**Esikoishaaveista plussanneet**

Mukavaa pokemoni, kun annoit blogisi osoitteen :) Itse olen myös miettinyt, että olisi mukava kirjoittaa jotain päiväkirjan tapaista. Juttelin asiasta puolisonkin kanssa ja hän sanoi, että blogin kirjoittaminen voisi olla myös kätevää. Itse pohdin siis ihan tylsää word-tiedostoa, kun perinteinen käsinkirjoitus ei kuitenkaan ole ehkä ajankohtaista (vaikka siitä tulisikin enemmän tunnetta myöhemmin lukiessa).

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti. Siellä on melkoinen kasa vaatteita, jotka tulevat varmasti käyttöön. Tokihan sillä rahalla saisi paljon vaatteita kirppareiltakin, mutta jotenkin tuntuu, että äitiyspakkaus kuuluu asiaan ainakin ensimmäisen kohdalla =)

Toissayönä näin unta, että tuhrusin verta niin paljon, että jouduin laittamaan siteen. Aamulla olikin hieman epävarmat tunteet siitä, oliko muistikuva unta vai totta ja menin kiireellä vessaan. Onneksi se oli vain unta.

Täällä on edelleen hyvin tiukalla se, mikä laskee suusta alas. Olo on tosi nuutunut, kun ei ole syönyt muutamaan päivään kunnolla. Uutena oireena olen huomannut kovan janon. Vettä menee huomattavasti enemmän kuin aiemmin, oikeastaan koko ajan pitää olla lasi ulottuvilla.

Täällä ei vielä ole kerennyt kovin omituisia ajatuksia olemaan, kun olen vielä toistaiseksi työntänyt ne jotenkin syrjään. Uskon, että ajatukset alkavat laukkaamaan villimmin, kun pääsee ultraan toteamaan, että sieltä on oikeasti tulossa joku sotkemaan meidän päiväjärjestystä :D

Neulainen, kiitos päivityksistä, joita olet jaksanut tehdä toipilaana. Kunhan ehdit ja jaksat, voisit vielä päivittää minulle synnäriksi KAKSin.

Nyt taidan siirtyä lueskelemaan pokemonin blogia :)
 
Meninkö kehuskelemaan että migreeni on pysynyt poissa? Joo'o, napsahti sitten omaan nilkkaan. Illalla alkoi päänsärky ja jatkui koko yön ja nyt aamulla tuntuu kuin joku olisi iskenyt tikarin oikeaan aivolohkoon. Jäin kotiin potemaan kun ei pysty töissä istumaan 8 tuntia koneella. Onneksi mun migreeniin ei liity oksentelua, ihan tarpeeksi kettumainen tää jysäri :/ Nyt olis täsmälääkkeitä ikävä...

Äitiyspakkauksesta: mä aion ottaa sen, enkä malta odottaa! :) Kuitenkin siinä on aika paljon tavaraa hintaansa verrattuna, kaupasta ei varmasti saisi lähellekään yhtä paljon vaatteita 140 eurolla, ja toisaalta kiva saada tommoinen "kokonaispaketti", kun ei ole vielä aavistustakaan mitä vauva edes tarvitsee... Ja itse en ole kirppari-ihminen, joten sikälikin toi sopii.

Neuvolajutuista: mä odotan kans saavani neuvolasta mukaan kaikkea mukavaa :) Sieltä lähetettiin jo yksi kuori, mutta siinä oli vain opas sikiöseulonnoista ja ruokailusta, esitietolomake sekä kyselyt alkoholinkäytöstä ja ruokailutottumuksista. Olis kiva päästä täyttelemään raskauspäiväkirjaa :)

Blogista: pokemoni oli rohkea ja laittoi bloginsa osoitteen, kiva! :) Mä kirjoittelen tosiaan kanssa salaista blogia. Aluksi se käsitteli yleisesti elämää ja vauvahaaveilua, nyt olen oikeastaan vain päivitellyt raskausoireita. Voisi vähän useamminkin kirjoitella... Katsotaan jos joskus uskallan antaa teille linkin :)

Kirjoja täytyy kyllä jossain vaiheessa käydä lainailemassa!

Huomenna ultra, aargghh... jännittää! Ja maaliskuisissa jatkuu huonot uutiset :/ Ei pitäisi miettiä liikaa noita, suurin osa raskauksista menee kuitenkin hyvin vaikka toiset joutuvatkin kohtaamaan huonoja uutisia :( Se aina vaan pysähdyttää jos sykkeet on jo kerran nähty tai raskausoireet jatkuneet ilman vuotoja, mutta silti vauva on jo kuollut...

Nyt taistelemaan päänsärkyä vastaan.

Heipa 8+1
 
Pikaiset kuulumiset tämänaamuisesta lääkärikäynnistä :)
Lääkärin ensimmäinen kommentti oli että "katsotaanpas mitä sieltä löytyy", eli ultra heti samantien. Pikkuinen oli oikeassa paikassa, ja sykekin löytyi :heart: viikoiksi lääkäri about vahvisti omat aavistukseni, 6+2, ja LA arvio 22.3.
Sitten verikokeita, pissanäyte, verenpaineenmittaus, ja lisäksi sain mukaan nivaskan kaikenlaista infomateriaalia, vitamiineja - sekä tuhat kysymystä erilaisista testeistä ja seulonnoista, mitkä raskauden edetessä on "standadreja" ( =sairaskassa maksaa) ja mitä lääkäri suosittelee lisäksi ( =ite pitää maksaa ainakin osittain). Vaikka arki- ja työsaksa aika hyvin jo sujuukin, niin täytyy sanoa että lääketieteen sanastossa on hienoisia puutteita :p joten enpä osannut ihan hirveästi vielä kommentoida yksittäisiin testailuihin. Täytyy tässä illalla lukea infot läpi ja koittaa googlettaa kaikki testit ja termistöt että vähän pääsee kärryille mitä on luvassa, ja mitä kaikkea sitten itse haluaakaan. Ei onneks vielä tarttenu ihan kaikkeen osatakaan vastata.
Ja pakko vielä lisäkommenttina sanoa, että koko homma tuntui hyvinkin saksalaiselta - täytin ja allekirjoitin vähintään 20 erilaista lappusta ennen kun pääsin ovesta ulos :LOL: Kaikenkaikkiaan kuitenkin kiva kokemus ja luulen että klinikan valinta osui oikeaan. Tosi mukava visiitti kaikesta byrokratiasta huolimatta, ja tuli sellainen olo että oikeasti haluavat huolehtia. Näillä on kiva lähtee kesäloman viettoon!!

Lopuksi vielä kovasti tsemppiä migreenistä ja/tai pahoinvoinnista kärsiville :hug: itsellä on ällötysolo onneksi rajoittunut viimepäivinä vain aamupäivään ja iltaan, eikä vielä ole tarvinnut pönttöäkään halailla...sormet ristissä että ei pahenisikaan...

jatkan kirjoittelua taas paremmalla ajalla, tänään ei ehdi valitettavasti enempää :wave:
 
Joo niinhän ne näyttävät huonot uutiset maaliskuisissa jatkuvan. :( Ikävää, ja pelottavaa. Mutta onneksi kriittisimmät viikot on kaikkien pinojen osalta jossain vaiheessa takana, ja suurimmalla valtaosalla on kaikki ihan mainiosti...

Hyvää jännäpäivää Heipalle huomenna! Täällä odotellaan hyviä kuulumisia. :)

Täällä väsymys jatkuu. Ja jotenkin jopa syvenee. Päikkärit vois nukkua melkein sekunnilla millä hyvänsä. Yöuni korjaa, kun pää osuu tyynyyn. Aamulla herää, kun joku herättää. Etova olokin meinaa yltyä, mutta pönttösfääreissä ei mennä edelleenkään. Jotenkin kaikessa epätodellisuudessaan olo alkaa tuntua jo vähän todellisemmalta. Se on aivan totta mitä usein kuuluu - mitä enemmän raskaudesta ääneen puhuu, sen enemmän siihen alkaa uskoa.

Mitä, vauva, meille? :eek: Tuleeks teillekin? :eek:

On tosiaan tullut parhaille ystäville jo kerrottua. Onko kenelläkään muilla samoja kokemuksia, että melko lailla ensimmäisten kysymysten joukossa tulee kysymys siitä, että ootko käynyt jo ihan lääkärillä, vai ihanko vaan raskaustesti? :D Niin, olis sitä itellekin joskus ennen kuumeaikoja ja maanista googlettelua maalaisjärki sanonut, että varmaan jonkun tahon pitäisi se raskaus todentaa varmaan ennen neuvolarumban alkamista. Vaan kun ei, niin ei. Miksiköhän se muuten on niin? Onko se jotain resurssien säästelyä, kun kuitenkin keskenmenoja tapahtuu valitettavan paljon? Vai onko vain luotto kotitesteihin ja neuvoloiden asiakaskunnan täyspäisyyteen sen verran kova, ettei mitään sisäänpääsytestejä suoriteta?
 
Heipa kerrothan, kuinka ultra meni :)

Jaspis, ihanaa, että siellä mentiin heti asiaan ja ennen kaikkea ihanaa, että kaikki on juuri niin kuin pitääkin! Itsestä tuntuu, että välillä täälläkin meinaa termistö olla hukassa, saati sitten, jos se olisi toisella kielellä :eek:

Jinda minulta ei olla kysytty lääkärillä käynnistä uutisten kerrottua. Sulla on epäluuloisia kavereita :D Vaikka kieltämättä itsestäkin tuntuu todella oudolta, että neuvolaan pääsee ennen kuin raskaus on todettu terveyskeskuksessa. Mietin onko ensimmäisen neuvolakäynnin tarkoituksena taustatietojen ja tunnelmien kerääminen ennen lääkärille pääsyä. Täällä ainakin terveydenhoitaja mittaa lääkärikäyntipäivänä verenpaineet ja muut, joten tulee tunne, ettei lääkäriä vaivata kovinkaan pitkään..

Mulla iski tänään pieni pelko siitä, kuinka vähällä ravinnolla olen viime päivinä ollut. Pitkin päivää syön jotain pientä, mutta varsinaista ruokaa ei tee mieli. Ei kai se pikkuinen vielä kovin paljoa energiaa tarvitse tässä vaiheessa :| Jos en olisi raskaana, en varmasti olisi syönyt näinkään paljon. Nyt yritän "väkisin" syödä aina jotain.

pMyy, rv 7+5

Ps. Tasan viikon päästä istun näihin aikoihin neuvolassa =)
 
jaspis kuulostaa kyllä hyvin saksalaiselta toiminnalta :D Mun isä perheineen asui aikoinaan saksassa, ja äitipuoli sai mun pikkuveljenkin siellä. En ole tarkemmin kysellyt miten siellä toimittiin, mutta voin kysellä jos haluat. Tosin siitä on aikaa jo 15 vuotta, ja käytännöt lienee erilaiset jo tosiaan eri klinikoittainkin. Hyvä kuitenkin että sait hyvää palvelua :)

ravinnosta Mä olen ollut huonolla ruokavaliolla myös. Onneksi monikin lääkäri on sanonut, että sikiölle ei ole varaa, kuin vasta pidemmän päälle. Eli sikiö ottaa ravinnon eka siitä mitä syöt, ja sun pitää sitten pärjätä sillä lopulla. Eli jos jostain on puutetta, niin kärsijä on onneksi äiti, eikä sikiö. Tämä tieto aina vähän lohduttaa, eikä tule niin huonoa omaa tuntoa jos syöminen jää näillä helteillä. Kunhan nauttii nesteitä tarpeeksi, ja niitä suoloja myös, ei pelkkiä jäätelöitä! Itse söin eilen/tänään sipsipussin, ja se kyllä jopa paransi oloa. Siitä sain tarvitsemiani suoloja, vaikka se hassulta kuulostaakin. Mutta niitä tuli himo, ja pakko oli jotain syödä oksentelun jäljiltä. nyt on taas hitusen parempi olo :)

neuvolat ja lääkärit tämähän vaihtelee paikkakunnittain, että miten neuvolaan ja lääkäriin pääsee. Itse kävin viikoilla 6+0 neuvolassa, ja 9+0 sitten neuvolalääkärissä. Ja tosiaan meillä ainakin lääkärille mentäessä neuvolantäti mittasi ne perusjutut ennen lekurille menoa, ja lääkäri tutki myös alkeisella ultralla.

Meillä ekalla kerralla neuvolassa oli vaan sellainen jutustelukerta, ja kaikki perusjutut kirjattiin ylös. Siis peruspainot, verenpaineet yms. Verenpaineita ja hb lukemiahan tutkitaan joka kerta, samoin pissanäyte. Seuraava neuvola mulla on vasta joskus vajaa kk päästä, eli joskus viikoilla 16+ tms. Tässä välissä oli siis kyllä se seulontaultra, ja tosiaan nyt viikonloppuna näin sairaalassa ultrassa klöntin myös. Olen itse ihmetellyt tätä pitkää taukoa mikä nyt tulee neuvolaan, mutta toisaalta nämä kaikki lomatkin varmaan vaikuttaa. Ainakin meidän neuvola on suljettu, taitaa tosin aueta ensi viikolla. Seuraava ultra on viikoilla 20+ ja meillä sen suorittaa lääkäri mun lääkkeiden takia. Mutta luulisin, että sitten neuvolatkin alkaa olla noin 4vko välein, näin mulle ainakin annettiin ymmärtää.

neulainen ja klöntti 14+1
 
Ultra on tänään klo 14:40, eli puolitoista tuntia aikaa... ei kykene nyt kommentoimaan mitään kun jännittää niin pirusti! Peukut pystyyn että syke näkyy :heart: Tulen sitten illemmalla kertomaan tuomion.

Heipa 8+2
 
Kylläpäs kävijämäärä pomppasi blogissa heti yli tonnin :D Ihan kivahan se on jos mun jorinat jotakuta kiinnostaa :LOL:

Jano on kova täälläkin, onneksi olen perso suolaiselle niin nyt sitä saa syödä hyvällä omallatunnolla että pysyy tasapainot kunnossa ;)

Heipa: kerro jo uutiset, kerro jo!!! :) :)

Jaspiksella on kyllä ollut hyvää palvelua :)

Jindalla on kyllä epäluuloisia kavereita :D Itse kyllä kans ihmetytti se, että ekalla neuvolakerralla ei raskautta varmisteta. Miten ihmeessä ne voi uskoa että olen raskaana, jos itsekään en oikein osaa siihen vielä uskoa?! Ja kun kaikkialla muualla tarvitaan ties mitä todisteluita joka asiasta :D

neulainen: mulla kans pitkä tauko neuvolassa, kävin ekan kerran viikoilla 8, neuvolalääkäri on sitten vasta viikoilla 14! Välissä seulontanäytteet ja np-ultra. Kollega kertoi että täällä Kuopiossa neuvolat on ensin tosi harvassa, sitten puolen välin jälkeen joka kuukausi ja lopuksi kahden viikon ja viimeiseksi viikon välein.

ON: Tämä päivä ei lähtenyt kovinkaan kummoisesti käyntiin. Nousin sängystä väärällä jalalla ylös ja heti aamusta kiukutti kaikki. Olin ihan tosi huonolla tuulella! Nukuin kylläkin ihan tosi huonosti kun oli niin KUUMA! Aamusella kävin viemässä virtanäytettä ja kävin antamassa verinäytteet seulontoihin. Olin tietysti väärässä paikassa kun neuvolatätiharjoittelija neuvoi väärin. Onneksi ei ollut kiire, niin ehdin oikeaan paikkaan vielä. Nyt mieli on vähän parempi mutta ei tämä silti loistava päivä ole :D
Eilen muuten naureskelin miehelle (kun puhuttiin ettei olla peuhailtu lakanoissa taas hetkeen kun on niin KUUMA), että eipä mun ole tehnyt muutenkaan mieli kun joka yö nään seksiunia! :eek: :D Tää alkaa olla jo ihan mahdotonta meininkiä!

seksipokemoni & myttynen 10+2
 
Jokos Heipa on uutisia?

Neuvola-ajat tosiaan aikas paljon vaihtelee. Itse menen siis 7+6. Ja sitten lääkäri sovitaan varmaan silloin lähiviikoille, ja ultra on sitten 11-13 viikkojen tuntumassa. Ja Jyväskylässä seuraava neuvola on h 16-18 tuntumassa. Ennen ei ollut tuota 16-18 käyntiä, vaan vasta sitten yli 20 tuntumassa. Eli silloin vasta pitkä väli olisikin tullut! Onneksi nyt pääsee kuuntelemaan sydänääniä sitten 16 viikon jälkeen..

Pää on nyt niin pehmennyt helteessä, etten muista mitä kaikkea piti kirjoitella... :p Ehkä toisella kertaa..

Koitetaan selvitä kuumista keleistä hengissä ja toivottavasti meidän pinossa pysyy kyytiläiset mukana :heart:

tupunen ja rymy 7+2
 
No mää kerron! :D

Tuomio: Kohdun sisäinen normaali raskaus, 17mm, vastaa h8+2, syke+, istukka tulossa etuseinämään.

Jee!!! Siellä oli oikeesti joku ja sydänkin sykki :heart: Itsellä oli siinä selällään vähän tulkinnan vaikeuksia sydämestä, mutta kyllä mä siellä jotain liikettä näin. Gynen mukaan vahva syke :) Ja mieskin kyllä näki väpätystä. Voi vitsi, mä oon ihan oikeasti raskaana! :D

Jaspikselle myös isot onnittelut hyvistä ultranäkymistä! :heart:

seksipokemoni, mahtavaa :LOL: Tulee unet hyödynnettyä eikä tarvitse tehdä itse asian eteen mitään ;) Mäkin oon vähän tuhmia unia nähnyt, mutta en enää uskaltais kun herään kipuun :O Oon muuten huomannut että seksiunet lisääntyy jos oikeat touhut on jäänyt vähemmälle... yksi hyvä syy lisää pitää mies tyytyväisenä ;)

Jindalta on kyselty pahoja :D Multa ei ole vielä mitään kyselty kun en ole kertonutkaan, paitsi yhdelle kaverille. Kaveri kysyi ihanasti että "oonko jo huomannut hiusten paksuuntumista?" :) No en mä nyt kyllä vielä (silloin oli muistaakseni 6+4) ja mulla on hiukset puoleen selkään, että tuskin ne kuolleet hiukset tästä turpoaa ;)

Huomenna aion kertoa neljälle ystävälleni kun meillä on yhteinen illanvietto. Ihanaa päästä jakamaan tämä asia. En aio olla taikauskoinen 12 viikon säännölle :) Jos jotain sattuu tämän jälkeen niin sille ei mahda sitten mitään. Sunnuntaina kerron sitten mun perheelle äidin synttäreillä.

Ruokavaliosta: mä olen kyllä syönyt, enemmän kun tarpeeksikin kun on koko ajan nälkä. Mutta terveellisyyteen voisi kiinnittää enemmän huomiota, nimimerkillä eilen el maco -ateria ja tänään metwurstipizzaa ;) Suolainen siis maistuu, makea ei. Hauskaa muuten, että nyt kun raskaus tänään "todettiin", niin mies heti kysyi, että olenko syönyt vitamiineja joka aamu ja että voisin kyllä liikkua vähän enemmän (sanoi sillai hyvällä tavalla). Heti vaavista huolissaan :heart:

Heipa ihan oikeestikin 8+2!
 
Onnea Heipa vaavista! Mahtavaa kun tietää varmasti että on raskaana. Kun malttaisi itse odotella yleistä ultraa.. Sanoiko onko istukka tulossa ihan eteen? Kaverilla on istukka etuseinässä, ja ultrataan neuvolassa melki joka kerta, kun ei sydänääniä oikein muuten saa. Istukka on niin sopivasti edessä. Vaan se sano ettei yhtään haittaa tuo jokakertainen ultraaminen.. ;)

Ja mulle maistuu kyllä kanssa suolainen, voi kamala. Ja ruoka muutenkin! Kummittelee mielessä kyllä koko ajan raskauskilot ja lause "lisäenergian tarve on vain n. voileivän ja maitolasillisen verran..."
 
Oih, ihanaa Heipa! Aivan ihania vauvauutisia :heart: Jaspiksella myös aika luksusta palvelua, olisipa tuollainen systeemi Suomessakin! =)

Mulla on ihan sama kuin monilla muillakin, rasvainen ja suolainen maistuu luvattoman hyvin, mikään makea ja "oikea" ruoka taas ei ollenkaan :LOL: Mm. Hesen ja Mäkkärin ateriat, pitsat ja kebabit on kuuluneet ruokavalioon vähän turhankin usein. Muuten ei ruokaa jaksaisi edes ajatella, ainakaan ruuanlaittoa. Hedelmiä ja jugurttia menee päivittäin ja iltapalana esim. viipaloitua kurkkua ja paprikaa ja kermaviilidippiä. Ja pirtelöä olen laittanut miehen tekemään nyt jo muutamana päivänä, menee helposti alas, on hyvää, viileää ja vie nälän hetkeksi :D En jaksa stressata raskauskiloista, kyllä ne lähtee jos niitä kovin paljoa jää :D

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, olen niin ihastunut siihen tämän vuoden pakkaukseen etenkin kun on talvivauva tulossa, niin saa pukea sitten sen ihanan norsutoppahaalarin päälle :heart: Olenkohan mä ihan pimahtanut nyt jo? :LOL: Mutta muutenkin siinä on niin paljon kaikenlaista yleishyödyllistä mitkä varmasti tulevat käyttöön.

Oletteko jo miettinyt vaippoja? Mä olen päättänyt jo aikoja sitten, että meillä käytetään kestovaippoja ihan alusta asti. Joskus toki pitkälle automatkalle tms reissuun kertiksiäkin, mutta pääasiassa kestoja. Viime vuonna olin käymässä PetExpossa ja siinä samalla kun oli Lapsimessutkin, niin pitihän siellä pyörähtää ja juututtiinkin pitemmäksi aikaa suustamme kiinni mm. kestovaippakojulle :D Mä olen myös katsellut jo vaunuja ja kaikenlaista muutakin, alkaa tavarahöyrähtäminen pikkuhiljaa iskeä! :LOL:

Naneni ja mönkiäinen 10+2 (Herrajestas miten aika kuluu nopeasti! :eek:)
 
Ihania uutisia Heipalla =)

Jotenkin lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa suolaisen syöjä. Tämän viikon ruokavalio onkin ollut hieman yksitoikkoinen. Ruisleipä margariinilla ja hedelmät on pääasiallinen ruoka, lämmintä ruokaa tosi vähän. Tänään tuotiin kaupasta jo toinen sipsipussi viikon sisään, mutta onneksi en ole ainut, joka siitä syö (mies tuo sipsejä mielellään minulle, kun on ehkä vielä enemmän niiden perään :D ). Ja liikuntaa ei sitten nimeksikään! Hieman jännittää kuinka paljon niitä raskauskiloja mahtaa kertyä, mutta luotan siihen, että olo paranee, kun päästään hieman pidemmälle ja liikkuminenkin on sitten mukavampaa.

Finnit ovat onneksi hieman vähentyneet eikä turvotustakaan juuri ole. Mies tosin totesi tänään muutamaankin otteeseen tuijottavansa vaan tissejäni, kun ne ovat kasvaneet niin paljon! Kai tässä joutuu pian rintsikkaostoksille, vaikka toisaalta ei ihan vielä sinnekään halua, kun ei tiedä joko tämä paisuminen on lakannut hetkeksi.
 
Heipa: ihania uutisia!!! :heart: Joo, täytyy koittaa aktivoitua tässä kunhan ilmat taas viilenee niin kykenee tekemään muutakin kuin makaamaan X-asennossa. Kai se on jonkun muunki tasa-arvon vuoksi edes saatava kans tässä huushollissa ;) :LOL:

Ruokavalio on vähän paremmalla tolalla nyt kuin pari viikkoa sitten, vaikka edelleen se rasvainen ja suolainen maistuu parhaalle. Raskauskilot huolettaa täälläkin, mutta toisaalta mitä murehtia ennenkuin on sen aika. Jos paino alkaa ihan tolkuttomasti nousta niin sitten kyllä muuttuu ääni kellossa. Nyt en kyllä stressaa kun on muutenkin niin vaikeaa syömisen kanssa näillä keleillä!

Vaippoja ollaan kans mietitty! Kestoilla minäkin ajattelin, kertiksiä tietysti menee, en aio olla kamala nipo. Matkoilla ym. jolloin kestot saattaa olla hieman hankalat, käytän kertiksiä mutta pääosin kestoja. Äitini on innokas ompelija (ja muutenkin innokas :D ) ja lupasi hurauttaa mulle kestoja ja neuloa kuorihousuja, kovasti kyseli jo että miten kestot toimii. Täytyy vaan toimittaa sille ensin muutama näytekappale, että se tajuaa että miten ne toimii ja osaa sitten ommella :)

Täälläon TUSKAISEN KUUMA! Olo on ihan täysin vetämätön, mutta ei pysty edes makaamaan paikallaan kun sohva menee ihan märäksi :D Vaivaiset 37 C oli ulkona töissä lähtiessä, työhuoneessa 35 C, kotona "siedettävät" 30 C. VALIVALIVALI!
 
Huomenta pinoon :) :wave:

Nyt vähän enemmän energiaa ja aikaa :)

äippapakkauksesta Ehdottomasti otetaan :) Saa paljon enemmän irti pakkauksesta, kun rahamäärästä :)

vaipoista Täällä kestoillaan myös :) kirpparilta on löytynyt jo ihan mukavasti kestovaippoja =) ja harsoja pitää vielä ostaa muutama paketti :) oon nyt tehnyt jo 3kpl villahousuja pienoiselle ja neljännet on tossa työn alla, samoten oon yhden taskuvaipan tehnyt, mutta oli kyllä niin kokeilu kappale, että ei käyttöön ole tulossa :LOL:

ravinnosta ite oli ensimmäiset 3kk huonolla ruokavaliolla huononolon takia ja sen jälkeen oli vaikea syödä taas normaalisti, kun mahalaukku oli pienentynyt niin paljon. Nyt viimeiset 3viikkoa oon synyt väh 5 ateriaa päivässä ja suht säännöllisesti ja vähentänyt kaikkia herkkuja yms :) Sanoivat mullekin neuvolassa, että keskity siihen, mitä syöt sitten vasta, kun olo antaa periksi.

neuvola-ajoista Ensimmäinen neuvola kerta oli meilläkin sellanen jutustelu kerta, jutskattiin 2h ja täyteltiin lippulappuja ja katsottiin pissa, verenpaineet, paino ja hemoglobiini. niin ja kuunneltiin sydänäänet :heart: on se vaan ihan jumputus :heart: Toisella kerralla kävin vaan vaa'alla, verenpaineet ja katsottiin pissa pikasesti ennen lääkärikäyntiä. Lääkärissä katsoi vaan kohdunkaulan pituuden, sen että kohdunkaula on kiinni ja hetken aikaa väittelin sen kanssa mun pissatulehduksistani... toinen kokonainen ( kok. kolmas ) neuvolakäynti oli tiistaina. Siellä katsotiin paino, hemoglobiini, verenpaineet, pissa, juteltiin tukiverkostosta ja kuunneltiin sydänäänet :heart: tunti siellä meni :)

kiloista itsellä mennyt näin:

neuvolassa
ennen eka toka keski
69,5 70,7 69,4 70,4

Eli sellanen 1kg tullut lisää painoon, mikä oli ennen raskautta ja tippunut 300g ekasta neuvolakäynnistä :) piti kilot laittaa, kun muuten kamalan sekavaa :D

lueskelin kyllä noita akasempia kirjoituksia, ja kävi samalla tavalla, kun toisessakin pinossa, että hukku tonne päähän :ashamed:

raskausdementiaa on täällä todellakin havaittavissa :LOL: mun perheelläni on ainakin hauskaa mun kustannuksella, itsekkin siis nauran itselleni :LOL: Hukkasin mm. porukoille avaimen 5min ja sitä sitten etsittiin 20min ja löyty mun pikkusiskon pöydältä, sitten oon unohtanu kauppakassin lattialla, kun oon kaupasta tullu kotio, onneksi mies huomas, niin ei tarvinnut heittää kamoja roskiin :LOL: neuvolassa sano, et pahenee vaan mitä pidemmälle mennään, et katsellaan, mistä itseni löydän :LOL: :LOL:

(.) niin. kävin tossa ma istumassa päivystyksessä supistusten takia, kesti ma töissä supistus 5-10 min ja tuskahikee pukkas, mulla tuli noita supistuksia aikasemminkin ja olin yhden päivän saikulla lepäämässä, niin soitin neuvolaan, että pitääkö mennä näytille, niin sano, että juu. Siellä oltiin sitten 2h istumassa, otettiin 2putelia verta ja pissanäyte ja valkovuodosta näyte, ultrattiin kohdunkaula, että oli kiinni ja kotio.. Kaikki oli siis kunnossa :) onnksi, mutta kyllä siinä säikähti :/ Onneksi nyt ei ole enää tullut, vissiin johtuu näistä kuumista ilmoista.. muuta selistystä en oo saanut niille, onneksi ei paikkoja sentään avaa :) Rautalisän kävin eilen hakemaassa ja avot!! Olo on kun erinaisella :) aivan mahtava fiilis, ei väsyttänyt ja ollut nuutunut olo aamulla :) Aivan mahtavaa, nyt tätä energiaa on sitten vaikka muille jakaa :D

neuvolakuulumisia

viimeksi nyt
verenpaine 124/70 109/55
hemoglobiini 134 122
pissa neg neg
sydän + +
liikkeet ++ (saatiin doplerilla, kun karkaili aina, kun yritti kuunnella)

Hmm.. eikaitten tässä sen kummempaa :D

piupula ja leevi 17+0 *PokS*
 
Onnea jaspis ja heipa ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Kyllä mäkin olen ajatellut ottaa äitiyspakkauksen , siinä kuitenkin paljon tavaraa ensikertalaiselle :)
Shoppailuhimo on herännyt ja tekisi mieli ostella kaikkia ihania vauvatavaroita ja vaatteita, mutta jotenkin tuntuu liian aikaiselta vielä.. :/ Yhdet mammahousut ostin ja voi että kun ne tuntuu mukavalta päällä!! :LOL:

Maanantaina pitäisi palata lomalta töihin.. ei kiinnostaisi kyllä yhtään. Edessä olis työtehtävien vaihto, sillä oon maalari ja työskentelen kaikenmoisten myrkkyjen kanssa.. Saa nähdä millaisiin hommiin joutuu.

Eilen sain labravastaukset verikokeista ja puhtaat paperit tuli! Ei siis kohonnutta Down-syndrooma riskiä. Helpottavaa, vaikka ultrassakin näytti kaikki olevan hyvin. :heart:
Ens viikolla jo kakkosneuvola ja sitten syyskuun lopun rakenneultraa odottelemaan. Ei millään malttaisi!
oletteko muuten miettineet meinaatteko selvittää vauvan [/b]sukupuolen etukäteen?
Täällä meinattiin mennä synnytykseen asti yllärinä.. :)

Nyt voisi mennä vaihteeksi syömään aamupalaa. :wave:

Ninnu ja pikkuinen 12+4
 
Huomenta ja kiitos kaikille onnitteluista, ootte kivoja :heart:

tupunen, gyne sanoi vain että on tulossa etuseinämään. Mulla ei oo aavistustakaan mitä se tarkoittaa... toivottavasti ei estä sydänäänien kuulemista, ettei huolestu turhaan! Vaikka hyvähän se on jos neuvolassa ultrattaisiin. Mietin vaan tota kotidopplerin hankkimista, mutta ei siitä silloin taida olla mitään hyötyä jos sydänäänet on hankalasti kuunneltavissa! No täytyy kysellä lisää neuvolassa ja nt-ultrassa :)

Olikos muut ajatelleet hommata tai jo hommanneet kotidoppleria?

Kestoilusta: luulen että yritetään ainakin, mutta en aio ottaa siitä paineita. Täytyy sanoa että mulla ei ole oikein mitään hajua miten ne toimii käytännössä, joten vaikea sanoa. Mun kenelläkään läheisellä ystävällä ei ole lapsia, eikä myöskään sisaruksilla (nuorempia kuin minä ) eikä serkuilla. Joten mulla on vauvakokemusta hyvin vähän, tulen olemaan niiiiin ulalla... onneksi tykkään selvittää ja lukea asioita, joten täytyy päntätä teoriaa ;)

Piupula, toivottavasti supparit pysyvät poissa! Nämä helteet ei kyllä tee hyvää, vaikka lämpimästä tykkäänkin. Onko sun supparit olleet kipeitä? Miltä ne tuntuu?

Ninnulle
onnittelut puhtaasta seulontatuloksesta :heart:

Mä olen koko aamun pohtinut miten kertoisin äitille vauvasta :) Haluaisin ehkä keksiä jotain pientä eikä vaan töksäyttää asiaa. Aluksi mietin vaan synttärikorttia jossa lukisi "mummoiässä?" ja ultrakuva liitteenä, mutta koska olen tänään lomalla niin en voi skannata ainokaista ultrakuvaa, enkä tuosta yhdestä voi luopua... Täytyy käväistä kaupungilla katsomassa jos sieltä saisi vinkkejä :)

Te jotka olette jo kertoneet vanhemmillenne, miten kerroitte? Osa on tainnut jo kertoakin tämän, mutta laitetaan sen raskausdementian piikkiin kun en enää muista mitä kukakin on kertonut. Kertaus on opintojen äiti ;) Musta tuntuu että itsekin kerron samat jutut moneen kertaan, mutta toivottavasti ketään ei hämää...

Tänään pääsen viettämään iltaa ystävien kanssa, jee :)

Heipa 8+3
 
MORO
pitkästä aikaa.

Uusille tervetuloa ja onnea hyville ultrakuulumisille.

oon käynyt kyl lukemassa sillon tällön, mut ajatukset ihan muualla nyt.
Ihan kamala pelko, et kaikki ei ole hyvin ja syyllinen olo kun otin ylimääräisiä töitä. Viimeksi kun meni kesken näillä viikoilla. Vielä viikko pitää kärvistellä seuraavaan ultraan.

Töissä olen jaksanut ihan hyvin. Uni vaan jäänyt liian vähälle ja nyt kuroin sitä kiinni 14 tunnin unilla.
Pahoinvointia vähemmän töissä, ei ehdi ajatteleen. mut koko ajan pitä syödä vähän ja töissä jatkuvasti kova nälkä. Pahoinvointi ranneekkeet tuli, mut vielä en ole huomannut helpotusta.

Kans syyllinen olo ja huoli ruokavaliosta. En ole kyennyt lihaa syömään juuri laisinkaan. Puurot ja hedelmät maistuu.
Tuoremehua menee valtavasti ja en ole ikinä ollut tuoremehujen ystävä.
Painon nousu huolettaa, koska en haluaisi kovasti nousevan, kun muutenkin elopainoa riittävästi.
Olen ollut kova mausteisen ja tulisen ruuan ystävä. Nyt pesin kanoista mausteet ennen valmistusta ja en edes pystynyt syömään. ( hyvä merkki, koska edellisessä raskaudessa meni kaikki mausteinen, eli tämä raskaus pysyy matkassa)
Pizzalla kävin ja aina se monta sorttia ja tulista, nyt kinkku- ananas pizza ja sitäkin nypin ananakset pois. Ei mene hyvin ei!
Sipsit maistuu kans täällä ajoittain, vaik en ole sipsien ystävä, vaan makean. Olen ostanut niitä mini pusseja, ettei lähe käsistä.

Olen kans nähnyt parina yönä keskenmeno unia, viime yönä olin jo kaavinnassa omalla työmaalla, joka mun kauhuskenaariossa olisi kaikkein kamalinta. Vessakäynnitkin jännittää ihan eritavalla, kun viikko sitten. Sitä paperia pitää ihmetellä, et näkyykö vai eikö näy. Hulluksihan minä itseni teen. unet on välillä vaan kamalan toden tuntuisia.

äityspakkauksen aion minäkin ottaa ja alkuun voi pikkuinen nukkuakin siinä. Riippuu miten toi raksa edistyy. Saatiin vihosta viimein hyviä uutisi ja menee asiat eteenpäin. Musta pakkauksen vaatteet on ihania ja varmasti tarpeen. Vielä kun talvivauva tulossa, niin kylmähän sillon on.

vaipoista Olen ajatellut kestoilla ja tarvii jossain kohtaa perehtyä asiaan enemmän. Mut jos en jaksakaan, niin ei se ole mikään must juttu. Reissuihin ainakin kerttarit mukaan.
mieheni siskolta varmaan sais kestiksiä.
Hän kun kävi yksi päivä ja pakkohan oli sanoa asiasta. Menen nyt reilun viikon päästä penkoon hänen vauva tavaroitaan ja pitääkin kysellä kestoilusta.

Jossain kohtaa oli puhetta omista odotuksista / peloista? Itse välillä pelottaa tuleva arki ja elämän muutos sen myötä. Lapsi on haluttu, mut silti välillä pelottaa, etten haluukaan lasta ja muuttaa simppelin helppoo elämääni. Me kun olemma kauan olleet kaksistaan.
Välillä pahoinvoinnin olessa kovimmillaan ja pelko keskenmenosta, niin hiipii myös ajatus, et jos menee kesken taidetaan sitten lopettaa lapsettomuushoidotkin.
Välillä ahdistaa omat tuntemukset, vaikka tietää niiden olevan ihan normaaleja. Seuraavassa hetkessä suunnittelenkin jo toisen lapsen tekoa. On tää vaan ihmeellistä aikaa.


Voimia kaikille ja onnellisia aikoja

sane & Toivo rv 8+0 *poks*
 
Vaikka eilen olin sitä mieltä, että tulevat raskauskilot huolettaa, niin nyt olen ehtinyt miettiä sitä asiaa jo uudemman kerran. Mielipiteen muuttaminen on ihan sallittua varsinkin raskaana oleville naisille :D Ajattelin, ettei pidä murehtia olemattomia ennakkoon, vaan koittaa suhtautua rennommin. Jos kiloja kertyy, niin niitä jumpataan pois sitten lapsen synnyttyä. Raskausaikana pyrin poistamaan kaikki ylimääräiset stressinaiheet ja suhtautumaan positiivisemmin, niin ei mene koko raskausaika murehtiessa. Jos kiloja kertyy 20, voin tulla taas muuttamaan mieltäni ja olemaan jälkiviisas :D

Täällä vaikuttaa olevan aktiivisia äitejä, kun niin monet meinaavat lähteä liikkeelle kestovaipoilla. Itse olen miettinyt tätä asiaa jo usein ennen raskautta, mutta luulen päätyväni kertiksiin. Lähipiirissäni kukaan ei ole käyttänyt kestovaippoja, joten minulla on mielikuva, että ne ovat sotkuisia ja isotöisiä, joten ajattelin selviytyä helpommalla :ashamed:

Sukupuoli olisi tarkoitus pitää jännityksenä täälläkin loppuun asti, joten ei ole aikomuksena kysyä sitä ennakkoon. Eihän sitä tiedä muuttuuko mielipide jossain vaiheessa, mutta näin puhuttiin ainakin vielä viime viikolla =)

Heipa kyseli kotidopplerista. Me ei varmaankaan osteta sitä, vaan luotetaan, että neuvolakäynnit riittävät. Olisihan sitä varmasti ihana kuunnella iltaisin pikkuisen sydämenlyöntiä, mutta säästämme nekin rahat pikkuista varten, kun ylimääräistä ei ole kovinkaan paljon.

Havaitsin itsestäni eilen (tai oikeastaan puoliso huomasi) uuden raskausoireen, herkistelyn! En tiedä oliko vain kertaluonteinen tapaus, mutta harvoin tulee tv-ohjelmasta kertoessa vetisteltyä (katsoessahan se on ihan normaalia) :whistle: Eilen oli jo parempi päivä syömisen ja pahoinvoinnin suhteen, vaikka illalla olinkin ensimmäistä kertaa menossa jo oksentamaan. Onneksi se oksentaminen jäi kuitenkin välistä! Toivotaan tälle päivälle entistä parempaa oloa kaikille =)

pMyy 7+6
 
Pikaiset terveiset Kreikanmaalta! =)

Kiitos neulainen vinkista, taidankin tilata sen kirjan sielta vau.fista. Se voi olla juurikin se sama, jonka se mun kaverikin oli saanut. Tuosta liberon omasta en tosiaan pahemmin tykkaa.

Heipa Onnea onnea paljon hyvista ultrakuulumisista. Mulla on kans vahan sama tilanne, etten pahemmin tieda vauvoista mitaan ja tulee olemaan kova opettelu sitten ku pieni tulee maailmaan. Mut eikohan se siita ja niinhan sita sanotaan etta kylla se luonto tikanpojan puuhun ajaa, joten eikohan se meiltakin sit suju osittain ihan luonnostaan ku sen aika on.

Sane ja olikos se joku muukin joka nakee keskenmenoista unia? Ma kans just viime yona nain sellasta unta etta vessassa kaydessa oli tullut verta poksyihin ja heratessani olin tosi tosi tosi surullinen... mut eihan siel sit ollutkaan mitaan. Jotenkin on taallakin nyt koko ajan pelko persiissa etta onkohan kaikki hyvin. Oireita mulla ei edelleenkaan ole kauheesti...tissit on kipeet ja vasyttaa jonkun verran. Huonoa oloa esiintyy ajoittain, mutta se on niin lievaa etta valilla epailen sen olemassaoloa jopa sillon ku mulla on huono olo :LOL:

vaipoista En oo viela edes ajatellut sellasia, mut kyl musta vahan tuntuu silta etta kallistuisin kestoiluun...saa sit nahda milta tuntuu ku asia on ajankohtanen.

On tassa ollut nyt 2 paivaa vahan pitkia paivia ku oon matkustanut molempina paivina. Ensin kotikaupungista Tampereelle ja sielta Ryan airilla Frankfurtiin, josta matka jatkui seuraavana paivana Ryan airilla Kosille ja sielta sitten laivalla Rodokselle. Muuten meni matkustaminen ihan hyvin, mut eilen sit lentokenttabussissa matkalla Kosin lentokentalta keskustaan (27km) iski ihan kauhea nalka. No en ollut kyl syonytkaan paljon mitaan siihen mennessa, mut oikeesti jalkeenpain se nalka oikeen huvitti ku se oli sellasta TANNE HETI RUOKAA TAI MA TAPAN JONKUN JUST NYT... ei mulla ole ikina ennen ollut tollasta. Onneks mulla oli sellasia Eloveenan kaurakekseja mukana matkassa ja niita sit mutustelin loppu bussimatkan etta paasin ostaan ruokaa ittelleni :D

Nyt on tarkotuksena vaaaaaaan nautiskella ja olla. Huomenna lahdetaan kaverin kanssa vahan saarihyppelemaan lahisaarille ja voi olla etta piipahettais Turkissakin. Kivaa!!!

Pitakaahan tytot huoli itsestanne ja masuistanne!! Kuullaan taas, halauksia :hug:
 
niin ja nyt alkuun, kun äsken unohdin :ashamed:

onnea ultrakuulumisista kaikille! :heart:

Hepa Kiitoksia :heart: supparit on ollut kipeitä, tuntunut sellaisena paineena ja kiristuksen tunteena tossa alavatsalla ja sellasena vähän vahvempana, kun menkkakipuna.

sukupuolesta meillä on rakenneultra 25.8. mies haluais tietää, mutta itse haluaisin tietää vasta synnytyksen jälkee, mutta katsotaan, miten hän siellä haluaa itseään näyttää ;)

piupula ja leevi 17+0

nyt täytyy rietää työhommiin.. -->
 
Vaipoista vielä: mulla on yksi kaveri joka kestoilee, ja hän asuu jopa samassa kaupungissa, joten multa onneksi löytyy apu läheltä jos iskee tenkkapoo :) Mua kans vähän kauhistuttaa se "vaikeus", toisaalta pyykkiä tulee varmasti pestyä muutenkin harva se päivä, joten en usko sen olevan ongelma. Ja kun pitää vaan huolta ettei ne vaipat pääse haisemaan (suojattu astia ja sinne teepuuöljyä) niin eiköhän se kestoilu suju. Ja kun ei ota liikaa stressiä!

Sukupuoli meinattiin kysyä, molemmat ollaan liian malttamattomia että voitais odottaa synnytykseen asti kun sen kerta voi selvittääkin ;)

Heipa: me kerrottiin vanhemmille postikortein, tosin Posti hukkasi toisen niistä ja toimitti niin myöhään, että loppujen lopuksi omille vanhemmille soitin uutiset. Oli kyllä kaikki ihan innoissaan :)

Kotidoppleria en usko hankkivani, tekisin varmasti sillä itseni hulluksi :D Olishan se kiva vempain olla olemassa, mutta ostetaan sillä rahalla mieluummin jotain muuta vauvalle :)

moumou
: oikein ihanaa ja rentouttavaa reissua :heart:

Nyt kahvitunnille, ostin suklaapatukan kun menen salille töiden jälkeen, pitää syödä että jaksaa :D

pokemoni & myttynen 10+3
 
Mäkin sitten perustin oman blogin, se löytyy http://odotuksellinenelama.blogspot.com

Eli nimi on Odotuksellinen Elämä :D

Dobbleria mä olisi halunnut jossain vaiheessa, mutta sitten päätettiin että soitellaan neuvolaan aina kun siltä tuntuu, ja nyt ollaan siten pärjätty. Tosin meidän neuvola on lomalla, mutta onneksi sairaalareissulla näin sen pyörivän ultran kautta.

kertomisesta Meillä oli kesällä mun isän puolen suvun sukujuhlat, oltiin maalla kaksi yötä ja lähisuku siis oli kaikki siellä, äitiä lukuunottamatta siis. Olin joskus aiemmin viime syksynä ärähtänyt isälle puhelimessa kun se jankutti miten varmaan oon raskaana, enkä vaan kerro, joten kukaan ei uskaltanut kysyä meiltä mitään. Mä olin tosi pahoinvoiva, yhden oksentelun laitoin koskenlaskun piikkiin ja päikkäreitäkin oisin halunnut nukkua koko ajan. Eniten ne kuitenkin epäili kun en juonut mitään ruuan kanssa, vaikka alkumaljat yms. muut otinkin. Tosin nekin vaihdoin miehen tyhjiin laseihin aina välillä :D

Kun lähdettiin sukujuhlista, oltiin onnellisia kun kukaan ei kysynyt asiaa, eikä tarvinnut alkaa valehteleemaan. Olin silloin jotain 8 vko tms. Noh, ei mennyt kuin pari päivää ja mun sisko soitti ja kysyi, oli alkanut epäilemään jostain mun fb kommentista tms. Pakkohan se oli tunnustaa, mikä oli ihan kivakin kun sai puhua asiasta jonkun kanssa. Kavereille oltiin kyllä kerrottu, mutta harvalla mun lähipiirin kaverilla on lapsia. Noh, sukujuhlista meni pari viikkoa, ja sitten oli äitipuolen 50v juhlat. Mentiin samalla autolla siskon ja sen 6v pojan kanssa, joka kuuli kaikki keskustelut, ja meidän piti selostaa sille mitä serkku tarkoittaa :D

Siellä 50v juhlissa oli sitten pakko tunnustaa, kun esiteltii meidän uusi autokin, joka on farmari. Ei siis mitään epäselvyyttä, enkä mä mitään uutta edes kertonut. Kaikki oli olleet jo niistä sukujuhlista sitä mieltä että olen raskaana, kukaan ei tosiaan vaan uskaltanut kysyä. Ne oli keskenäänkin miettineet ja laskeneet mitä olin juonut yms. :D Tästä meni sitten pari päivää kun mun äiti soitti. Se mun siskon poika 6v oli innoissaan kertonut äidilleni kuinka hänestä tulee serkku. Tosin meidän äidillä oli mennyt jonkin verran aikaa, ennenkuin oli tajunnut että se olen Minä, joka on raskaana. Meidän piti muuten lähettä ultrakuva, mutta ei ihan ehditty.

Miehen puolelle kerrottiin kun oltiin ultraa edellisenä päivänä miehen isän luona grillaamassa, ja kaikki miehen sisaruksetkin oli paikalla. Oli vaan hyvä hetki kertoa, ja hyvin onnellisia he olivat meidän puolestamme. Mies soitti sitten äidilleen heti ultran jälkeen, joka oli siis viimeinen joka sai tietää. Ei ehditty alkukesästä käymään siellä, ollaan vasta nyt menossa.

Meillä vauvalle tulee siis aika iso suku. Kummallakin meillä on eronneet vanhemmat, monia sisaruksia yms. Laskin, että klöntti tulee saamaan kuusi mummoa, viisi pappaa, kolme tätiä, kolme enoa ja yhden sedän :D Onneksi serkkuja ei ole vielä kuin yksi syntynyt, mutta eiköhän niitäkin lisää ala kohta putkahtelemaan. Nämä on näitä kivoja uusiouusioperheitä...

sukupuolesta mulla on tällä hetkellä fiilis, että aion kysyä. Se on tietenkin eri asia suostuuko klöntti niitä esittelemään, mutta ainahan voi kysyä. Itsellä on ihan poikaolo, mutta meillä käy ihan kumpi vaan.

Niin ja vielä niistä vaipoista. Itse olen ensimmäiseltä ammatiltani puvustaja, joten ompelu on hallussa. Eli tulee kyllä varmaan ommeltua kestoja jo heti pitkälti ennen klöntin syntymää, ja niitä mä haluan käyttääkin. Tuossa parisen viikkoa sitten lueskelin paljonkin eri vaippojen eroja, täytyykin linkittää se hyvä linkki jos löydän sen vielä jostain.

http://www.kestovaippainfo.fi/tsi/vaipat/

niin ja täällä oli tosi hyviä kaikkia muita linkkejä

http://www.vauvakuume.com/Vauvalinkit/body_vauvalinkit.html

----

MItäköhän vielä? Sori kun en jaksa kommentoida kenenkään juttuja erikseen, täällä oli vaan niin paljon tätä yleistä keskustelua menossa :heart:


neulainen ja klöntti 14+2
 
Piti muuten tuota kestoilua vielä kommentoida. Yksi syy kertiksiin päätymisessä on myös yksinkertaisesti tilanpuute. Asutaan tällä hetkellä kaksiossa ja tässä olisi tarkoitus sopia olemaan myös lapsen synnyttyä. Jo nyt ollaan pohdittu hieman sisustusasioita, mitä tulee mihinkin ja mistä täytyy luopua. Nyt aloin miettiä jo pyykin kuivatustakin, että todennäköisesti tarvitaan lisätilaa sitäkin varten. Tekisi mieli mennä tirkistelemään talossa asuvien lapsiperheiden asuntoihin, jotta näkisi kuinka he ovat tilaratkaisunsa tehneet :D

Käytiin tänään muuten jo hieman kurkkimassa lastentarvikeliikkeessä ja kyllähän siellä on vaikka mitä ihanaa! Olin mielissäni, kun miestäkään ei tarvinnut raahata tuonne, vaan lähti ihan mielellään tutkimaan tarjontaa =) Mitään vauvatavaroita ei olla ostettu vielä, odotellaan hieman tulevaa. Suurimmat ostokset jätetään varmasti suosiolla ostettavaksi joulun jälkeen, mutta jotain pientä voisi jo hankkiakin, kunhan pääsee vähän varmemmille vesille. Puolison sisko lupasi kaivaa kaappejansa ja etsiä vanhat mammavaatteensa :)

En malta odottaa ensi viikkoa, kun hyvä ystävä tulee käymään ja pääsen lopultakin kertomaan hänelle uutiset! Nyt pitää tulla monta kertaa päivässä tänne lueskelemaan ja purkamaan tuntoja, kun ilmeisesti ei saa kotona vielä tarpeeksi höpötellä :)

pMyy 7+6
 

Yhteistyössä