♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Dpo7 ja raskauoireiden googlailu ja kuvittelu on alkanut :D mahaa turvottaa jo kolmatta päivää ja pierettää (anteeksi) _kokoajan_ :poop: lisäksi mun monta vuotta oireettomana pysynyt atooppinen iho on alkanut oireileen, googlen mukaan sekin voi olla raskausoire (n) tietty voi johtua myös stressistä, mutta yleensä paranee rasvoilla. Nyt tuntuu, että mitkään rasvat ei auta ja niitä rasvoja kyllä löytyy :ROFLMAO: jatketaan siis piinailua ja googlailua...
 
Call the midwife on niin ihana :love: Itse olen jo monta vuotta sitten katsonut ekan kerran ja niihin ei kyllä kyllästy. Kirjat myös hyviä (y)

Täällä myös piinailtu. Välillä tuntuu olevan huonovointisuutta ja päänsärkyä ja välillä ei yhtään mitään.. Konkreettisin "oire" on kuitenkin turvonneet nännit/rinnat. Eivät ole kipeät, mutta kihelmöi ja tuntuvat turpeilta. Myöskään mitään ns. Kuivaakautta ei ole näkynyt mahdollisen oviksen jälkeen. Oon kuitenkin päättänyt, että testaan vasta 2 viikon kuluttua perjantaina. Mikäli siis ennen sitä menkat ei ala. Ja ai niin, täällä menossa yk 4.
 
@voittamaton en tiiä viel ultrapäivää, kai ne huomenna ajan laittaa kun laittelen sinne viestiä, et menkat alko. En oo miettinyt asiaa, et mitäs sitten jos tääkään annostus ei auta. Viimeks kuitenkin oli johtofolli valikoitunut ja muut rakkulat oli selkeesti pienempiä, mutta ei vaan ollut kasvanut tarpeeks isoks. Voishan sitä ainakin kysyä onko vaihtoehtoja..
 
@Jennipä kerro sitten mihin päivälle sait ultran. Kiva saada jotain muutakin jännitettävää omien piinailujen lisäksi :giggle: Pidän kyllä hirmuisesti peukkuja, että kaksi clomia ois se sopiva annostus sulle. Toi odottaminen, toivominen ja pettyminen joka kuukausi (lääkkeisiin) on kamalaa :(

Mullakin on nyt ollut ihan outoja oireita sen oviksen jälkeen. Jo ennen ovista maha turposi ihan hirveesti ja se on yhtä turvonneena edelleen, nyt taitaa olla kuudes päivä. Lisäksi hirveä paineentunne alavatsassa nyt kolmatta päivää, välillä niin kova, että ei oikein tiedä miten päin olisi. Lisäksi vielä tissit on niin kipeät, että ei oo ikinä ennen olleet. Tiedä sitten johtuuko oviksesta vai siitä ovitrellesta vai mistä, mutta oon ihan kohta valmis hakeen saikkaria jos tää ei lopu. Ja ei, ei voi vielä olla raskausoireitakaan kun tänään on dpo3, kohta dpo4 :ROFLMAO:
 
@voittamaton me tjottailtiin:giggle: Tai oikeestaan mies on näköjään siirtynyt tjottailuun enkä mä nyt sitten siihen mitään lähtenyt sanomaan. Eihän nuo mahdollisuudet mitenkään optimaaliset ole, kun tälle päivälle flo ennustaa ovista ja lauantaina oltiin. Tiedä sitten miten piti ennusteet paikkansa. Onpa pitkästä aikaa edes vähän mahdollisuutta piinailla.:p (ja aktiivisesti suljen pois sen tosiasian, että kesä vauva ois mun töissä melkoisen huonosti ajoitettu vauva, on just kovin kiire aina kesällä.. Meni jo:ROFLMAO::LOL:

@Jennipä höhh negalle, vaikka ois kuinka ollut odotettavissa:( Toivottavasti nyt kasvaa sellanen follikkeli, että oksat pois(y)

Muoks. Ihan mahtavia nää auto correctit. Foolihappo = follikkeli

Huomenta kaikille muillekin:):)
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä @Jennipä (y):)

@voittamaton Oireet kuulostavat samaan inhottavilta ja hyviltä. Miten kaikki raskautumiseen liittyvä tuntuukin niin ristiriitaiselta?:LOL: Tsemppiä piinailuun (y):)

@eevas Teillä siis miehen kanssa saman suuntaiset ajatukset tjottailun kanssa:) Jatka ajatuksen poissulkua, elämää ei voi etukäteen kirjoittaa ja kaikki hyvä täytyy ottaa ilolla vastaan :)

ON: eilen iltapäivällä alavatsalle tuli sellainen kuuma kipuilu. Ensin tuntui sellaista ihmeellistä kipua ja sen jälkeen koko alavatsan alueelle levisi sellainen kuumatunne, joka kesti ehkä 5 min. Loppu illan alavatsalla oli vähän aristusta ja muutaman kerran tuli sellainen tuikkiva kipu. Oon varmaan sekoamassa..:geek:o_O:LOL:
 
Nyt yk 5 takana. Viikon päästä pitäisi alkaa menkat, milloin uskaltaisi tehdä uuden raskaustestin, tein tänään aamulla Clearblue digitaalisen testin, joka oli negatiivinen. Pari vkoa ollut todella outoja tuntemuksia, paino on noussut 1,5kg itsestään, rintojen kovaa arkuutta, ihme vatsan vihlaisuja ja nyt viikon ajan ihme itkuherkkyyttä todella mitättömistä asioista, ei ole ennen tämmösiä oireita ollut. Olisiko paras odottaa siihen, että menkkojen pitäisi alkaa?

Tsemppiä meille kaikille yritykseen...
 
Nyt meni tää kierto varmaan aikalailla hukkaan. Ovis olis ollut flon mukaan pe, mutta tikutin ovisplussan su. Touhailtiin tosin vaan ma, to ja la joten toivotaan että se riittää. Oltiin miehen kanssa molemmat jotenkin ihan puhki eikä kauheesti jaksettu panostaa. Koitetaan jos tänään taas jaksettais paremmin. :LOL: Toi eka kierto kaikkine oirekuvitelmineen oli jotenkin niin rankka, että pakko alkaa ottaa rennommin!
 
@vauvahaaveita - 88 Luotettavintahan se taitaa olla silloin, kun menkkojen pitäisi alkaa. Mutta minulla ei ole plussatesteistä kauheasti kokemusta, joten en osaa sanoa, että millä kiertopäivillä niitä olisi sitä ennen otollista alkaa testailemaan. Meillä on kierto sitten aika samoissa (mikäli ovikseni oli silloin, kun kuvittelin :LOL:). Itse ajattelin piinailla ensi viikon perjantaihin, mikäli ei menkat ala ennen sitä.

@Karla89 Oli siellä ainakin kavereita odottelemassa, toivotaan parasta(y)
 
Täälläpä pitäisi olla ovulaatio perjantaina ja vauvantekohommat on aloitettu taas tosissaan. Eli otsa rypyssä jyystetään tämä viikko :ROFLMAO:

Hei tiedättekö miten normaalissa gynetutkimuksessa tehdään, onko mahdollista saada ultraus, että näkisi onko kohtu + munasarjat ok jne? En oo koskaan käynyt kunnallisella gynellä, mut torstaina olis tätäkin herkkua tiedossa.
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Täällä kp27 ja tänään tullut pyyhittäessä rusehtavaa tuhrua. Ehkä merkki menkoista. Kuitenkin lueskeltuani tätä keskustelua tuli fiilis, että nyt pitää tehdä testi. Ovistestien mukana tuli noita erittäin herkkiä raskaustestejä ja sillä testasin. Nega oli. Mulla vain ei yleensä ole tuollaista ruskeaa tuhrua tullut ennen menkkoja niin ajattelin, et josko se tuhru onkin keskenmenosta johtuvaa (kuulemma mahdollinen oire) ja mahdollisesti vielä näkyisi raskaustestissä, että olen vielä raskaana. Lohduttaisi, vaikka keskenmeno olisikin, että saisi tietää, että oikeasti minä ja mies pystytään tekemään hedelmöittynyt munasolu. Menkat mulla alkaneet pillereiden jälkeen siinä kp 34-41 kuukausi kuukaudelta lyhentyen. Noh nyt odottelen menkkoja vain.

Mua myös kiinnostaa sama kuin @tilliina että onko mahdollinen tuo kohdun ja munasarjojen tsekkaus noin niin kuin muuten vaan?
 
Hei tiedättekö miten normaalissa gynetutkimuksessa tehdään, onko mahdollista saada ultraus, että näkisi onko kohtu + munasarjat ok jne? En oo koskaan käynyt kunnallisella gynellä, mut torstaina olis tätäkin herkkua tiedossa.
Mä kysyin silloin kun lopetin pillerit, että voidaanko tehdä jonkinlainen tutkimus. Hoitaja sanoi, että heidän ultraustaidoillaan pystytään vain katsoa onko raskaana. Eli kunnallisella ei ainakaan täällä mun pikkukaupungissa saa mitään ns ylimääräisiä tutlimuksia. Toki en osaa sanoa onko muualla näin. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Meillä on @tilliina suunnilleen samoihin aikoihin ovis tulossa, mulla flo ennustaa torstaille :)
Mutta saa nähä meneekö ohi ku miehestä johtuvista syistä jouduttu käyttämään kortsua :unsure: Ei siis mitään "en tiiä haluanko lasta vai en" vaan terveydellinen syy sanoisko näin. Harmittaa, mutta ei voi mitään. Ei oo vielä kertaakaan päästy ilman kumiukkoja harrasteleen ja kp on jo 14 :( Saa nähä, tiukalle vetää.
Muuten ollu ok fiilis, ihme alavatsakipuja oli viime viikolla, mutta ne onneksi hellitti. Välillä meinasin mennä jo päivystykseen ku olin varma, että joku umppari oireilee tai on joku tulehdus kuitenkin. Vieläkin välillä tuntuu jotain, mutta nyt on ollut jo helpompi olla :)
Ja aloin kattoon tuota "Call the midwife" ;) Aika paha juttu oli se ku se nainen ei halunnu synnyttää ku pelkäsi, että tulee musta baby :LOL: Mies suhtautu melkoisen lunkisti :LOL:
 
@eevas onnea tjottailun aloittamisesta uudelleen! Eikös toi oo ihan täydellinen tilanne tjottailla kun joka kuukausi voi olla tyytyväinen kumpaankin lopputulokseen :whistle:

@Jennipä milloin sun piti viimeksi aloittaa tikuttaan? Mun piti tässä kierrossa kp10 ja eka ultra oli kp11. Ehkä sinuna aloittaisin joskus 10-11 päivä tikutuksen vaikkei siitä erikseen mitään puhetta ollutkaan?

@ananasbananas eikös sullakin oo mitä luultavimmin nyt piinapäivät? Mikä kp on menossa? Harmi kun kierrot on mitä sattuu niin ei voi ikinä olla ihan varma :unsure:
 
@tilliina Julkisen gynellä ei ainakaan meillä päin ole ultraa saanut. Ihan perus gynetutkimuksen yhteydessä siis (n) Alkuvuodesta kävin yksityisellä ja siellä luonnollisesti kaikki onnistuu, kun laittaa kättä taskuun. Oli muistaakseni n. 200€ sisätutkimus+ ultraääni.

@voittamaton On piinapäivät menossa ja aika piinaavalta tuntuukin :LOL: Nyt on kp 23/? menossa. Oletan oviksen olleen kp 13-15. Mut vaikee sanoo, kun kierrot on tosiaan olleet mitä sattuu... Tuntuu vähän liian rohkeelta toivoa mitään plussaa testiin tästä kierrosta, mutta jos edes kierto loppuis "ajallaan", niin olisin tosi tyytyväinen :) Mites sun piinailut? :)
 
@ananasbananas ainakin sun ovispiinailut kuulosti lupaavilta, toivottavasti ovis tapahtui tuolloin kp 13-15. Silloinhan sun kierto olisi jotain alle 30 päivän luokkaa, ehkä se tästä alkaa normalisoitumaan (y)

Meillähän menee kierto aika samoissa, mulla on kp 22/31 menossa nyt! Ovis oli pari päivää sun jälkeen, eli saat paria päivää aikaisemmin jännittää kuin minä. On kyllä todellakin kunnon piinailut menossa, jos tästä kierrosta ei tärppää niin on pakko yrittää ensi kierrossa ottaa vähän iisimmin :ROFLMAO:
 
Täällä myös yks teidän piinakerhoon @ananasbananas ja @voittamaton ! Kp24/28 nyt, ovis oli kp14. Mulla on mahaa turvottanu enempi tai vähempi jo viikon ja edelleen pierettää kokoajan :ROFLMAO: mitään muuta poikkeavaa en oo huomannu, paitsi ei oo ollu kuivaa kautta oviksen jälkeen. Oikeestaan tää on ollu oireettomin kierto yrityksen aloittamisen jälkeen :D
Toivotaan, että saatais me tällä hetkellä piinailijat ne plussat tästä kierrosta:love: ja tietysti kaikki muutkin jotka piinailee myöhemmin (y)
 
  • Tykkää
Reactions: ananasbananas

Yhteistyössä