´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

Varasin ekan ultran viikolle 11. Ja sinne asti meinasin malttaa odottaa...

Oli vaan tosi huonosti aikoja vapaana ja mä joudun oleen töistä pois. Ja koska meillä on kerho tiettyyn aikaan ja tasan kaksi ohjaajaa, niin ei pysty vaihtamaan työvuoroa kenenkään kanssa. Enkä haluaisi töihin vielä silloin kertoa... Mutta pakko se jotenkin on järjestää. Ja miehen kanssa!

Chamorphis
Huomenta naiset! Tänään olis se äippäpolikontrolli ja hiukka jännittää. Se on kumma miten joka kerta jännittää mennä ultraan, vaikka tunnen ja tiedän, että kaikki on hyvin. Ah johtunee vissiin tästä naisten kuuluisasta vilkkaasta mielikuvituksesta! :p Ja hormoneillahan ei oo mitään osuutta asiaan!!! :D
Kiva kun mulla on ollu jo useamman päivän tossa häpyluun kohdalla aivan sairaan kipee kohta! Kävelykin välillä ottaa niin ihanasti kipeetä! Eilen vasta tajusin, että ne on varmaan niitä surullisen kuuluisia liitoskipuja! :headwall: Oujee! Niiden kans saakin sitten takuta luultavasti loppuraskauden. Tilasin just babyideasta itelle tukivyön josko siitä olis jotain apua...
No jaa, mutta pitääpä tästä ruveta valmistautumaan äippäpolille.... Tuun sitten ilmoittautumaan ja kertomaan kuulumiset! :wave:

Chamorphis ja Nasu 25+0 *poks*

Nuo liitoskivut alko muaki tänää mietityttää.. Tuleeko niitä jo näi aikases vaiheessa? Ku tuossa ku heräilin, enkä viel noussu sängystä ni sattu ja jomotti iha julmetusti tonne lanteiden tietämille. Todella kovaa kipua. Sit ny on laantunu. Ni onks ne niitä kuuluisia liitoskipuja?

SS & mytty 13+4 :heart:

Zoe-F
Sompio & Vauvis Ymmärsin heti ton viikolle 11, mut jos olis laittan että viikolle 46 ni olisin todellaki ollu et häh!? :LOL:

Tääl on joku pommikoneitten hyökkäys :/ kuullostaa ihan siltä. Takasin töihin->

Heippa ja terkkuja neuvolasta! :wave:

rv 29+6
Painoa 250g/vko (kokonaiskertymä 9kg, kehuja sain :D)
:heart: 123-142
RR 108/74
Hb 118 (taas laskee, vaikka rautaa syön edelleen..)
SF 27.5cm
Tarjonta ?? (opiskelija ja kokenut terkka katto, mut eivät kyl olleet varmoja :D)
Liikkeet +++ :D
U-prot & gluk -

Painonnousuun oon kyl tarkemmin ajateltuna ihan tyytyväinen, vaik hysteerisesti laskenkin kaloreita ja mietin tarkalleen etten vaan vahingossakaan syö mitään epäterveellistä. Vernerin sivuilla luki et kun lähtö paino on BMI 20-25,9 niin normaali nousu on 11,4-16kg. Mun lähtöbmi on just ja just ton 20, et siihen nähden oikein hyvissä mennään, ku miettii et jos tätä tahtia nousee niin jäljellä olevilla 10 vkolla tulisi ehkä 2,5kg. Ja vaikka tulisi se 5, mikä nyt ei olis enää tervettä ku nousis paino yli 0,5kg/vko, niin silti olisin hyvin tuon haarukan sisässä :) Jes! Musta ei ehkä tuukaan kauheeta valasta :D Pelkäsin hirveesti et synnärille mentäessä painaisin 70kg, mut saisin aika tavalla lihoa et siihen pääsisin.

Maanantaina uus lääkäri ja sit viel äitipolikontrolliin tulee kutsu, terkka sano nyt etten enää palais töihin, vaan ehdottomasti haettava saikkua loppuaika, vaikka se Kelan säädösten takia olisikin tehtävä kahdessa erässä. Mulla tuli 2 kipeetä supparia jo pelkästään ton yhden 40min käynnin aikana.. :/ Siksi sitä tarjontaakaan ei saatu kunnolla, ku oli kohtu niin pinkeenä.

SuukkoSuulle: Mulla kolotti nivusia aikas pahasti jo ennen plussaa, mut ne ei ollu varsinaisia liitoskipuja. Joskus rv 16 alko ne sellaset viiltävän tuskaiset iskut häpyluuhun ja nivusiin, nyt jo jonkun aikaa ollut sellasta ettei seisaaltaan saa housuja edes pois. Voi hyvinkin olla liittareita siis :)

Cham: Tsemppiä äitipolikäynnille, toivottavasti kaikki jatkuu samaan malliin ja äiti sekä Nasu voivat hyvin :hug: Tule heti kertomaan kuulumiset!

Talviskin pääsee aikaisin ultraan. Tottahan tuo on, et syke tuskin näkyy, ellei oo vanhempi. Mut ajattele, joka tapauksessa saat tietää sikiöiden lukumäärän ja että ovat oikeassa paikassa. Jo se on tosi hyvä juttu :) Toivottavasti saat sieltä hyviä uutisia, niin ei tartte pelossa elellä :hug:

EM: Ne vauvantarvikkeet onkin hyvä ostaa erissä, et vähän kerrallaan. Ja aikasin kun alottaa saa rahanmenon tasattua pidemmälle aikavälille ;) Eli mars mars kauppoihin vaan heti kun siltä susta tuntuu! Sulla on niin paljon aihetta nauttia raskaudestasi, elä anna pelkojen rajoittaa sitä =)

DD ja potkurineiti 29+6 :heart:

Juu mäki kovasti aattelin, et liitoskipuja ois ku niin kova kipu tuli. Ja iha yhtäkkinen ja semmonen tuskainen olo, et yritin kääntyillä, mut ei tullu oikein mitään. Mut onneks ei kestäny ku noin viitisen-kymmenisen minuuttia ja sit helpotti ja lopuks loppu kokonaan.

Ja DD ihanan vähän tullu painoa! Hienosti! Ja muutenki kaikki kivasti, hyvä jos saat sitä saikkua loppuajalle kokonaan! :heart:

Chamorphis
Oolraititen... kuulumisia äippäpolilta...
Painoa olis tullu 1,2 kiloa lisää edelliseltä neuvolakäynniltä, mutta en ottais tota kovin faktatietona... Mut on punnittu aina neuvolan puntarilla, että otan sit vasta sen painon tosissani... :D Mut yhteensä olis nyt tullu 4,5 kg
RR 119/70
Turvotus -
HB 114 laskee mokoma...
Lapsivettä normaali määrä
painoarvio 720 g :heart:
Liikkeet ++, aktiivinen vauva, kun aiheutti lääkärisedälle vaikeuksia mitata reisiluuta... :LOL:
Tarjonnasta en saa selvää, mutta kuvas näyttää olevan poikittain kasvot alaspäin :/
Kaikinpuolin äiti ja vauva voi vallan mainiosti! Liitoskipuja lukuunottamatta... Tutki kohdunsuunkin kun mulla on aina välillä sellasta paineen tunnetta alavatsalla enkä oikein oo osannu tulkita onko supistuksia vai vaavin pää sillon painamas... mutta kohdunsuu oli kiinteä ja ihan täydes mitas vielä... Helpottavaa vaikka tiesinkin kaiken olevan kunnossa... :heart: :D

muakin joskus sattuu kun aivastan,varsinkin kun aivastan autolla ajaessa.. viimeksi tänään eli silloin sattuu tonne alas kummallekkin puolelle ihan kuin sähköiskun sais. Mitäköhän ne on? sattuu ihan hirveesti, mutta menee onneksi ihan hetkessä ohitse.

DD sikiöiden lukumäärä :eek: en oo kyllä edes ajatellu asiaa että voisi useampi ku yks olla! :D se vasta hauskaa oliskin :D ja oon joo täs nyt miettiny et se on mitä parhaimpaan aikaan se ultra, kun ei monella päivällä alkuvaiheessa voi heittää se sydämen sykkimisen alkaminen. saa ainakin muutaman pvän varmuuden =)

DD:n kommentista intoutuneena kaksoskysymyksiä!! Onko monella suvussa kaksosia lähimain? Ja eihän esikkohaaveist kellään oo matkas ollu kaksosia vai oonko lukenu silmät harottaen?

Meillä on parit kaksoset suvussa... mut luokkaa isän pikkuserkkujen lapsia... miehen puolella onkin jo sitten lähempänä kaksospojat =) eivätkä ole identtisiä

Mä möläytin tänään töissä... Olen nuorisotilalla iltaisin ja pelattiin salkkareiden aikana korttia. Siinä sitten kuuli, että Karille ja hänen vaimolleen, jonka nimeä en muista, on tulossa kaksoset. Sanoin ihan spontaanisti, että olisi aika järkytys alussa, jos tulisi kaksoset. Tarkoitin siis omaa tilannettani. Mutta kaikki onneksi ymmärsi, että tarkoitin ihan yleisesti.

Kukaan ei siellä vielä tiedä raskaudestani ja en aio vielä kertoakaan pitkään aikaan. Nuoret näkevät sitten massusta, kun siitä näkee :D

Paljon tullut tekstiä sitten viimekäynnin. Täällä taas jo vähän parempivoimaisena -mulla on ollut siis rankkaa pahoinvointia, eilen edes vesi ei pysynyt sisällä. Olen jo aikaisemmin avautunut siitä, että pelkään hoitohenkilökuntaa ja sitä, ettei oteta vakavasti. Tätä asiaa hoidettaessa tuntui, ettei voi olla totta tai sitten olen jonkun sketsin keskellä ja kohta Ashton Kutcher hyppää jostain kertomaan, että olen hänen ohjelmassaan.

Aloitin lääkäriin soittelun maanantaina. Olo oli jo hyvin heikko ja oksensin mahanesteitä. Lääkäristä (tk) sanoivat, että toi pahoinvointi ja etova olo on niin tavallista kun on raskaana. Tätä ennen painotin nimenomaan, ettei mikään, edes nestemäinen ruoka pysy sisällä ja paino on tippunut useita kiloja. Toistin tämän vielä kertaalleen. Sitten sain ohjeeksi soittaa neuvolaan, he osaavat kuulemma ottaa paremmin kantaa näihin asioihin. Noh, kokeilin soittaa neuvolaan klo.08-16 välisen ajan, varmaan kymmeniä puheluja. Vaihteenhoitajan mukaan siellä oltiin kyllä paikalla, mutta eipähän kukaan vaivautunut vastaamaan. Oma terkka ei vastannut edes virallisena soittoaikana. Äitipolilta sanottiin, että neuvolasta täytyy olla lähete ennenkuin voivat ottaa sinnekään tai tehdä mitään ja varoittivat kuivumiselta. Lähetettä on vain aika v*tun vaikea saada, jos neuvolaan ei saa mitenkään yhteyttä. Illalla nukkumaanmennessä olo oli aika kaoottinen. Ei helvetti, miten tässä maassa voi saada hoitoa, jos olisi vaikka niin huonossa kunnossa, ettei itse pystyisi sitä vaatimaan tai olisi ketään omaista tekemästä sitä puolesta. Tuntuu jotenkin tosi nurinkuriselta lähteä hakemaan yksiyiseltä lähetettä tiputukseen, joka kuitenkin on, käsitykseni mukaan, aika peruskauraa.

Eilen tiistaina oksensin myös ne pikku kulaukset vettä ja olo oli jo äärimmäisen kurja, posket lommolla ja näytin haudasta nousseelta. Yritin vielä kertaalleen soittaa aikaa omalle lääkärille. Ei ollut aikoja ei, mutta puheluuni vastannut täti kirjasi yllä kuvatut tapahtumat ylös ja kehotti ottamaan yhteyttä päivystykseen. Ensin sielläkin pyöri nauha "emme juuri nyt voi vastata puheluusi, hätätilanteessa soittakaa 112" toista tuntia. Arkipäivänä ja virka-aikana. Sitten kun viimein sain vastauksen, kehotettiin tulemaan hetimiten. Tunti odottelua. Viimein joku täti tuli mittaamaan verensokerin ja -paineen, kauhistui olemattomia arvoja ja pakotti makaamaan. Sain jotain pahoivointiä estävää lääkettä. Tipan laittaminen oli vaikeaa, koska kämmenselkien suonet olivat kuivat. Vihdoin ja viimein saamani hoito on hyvää ja ystävällistä, mutta voi luoja miten ihmeessä sen saaminen saattoikaan olla niin vaikeaa. Älytöntä pompotella paikasta toiseen eikä kukaan muka voi tehdä mitään.

Tänä aamuna olo on jo hitusen parempi, edelleenkään se ei ole normaali energinen "voisin juosta yli valtamerten" -fiilis, mutta edes siedettävä, enkä ole laatannut. Ainakaan toistaiseksi. Toivottavasti se lääke vaikuttaisi edes muutaman päivän.

Löysinhän tänne viimein :D Vähän on vielä hakusessa kuinka nää sivut toimii ja missä on mitäkin ni meinas mennä jo hermo oikeeta pinoa etsiessä. *hermoheikki*

Tänään aamulla miehen herätessä töihin, loikkasin minäkin sängystä ylös testitikku kädessä. Ja plussaahan se näytti! Oli niin komea plussa ettei jääny yhtään epäselväksi että tähän osotteeseen tulee ens kesänä vauva <3

Nyt vaan toivotaan kovasti että kaikki menee hyvin!

Mahtaakohan olla ihan normaalia että "menkkakivut" on aivan tajuttomat.. Koko ajan semmonen olo että täti tulee ihan just :/

voi kauhia emiliana! onneksi sait viimenään hoitoa!

minä se täällä luen jo teidän juttujanne.... olen "vähän niinkun plussannut" :D
vielä niin varovaisin tuntein täs mennään. olo on siis onnellisen hämmentynyt ja plussahan tuli mulle aika puskista.

olin niin kettuuntunut kaikkiin vippaskonsteihin, että päätin vaan käyttää ovistikut loppuun enkä enää niihin koskis! Noh, niihin alko tupsahteleen testiviivoja ja mielenkiinnosta tein maanantaina r-testillä haamun :eek:
tänään sit tein plussan!

ja kyllä, oireitakin on :D
eli janottaa kovasti, on nälkä, rinnat turvoksissa ja satunnaisia menkkavihlaisuja. vatsa tuntuu jännälle!

toiv. huolitte minut mukaan?

Oikein paljon onnea tännekkin pinoon jossu ja raffel :heart: ...Ehtiin käydä onnittelemassa teitä tuolla kuumeilupuolella =)

Nyt vaan paljon onnea ja toivotaan kovasti että pikkuiset pysyy menossa mukana :heart: !!!

vauvis neiti 28+3 :heart:

kiitos kovasti vauvahaaveita :hug:
tästähän se jännitys tosiaan alkaa :/ mutta pakko se on vaan yrittää ottaa täysin rinnoin ja murehtia vasta sitten jos jotain ikävää tapahtuu. mä olen niin pirun onnellinen siitä, että pystyttiin tuo miehekkeen kanssa ylipäätänsä hedelmöittymään :heart:

Totta puhut jossu...Ei se stressaaminenkaa oo hyväksi...paremmin vaan sanottu ku tehty :LOL: :LOL: ...Mutta kun itse ei voi asioihin vaikuttaa, nii se on mentävä eteenpäin ja toivottava parasta :heart: ...Tulihan tuota itsellä pariin otteeseen stressattua, mutta ei enään niinkään, kun tuntee jo potkut/liikkeet, ja omistan sen kotidopplerin :D

Kiitos onnitteluista :) Ja Jossulle onnittelut myös minulta :flower:
On kyllä jotenkin joo niin uskomaton olo ettei oikeen käsitä koko asiaa.
Saas nähdä kuinka hermoraunio mä oon siinä vaiheessa kun lapsi syntyy. Oon nimittäin semmonen ressi erkki ettei mitään rajaa :D Varsinkin nyt kun on näin iso ja tärkee asia jota ei pysty kunnolla tarkkailemaan eikä asioihin voi oikeestaan itse vaikuttaa. Just käytiin ulkomailla ja ostettiin tupakkaa kauheet kasat. Mies saa poltella ne pois ja sit saa luvan sekin lopettaa :p

Missähän vaiheessa sitä sisäistää tän tiedon että musta on oikeasti tulossa äiti B)

Yhteistyössä