Pakko mun on taas vähän osallistua.
@voittamaton Jännitän täällä kovasti sun puolesta, kaikki sormet ja varpaat on ristissä!
@tilliina Ihanaa, että oli tuollainen kokemus! <3
Me on oltu yhdessä pian 11 vuotta ja nyt alkaa tuntua siltä, että kaikki itsenäistymiskriisit ja muut ahdingot ovat vihdoin ohi ja ollaan siirrytty rauhallisempaan kumppanuusvaiheeseen, jossa ei enää tarvitse kyseenalaistaa kaikkea ihan koko ajan. Aika monta kertaa ollaan ehditty olla lähellä eroakin ja vaiheiltu vaikka kuinka paljon näiden vuosien aikana. Se on varmasti johtunut siitäkin, että alettiin seurustella ihan liian nuorina. Nyt sen sijaan on sellainen olo, ettei tätä kalliota kaada enää mikään ja siksi tähän voisi kolmaskin mahtua mukaan. Eihän sitä koskaan tiedä, mutta tältä tuntuu nyt.
Muakin jännittää jaksaminen lapsen kanssa, kun elämä on nytkin niin kiireistä, mutta kai se sitten menee niin, että moni asia jää yksinkertaisesti tekemättä ja priorisointia joutuu tekemään. Mä ihan oikeasti rakastan nukkumista ja se kyllä pelottaa, jos ei enää ikinä saa nukkua kunnolla!
Gynekologiasiaa: kävin eilen kolmen vuoden tauon jälkeen gynekologilla ja oli kyllä hyvin käytetyt 120 euroa. Täällä ei gynelle pääse julkisella ollenkaan, ellei ole jotain ongelmaa, joten menin sitten yksityiselle. Gyne kuunteli mun huolia rauhassa ja tarkisti kaiken ulkoisesti ja sitten ultrasi kohdun ja munasarjat. Se oli mielenkiintoista. Mulle ei ole sellaista tehty ikinä ja oli helpottavaa kuulla, että kaikki on kunnossa. Eilen oli kp 13 ja kohdun limakalvo oli kuulemma paksu ja johtava follikkeli (aijai näitä termejä) oli oikeassa munasarjassa ja näytti siltä, että irtoaa parin päivän päästä. Kaikki näytti olevan juuri niin kuin pitääkin. Olin koko päivän sen jälkeen naama hymyssäsuin, eikä enää tarvitse itsekseen pohtia, onko mulla edes kohtua tai munasarjoja.
Nyt olen siis taas keveämmällä mielellä. (Aiemminhan ihmettelin, ovuloinko ollenkaan, kun en tikuilla löydä oikein ovista ja pelkäsin kohdun limakalvon olevan ohut, koska menkat ovat niin superniukat.) Gyne myös sanoi, ettei ovistestejä kannata käyttää, jos tunnistaa ovulaation muista asioista, koska ne näyttävät monella väärin ja siitä seuraa lisää epäselvyyksiä. Yritän siis kuulostella itseäni tarkemmin.
Näin siis täällä. Nyt odottelen munasarjakipuja, josko ovulaatio suvaitsisi saapua lähipäivinä.
Tsemppiä kaikille! Odotan innolla piinailijoiden testailuja!