Esikoisesta pitkään haaveilleiden-pino vol.3

Tervetuloa uudet! :hug:

Mulla on kp 32, mahaa nippailee tooosi paljon, tissit edelleen turvoksissa. Ei tunnu kuitenkaan siltä, että menkat ois alkamassa. Tekis mieli tehdä jo uusi testi, mutta vannoin itselleni että teen vasta kun on kp 35.. :/

Tuntuu kyllä myös siltä, etten halua i-ki-nä tehdä sitä testiä, jos en oo 100-varma että sieltä tulee plussa. En halua enää koskaan nähdä sitä yhtä viivaa.. :'(
 
Sartsa83, kiitos kiitos. On tosi lohduttavaa, kun täällä saa purkaa fiiliksiään ja muut ymmärtävät mitä käy läpi.. :hug:
Sulle myös [/b]oikein paljon plussatuulia, toivottavasti inseminaatio onnistui. :heart:
 
Sartsa83
Siili H Kiitos. :hug: Toivotaan parasta, itse kullekin.

Niin, mustaki tää on niin parasta.. mulla on heti ollu parempi mieli kun tänne on nyt kirjotellu ahkeraan monena päivänä. Ja kun vielä on ihmiset samassa tilanteessa nii tulee hirmu hyvä fiilis ja kiva jännäillä yhessä. Se tuo enempi sitä yhteenkuuluvuutta kun läheisten kanssa, koska läheiset ei koe tätä samaa itse.. ja monella on jo omat lapset.. toisilla jopa kaksi. Yksikin tosi läheinen ystävä, mun kaaso ja tulevan kummipojan äiti sano, et "kyllähä meki yritettiin 9kk tätä uutta"... ja se on totta. Tottakai se oli heille iso prosessi mut heillä oli jo esikoinen. Sitä heiän ei tarvinnu yrittää, koska heti kun he menivät naimisiin, kaverini tuli raskaaks. Että me ollaan tässä nyt yritetty esikoista kohta se 2vuotta, että tää tuntuu jo tosiaankin siltä lapsenteolta. Mutta mikään tunne ei taatusti ole parempaa kuin saada kuulla olevansa raskaana ja vaikka kuinka ois huonoa oloa jne. raskauden aikana ja mukula ois "hirviö" synnyttyään niin mä teen silti kaikkeni että saisin kokea tuon kaiken itse! Ja vanhemmuus on vain asia jonka haluan NYT itselleni. Haluun olla äiti. PISTE! :heart: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
..läheiset ei koe tätä samaa itse.. ja monella on jo omat lapset.. toisilla jopa kaksi. Yksikin tosi läheinen ystävä, mun kaaso ja tulevan kummipojan äiti sano, et "kyllähä meki yritettiin 9kk tätä uutta"... ja se on totta. Tottakai se oli heille iso prosessi mut heillä oli jo esikoinen. Sitä heiän ei tarvinnu yrittää, koska heti kun he menivät naimisiin, kaverini tuli raskaaks...
Joo nää on ihan parhaita, jotka sanoo tietävänsä miten kauheaa yrittäminen on, mutta kuitenkin heillä on jo lapsi tai lapsia. Ei se oo sama asia. Totta puhuen mua on alkanut vähän ärsyttää myös ihmiset, jotka yhden tai kahden yk:n jälkeen alkaa jo valittaa kuinka raskasta tää on. *pyöräyttää silmiä* Vaikka eipä mekään olla vielä yritetty edes vuotta, joten varmaan mun kannattais olla ihan hiljaa ja arvostelematta muita. :whistle: :)

Paras kommentti tähän asti on se, että "no, te ootte nuoria. teillä on vielä ainakin 15 vuotta aikaa yrittää". Öööö, kiitos mutta en mä halua lasta 15 v. päästä vaan nyt.
 
Ai niin, maltoin vielä olla testaamatta! =) Mahaa on juilinut melko lailla tänään, lisäksi alavatsa on toiselta puolelta arka kun sitä vähän painaa. En tiiä kummasta nää nyt sit on oireita, voi olla ihan kummasta vaan..

Ja nää voi sitten liittyä ihan johonkin muuhun asiaan:
- ei ole ruokahalua yhtään, ei oo ollut noin viikkoon
- väsy väsy väsy
- alkoholi ei maistu, eilen en saanut saunasiideriä alas
- nuhainen olo

edelleen plussatuulia kaikille. :heart:
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja Siili H:
Joo nää on ihan parhaita, jotka sanoo tietävänsä miten kauheaa yrittäminen on, mutta kuitenkin heillä on jo lapsi tai lapsia. Ei se oo sama asia. Totta puhuen mua on alkanut vähän ärsyttää myös ihmiset, jotka yhden tai kahden yk:n jälkeen alkaa jo valittaa kuinka raskasta tää on. *pyöräyttää silmiä* Vaikka eipä mekään olla vielä yritetty edes vuotta, joten varmaan mun kannattais olla ihan hiljaa ja arvostelematta muita. :whistle: :)

Paras kommentti tähän asti on se, että "no, te ootte nuoria. teillä on vielä ainakin 15 vuotta aikaa yrittää". Öööö, kiitos mutta en mä halua lasta 15 v. päästä vaan nyt.
Älä kuule muuta Siili sano. Niin samaa mieltä sun kanssas. *huokaa*... lisäksi: tein aamuyöstä NEGAN. (Mikä yllätys!!!!!) :'( ja menkat tuli heti sen testin tehtyäni. Keho ns. rentoutui samantien tajutessaan ettei tässäkään kierrossa onnistanu. :'( On niin paha mieli vaikka tietää että nyt taas uutta yritystä kohden ja kyllä kaikki selviää ja vielä tulee se aika mutta kun koska??? Koska on se meidän aika? MILLON MÄ SAAN OLLA ÄITI? ... Tää on niin väärin, vaikka kuitenkin oon ilonen ja onnellinen muiden puolesta, etenkin kaikkien jotka käy tätä läpi.

Voi jeesus sanon minä... miten tää onkaa taas näin rankan olosta. *huokaa*.. nyt rauhotutaan, kaivetaan positiivinen asenne esiin ja suunnataan kohti uutta inssiä. Näin on näreet. *koittaa hymytä kyyneleiden läpi*
 
Kiitos Sartsa83.

Oon ihan varma, että mulla ei taaskaan tule menkkoja ollenkaan.. :| Toivottavasti murehdin turhaan.

Mutta kertokaas nyt hölmölle ja ilmeisen uusavuttomalle.. ( ;) ) Kauanko mun kannattaa odotella menkkoja (tai plussaa!) ennen ku marssin lääkäriin? Viimeksi kierto oli 37 pvää, mutta silloin ovis oli kp 19. Nyt siis menossa kp 35, ovis oli kp 16 tai 17. Odottelenko vielä viikon? Vai yli?

Silloin kun ei kuukautiset alkaneet e-pillereiden lopettamisen jälkeen, kävin yksityisellä lääkärillä joka teki ultraääni-tutkimuksen ja antoi Terolut-reseptin. En haluaisi mennä taas yksityiselle lääkärille, joten tilaanko ajan terveyskeskukseen vai ihan neuvolaan (en tiedä miten muualla, mutta täällä ehkäisyasiat ym. hoidetaan neuvolassa)? Ja mistä pitää aloittaa: verikoe, jolla varmistetaan mahd. raskaus vai uä-tutkimus vai mikä? Sori kun mä oon vähän pihalla. :ashamed: En oo kauheesti elämäni aikana käynyt lääkärissä ja sit kun soitan esim. terveyskeskukseen niin tuntuu et aina soitan väärään paikkaan tai jotain.

Toivon kovasti että tää mun lääkäri-panikointi on ihan turhaa ja sieltä tulee menkat tai se kauan kaivattu plussa. Mutta mielenrauhani vuoksi pitää olla jo seuraava askel suunniteltuna.. :p
 
:eek: :eek: :eek:
Hedelmättömistä naisista 93% potee D-vitamiinin puutosta.
http://www.naturalnews.com/News_000465_vitamin_D_infertility_womens_health.html

Sit pcosta, jos oikein ymmärrän ni tässä sanotaan että niillä jotka otti 50 000IU D-vitamiinia viikoittain (tai biweekly mitä tarkoittaneekaan), yli puolella niistä kuukautiskierto normalisoitui.
http://www.cfp.ca/cgi/content-nw/full/53/5/841/T70530841 Tuosta tulee n. 180µg päivässä, aika hurja määrä, mutta saatan kokeillaki, tai hieman pienempää annosta. Mä oon kyllä aivan ällistyny.. siis olenhan mä tienny että D-vitamiini vaikuttaa yhteen jos toiseen asiaan (se on hormoni) mutta silti... Tosin hyvin pieni tutkimus tuo. Mutta ei tuosta ainakaan haittaakaan pitäis olla, ainakaan jos ei jatkuvasti käytä. Tässä vaiheessa haluaa kokeilla kaikki keinot, varsinki jos ne on niin helppoja että pilleriä vaan naamaan. :D Olen sit vaikka koekaniini. =)

Nämä löysin täältä http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602-240.html

Nyt kun hivenen googlailin lisää, niin reilusti vähempiki D-vitamiinilisäys on auttanu pcos-naisilla. Joku sanoi ottavansa 30µg päivässä ja auttoi. En tiedä sit että kuin paljo tässä vaikuttaa ravitsemus ja mahdollinen ylipaino, pitäiskö sellaisten ottaa enempi... Pitää vähä miettiä millä lähtis testaamaan, voihan sitä sit lisätä tai vähentää miten nyt vaan hyvältä tuntuu. :) 2-3kk:ssa pitäis rueta toimimaan.
 
Sartsa83
OHH!! Ostanki tänään sitten purkin d-vitamiinia. :D Kiitos Orion :hug:

Siili Kaikista helpoiten saat tietoa omalta lääkäriltäsi. Oma lääkäri myös tekee lähetteen lapsettomuushoitoihin kunnalliselle. Näin meillä ainakin toimittiin ja saatiinkin sitten pian (n. 6kk) aika sinne. Siihen saakka sitten söin keltahormoonilääkitystä että kierto pysy suht normaalina. Tosin vasta hoidoissa on mun OMAkin kierto tullu pitkästä aikaa. Se huomattiin prolag. ja muilla labroilla kun ne olivat koholla joita lääkäri ihmetteli ja sitten yhtäkkiä eräässä kierrossa kp 15 alko vuoto ja kun menin taas labroihin, selvis että vuoto onkin mun oma vuoto, johonka kiertoon tehtiinkin sitten tämä eka inssi, josta ei kuitenkaan tullut tulosta.

Mutta jos tahdot ripeämpää toimintaa ja ei ole rahasta kiinni, nii mene ihmeessä yksityiselle. Siellä alotetaan SAMAN tien hoidot. :)
 
Sartsa, kannattaa sit ostaa sellane kapseli jossa se D-vitamiini on öljyssä. Imeytyy paremmin. Sit pitää olla D3, nää aikuisille tarkotetut d-vitamiinit kyllä varmaan aina onki tuota. D2 on kasvien d-vitamiini ja huonompi.
 
sartsa83, kiitti vastauksesta! täytyypi varmaan ottaa sitten omaan lääkäriin yhteyttä (kunhan ensin selvittää kuka se mahtaa nykyisin olla ;) ). niin kuin tonne toiseen pinoon äsken kirjoitinkin niin nyt on kyllä nännit kipeänä, joten ehkäpä se täti sieltä tulee.
 
TERVETULOA uusille :flower: :flower: :flower: ja halit tädin kiusaamille :( :hug:

Täällä TODELLA erikoisia tuntemuksia! Kp 31 tänään.

-n. viikko sitten alkaneet viiltelyt oikealla alavatsalla
-Viiltelyt nyt muuttuneet selkeiksi kuukautiskipuja muistuttaviksi jomotuksiksi ilman vuotoja tai tuhrutteluja
-Välillä runsastakin valkovuotoa
-Viime yönä heräsin kamalaan vessahätään mutta vessaan mennessä lirahti vain ehkä vajaa desi ja vatsa toiminut n. viikon väh. kaks kertaa päivässä :ashamed:
-Unet on aivan out of this world :eek:
-Viikon sisällä olen himoinnut kiinalaista ruokaa, nakkikeittoa ja kahvia
Saa nähdä... Toivotaan parasta :wave:
 
Sartsa83
Lumo toivotaampa parasta. :hug:

Orion Roger that. ;)

Siili voi täti! :/ .. nooh, jos tulee nii sitte uutta yritystä vaan kovasti. Kyl se viä tärppää meille pitkään odottaville jonain päivänä. :)
 

Yhteistyössä