´*- ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET -*´

vauvis, toivotaan, et kaikki on hyvin niinku varmasti onkin. Yritä ainakin olla ihan rauhallisin mielin ( tiedän, helppo sanoa... :ashamed: ) Voithan jo vaikka soittaa sinne neuvolaan jos se painaa mieltä :/ Toivotaan parasta :hug:

DD, jee, hyvä hyvä =) Kyl se sit varmasti mahtuu viel häihinkin =)
Poikaolo juu, en tiä johtunekko siitä, et siel ultrassaki se on ollu sellanen "velmu"; eka melskas siellä, mut sit ku piti saada eri asentoon, et saa sen niskaturvotuksen, ni mitäs, tää vaan köllötteli vaikka kuinka yritti saada liikkeelle :D Sellanen vili-vilperi :heart:
Mul on seuraava neuvola sillon 24. pvä, et sit varmaan katotaan se ultra-aika.
On siel kaikki hyvin :hug: Näin me aatellaan =) :heart:
Joo, on siin sellanen pieni kumpu, pienen pieni :heart: Ku kasvais äkkiä :D :heart:
Arvaa vaan kuuntelinko eilen onnessani tolla omalla laitteella pikkusen sydämentykytystä :ashamed: :heart: Voih, kyllä se vaan kuulostaa niin ihanalta... :heart:
Niin, ja noista potkuista, niistä se sun masukipu varmasti johtuu, näin mä ainaki uskon :/ =)
Jox on kaikki valmiina häitä varten?
 
toivis: Eiköhän tuo mahdu joo :) Sä ootkin sit neuvolassa samana pvänä kun mä rakenneultrassa. Meinaattekste kysyä sukupuolen? On meillä sitten villit vauvat :heart:
Mut se on vaan ihana, kun jumputusta pääsee kuuntelemaan ja vipellystä seurailemaan.

Kaikki on aikalailla valmiina häitä varten, enää on semmosta hienosäätöä. Kohta naidaan :D Uskomatonta, et se on jo niin pian. 15 kokonaista päivää :eek: Sun pitää sit multa kysyä kaikki mahdolliset niksit kun teidän häävalmistelut rupee pian polttelemaan ;)
 
voi ei, jännityksellä odotan, kun oma pikkunen alkaa pitämään mekkalaa masussa :). Eiköhän tuo munkin mies sinne neuvolaan lähde mukaan, jollei jotain tosi kummaa estettä tule. Toivotaan parasta. Hienoa DD, että mahduit hääpukuun! =) ei tarvi onneksi siitä stressata. niin ja tuohon bikinikeskusteluun vielä sen verran, että minusta ne isot mahat bikineissä on aivan mahtavan näköisiä! Suurin osa katsoo varmasti ihaillen masuasi! Jokunen typerys tietysti aina joukkoomme mahtuu...
 
Mä katoin kans samaa, et samana päivänä ollaan =) Moneltako teil on aika? Meil on 9.30.
Jox muuten kirjottelin, et piti ostaa elämäni ensimmäiset mammahousut :whistle: Lähettiin sinne lomareissulle ja pistin jalkaan sellaset caprit, mitkä oli hyvät viel pari viikkoo sitten...
Mut, eipä enää olleetkaan :eek: Aina, ku istuin, piti avata nappi sekä vetskari, pikkasen niinku ahisti mahan kohdalta :eek: Niinku parit muutki housut :whistle: :D Et kyl tuol masussa on jotain kasvua tapahtunut :heart: Ei kuitenkaan niin suurta kasvua, et kuvaa kannattais ottaa, mut sun masukuvan haluun nähä DD :D
Kuulostaa hyvältä, kohta naidaan :LOL: Me varmaan naidaan joskus ens vuonna, nyt ei oo jaksanu kertakaikkisesti miettii koko häitä :ashamed: Mut pitääpäs käyttää sit hyväksi sun kokemuksii ja ideoita... ;)
 
toivis: Rakenneultra on sit klo 13:30. Ja voi sitä autuutta, MAHAN PÄÄLTÄ! Ei enää sitä hervotonta dildoa ja kovakouraista tsekkiläisen kuulantyöntäjännäköstä tanttaa heiluttelemassa sitä jo valmiiksi helkutin ahtaassa paikassa :LOL:

Mulla on onneks sen verran matalia housuja, et menee vielä normikäytössä. Mut lentoa varten tarvii kyl munkin hommata jotkut mammahousut, kun en tosissaan ole menossa yleiselle paikalle missään collegehousuissa. Eihän me voida niitä vauvoja kokoonkaan puristaa, että parempi se on siirtyä mukaviin housuihin ja paitoihin heti kun siltä tuntuu :) Miulla on itseasiassa jo peräti yksi mammapaita, muut on muutenvaan löysiä tunikoita :D

Masukuvajännitys palkitaan, kun töistä tultuani taas kauhistelen mahaani kamerakännyn kanssa :D Aina se jotenkin järkyttää nähä se, vaik tiedän kyllä että se on jo melkoinen.

Raskaus vie kyl voimavaroja, ei ihme ettet jaksa miettiä häitä :D Teil on vaikka kuinka paljon aikaa, ja meette sitkun se tuntuu oikeelta. Ja sit ku se on ajankohtaista, voit olla varma et multa voit kysyä kaikenlaista :)
 
Niin ja xAnnax:lle, kiva että miehesi pääsee mukaan neuvolaan :) Vaikkei siellä mitään tehdäkään, niin mukavastihan se konkretisoi odotusta. Ihmeellistä se sinne ekan kerran on mennä. Myöhemmin vasta tulee pieni ärsytys kaikkiin niihin pissapurkkeihin, verinäytteisiin ja verenpaineenmittauksiin :D
 
...hervotonta dildoa ja kovakouraista tsekkiläisen kuulantyöntäjännäköstä tanttaa... :LOL: :LOL: :LOL: Ei voinu muuta, ku nauraa :LOL: :LOL: Vaikka sulla tuskin on naurattanu sen "käsittelyssä"... :ashamed: |O
Joo, meidän äiti kans tuumasi, ku sanoin sille, et ostin mammahousut, ku toiset housut puristi, et älähän hyvä ihminen joo purista sitä vauvaa sinne mahaan :D Innokas mummi pikkuisella =)
Melkeen joka kerta se kysyy, ku nähään tai puhutaan puhelimessa, et joko saa kertoa, joko joko, ku hän ei millään malttais olla kertomatta... :D Pitää varmaan kohta päästää hänet piinasta ja antaa lupa =)
Aattelin ottaa ton dopplerin mukaan, ku lähetään ihan kohta ajelemaan mun vanhempien luo. Saavat sit hekin kuunnella sitä vallatonta jumputusta :heart:
Mihinkäs aikaan pääset töistä? Saas nähä ollaanko sillon vielä tultu kylästelemästä :/ Vaik eihän se kuva mihinkään täältä karkaa :D
 
toivis: Joo ei paljoo naurattanu :D Ihana äiti sulla, ja ihan asiaa puhui! Päästäppä se nyt piinasta, hyvillä vkoillahan sä jo meet ;) Varmasti tykkäävät siitä kun pääsevät sydänääniä kuuntelemaan, ihanasti ajateltu sulta :heart: Mie pääsen tänään viideltä täältä, en malttais millään odottaa. Tosi raskasta olla töissä, kun on vaivaa vaivan perään. Mut rahaa tarvitsee ja minähän sinnittelen =)
 


Tämmönen se masu sit tänään 16+3 on. Mie oon varmaan joku luonnon oikku.. :eek:

Soitin neuvolaan, ja ilmeisesti ne mun aiemmat mahatuntemukset oli supistuksia. Ne eilen illalla ja tänään päivällä. Sit soitin päivystykseen, ja ne sano et nyt heti meet synnytyssairaalaan. No, soitin sinne, ja päivystävä kätilö neuvoi menemään kotiin lepäämään. Ja jos ei sillä mee ohi, niin sitten sinne kiireisesti. Lähdin siis töistä ja nyt makoilen täällä, pelko persiissä.. :( Toivottavasti vauva ei ole tulossa ulos vielä ainakaan muutamaan kuukauteen. :heart:
 
Voi hitsin pimpulat, ku sulla tosiaan on kasvanu toi maha :eek: =) Ihana vauvakumpu :heart:
Supistuksia? Voi juma, toivottavasti menee ohi ja kaikki hyvin :hug: Otas nyt ihan iisisti, ja kyllä se vauva siel pysyy, joulukuuhun asti :hug:

Käytiin tosiaan siellä mun vanhempien luona. Hymy korvissa jokainen kuunteli pikkuisen sydämenlyöntejä :heart: Kaikki oli kyllä tosi iloisia ja onnellisia, äitiki oli ihan onnesta soikeena =) Sit varsinki, ku annoin luvan kertoa tulevasta pienokaisesta =)
 
Chamorphis
DD Voi ku ihana maha sulla! :D
Oi mä olin tänään ultras ja siellä se olla möllötteli. Tuntu olevan vilkas kaveri ku potki ja pyöri ympyrää! :LOL: Ja kaikki oli hyvin Nasulla. Vastas viikkojaan eli mun laskettu aika ei muutu vaikka ajattelin et saattas heittää viikollakin kun noi menkat on aina ollut vähä pitemmän kaavan mukaan.
Ainoo mikä täs hommas murehduttaa on se että kestääkö mun munuaiset loppuun asti. :'( Mulla on jo valmiiksi virtsassa proteiinia ja lekuri anto ylärajaksi melkolailla 3 grammaa vuorokaudes ku mulla tällä hetkellä on pikkusen reilu gramma vuorokaudes. Siinä vaihees jos se sinne nousee nii katotaan millä viikolla oon... jos liian vähä niin lienee pakko keskeyttää. Jos taas viikkoja tarpeeksi niin sitten käynnistetään synnytys. Eli mun munuaisten pitäs kestää ainakin viikolle 33... Mut en aio sitä pahemmin tässä vaiheessa stressata. Pitää vaan kax kertaa tarkemmin kattoo mitä suuhuni pistän ja liikkua enemmän. Painon ei saisi liikoja nousta... Mutta mä uskon vakaasti siihen että Nasu syntyy terveenä ja että mun munuaiset kestää tarpeeksi hyvin! :heart:
 
DD kyllä on sulla hieno masu!Ystävälläni on myös noilta samoilta viikoilta asti supistellut rankasti ja nyt sillä on kolmen viikon ikäinen ihana nyytti kainalossa. Tuli vielä yliajalla. Eiköhän se sinunkin nyytti siellä pysy vielä pitkään ;)

Tänään soittelen neuvolaan ja varaan ekan ajan sinne. Nyt ei enää niin paljoa jännitäkään, kun on asiaa tässä muutaman päivän lisää pohtinut ja pohtinut ja pohtinut... :p Pelottaa vain mitä kaikkea voi tapahtua ennen kuin ollaan ns.turvallisilla viikoilla. Mullakin on päivittäin tuhruvuotoa ja keskustelujen mukaan se voi olla mitä tahansa tuulimunasta tulevaan keskenmenoon kuin normaaliin raskauteenkin!HUHHUH, pitää sanoa!Mutta pitää vain pitää pää kylmänä ja mennä päivä kerrallaan, tiedetään. Joskus se vain on vähän vaikeaa....
 
Cham, kiva kuulla, et kaikki oli hyvin, ja sait nähdä teidän pikkuisen =) Se on aivan upee tunne, vaikka ensin hieman jännittää, mut sit ku näkee, et siel se pikkunen köllii ja kuin sen sydän hakkaa :heart: Mulla tuli omassa ekassa ultrassa tippa linssiin, ku oli niin upee hetki :heart: Toivottavasti munuaiset kestää ja kaikki menee hyvin :hug:

Genet, tuhruvuoto voi tosiaan olla ihan normaalia :hug: Et älä nyt vain ala siel panikoimaan, niinku itsekkin kirjotit, et päivä kerrallaan :hug: Omasta kokemuksesta tiedän, et varsinkin ihan alkuraskaudessa käy kaikkea mielessä, mut täytyy kuitenkin ajatella hyviä ja positiivisia ajatuksia :heart: :hug:

DD, missä oot? Mikä on olo? Kaikki hyvin? :hug:
 
DD, toivottavasti supistelut meni levolla. Onhan kaikki hyvin? Kyllä niitä voi alkaa aikasinkin tulla, mutta sitten joutuu vaan ottamaan rauhallisesti lopun odotusajan. Toivottavasti se auttais sullakin.

Mulla tuli vähän huonoja uutisia sokerirasituksesta. Tunnin arvo oli kohollaan, joten joudun ensi viikosta lähtien seurailemaan kotona sokereita. Katsellaan sitten, miltä vaikuttaa. Pitäisi hoitua ruokavalion tarkkailulla ja liikunnalla kai kuitenkin. Neuvolassakin tuli tänään käytyä, ja sieltä tuli muuten hyviä uutisia. Kaikki ihan ok, paikat kiinni ja hb:kin oli vähän parempi kuin viimeksi, nyt 121. SF-mitta oli 25 cm ja sekin on nyt käyrällä. Kuulemma usein ensimmäinen mittaus meneekin yli käyrän, kuten mulla, ja sitten alkaa asettua käyrälle paremmin.

Chamorphis toivottavasti munuaisten jaksaisi riittävän pitkään. Mutta hyvä asenne sulla on, ettet liika ala siitä stressata. Niin sitä pitää!

Novelle 26+4
 
Tervehdys neitokaiset!

Novelle mulla tuli vasta nyt ylärajalle tuo sf-mitta, sai hieman hikikarpaloita otsallle kun meni ihan omiaan siellä käyrien päällä. Harmittava takaisku noi sokerit mutta muuten vaikuttaisi kaikki olevan hyvin. Toivotaan nyt että ruokavalio purisi niihin arvoihin ettei tarvitse pistelemään ruvet, loppupelistä enää 13 viikkoa jäljelllä! :hug:

DD huhuu sua kaivataan!!! :wave: Mulla kanssa alkoi liian aikaseen supistelut. Ensiodottajista toisen kolmanneksen aikana supistelee vain alle 10% ja yleensä nämä menevät levolla ohi. Minulta ei kylläkään vieläkään ole tarkisteltu on muutoksia tullut kohdun suulle vaikka nykyään supistelee päivittäin, täytyykin ensi viikolla neuvolassa asiasta kysäistä!

Chamorphiksellakin oli huolia matkassa :hug: Ikävää tuollaiset krempat jotka voivat vaikuttaa noin ikävästi raskauteen. Tiesitkö näistä ennen kuin rupesitte yrittämään vauvaa? Jotenkin semmoinen käsitys tuli että asia ei tullut yllätyksenä ja olette jo sitä käsitelleet mielessänne. Kovasti pidämme peukkuja ja toivotaan parasta että pääsette paremmille viikoille...

Genet pidä tuo hyvä asenne yllä ja älä liikaa lue mitään kauhukertomuksia. Kaikki on varmasti tietoisia riskeistä ja niiden mahdollisuuksista, ei kannata omaa mieltä pahoitta lukemalla kuinka joillekin on käynyt ikävästi. Jos jotain ikävää sattuu niin sille ei sitten voi mitään! Toivotaan myös sinne suuntaan jaksamista ja kaikkea hyvää... :hug:

Toiveilija kuullostaa ihanalta kun on noin onnelliset ja innoissaan olevat tulevat mummi ja pappa :D Meillä vähän hillitympää menoa molempien puolelta, onnellisia kaikki ovat mutta eihän sitä nyt herran jumala voi kenellekään näyttää :LOL: eihän? Hyvä kun sait sen doblerin niin voit mielen rauhaa hakea aina kun sitä tuntuu... Muistahan nauhoittaa koneelle/ cd:lle niitä tumpsutuksia saa lapsi joskus ihanan muiston!

( . ) Kökkö olo jatkuu, eilen illalla hieman lenkkeiltiin mutta koiran treenit oli pakko jättää välistä kun olo oli kerrassaan karmaiseva. Kelan ja palkanlaskennan kanssa oon tapellut koko päivän ja nyt olen ihan henkisesti rikki :headwall: Ne lippulaput ois pitänyt toimittaa viimestään tänään sinne Kelaan ja paskat ne sieltä mitään olleet laittaneet. Nyt ne pimittää niitä mun puolenvuoden tuloja niin ettei mm. joulujen lisät näy vaan saan huonomman äitiysrahan kuin jos olisivat ajoissa hoitaneet asian. Elokuun alussa aikovat vasta laittaa menemään, onpa aika hienoa kun olen ollut toukokuusta saakka sairaslomalla :kieh: :headwall: :( :'( No ei nähtäväsi voi mitään mutta kyllä kiristää päästä!!!

Koiruus ja pentunen rv 31+1
 
Ihana masu DD!! Toivon, että vaavi pysyy kuitenkin vielä pitkään masussa ja masu kasvaa entisestään.. ei tietty ennen häitä ;)
Cham, luotan siihen, että kaikki menee hyvin eikä niistä munuaisista tarvi kantaa huolta. Kurja, kun tulee kaikkee tuollaista ylimääräistä murehdittavaa. Ihan, kun pelkkä vauvan terveyden ajatteliminen ei jo riittäisi huoleksi.
Koiramamma, onpa kurjaa, kun työnantaja ei ole hoitanut asiaansa. :( Mistä kuukausista se Kela muuten normaalisti laskee sen viimeiset 6kk? Siitä, kun jää äitiyslomalle vai? Luultavasti mun tulot ei oo kyllä noussut tuota 20%, joten ottavat sit mun kohdalla vuoden 2007 tuloista. Nyt vois kyllä rehkiä ylitöitä niin paljon kun jaksais, niin sais sit vähäsen edes parempaa rahaa. Voit koiramamma vielä mennä Kelaan kasvokkain. Usein niille auttaa sekin...
 
Chamorphis
Kiitoksia kaikille tsemppaamisesta! Ihanaa kun on tällänen paikka mihin voi huoliansa purkaa. =)
koiris juu kyllä oli tiedossa mahdolliset ongelmat, mutta en uskonut riskin ihan näin suuri olevan. Tosin voi olla et lekuri antoin pahimman mahdollisen kuvan vaan senkin takia et siihen osaa varautua. Kukaan ei tällähetkellä osaa sanoa miten mun munuaiset tulee kestään. Onnex mulla on tosi tiiviit kontrollit sekä sisätauti puolella että neuvolas ja äitiyspolilla. Ei pitäs tulla suurempia ylläreitä.
Tänään onkin menny päivä persiilleen urakalla kun mulla alkas yöllä maha kramppaan ihan simona! Aamusta asti oksensin kaiken mitä suuhuni pistin ja nyt vasta rupee pysyy tavara sisällä, mut maha kramppaa vieläkin aina välillä. Ja se sattuu! :'( En tiedä yhtään mistä noi krampit johtuu, kun niitä on joskus ollu ennen raskauttakin. Nyt vaan tuntuu, että ne korostuu. Juhannuksena oli kans niitä, mutta sillon ei tarvinnu oksentaa. Onko kellään mitään kokemusta moisesta?!
 
DD, tuu heti kertoon kuulumisia kun pystyt/ kykenet, jookos? :heart:
Oot ollu mun ajatuksissa, toivottavasti kaikki on hyvin sekä sulla että vauvalla :hug::hug::hug:

Cham, toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin, sekä vauvalla :hug:
Minulla ei ole kokemusta tosta kramppaamisesta, mutta toivottavasti ei ole mitään vakavaa :hug:
 
Hei kaikki ihanaiset, jotka ootte olleet huolissaan. :hug:

Kävin eilen äitipolilla, ja siellä ultrattiin ja käsikopelolla tsekattiin kohdunkaulan tilanne. Kaulaa oli onneksi viel 5cm jäljellä, ja paikat kiinteät ja kovat. Vauva myös kohdussa oikean kokoinen ja (vieläkin) erittäin liikkuvainen (yllätysyllätys). Otettiin kaikki tulehdusnäytteet, ja tänään tai maanantaina soitellaan sitten jos on jtn poikkeavaa, mikä olisi aiheuttanut nämä supparit. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kuulun niihin harvoihin jotka kärsivät kipeistä harjoitussupistuksista. Tämän vkon lepään kotona tekemättä mitään raskasta, ensi viikolla katsotaan tilannetta uudestaan, jos jatkuu. Näillä näkymin siis kaikki OK, vaikka edelleen supistelee ja kipeätä tekee. =)

DD ja potkuri 16+5 :heart:
 
Pakko tunkea tänne vähäks aikaa ko huomasin et DD kirjotti, mie oon ollu TOSI huolissani!! Ettiskelin vaa sun juttuja ja muuteskii oottana et meseen oisit tullunna.. Oli nii kova huoli! :hug: :ashamed: Mut hienoa, et kaikki on hyvin!Toivot. jatkossakin kaikki menee mallikkaasti! :heart: :hug:
 
DD, ihanaa, et kaikki on hyvin! :hug: Mulla on kans ollu eilisen ja tän päivän, kunnes olit kirjottanu, niin kova huoli, ja ootte kyllä ollu vauvan kanssa mun mielessä hetkittäin :hug:
Luulin jo, et jotain ikävää on sattunut, onneksi ei :heart: :hug:
Ota tosiaan ihan levon kannalta, ja toivottavasti pian helpottaa =) :hug: :hug:
 
heh, täällä kans yks huolissaan oleva... :ashamed: huomasin DD:n ihanan mahakuvan ja kirjotuksen supistuksista ja sit ei hetkeen mitään tekstiä, ehdin pelästyä jo.. mut hyvä et kaikki hyvin.. :heart: kaikilla teillä =) :hug:
 
Vitsit te ootte ihania kun ootte muistaneet ajatuksillanne minua ja vauvaa :heart: Lämmittää ihan tosissaan sydäntä, kun on tämmönen tukiverkosto täällä. Saisitte kyl mirkku ja Talvis tulla tänne pikapikaa meidän pinoon, niin johan tulis eloa!

Odotellaas tänne sitten Zoe-F:ää ja EllaMaariaa, eikös ne juuri plussailleet? Huhuu... tervetuloa! :D

Täällä supistukset hellittäneet, ei enää tee niin kipeää. Jospa tää nyt sit tästä, eikä syntyis kun vasta joululahjana :heart:

DD ja potkuri 16+6 :heart:
 

Yhteistyössä