pena 7+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hih, toi Sussen George menee samaan kategoriaan kun meidän Roger :)

Tuosta influenssarokotteesta vielä. Minulla kun ei henkilökohtaisesti oli niistä huonoja kokemuksia, lähinnä vain siitä etten ole ottanut kun olisin ilmaiseksi saanut ja sitten olen sairastunut. Sikainfluenssarokotetta en osaa laittaa samaan kategoriaan, vaikka varmaan pitäisi. Sen piikin olisin voinut jättää väliin, koska siitä sain samana iltana kovan kuumeen.

Viikonloppuna pitäisi sitten kertoa vielä veljelle ja hänen vaimolle, sen jälkeen lähisukulaiset tietävätkin. Täällä aloitellaan viikonloppua jo tänään, joten viikonlopun toivotukset kaikille :wave:

HennaN & Roger rv 7+6
 
Heissan! Pakko tulla heti kertomaan, meidän pikkuinen voi hyvin!!! Nyt ei enää näkynyt mitään merkkiä sulkeutumishäiriöstä. Oli kasvanut ja sydän sykki! Pillahdin kauheeseen itkuun, niin onnellinen olin kun lääkäri tuon kertoi. Mieskin oli ihan järkyttyneen oloinen, niin oltiin molemmat varauduttu saamaan huonoja uutisia. OLEN NIIN ONNELLINEN!!!

Influenssarokotetta oon miettynyt, äiti usuttaa ottamaan, mutten itse oikein tiedä. Ikinä ennen en ole ottanut. Katsotaan nyt jos neuvolassa osaavat sanoa riskeistä jotain...

Hauskoja nuo teidän työnimet maha-asukeille! Meillä ei ole vieläkään tullut mitään... Odotetaan, et tulis spontaanisti joku. :)

Kauanko teillä muilla on mennyt ekassa neuvolassa? Mulle sanottiin, et kannattaa varata 1,5 tuntia aikaa, tuntui aika paljolle. Mut ihana päästä juttelemaan, kun tuolla sairaalan puolella ei paljon neuvota tai höpötellä, ultra vaan ja kiitos näkemiin. Mut nyt sain sitten luvan siirtyä ihan kokonaan neuvolan puolelle. Neuvolan täti oli kyllä sitä mieltä, et mut olis pitänyt ohjata heillekin aikasemmin, et olisin käyny molemmissa. Nyt on kuulemma jo aika paljon viikkoja, kun sain ajan vasta 16.12. Mut en tajunnu soittaa, kun sairaalasta sanottiin, että tulet tänne. No, tuskin sillä on mitään merkitystä, pääasia, että pieni on kunnossa!

Hyvää viikonloppua toivottelee espe ja murunen 9+2
 
NiQ
espe ihania uutisia <3 meillä on vasta 8.12 neuvola, ja 1,5h käskivät siihen varata aikaa, jännittää jo hirmuisesti!

On: saikulta pitäis lähteä tästä iltavuoroon, oksettaa, mitään ei tee mieli syödä ja flunssa edelleen päällä, kuumetta ei oo ollu ollenkaan... huoh!

NiQ & Pena 7+3 (tuntuu et nää päivät vaan ei mee mihinkään päin!)
 

Yhteistyössä