♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Hitto voiko olla aamuinpahoinvointia !! Tosin yövuoroissa mennyt nämä kaks yötä mutta viiden aikaan alkanut oksettaa ja eilen koti matkalla vain paheni. Samalla se huippaus ja heikentyny olo. Ihan kuin ois krapulassa. Normaalisti en pode pahoinvointeja milloinkaan ja en oikein koskaan kunnollisessa vatsataudissa edes ollut. Viimesiin vuosiin oon oksentanu vaan kännissä ollessa. Voi tietty johtua yövuoroista, valvomisesta, väsymyksestä, aineenvaihdunnansekoittumisesta yms yms yms. Mutta nyt siis kp 23 ja 8 päivää inseminaatiosta. Eksyin googlettelemaan ja joillakin on alkanutkin näin ajoissa..
 
Nyt on ollut ihmeellinen ovulaatio: ei himoja, ei limoja (paitsi jos minimaalinen lasketaan), kovat kivut. Ke tuli äkillinen kipu oikealle ja eilen vasemmalle. Pupuiltiin torstaina, eli kp 15. Ei hajuakaan oliko mennyt jo vai tulossa. Ja niin varma olin että oloista sen huomaan. Tod näk sitten vaikutti että olin yövuoroissa juuri, niin eipä kai siinä niitä himoja kehity... noh aika näyttää.o_O
 
Tervetuloa uudet ja onnea kaikki plussanneet!:love:

Täällä ei viiva ole vahvistunut ja tänä aamuna oli ihan puhdas nega:( Menkat kuitenkin flon mukaan 3pv myöhässä, eli ihana kroppani sekoilee sitten oikein huolella! Toisaalta oon aika helpottunut, vaikka kamalaa sanoa tämä, mutta oikeasti haluan kyllä oman terveyden ensin kuntoon. Sain lähetteen kolposkopiaan tammikuussa, joten onneksi ei kovin kauaa tarvitse odottaa. (y)
 
Raivostuttavia artikkeleita t
Hitto voiko olla aamuinpahoinvointia !! Tosin yövuoroissa mennyt nämä kaks yötä mutta viiden aikaan alkanut oksettaa ja eilen koti matkalla vain paheni. Samalla se huippaus ja heikentyny olo. Ihan kuin ois krapulassa. Normaalisti en pode pahoinvointeja milloinkaan ja en oikein koskaan kunnollisessa vatsataudissa edes ollut. Viimesiin vuosiin oon oksentanu vaan kännissä ollessa. Voi tietty johtua yövuoroista, valvomisesta, väsymyksestä, aineenvaihdunnansekoittumisesta yms yms yms. Mutta nyt siis kp 23 ja 8 päivää inseminaatiosta. Eksyin googlettelemaan ja joillakin on alkanutkin näin ajoissa..
Onko sulla joku inseminaation jälkeinen lääkitys tai muu käytössä? Voihan ne oireet ajoissa alkaa, mutta myös mieli on hyvä aiheuttamaan fyysisiä oireita, kun kovasti toivoo. Toivottavasti sulla olis ihan oikeita! (y)
 
@Pocahontas- oliko sullakin jotain kystaongelmaa vai muistanko väärin? Sulle on varmaan niiden kystien takia määrätty suoraan primolut, terolutit ei välttämättä saa menkkoja tulemaan kystan aikana. Mulla ei 10 päivän terokuuri tehonnut, kun oli kysta. Primot sitten samalla kuurilla tehosikin.

Ootko siis tässä kierrossa ovuloinut? Jos olet, niin en näe mitään syytä primoluteille, vuotohan tulisi joka tapauksessa. Jos sillä haluttaisiin vaan pidentää ja parantaa luteaalivaihetta niin näkisin jonkun muun lääkkeen parempana (vaikka lugesteron).

Primolut ei edistä munasolun irtoamista. Sen tekee vain irrotuspiikit.
 
Yritin pysyä sivulta pois, kun ei ole juuri kirjitettavaakaan.. mutta maanantaina oli ultra jossa katottiin vastetta letrozoleille, no tikutin viikonloppuna ja ovistahan se näytti. Maanantaina gyne kuitenkin totes, ettei vastetta ole. Nyt sitten ootellaan kuukautisia ja tupla-annoksella seuraavat päivät. Ultra uudestaan.

Voiko se vaan sitten testiin näyttää virheellisesti oviksen, vai onko letrozolissa joku joka vääristää muuten testiä? No kerkesin miehellekin jo suuttua, kun ei toteen ovispäivät käynyt. Nyt täytyy vaan enskierto vähän iisimmin mennä. Toki nyt jos kierto tässä kuussa on säännöllisempi, osottautuu just vaaditut ultrapäivät mahdollisesti uudenvuoden tienoille. Toivottavasti ei, niin menis tämäkin kierto toteen.
 
@Pocahontas- oliko sullakin jotain kystaongelmaa vai muistanko väärin? Sulle on varmaan niiden kystien takia määrätty suoraan primolut, terolutit ei välttämättä saa menkkoja tulemaan kystan aikana. Mulla ei 10 päivän terokuuri tehonnut, kun oli kysta. Primot sitten samalla kuurilla tehosikin.

Ootko siis tässä kierrossa ovuloinut? Jos olet, niin en näe mitään syytä primoluteille, vuotohan tulisi joka tapauksessa. Jos sillä haluttaisiin vaan pidentää ja parantaa luteaalivaihetta niin näkisin jonkun muun lääkkeen parempana (vaikka lugesteron).

Primolut ei edistä munasolun irtoamista. Sen tekee vain irrotuspiikit.
Hei @voittamaton, ihana ku muistat eli joo on mulla iso endokysta oik. ovarion päällä ja se pitäisi leikata, l-jonossa olen. Oon ovulaation bongannu cb:n digillä 3krt, nyt Aattelin taas sijoittaa siihen. Nyt siis menkat päällä, ne kyllä tulee mut kierto vaihtelee kp22-35 välillä. Siihen säännöllistämiseen se lekuri sen määräsi, mut mietin vaa estääkö se primo mahdollisen ihmeen eli raskautumisen? Ja miks just primot.. Nii ja 2 krt gynellä ultrassa nähty juuri oik. ovariosta johtofollikkeli, kp 13 ja kp22 se oli kans irtoamassa,eli ilmeisesti oon aika myöhään ovuloija ja luteaalivaihe on liian lyhyt. Harmi ku just oikealta aina irtoaa munasolu. Tikuilla oon bongannu oviksen n. kp 14-18 eli auttaisiko primo siihen luteaalivaiheen pidentämiseen? Voiko se jotenki pilata mahdollisen alkion?
Olin niin pihalla siellä lekurissa, etten tajunnu et ois voinu vaatia ennemmin teroluteja tai lugasteronit....
 
@atvk87 on miulla siis luget käytössä voi johtua kai niistäkin tai ihan mistä vaan mutta ehkä vähän voi haaveilla :whistle: löytyy myös turvotusta mutta se ei nyt uutta yövuorojen aikaan. Kyllä mie olen ihan kirjannu ylös ”oireita” ja jos alkaa menkat niin sit vaan revin sen lapun :p
 
@Kajo88 Tuommoset jutut on kyllä masentavia. Ihan kuin sitä tosiaan voisi päättää itse. Ja syyllistetään vielä siitä, jos lapsi saa syntymäpäivänsä loppuvuodelle, kun alkuvuodesta syntyvät pärjäisivät elämässä paremmin... pitäisikö tässä siis nyt odotella sinne ensi touko-kesäkuuhun, että saatais aikaan parempia lapsia? Lasta ei selkeästi voi koskaan tehdä oikein, aina on joku vinkumassa jostain aiheesta.

ON: Täällä yk5, dpo3 menossa ja koko raskaus, vauva ja perhe-elämä tuntuu kaukaiselta haaveelta, jonka toteutumiseen ei tällä hetkellä riitä usko. Heinä-elokuussa sitä suunnitteli kaikki lastenhuoneet jo valmiiksi ja osti bio-oilia estämään raskausarpia. Kylläpä sitä ihminen olikin sinisilmäinen ääliö. :ROFLMAO:
Niinpä, @tilliina! Ollaan kyllä niin samoissa ajatuksissa ja ajoituksissa. :D Mullakin siis yk5 ja tänään varmaan dpo 3 eli päivän olen jäljessä susta. :D Yritin tässä kierrossa ottaa rennommin, enkä tikuttanut ovista tai mittaillut lämpöjä, mutta ainakin limat loppuivat kuin seinään ja nännit kipeytyivät torstaina, kuten mulla yleensä oviksen jälkeisenä päivänä. Ja siis tosiaan ihan samat tunnelmat, koko raskaus tuntuu kaukaiselta ja saavuttamattomalta. Tuliko sun miehen spermanäytteen tulokset muuten jo? :)
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Niinpä, @tilliina! Ollaan kyllä niin samoissa ajatuksissa ja ajoituksissa. :D Mullakin siis yk5 ja tänään varmaan dpo 3 eli päivän olen jäljessä susta. :D Yritin tässä kierrossa ottaa rennommin, enkä tikuttanut ovista tai mittaillut lämpöjä, mutta ainakin limat loppuivat kuin seinään ja nännit kipeytyivät torstaina, kuten mulla yleensä oviksen jälkeisenä päivänä. Ja siis tosiaan ihan samat tunnelmat, koko raskaus tuntuu kaukaiselta ja saavuttamattomalta. Tuliko sun miehen spermanäytteen tulokset muuten jo? :)
Hihi, voi kunpa molemmmat plussattaisiin tässä kierrossa! :love: Mies meneekin vasta huomenna spermatestiin, tuloksia voi kai odotella parin viikon sisään. Jännää.

Vähän taas pöljä fiilis, kun ei oikein usko raskauteen ja ensi viikolla olisi kaikenlaista biletystä tiedossa: itsenäisyyspäivää, synttäreitä ja pikkujouluja. Takaraivossa kuitenkin kummittelee se ajatus, että mitä jos kuitenkin sattuu olemaan raskaana. Jokohan ensi perjantaina, dpo10, voisi testata?
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
Ihanaa, onnea plussanneille ja peukut kaikille viivan odottajille (y)

Oon lukenu ketjua koko ajan sivusta, en vaan oo mitään kirjottanu kun ei täällä mitään uutta. Ehkäsy tosiaan jätettiin elokuussa, ollaan menty välttäen ovispäiviä. Vielä ois sittenkin tarkotus muutama kk odotella vauvajuttujen kanssa. Toki "vahingon" mahdollisuus aina on;)

Ei vaan taloudellinen tilanne antais tällä hetkellä periks ja tää on ihan tuskaa kun tulevan ammatin puolesta pieniä vastasyntyneitä tässä pyöritellyt. Ehkä mä maltan vielä hetken... Ehkä :unsure:
 
Hahahah, @tilliina! :D Mahtavaa! Toivotaan, että iso testikasa jää kaappiin, kun heti ensimmäinen onkin plussa. :love: Ois kyllä ihana plussata samaan aikaan tässä kierrossa! :) Toivotaan.

Mullakin on tässä monet juhlat just ens viikolla ja seuraavalla. Eilen oli ekat pikkujoulut ja join ihan normaalisti. Varmaan ensi viikollakin. Alkaa tässä pohtia sitä, että jos raskautumiseen meneekin vaikka viisi vuotta, on ihan hanurista jättää aina juhlimatta sen takia, että jos sattuukin olemaan raskaana. Usein ei tosin tule muutenkaan otettua, mutta pikkujoulukausi on haastava. Ehkä dpo 10 vois jo tehdä testin ja elellä sitten sen mukaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Mieki vähön piinailen joko tekisin testin tässä alkuviikosta. Nyt mennään siis kp 24 ja dpo 9. Normalaikierto aika tarkkaan se 27 päivää mutta nyt kun tuo inssi niin myöhään että flon mukaan alkais kp 30. Nyt ei pregnylkään näkys testissä enää, eihä luget voi vääristää tulosta? Ei ne kai kun kuitenkin vielä to ja pe on luget kun testipäiväks määrätty pe
 
Tää pikkujoulukausi on kyl haastava. Mä olen yksistä selvinnyt ja sillo oli joku viikko oviksesta. En viittiny juoda ihan normaalisti koska jostain luin että kiinnittymisen aikaan ei suositella. No mul oli sit valeviiniä jotta muut ei saanu tästä tietää ku enhän itekää tienny olinko raskaana vai en:LOL: testasin kyl mut negaa näytti.

Nyt kp28/28 jos kierto pysyy samana. Eilen illalla kunnon repimiskipuja kohdussa ja aamulämpö ei oo viel laskenut. Viime kierrossa alkoi paperiin jäämään tuhrua kp27 päivällä eli viel on toivoa. Testin tein viimeks perjantaina illalla ja siin joku haamujen esiäiti/viivanpaikka näkyi..No katotaan petynkö piankin jos menkat alkaa
 
Meillä nyt onneks toistaseks tiedos yhet pikkujoulut ja nekin on omat. Siihen mennessä tietää joko olevansa tai ei olevansa.
Mie taas huutelen oireitani vaikka ei niitä mitenkään pitäny tulkita. Aivastellessa ja äkkiliikkeissä vihlontaa, jotenkin tuntuu että jatkuvaan pitäs olla pissalla ja sit ei läheskään kaikki tunnu tulevan. Verenmakua useampana päivänä.. no nyt tissikivut kaikkos kertakaikkisesti hetkessä, olihan ne lähes viikon jo kipeät.
 

Yhteistyössä