Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

syysmyrsky :hug:

Chiba Mä en pystyny/pysty syömään mitään maitotuotteita (nyt maito alkaa maistumaan) enkä mitään terveellistä normiruokaa/salaatteja. Mehujää ensimmäisenä aamulla jos oikein paha olo (sekin usein tuli kuitenkin ulos..) ja jäiset marjat oli hyviä. Makaroni jostain syystä iltaisin pysyi alhaalla. Kaupan hodarit lounaaksi (älä kysy!). Sprite kylmänä, mutta ei mitkään tuoremehut tms. Mulla ei oikein oo toiminu mikään tietty juttu, riippuu päivästä jne. Monestihan se on niin että pitäis saada jotain syötyä ennen kuin nousee sängystä. Mulla se ei kyllä oo auttanu.. Eipä taida olla mun listasta mitään apua :D Niin ja hedelmät on maistunu, kirpeet mandariinit/satsumat (mitälie)+omena+päärynä+verigreippi. Ja pirkan kana-nuudeli, ei tosin enää. Monta viikkoa syöny niin joutavaa ruokaa mutta onneks alkaa pikku hiljaa mennä normaali ruoka. Pakko vaan syödä sitä mitä pystyy!

Taiteilijatar Kiitoksia!

Tänään on vähän huonompi päivä, sillä nukuin pitkään. Tai jo neljäs aamu kun herään viiden jälkeen enkä saa unta, mutta päätin nukkua väkisin 8-9.30 ja tuloksena päänsärky ja huono olo. Oksensin tossa tunti sit aika rajusti, ja 10min aikasemmin olin just ottanu panadolia.. Aamupalan olin onneks syöny jo ennen kymmentä (muroja..) ja nyt sain syötyä banaanin ja vähän lauantaimakkaraa. Jos pääsisin liikenteeseen niin käyn ostamas mannasuurimoita ja teen illalla mannapuuroa, se on ollut nyt mielessä monta päivää ja kokemuksesta tiedän että se on niin kauan vaivaamassa päätä kunnes sitä teen :LOL:

Oi voi, onkohan tänään taas makaroni-ilta..? :D
 
Voih, kovasti tsemppiä Kuumeilijalle toivotan täältä minäkin!

Chiba kyselit vissiin nimestä ja jotain :) On meillä nimi jo ilmoitettu maistraattiinkin mutta en kerro sitä vielä täällä. En usko että mua kukaan seuraa mut pihtaillaan nyt varmuuden vuoksi :D Muuten menee hyvin mut nyt jouduttiin aloittamaan pojalle rautalääkitys pienen syntymäpainon vuoksi ja se aiheuttaa kovasti ilmaa massuun. Ehkäpä masu tottuis, vasta 2 päivää annettu. Lasten polilla käytiin ja mitään syytä ei pojan pienuuteen ei nyt ole löydetty mut terveen oloinen hän on. Seuraava kontolli pkl:lla on sit 4kk ikäsenä ja jos sillo kaikki ok niin sairaalan kontrollit loppuu. Kehoittaisin syömään hedelmiä ja juomaan tuoremehua ja sit niitä kaupan marjakeittoja mä join kans. Autto hyvin pahoinvointiin. Ai niin ja jogurttia söin, mitään lämmintä en voinu edes ajatella kun tuli huono olo.

Tiuhti, toivottavasti kivut on helpottanut!

Namppis
 
viida Kysyitkohän siitä rautalääkkeestä? En nyt yhtään muista :D Mutta siis joo sain ohjeeks alkaa käyttään Obsidania.

Täällä alotellaan rauhassa päivää kun eilen oli taas niin rankkaa. Oon ihan sekasin mikä päivä on menos kun neuvola ja poli ovat päivää eri mieltä. Mutta sovitaan nyt sitten että tänään poksutaan kuten aiemminkin..ei se nyt yhestä päivästä ole kiinni..

lemonade & mangusti 12+0 :heart:
 
Tuun tänne varovasti kyselemään =) tänään liuskatestiin plussa, mut vielä huomenna varmistelen digillä, huomenna pitäis menkat alkaa, toivottavasti nyt jää tulemati...

Mutta sitä kyssäriä; onko teillä kuin kovin nippaillut/juilinut/kipuillut vatsa ihan tässä alkuaikoina? Miulla melkosen voimakkaasti nippailee välillä, ja jo alkaa kauhukuvat tulemaan että jos onkin kohdunulkoinen :( vai kuuluuko tällanen asiaan. Välillä ei kyllä tunnu oikein mitään, ja välillä taas nipistää melko lujastikkin, ja aina samassa kohtaa vatsalla.
 
Heippulis!!

syysmyrsky isot halit!!! :hug: Toivottavasti nyt kuitenkin tarkastaisivat vielä tilannetta ettei tarttis turhaan pötkötellä loppuaikaa : /

lemonade En se minä ollut, mulla hb on 136 mikä terkan mukaan on erikoisen hyvä tässä vaiheessa :) Mutta aika monella tuo taitaa laskea niin hyvä vinkki siis, olikohan tuo Obsidani muuten se missä on c-vitamiiniakin?

Sanja Isot rutistukset plussauksesta ja tervetuloa tänne puolelle!! :heart: Aika koviakin vihlontoja oli sillon alkuun mutta kyllähän niitä aina joka kerta säikähti! Eiköhän liene kuitenkin asiaan kuuluvia, pieni siellä vaan kaivaa pesäkoloa :heart:

ON Mä olen hirrrweeen hirrrween valtava!!! :O Kattokee vaikka, paisun ko pullataikina ja mietin miten ihmeessä mä ylipäänsä pysyn pystyssä kun on niin etupainotteinen?? Hihii, ei vais, kiva pötsi ja kasvatetaan sitä tänään vähän lisää mokkapaloilla (tänään ei lasketa sokereita ;) )





viida ja pikku eskimo 30+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sanja ja tiuhti_
Kiitos onnitteluista, pikkuhiljaa jos tänne puolelle uskaltautuu hipsiä =) tein tuossa vielä digitestin, reilu 4 tuntia rakossa olleesta pissasta, ja uskottava se on vaan, näyttöön teksti raskaana 1-2 :heart:

Huomenna se pitänee johonkin suuntaan soitella, suoraan neuvolaanko sitä soitetaan? Kohta teillä hermo menee, kun miulla alkaa kunnon kyselykausi :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja iseeyou
Sanjalle ihan ekana oikein paljon onnea plussasta! Tulihan se viimein se helmikuun toinen plussa! Ihanaa :heart: Ja täällä on kyllä ollu vatsakipuja. :) varsinkin plussauksen jälkeen parit viikot oli koviakin kouristuksia välillä, mutta nyt on kyllä alkanu helpottamaan. Varsinkin tuntu että oikeaa puolta juilinu kovastikin, mutta olen tullut siihen tulokseen että kuuluu asiaan. :)

Taiteilijatar, no meillä ainaski neuvolalapuissa oli että ulkomaalaiset vadelmat olis hyvä kuumentaa ennen syömistä. Vihannekset kyllä kuumennan aina, mutta en tiennytkään että marjojenkin kanssa on noin tarkkaa. Toki ymmärrän noi ulkomaalaiset mutta ehkä sitä uskaltaa suomalaisia syödä suoraan pakasteesta. :)

Lemonade
, joo kyllä noista sun luettelemista on apua! Itekki koittanu nyt syödä vaan semmosta mikä alas menee. Harmittaa vaan kun oon omenalle allerginen ja tykkäisin kyllä kovasti syödä, niin ei kykene. Päärynäki on siinä ja siinä että pystyykö raakana syödä, pitäisi taas kyllä kokeilla että miten käy. :D

Namppis, marjakeittoja oonki koittanu juoda. Mustikkakeitto oli vaan vähän kohtalokas kun pisti pakin sekaisin.. Ei helpota yhtään kun vatsa turpoaa kuin pallo ja vääntää ja kääntää, ja sitte vielä päälle tähän pahaolo. :D

Viida, ihana masu! Mieki haluan! :D

iseeyou, ihana nimi. :) Varsinkin Elias on ihana nimi, olen aina tykänny.

ON: Tää tuli sitte kesken työpäivän kotio, heti ku ovesta pääsin sisälle niin kaaduin sohvalle ja nukuin sen pari tuntia. Sen jälkeen sitten tuli jopa syötyä ja taas tuli torkuttua tunnin verran. Nyt oon kukkunu ylhäällä jonkin aikaa ja olo on ihan ok. Tuli kaivettua pakastinta ja löydettyä mustaherukoita monta pussia, oli kyllä hyvää vetää jäisenä niitä. :D
Inhottavaa vaan kun kokoajan on semmonen nälän tunne ja vatsa supistelee inhottavasti, koittaa sitten syödä kun tulee huono olo väistämättä jossain vaiheessa. Noh, päivä kerrallaan. Mie luotan siihen että tämä ei montaa viikkoa kestä(paitsi minun tuurilla makaan loppuraskaudessaki vielä tässä samassa sohvan nurkassa ja yökin menemään :D).
 
Voi ihania uutisia kuumeilijalla Onnittelu halit täältäkin pienestä prinssistä :heart: :kiss: :flower:

iseeyou Ihana nimi kyllä pienellä miehellä :heart:

Noihin pahanolon syötäviin, niin jos se huono-olo ehti tulla ei siihen auttanut kun suolanen, sipsit tai suolakeksit : / Jos taas halusi pitää olon loitolla niin silloin hedelmät ja keitot ja kirsikkatomaatit erityisesti oli ykkösiä :)

Kiitos massu-kommenteista emby ja chiba =) Taitaa enemmänkin tuntua valtavalta kun niinkään vielä näyttää... Ja Chiba, kohta sullakin on tällanen mukava etureppu raahattavana ja mä sit itken kun on vaan se tyhjä pussi tilalla heilumassa :D

Mun ihanin ystävä kertoi että heillä odotellaan myös vaavia, ihan marraskuun ekoina päivinä la.. Oon niin onnellinen heidän puolestaan :heart: Tänään on hyvä päivä!
 
syysmyrsky voimia vuodelepoon ja toivotaan että pikkuinen saisi vielä tovin kasvaa massussa :hug:

Iiisot onnittelut kuumeilijalle omasta pikku prinssistä! :heart:

Sanjalle paljon onnea plussasta ja ihanaa massunkasvatteluaikaa :heart:

lemonade Mä kyselin siitä raudasta :) Ajattelin kun niin paljon oli hb laskenut, että varmaan neuvovat aloittamaan sen. Toivotaan että auttaa väsymykseenkin :) Munkin pitäisi ottaa lisärautaa mutta hyvä kun muistan joka toinen päivä ottaa sen tabletin :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Sanja
Kuumeilijalle onnittelut vaavista :heart:

Pientä kysymystä; miten nuo poksut nyt meneekään? Viikot aletaan laskemaan siitä kun ne edelliset menkat alko, eikös vaan? Eli kun miulla alkoi ne edelliset menkat keskiviikkona (25.1), niin joka keskiviikko alkaa uusi viikko, niinkö?

Jos se noin lasketaan, nii täällähän poksahtaa kohta viides viikko jo käyntiin =), nyt olis menossa 4+5 jos oon oikein tuon ymmärtäny/laskenu.

Ihmeen oireeton olotila on nyt, eilen ja tänään. Niitä voimakkaita mahanippailuita oli vielä toissapäivänä, eilen ja tänää ei juuri mitään. Rinnat alkaa kipeytyä enempi, painellessa nuo tuntuu vaan kuitenkin. Ja kylkiä juimii edelleen, sitä on ollu viikon verran (jos ei enemmänkii), vähä samanlaine tunne mitä oviksen aikaan aina on. Ja alaselkää näköjään juimii pikkasen. Ja aina kuvittelin että niitä oireita on paljon ja voimakkaita =)

Siitä tää kierto olikin erilainen kun aikasemmat, kun oli niin oireeton kaikin puolin.
 
Sanja Juurikin noin, eli esim mä poksun aina maanantaisin... Tarkentuu sitten nt-ultran jälkeen kun laskevat sen virallisen LA:n :) Ja yritä nautiskella oireettomista päivistä jos vain pystyt, niitä voi kohta olla niin että vähempikin riittäis!! =) Täällä meillä aika monella alko pahoinvointi jo 5 - 6 vkoilla...


POKSISTA 31+0 :heart:

viida ja typykkä
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
oi täällä oli aivan ihania uutisia!!!! =)

onnea "kuumeilija"lle ja isälle uudesta pienestä tulokkaasta, pikku-prinssistä :kiss: aivan valtavat onnittelut, ihanaa että kaikki on nyt hyvin :hug:

Sanjalle onnea plussasta =) ihanaa saada uutta porukkaa taas tänne! :flower:

lemonadelle onnittelut 12+0 rajapyykistä!!!!! :)

viidalla ihana massu :kiss: ittellä sama homma! etupainotteella mennään :D selkä alkaa pikkuhiljaa kipeytymään!

iseeyou, voi miten ihanan nimi :) niin hieno! onnea pojalle :kiss:

Sanja, juuri niin.. eli ovulaatio tapahtuu suunnilleen 2+0 viikolla :) mutta itse laskin ovulaatiosta eteenpäin, eli tiesin tarkan ovulaation ajankohdan ja siitä sitten eteenpäin, eli ovis 2+0 jne.. :)

hohhoijaa, täällä alkaa olemaan yöt pikkuhiljaa aika hankalia :) kylkeä saa kääntää useasti kun lonkat kipeytyy ja käsi puutuu!!! varsinki oikean puolen käsi on usein puuduksissa! noh :) onneks ei olis kuin reilu 10 viikkoa jäljellä enää :heart: meillä näkyy välillä pieni jalka läpi nassusta kun painetaan kovaa, ja pylly heiluu navan kohdalla ahkeraan edes takas ja ylös alas :D onneksi ne kamalat kivut on ohi!!! nyt ei ole maha ollut kipeä kahteen päivään =)

tiuhti ja rakas pikkumies :heart: 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: viida

Yhteistyössä