""*~Esikoishaaveista Plussanneet 7~*""

Joo, mutta asiaan, niin

LillaMy: hienoa että sait hienoa palvelua! (jos muistan oikein, niin meillä sama synnäri) Hyvä siis tietää, että sieltäkin löytyy hyviäkin lääkäreitä ja kätilöitä. Mie kun oon saanu huonoakin palautetta sieltä... Tosin kun itse olin alkuraskaudessa siellä pahoinvoinnin takia, niin ei kohdalle sattunut kuin yksi vähän tumpelompi lääkäri (kolme eri lääkäriä oli). Kaikki kätilöt oli ihan kivoja...

 
voi tsiisus noit teijän limatulppakeskusteluja :D Repeilin ihan täysin täällä!
Joo tosta et jos vois säilöä niin "kuivatettu limatulppa vauvakirjan välissä". :LOL:

Ja oon kyl ihan kateudesta vihree! Ei mulla mitkää limatulpat irtoile! Tai sit oon pusertanu sen yöllä pissalla ollessani pönttöön enkä ees tajunnu että sinne meni. :whistle: Toivotaa että näin ehkä? Mä toisaalta haluun jo synnyttää,mut en niitä kipuja. Vauva vaan kiitos. :) Noo mut kuitenkin alkanu peloista huolimatta odottaa ihan täysillä sitä synytystä ja vauvan saantia vihdoin syliin. :) :)

delfis Mä en oikeesti oo sit miää istukka ekspertti ,mutta noin mä olen ymmärtänyt että on kun joskus ollut lääkärissä puhetta. Mut hei sä saat extra paljon kivaa ku pääset katteleen vauvaa. Se on tossa vaiheessa sairaan ihanaa ku mahtuu ruudulle. Näillä vikoilla viikeilla ei enää mahdukkaa.. :D Just joku peppu vaan.

Dsarialin koiralle onnittelut! Ja me muute kans ihasteltii niitä Quinnyn zappeja ,mutta sitten päädyttii Quinnyn buzzeihin ja dremi koppaa yhdistelmiksi. Vallan kivan kevyet cityrattaat. Tykkää kovin tämä mamma :eek: Meillä toinen koira täyttää pian 3 ja toinen täyttää 24.11 sitten 2 vuotta. :) ja viime vuonna tuon iineskoiran 1v synttäreitä juhlittiin ja sai oikee lahjanki: Mehukkaan puruluun ja päivän ruoaksi caesaria synttäreiden kunniaksi :D

Lillamy Ihania uutisia! Onneksi olkoon! :) Meille sanottiin varhaisukltrassa viikolla 6+ että eipä menisi lääkäri takuuseen että selviää vauva kun oli tosi heikko alkio ja sydän löi nipin napin niin sanoi että taitaa olla vaan päivistä kiin kun sydän lyö. Lääkäri ei tietenkää halunnu valehdella ja oli tosi kokenut lääkäri noissa asioissa kun yksityisellä käytiin. JA voi ettö kun np-ultrassa pikkuinen potki menemään niin kyllä itku tuli :) Nauti kuule joka hetkestä raskaudesta, pahoinvointineen kaikkineen. Se menee hirmu ÄKKIÄ!

Piätisköhän vähä pakkailla sairaalakassia pikkuhiljaa.??:whistle: :D Vähänkö mun mies oli ihana kun sanoin että siivoilen täällä niin oli vaan että "No älä nyt liikaa ettei vielä ala syntyyn" :D :D Aatelin parin päivän aikana saada kaikki pyykit pestyä :)

Pirtsakka beebee (vaikka nukuttu kahden päivän aikana 2,5h) & Toukka-neiti 36+6 (HUOMEN TÄÄÄYS AIKANEN)
 
Onnea Toivova pojasta! :flower: :heart: Aattelin päivitellä tännekki itteäni ku neuvolas muuttu la ja muutenkin neuvola kuulumisia:
eli la muuttu 4.3 ja viikot on sit nyt sen 6+6 :) Hb 144 (kuulemma tosi hyvä :D) pissa puhdas ja verenpaine 121/68..Ja np-ultra 20.8 :) ja sitten ku se laskeskeli mun painoindeksiä niin sano vaan et sen verta yläkanttiin et vrv 26 joutuu siihen sokerirasituksee :< mut muuten meni kivasti se^^ kauheen huono olo ollu koko päivän ja päätäki alko särkee..tarttis varmaa lepää mennä :D
 
Voihan vattu.. :/ miulla olis miu pikkuserkun häät lauantaina..mutta meiltä kotoa on sinne 250km ja täältä en sinne voi lähtee ku mies duunissa ilosaarirokissa pe-ma melkee kellon ympäri, ei siis autoa enkä jaksas yksin ajaa tota matkaa ( pääsee mies sieltä rokista kyl synnärille JOS lähtö tulis ) . Aluks oli puhetta et menisinki äitin luo 150km päähän, josta hyppäisin auton kyytii ja sieltä mentäs toiset 150km sinne hääpaikalle + illaksi mamman tykö takas. MUTTA, miun pitäs lähtee jo huomen junalla sinne parikkalaa mutsin luo ja tulla maanantaina junalla takas..ENTÄS JOS RUPEENKI SYNNYTTÄÄ :snotty: mitä todellakaan en usko, mutta mikäänhän ei oo nii varmaa ku epävarma!

En haluis kotona olla pöjöttää koko v.loppuu iha yksin.. :( mutta jaksanko lähtee häihi ku viikot jo tämmöset..arg :headwall: hankalaa..olis kyl kiva lähtee ku viimeeks häissä vissii 5 vuotta sitte ollu. Eniten pelottaa toi et jos sitte rupeenki synnyttää.. |O en taho mihkää toisee sairaalaa vaa tähä omaan..
 
Nibbler no tota mieki pelkään :eek: ja sit ku oon tääl kotona ni tuntuu et vahtaan jokasta tuntemusta.."nyt on vessahätä-->enteileekö lähtöä" "jaah..nyt jomottaa mahaa-->tuleeko lähtö" " aah..supistus..tulisko lisää" jne. :LOL: iha idioottimaista..mutta perkules ku ei voi tietää..en kyl usko et se viel mihkää syntyy mutta hitto.. :headwall: kotona vaa lasken minuuteja ku ei oo mitää tekemistä ( siis jos ei kotihommia lasketa )
 
KP :hug: kyllä on ihailtavaa tuo sun jaksaminen.

tyty kyllä mä sanoisin että lähe :) saat muuta ajateltavaa, ja kaippa sielläki voi synnyttää ihan yhtä hyvin ku jossain muuallaki. ja kyllä ne lanssilla sut kulettaa sinne minne pitääki jos et niille mahu :)
 
ei olla.. En usko, että meistä kumpikaan on vielä siihen valmis..
Meillä kuitenkin vaikeuttaa aika paljon nämä meidän työt.. Kun molemmat tekee vuorotyötä..
Vielä näin mennään.. Saa nähdä..

Mutta on jotain posítiivistakin tapahtunut.. Mun kierrot on tasaantuneet oikein kunnolla.. Mennään aika usein siinä 27-30 päivää.. Useimmin alle 30 nykyään..

KP
 
KP no meette sitten ku ootte valmiita, mutta töiden ei kanata antaa estää hoitoja jos niitä tarvii. Vois olla helpompaa osaks jos sais tietää että missä mättää..sehän voi olla jokin pienikin juttu..ootko ovista bongannu?
 
Myö muuten käytiin tekemässä vähän kaukalo ja ratas kauppoja. Päätettiin siis sittenkin ostaa tuo Britaxin kaukalo, siihen jalusta ja Gesslein Swift matkarattaat, johon otettiin myös adapterit, että saadaan toi kaukalo niihin rattaan "jalkoihin" kiinni. Mie oon kyllä tyytyväinen valintoihin (ainakin toistaiseksi :D ).

Mies meinas kaupassa rueta urputtamaan ja miun hermot oli aika lähellä räjähdyspistettä, mutta jotenkin sain itteni tyynnytettyä kuitenkin (onneks!). Myö sit päätettiinkin, ettei enää suurempia ostoksia mennä tekemään yhdessä, kun ei siitä tuu mitään... Mie kun en osaa yhtään tinkiä ja mies ois tinkimässä aina ja kaikesta.
 
LillaMy: Onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne :hug:

Nibbe meinaa jakautua myös :) Tsemppiä synnytykseen, mikäli se nyt sitte sitä on.

Delfis: onittelut hyvistä rakenneultra kuulumisista ja ilmeisesti poikalupauksesta :)

Dsarian koirulle synttärionnittelut! =) Meiän vanhus täyttää heinäkuun vikapäivä 10 ja ollaan juhlittu välillä niin, että koirat saa oman kakun eli maksalaatikko, missä on juustoraastetta päällä kermana ja nakkeja kynttilöinä :D Lahjaksi tietty jotain muuta kivaa.

 
Nibbe JAAHAS Sitä otetaan niinku varaslähtöö! *kateudesta vihree* KAtokki että takasin tuut vasta vauvan kanssa jos tollasen meinaat tehä :D Onnea kovin! ja lykkyä pyttyy :heart:

Tyty Mäkin sanoisin että mene. Kyllä sä lanssilla kerkiit vaikka minne asti ne ajaa aika lujaa. :) Mulla serkun rippijuhlat lauantaina ja sinneki tuntuu että ei kyllä huvittais emnnä kun akikkai kysyy samat "no jokos sä alat kohta poksahtaa" Tekis mieli sanoo että "no kuule kertoisin jos tietäisin. :D

alley meillä 5kg koiralle kakkuna toimii joku caesar kumottuna lautaselle :D:D
 
uutena ilmoittautuisin mukaan =) plussan tein viime torstaina, olo on siis mitä mainioin! LA laskureiden mukaan 6.3., mutta siihen en usko. luultavasti menee pidemmälle, koska kierrot olleet todella pitkät, ka 42 päivää. ensi viikon keskiviikkona eka neuvolakäynti, joten sitähän tässä jo kovasti odottelen! on tää elämä niin jännittävää ja ihanaa. toivottavasti kaikki sujuu hyvin eikä tule mitään takaiskuja...

olo on tällä hetkellä fyysisesti mitä mainioin, rinnat turvonneet&"möykkyiset" ja väsymys ehkä hieman vaivaa. öisin saa käydä vessassa ja alavatsaa jomottaa aina välillä. en uskoisi siellä mitään olevan, ellei kolme testiä todistaisi toisin... B)

Veepu ja pikkuasukas 5+6
 
Äitin (ja koko perheen) kesäinen Helsingin matka toppasi Tampereelle kun nibbler laitto viestiä että nyt mennään. Tuossa ne nyt sitten kuorsaavat ja jättivät mut valvomaan... :D
Isäki purjehtimassa jossain Ruostin rannikolla, nythän onki sit paras hetki tulla ku kaikki on kaukana... Luulisi että synnyttäjä haluaa perheen lähelleen, mutten tiiä ku en ite oo siinä tilassa ollu...
 
Veepu, tervetuloa mukaan! Onnittelut plussasta :flower:

BB: Varmasti tuo cesar ateria on hyvä kakku pienelle koiralle :) Meillä koirat yleensä syövät kakun puoliksi, toinen painaa 30kg ja toinen n. 13kg, voi hyvin laittaa isomman aterian siis =) Jossain koneen uumenista löytyy kuviakin pienemmän koiran "kemuista", niin aneleva katse, kun kuvataan kakun vieressä eikä pääse heti syömään :D
 
oi, tsemppiä nibbe :heart:
kiitos kaikille onnitteluista :heart: :flower:
olo on vieläkin aika sekava, mutta arki on lähtenyt sujumaan ja poika on niin ihana ja rakas :heart:

yritän tässä jotain kertomusta:

eli tosiaan, sillon lauantaina oli koko päivä aikas tuskaisaa, mutta koska sitä nyt oli jo jonkun aikaa kestäny niin enempi olin kiukkuinen kun mitään muuta. joskus siinä puol seiskan aikaan kun mies tuli töistä, aloin pikkasen seurailemaan niitä supistuksia kun alkoivat olemaan jo aika kipeitä, tulihan niitä 10-5 min välein koko ajan, päätin että meen saunaan ja katson mitä tapahtuu, saunasta tultiin kasin maissa ja sanoin tuolle miehelle että jos jatkuu tätä menoa niin ysiltä soitan synnärille. no ysiltä olo oli jo tosi tuskainen kun supisti ja mies pakotti soittamaan. sovittiin kätilön kanssa että oon kotona niin kauan kun pystyn, ja päätinkin että mä en lähde mihinkään ainakaa pariin tuntiin, mutta kivut lisäänty kovaa vauhtia ja lähettiin joskus puol kymmenen viemään koiraa hoitoon. vanhemmat asuu tossa 10 min matkan päässä ja sanoin miehelle että viedään koira ja ajellaan vielä ja katsotaan, mutta supistukset alkoi olemaan jo niin kipeitä että mentiin sitten suoraan kättärille. siellä oltiin joskus puol yksitoista, oli aika kiireistä ja käyrille pääsin yhdeltätoista. paikat oli auki 6cm. kokeilin siinä ilokaasua, mutta ei auttanut olenkaan, kahdeltatoista meni vedet, oli vähän vihreää. ja melkeen heti sen jälkeen supistukset alkoi olemaan sietämättömät. puol yksi pyysin saada puudutuksen, tulivat tippaa laittamaan ja tekivät sisätutkimuksen paikat täysin auki, eli ei ehditä puudutusta laittamaan.00.40 alkoi ponnistus vaihe, mutta 00.50 supistukset alkoi loppumaan joten sain tipasta oksitosiiniä avittamaan ja jatkettiin. ei onnistunut vauvan sydänäänet laski ja mulla alkoi paikat repeemään joten teki sitten välilihaleikkauksen ja vihdoin saatiin poika pihalle 01.17. pojalla napanuora kaulan ympärillä ja kun vesi oli vihreää niin imettiin keuhkoja, siitä hän virkosi ja sain pojan rinnalle.istukan tuleminen kesti ja kesti ja sain lääkkeitä, lopulta saatiin sekin ulos, kesti kauemmin sen synnyttäminen kun pojan ponnistaminen:/ mutta loppu hyvin kaikki hyvin, poika alkoi heti imemään rintaa ja imikin tunnin:) sitten isä sai pestä/punnita jne. pojan ja mut kursittiin kasaan... 10 tikkiä alapäässä, paikat sen mukaisesti arat.
mutta vaikka kipu oli järkyttävä, palkinto on niin suuri että ei tunnu enää missään :heart: paraneminen lähtenyt hyvin käyntiin, hiukan aristaa, maha on melkein entisellään, ei kyllä näytä siltä että olisin juuri synnyttänyt:)
poika siis aivan ihana, syö valtavasti ja on perus tyytyväinen. kovasti sai kehuja lastenlääkäriltä kun kotiuduttiin ja kun painokin oli tippunut vain 40g syntymäpainosta niin kotiuduttiin hyvällä mielellä kun ruokaa ainakin riittää.

tässä näin lyhykäisyydessään ja jonkin verran sekavasti kerrottuna, mutta kun en oikein itsekään muista, oli sen verran nopeaa toimintaa:)

toivova ja poika pari tuntia vajaa 4vrk :heart:
 
Onnea vielä toivovalle ja kiitos kun tulit kertomaan synnytyskertomusta! Tuo vihreä lapsivesi on varmasti säikäyttäny, mut onneks kaikki kuitenkin päätty hyvin!

Nibblerin sisko: joko tulevaa tätiä jännittää?
 

Yhteistyössä