~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Mulla on paino noussut ekasta neuvola käynnistä lähtien yht.1,35kg :heart:

mutta ennen neuvolaa kävin vanhemillani puntarissa, en tiiä pitääkö
paikkansa mutta sen mukaan mulla ois paino noussut koko raskauden aikana yht.2,75kg...
 
SuukkoSuulle olikos se sinun kanssa puhe klamydiasta,
joskus aikoinaan. Eikös sinulta se otettu. Tänään neuvola täti sanoi että jospa otettais klamydia näyte, mutta kun huomas, että
olenkin jo näinkin vanha kuin olen niin peruikin puheensa.
Kuuleman alle 25-vuotiailta otetaan
automaattisesti se.
 
Mulla on sf-mitta otettu kerran ja vkolla 20+0 se oli 20cm. Neukkutäti sanoi vaan, et sit aikaa myöten se tasottuu =)

TA juu oliha siit puhetta ja tääl tosiaan ilmeisesti kaikilta raskaana olevilta otetaan klamytesti. Ite oon alle 25v., mutta sain käsityksen, et tän vuoden alusta olis se käytäntö muuttunu jotenkin. Ja mullaha ne on ottanu sen kahdesti ku oon kahesti ollu raskaanaki tänä vuonna :p

Ja paino tosissaa miul oli 66,2 viimeks neuvolassa (eli sillon 20+0) ja lähtöpaino oli 66,7. Noh, ehtiihä sitä painoo tulla ylenmäärinki viel :D Eli en oo kyl yhtää pettyny, et viel ei oo tullu :D
 
Hienot kuvat SS:llä!

Vauvis ei kovin pieleen veikannut :D Praktiikasta lähdettiinkin sairaalaan ambulanssilla, suppareita tuli sen verta tiheesti, päätä särki ja verenpaine oli korkea (130/90). Heti kuitenkin kun ambulanssiin päästiin, paineet normalisoitu 100/50. Supparit jatku ja siksi sairaalassa makasinkin tuntikausia käyrillä, tuloksena suppareita 1-6min välein. Kohdunsuu jo 2cm auki, lääkäri päästi kuitenkin kotiin kun synnytys vasta hyvin alussa tai alkamaisillaan. Sanoi lähtiessä että nähdään pian :D Kuulemma pitäisi syntyä ihan lähiaikoina, viimeistään kuitenkin viikonloppuna. Tiedä sitten, jännitys on ainakin kova! Supparit ei vielä ole ottaneet laantuakseen ja selkeesti tuolla kohdunsuulla jotain tapahtuu, et kait se ihan mahdollista on että tässä pian synnytetään ellei synnytys jo ole alkanut :)

Sori omanapaisuus, on ollut vaan niin hurja päivä ja olen ihan sekaisin siitä että vauva on jo matkallaan tänne. Sen verta kai uskaltaa sanoa, ettei tää ainakaan sitä 2 vkoa yliaikaiseksi enää voi mennä :D

DD ja potkurineiti 38+2 :heart:
 
Vau DD sulla on sit jännät paikat siellä :) paljon voimia mukaan ku meette ja muista nyt levätä vielä kun voit :)

Kiitos zoe vinkeistä, unohin kiittää eilen ku tässä olin :) se vedenjuonti ainaki helpotti oloa lähes heti.
 
Oihh...paljon onnea DD :heart: :heart: ...Ei mee enään montaa päivää (?), että saat oman pikkuisen syliin :hug: ...
Nyt paljon suppari säteitä sinne ~~~~~~ :whistle:

Täällä EI MITÄÄN tietoa mistään synnytykseen liittyvästä :kieh: ...Pahoin pelkään, että yli mennään että humpsahtaa :ashamed:
neuvolaan tässä valmistaudun...

vauvis neiti 36+5 :heart:
 
Zoe-F
DD:lle Oikein paljon voimia ja enkeleitä matkaan synnytykseen =)

vauvis Kyllä se sunkin nappula sieltä syntyy :) En oo kuullu että kellään olis jättäny tulematta :D

nibbler Omaa pahaa oloa hoidettu samoilla ohjeilla, ja jos on ihan kamalaa ollut, niin parilla karkilla, tuloksena yksi ainoa oksennus kerta :D
Tietty toisilla on kyllä niin paha aamupahoinvointi, että siihen ei mikään auta, mutta nyt kun vielä on sellainen mitä sietää, ja siihen joku auttaakin, niin miksi ei sitten niitä vippaskonsteja käyttäisi.

(.) Tänään jo aikasin hereillä :D Onnistuimpas! Jos tänään menis kaupoille ostamaan miehelle joululahjoja.

En saannu sitä tietokonettakaan, vaikka vanhan maksoinkin jo pois, mutta 12. päivä sitten noudetaan uus lelu mulle :D

Linkki Seropin omistajalle: (Hyvät aamunaurut) http://www.esseropit.net/index.php?option=com_content&task=section&id=17&Itemid=46

Zoe ja Öttiäinen 25+0 :heart: (PoksPoks)
 
mä en oo vielä päässy oksentamaan, vaikka vauvakuumeaikoina mä vähän odotin että oksentelisin paljonki. mä oon aina reagoinu vatsalla kaikkeen joten aika kumma ku en tähän raskauteen kuitenkaan tän enempää. mut ehkä se tulee sit myöhemmin :)

mitä ootte ostamassa miehillenne? mä en keksi mitään ja mä en oo perinteisten lahjojen ystävä. vasenkätisten sakset mä oon kyllä ostamassa ku se on niitä kinunu mut ei ite oo saanu ostettua. sitte se tarttis kans partakonen mut... en mä haluis sellastakaa ostaa..
 
SS ihania kuvia :flower:

DaylightDancer oo, jännää =) luin oikein ahmien ton sun viestin josko lopussa ois ollu syntyneen vauvan mitat ja sillee... :D

minäpä se en päässytkään kouluun tänään!! |O oli yön aikana hiukan pakastanut ja auton ikkunat jäässä... eilen oli taasen satanut ja multa oli jäänyt tuulilasin pyyhkijät päälle... arvatkaa mikä ihana yllätys ku auton käynnistin.. toinen pyyhkijä yritti väkisin pyyhkii ja se vääntys keskelle tuulilasia toisen pyyhkijän eteen.. juu u, ja eniten harmittaa, kun mä olen aikast tarkka tosta pyyhkijähommasta, etteivät jää päälle... eivät koskaan jää.. :ashamed: auto läks korjaajalle ja minä kotiin, meiltä ei oo bussiyhteyksiä tonne 50km päähän.. ja ois ollu vaan näyttökoe koulussa. :'(

nibbler enpäs paljasta mitä oon miehelle ostanut. se saattaa vakoilla täällä :LOL:

toiveilija terveyspuhallukset täältä :whistle: koitahan parannella ittees!!
 
Täälläpä oli neuvola kuulumisia: :wave:

rv 36+5

paino: 1,488kg/vko.... :eek: :ashamed:
turvotus: +
pissa: puhdas
RR: 132/84
SF: 31 (sama ku viimeksi)
lapsiveden määrä: Normaali
tarjonta: RT
syke: +
liikkeet: ++

Seuraava käynti onki sitte ens viikon keskiviikkona =)
 
Tulin pikaisesti kertomaan omaa napaa:
halusin vaihtaa ultra ajan. ja se siirtyi sitten 17.12
En oikein työelämässä tullut toimeen sen ultraajan kanssa, joka olisi ollut minulla. Niin halusin vaihtaa mukavaan ja leppoisaan gyneen. Jonka kanssa töissä ei ole koskaan ollut ongelmia!
palailen myöhemmin lukemaan paremmin juttujenne :wave:

Daadeli 11+0 :heart:
 
vauvis sulla on verenpaine hiukka laskenut? :heart:

tulipa tässä just mieleen, että kun vauvakuumepuolella jaeltiin päivän limajuorut, ni jospa täällä alkaisin napakarvapäivitystä kirjottelee sillon tällön!
eli tälle päivälle:
*ne vaaleat sentin mittaiset karvakasvustot ovat levinneet sisäreisiin
*navasta alaspäin kulkeva miehinen karvavana kasvanut leveyttä

:D

Hikka-Heikki 12+5 :heart:

lääkäriin käypi tieni tänään... selkäkipuja ollut jonkin aikaa, alaselkä polttelee hiljaksiin täs vähän väliä ja öisin herään välillä ku se kipu lamauttaa mut ihan paikalleen... venyttelee sitä ei pysty oikee millää lailla.. ja säteilee tonne oikean pakaran yläosaan varsinkin portaita noustessa. mut oon varmaan ihan turhaan hysteerinen. :/
 
onhan tuo talvis TH:n mielestä vieläki vähän korkeen puoleinen, mutta ei hälyyttävästi kuitenkaa.
Eka mittauksella RR oli 137/88, mittas sitte uudestaa ja sai ton 132/84
Oli jo eka mittauksen jälkee antamassa laitetta kotii, että seurailla kotona, mutta sitte ku toi toinen mittaus anto alempia tuloksia, nii sano, että ei anna viel...et seurataan nyt, ja se että mulla ei oo mitää raskausmyrkytykseen liittyvää oiretta, ja pissakin on puhdas.

Toivottavasti saat jotaki apua tohon selkäsärkyyn :hug:
 
Joo, kiitti vauvis! Mies nukkuu tos vieres viel. Jos mä sen tästä kiskoisin hereille :LOL: Onks teil kellään muuten tietoa siitä että miten Suomessa sanotaan et saa syödä ennen synnytystä? Mullon ihan kamala nälkä ja mun lääkäriaseman sivuilla lukee et synnytyksen käynnistyttyä vain kirkkaita nesteitä :| Kääk. Ennen oo kuullutkaan!
 
Kiitti Talvis :hug: , kyllä tää tästä =) Eilen ei ollu kuumetta, eikä tarvinnu oksentaa ku pari kertaa :x Muuten olo ollu aika naatti :ashamed: :xmas:
Toi sf-mitta on mulla menny näin: ( nvlan vkojen mukaan )
24+3: 23,0
28+3: 26,0
31+5: 30,0 ( lääkärinvla )
33+4: 29,5
Meinas neuvolassa, et tossa lääkärin mittaamassa on varmaan lääkärin lisää :D

Oi DD :hug: Sul on pian nyytti kainalossa :heart: :heart: :heart:
Ennen synnytystä.... Jaa-a, moni kyl kirjottaa, et ennen lähtöä mm. oli syöny, mut sit taas ku aatellaan sitä ponnistusvaihetta, ni voi tulla kakkoset sinne pöydälle |O Paitsi jos on tehty suolen tyhjennys :/ Muuten en kyl tiä siihen mitään ns. ohjesääntöä :/
Niin, ja kovasti voimia sinne synnytykseen, sit kun se "koitos" alkaa kunnolla :hug:
 
Meidän sairaalassa annetaan vakiona peräruiske, kun tulee synnyttämään ..

Inhottavaa kun on kamala flunssa! Nenä tukossa ja vuotaa, kurkku kuin joku raastinrauta ja sit vielä selkä kipeä. Kamalaa valitusta, mutta kyllä on ei-niin-elämäni-kunnossa-olo. Oliko täällä puhetta sf-mitasta? Sehän ei välttämättä kerro mitään, tärkeintä että se kasvaa jonkin verran ja pysyy käyrillä. Mulla nyt loppuraskaudessa se on kasvanu hirmu hitaasti, viimeksi rv 37+0 oli 33cm.

Jive rv 37+1
 
Napakarvapäivitys :LOL: tällä hetkellä napaan ei kuulu tavallista karvaisuutta kummempaa, paitsi et MÄÄN mikä turvotus! siis ei niinkään itse karvoissa :D

syömisjutusta en minäkään oo koskaan kuullu mitään, mut mun suunnitelma on syödä vaan juttuja jotka tuoksuu hyvältä noin kuukauden ennen laskettua aikaa :D vaikka tuskimpa se tuotosten haju on se eka juttu johon kiinnittää synnytyssalissa huomiota.luulisin kuitenkin että kannattais juoda vaikka porkkanamehua ja kurkun paloja. niissä on hiilareita joista wiki sanoo seuraavaa: "Hiilihydraatit ovat elimistömme pääasiallinen ravinnonlähde. Niistä elimistö pystyy vapauttamaan energiaa nopeasti. Hiilihydraatteja tarvitaan elimistössä kasvuun, lihastyöhön, lämmön ylläpitämiseen, aineenvaihduntaan sekä hermoston ja elinten toimintaan."

DD:lle onneaa matkaan! vaadimme tilannepäivitysta heti ku tuutte kotiin :D
 

Yhteistyössä