~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

EM:llä on ollut kivan kuuloiset lastenkutsut :heart:
Soita vain niistä kivuista neuvolaan, niin saat mielenrauhan.

Suukkikselle :hug: Eikös sulla kuitenkin alussa tullut painoa vähän ja olet muutenkin hoikka? Älä siis stressaa näistä loppuajan kiloista.

Nyt on ollut yli vuorokausi ilman verta :D Uskaltaa jo hieman toivoa, että olisi mennyt ohi. La-iltana siis viimeksi on vuotoa tullut :heart: :heart:
 
SuukkoSuulle no onneksi sulla ei aluksi
paljoo paino noussut ku täs lopussa näyttää
painoa tulevan tuplasti enemmän ku alussa jopa
niille joille aluksikin paino nousi ihan riittävästi.
No mulla on tää turvotuskin tehnyt sen. tuntuu
et joka paikka täynnä nestettä naamasta varpaisiin.
mä oon kohta kun kävelevä vesi-ilmapallo...hih! :LOL:
noo onneksi sen pitäis kyl poistuu sit elimistöstä
ku vauva syntyy no ainakin jonkin ajan kuluttua siitä-
 
sompio hieno juttu että vuoto on lakannut... toivottavasti pysyykin nyt poissa.

suukkis jos en ihan väärin muista, niin ei sun kokonais painon nousu ole ollut mikään järkyttävä :D
joten ei kai pari kiloa haittaa...

Hih kävin äsken vaalla... on tullut eilis aamusta 3 kiloa... mulla heittelee nyt paino 5 kiloa ylös ja alas... ja varmasti vain turvotuksen syystä kiitos...

em juhlat siis onnistuivat... mukava juttu...

jos suukkis kerta aloittaa pulla operaatin, niin tämä akka voisi lähteä tästä takasin nukkumaan, kun on tän aamupalansa pupeltanut pois...
ihan järkky väsymys taas tullut.
Eilen otin päivällä kahdet 3 tunnin päikkärit, ja menin puol kymmenen nukkuun, heräten äsken... Tai heräsinhän pari kertaa vessassa käymään mut heti lisää unta.
 
Sompio oi! toivot. se ny ois lakannu! =) :hug:

Sompio ja TA juu alussa tuli aika vähän, 28+4 vkollaki oli tullu vast 3 kiloo.. Mut ku ny tullu jo noin 10 kg :| Ja alussa olin 169/66,7kg .. Ei siis sinällään hätää, mut jos tätä tahtia jatkuis ni lopussa ois max tullu jo 16kg ja se ois jo paljon! :( Ja mullaha turvotus heitti pari lisäkiloa, mut ku sen jälkeen ei oo turvottanu nii paljo mut paino ei laskenu samaan tahtii.. :ashamed: Eli ny on jo 35 vkost asti tullu painoa vähintää noin kilo vkossa, sittemmin parinaki kertana (jos ny tullu kans) 2kg.. ja se o iha liikaa kyllä
 
TA en mie kyl hoikka oo ollu.. normipainoaha se ol sillonkii.. Mut siis kyl tää 10kg o iha ok ja ois viel sinne 12 kg astikin mut ruppee vähä ärsyttää jos tulee se 16.. Mut nooh, kyl mie joskus mietin et enintää 15kg ku sais pidettyy ni sit ois ok. Ja eiköhän nää sit suht ok tipu ku synnyttää ja imettäis :)
 
olipas mukavat vauvakutsut sulla EM. -ja se saattaa olla sitä vauvan laskeutumista tuo porautumisen tunne. meil perhevalmennukses terkka ohjeisti tosi hyvin et mitä kaikkia vaiheita kroppa käy läpi ennen itse asiaa. toisaalta tos vau-kirjas ohjeistetaan ottamaa neuvolaa yhteyttä jos huomaa paineen tunnetta, et kilauta vaan varmuuden vuoksi.

painosta sen verran, et mulla 30.raskausviikko ja +12kg jo.... :headwall: nyt koitan pitää kuria ruokavalios ja liikkua enemmän, ettei tulis toinen mokoma lisää :ashamed: nyt jo tosi hankala löytää vaatteita. -ja pinna on niin kireenä ton ruokavalion takia, tuntuu et koko ajan on nälkä ja sillon ku pitää syödä ni ei osaa ruuasta nauttii. sori tää vali-vali-virsi..... tosin asiaan varmast vaikuttaa myös ne raha-asiat ja alan tekemään henkisesti sitä pesäeroa töistä -->stressi alkaa purkautumaan.

noh, jotain kivaakin tiedossa sentäs, nimittäin shoppailureissu! kaikenmoistahan sitä listalla ois, mut saa nähä mitä tulee hankittua. ainakin menen henkkaan tuhoamaan sen vau-kupongin ja ostan naperolle vaatteita :heart: täytys toi äippärahahakemuskin postittaa :whistle:

mukavaa päivää kaikille ja kiva, että Sompio asiat paremmin. toivotaan, ettei enää vuotelis ku varmasti on sillon sydän kurkussa huolesta.
 
Kiitos kaikille :heart: On kyllä helpottava tunne, kun se vuoto lakkasi. Kun sitä ei tiennyt mistä se tulee ja mikä on vialla :| Huomenna neuvolakin ja kuulee sydänäänet. Mutta Nupun liikkeet tuntuvat kyllä niin usein ja voimakkaina, että pakko siellä on kaikki hyvin olla :heart:
 
:wave:

Neuvolan terkka sanoi mulle että se paineentunne ja vihlaisut on JUST sitä kun vauva laskeutuu synnytyskanavaan!! :D Eli ei huolta. :) Mä vaan oon vähän herkkä näitten uusien kipujen ja tuntemusten kanssa... aina pelkään et joku on vialla. :ashamed: Mut se ehkä tarkoittaa sitä et Dodoliina ei enää käänny nurinpäin?! =)

sompio ihanaa että vuoto lakkasi!!! :heart: :heart: :heart:

Suukkis ei kuulosta ollenkaan pahalta toi painonnousu... ja ei se nyt enää paljon ehi ees nousemaan kun sä kohta synnytät! :) Ihan hienoissa mitoissa oot!! :hug:

jossulle :hug: koita olla hirveesti murehtimatta raha-asioita. Kyllä kaikki varmasti järjestyy. Jos pitää vähän karsia kuluja ja säätää budjettia niin siitäkin selviää. :hug:

Siis heräsin viime yönä ihan järkyttäviin liitoskipuihin!!! :eek: oli lantio ihan tulessa!! |O
Kaikkea sitä tähän raskaanaolemiseen kuuluukin... :) järkkyä.

EM ja Dodoliina 33+6 :heart:
 
Suukkis no kyl se Mytty laskeutuu varmasti ihan pian!! :hug: :hug: mut varmaan alkaa vähän ahistamaan kun maha on niin ylhäällä. :( Mut mullakin se alkoi ihan yhtäkkiä, et voihan sullakin mytty alkaa porautumaan sinne alas milloin vaan!!
 
Huomenta kaikille.Täällä vasta herätty.
sompio Mukavaa kuulla,että vuoto lakannut :heart:
EM Voikun kuulosti ihanalle noi vauvakutsut,tollaset ois varmasti ihanat. =)
toiveilija Oi kun söpö poika teillä ja kasvanut todella nopsaan :heart:

Omaa napaa sen verran,että täällä ollaan kipeänä.Nokka tukossa ja kurkkua koskee,ei ole yhtään hyvä olo.Nyt pitää vaan juoda lämmintä.Tää on jo toinen kerta kun on kurkku kipeenä ja nenä tukossa.Viimeks kans alko kurkku kivulla ja sit tulikin kauhee köhä.Lääkärissä kävin sillon,eikä mitään ollu.Huoh,oon tainnu saada kylmää kurkulle ja muutenkin vilustunut. :(
muoks.
suukkis voi että,lähetä mulle pullaa postissa :D Mä oon kauhee pulla sorsa muuten.

Sannya ja Nuppu 34+6
 
EM ei mua oikeestaa ahista yhtää ku ei se nii älyn korkeella oo (ei siis oo ton korkeemmalla ollu ennenkää).. Eikä sillai ees haittais vaikkei laskeutuiskaan jos tietäis et kaik on hyvin.. Mut ku jotkut just sanoo, et jos ei oo laskeutunu ja vedet menee ni pitäs ambulanssil mennä ä-polille.. Ni se vähä huolestuttaa.. Vaikka kuinka yritänki luottaa siihen, et suht pitkää menee enne ku syntyy. Eli et ei se viel ajankohtast oo mut silti..
 
Tänään tuli sitten soitto sairaalasta ja
huomenna ois mentävä sit ä-polille
tutkimuksiin. Toivottavasti nyt kaikki
ois kunnossa...vähän jänskättää!
Toivottavasti mieheni pääsis mukaan.


TinyAngel & Pikku Pirpana rv 35+4
 
Neuvolakuulumisia!

Rv 38+3[color]

Paino 75,4kg eli -117g/vko Nyt yhteensä 8,7kg. Ei siis ollutkaan noussu!! Meidä puntari taitaa näyttää vähä mitä sattuu.. Tai sit johtuu siit, et ku en nää sinne alas kunnolla ni jospa en ollu suorassa ja se nosti sit lukemiakin eilen =)

Turvotus +/-

Hemppaa ei mitattu

RR 132/94, toisella mittauksella 131/91

Pissa puhdas

Sf 32cm

RT

Syke + 160
(aina korkeat sykkeet, oisko neuvolasykkeet sitten vaa pienellä :D)
[color]

Pää oli siis suht ylhäällä vielä ja oli kylkeään kääntäny. Eli vielä ei oo laskeutunu laisinkaan eikä asettunutkaan siis kunnolla :D
 
Nyt on pullataikina kohoomassa ja pian pääsee leipomaan :heart: Koko ajan arvoin korvapuustien ja voisilmäpullien välillä.. Et jospa sitä nyt sit tekis kummiskin välillä pullia vaan :xmas:

Th muute sano, et uskoo että tuu kyllä ens vkollakin sinne neuvolaan. Eli sillä vkollahan mulla olis LA perjantaina. Neuvola on tiistaina :)
 

Yhteistyössä