♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Mulla on ollut käytössä greippimehu, punkku, foolihappo, vitamiinit ja lehtikaali. :D Flo:n mukaan on kp22/31 ja ovis jäi nyt bongaamatta. Toivottavasti vika oli vaan testaajassa ja olisin kuitenkin ovuloinut! Jos kerran ovuloimattomuus meinaa, että kierto venähtää. :unsure:
 
@Jennipä kiitos! näinhän se asia varmaan on. Mieli menee vaan sekaisin, kun pienikin toivonkipinä pilkahtaa :LOL: Oon vaan ollut niin tyytyväinen, että ne menkat alkoivat "itsestään", edistysaskel kai sekin :p
@marrrsipaani joo, on tullut pidettyä vähän pidemmän aikaa taukoa täältä, kun alkoi tuntumaan liian raskaalta odottelu. Kiitos :)

Itsellä ei kikkakolmosia ole ollut vielä (toistaiseksi) käytössä :giggle: Paitsi foolihappo ja monivitamiinit. Parin kuukauden ajan olen yrittänyt syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän, painoakin saanut putoamaa n. 4kg johon olen todella tyytyväinen :)

@Kumiankka1 puhui joulusta. Olisi kyllä ihanaa, jos tuollaisen uutisen pääsisi läheisille silloin kertomaan :love: Yritän pitää mielen kuitenkin kurissa, ettei lähde liian kovalle laukalle :LOL::LOL: Mutta yksi jouluhullu täällä jo odottaa alkavaa talvea ja ennen kaikkea sitä joulua. Joululahjojen suunnittelukin jo aloitettu.. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
@Kumiankka1 ja @ananasbananas Mäkin oon jo ehtinyt miettiä, miten ihanaa ois jouluna ilmoittaa läheisille, että bebe on tulossa :love: olisi muutenkin ihanaa olla joulun aikaan raskaana, se on aina ollut mun mielikuvissa sellainen ultimaattisen onnen tiivistymä.

Mäkin oon noita mammavitamiineja/foolihappoa popsinut jo monta kuukautta. Nyt sitten lisäksi maca ja vehnänalkioöljy noiden greippimehujen ja punkkujen lisäksi. Alkoi viime kierrossa vähän ihmetyttää se keskikierron tiputtelu, niin ajattelin, josko maca vielä tasoittaisi hormonitoimintaa.
 
@ananasbananas Täälläkin yksi jouluhullu vaan hei! Täällä ensimmäiset joululahjat jo ostettu ;)

@tilliina Mä oon myös ajatellut, että olisi niin ihanaa olla jouluna jo pyöreästi paksuna tai sitten suht pienen vastasyntyneen kanssa.

Täällä kp22 ja dpo6 menossa. Ovispäivänä illalla tuntui vihlonnan/jomotusta kaltaista oikealla puolella alavatsassa. Ei ollut oikein missään asennossa hyvä alkaa nukkumaan. Rinnat olleet lauantaista lähtien ihan pikkiriikkisesti kipeinä. Mitään oireita ei muuten ole.
 
Voi ihanaa miten täällä sattuikin olemaan näin paljon jouluhulluja!! :love: Mäkin oon aina aatellut, että raskaana oleminen jouluna olis jotenkin aivan siirappisen ihanaa:LOL: Hieman taas ajatukset lähteneet laukalle, kun mietin miten hauskaa ois antaa tuleville isovanhemmille joululahjaksi mukit joissa kuva ultrasta:love: (Joo näin juuri ne jalat pidetään maassa eikä innostuta liikaa:whistle:)
Oon itkenyt youtubesta löytyville videoille missä läheisille paljastetaan tää uutinen just joillain lahjoilla ym.. Mäkin haluun!!:cry::cry: Sanokaa nyt etten oo ainut joka on näin mahdoton!:LOL:
Ollaan miehen kanssa nyt 3pv puuhailtu putkeen ja ajateltiin tää viikko nyt vetää loppuun päivittäisellä tallettelulla.:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina ja atvk87
@tilliina On hauskaa miten sitä mielessään luo erilaisia mielikuvia just näihin juhlapyhiin :giggle: Toivotaan, ettei niiden tarvitsisi olla vain mielikuvia!:love:

@Mimpsu93 Nyt vedit kyllä pidemmän korren!:LOL: Itse tykkään tehdä käsitöitä ja nämä lahjasuunnitelmat niihin lähinnä liittyvät. Ostolahjat menen paniikissa ostamaan just ennen joulua, niiden kaikkien muiden paniikkiostajien kanssa;) On vaan niin kivaa fiilistellä kynttilöiden ja lyhtyjen kanssa:love::)

@Karla89 Kuulostaa niin tutulta! Mulla tulee aina sellaisia kausia, kun osaan ottaa asian järkevästi, ajattelen muita asioita yms. Tää "järkeväkausi" päättyi allekirjoittaneella, kuin seinään kun ne menkat alkoi 2 viikkoa sitten:ROFLMAO: Sitä yrittää jarrutella ja himmailla, ettei A: tekis itsestään ihan idioottia ja B: ei sattuis ehkä ihan niin paljon se edessä odottava pettymys. Mut vaikeeta on, kun mielikuvitus lähtee liitämään heti. Onneksi täällä voi jakaa fiiliksiä avoimesti:love:
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina ja Karla89
Täällä kans yks jouluhullu :geek: Oikeastaan ihanin pyhä, mitä voi olla. Juhannuskin on mukava, mutta silti joulu vie voiton :)
Tuo ois hauska, että kertois jouluna raskaudesta ja varmaan, jos tärppää niin tulee kerrottuakin ku aletaan muuten ihmetellä, että miksen syö graavilohta (mun joulun herkku kinkun ja laatikoiden kanssa) tai ota glögiin terästystä :LOL: Jouluna ei juuri viiniä juoda, mutta terästettyä glögiä on tullut aina pari mukillista otettua. Saa tietenkin nähdä, että missähän vuorossa sitä on töissä, niin kaikki joulusuunnitelmat riippuu niistä :)

Olin aamulla varma, että mulla on joku tulehdus tuolla alakerrassa ku niin kipeästi juili ja yön näin painajaisia lentämisestä myrskyssä :ROFLMAO:
Nyt on kyllä helpottanut jo, että en tiedä mikä ihme juttu oli. Aamulla oksettikin ihan kunnolla :unsure: Jos ei ois menkat tullut, niin oisin satavarma, että paksuna ollaan :LOL: Mutta taitaa ihana endometrioosi vain kipuilla...

Kenestä muuten tuo greippimehu on ihan hyvääkin tavallaan? Vähän kauhun sekaisin fiiliksin ostin, kun luin kokemuksia, että on ihan kauheaa kuraa :LOL: No, ei edes ollut! Vähän hapanta, mutta kivan raikasta myös :LOL: Mulla siis nyt testissä Tropicanan golden grapefruit - mehu :)
 
Kuinkas muuten tuo kaksosraskaus periytyy? Miehen puolella nimittäin on kaksosia. Miehen isä on kaksonen ja tällä kaksoisveljen pojalla on myös kaksoset. Mä oon aina luullut että se kulkeutuu äidin suvussa?(n) Miehellä on kaksi sisarusta joista toisella ei ole ollenkaan lapsia ja toisella 12- ja 9-vuotiaat.
 
Onnea @N93 ! <3 Ja tosi hienoa @voittamaton !!! :)

Mä kokeilin greippimehua viime kierrossa, jossa sattui olemaan joko puuttuva tai paljon myöhästynyt ovulaatio, joten en ainakaan heti huomannut tehoa. ;) :D Taidan jättää tässä kuussa kaiken ylimääräisen kauppaan ja yrittää ottaa kevyemmin, vaikka tiedän jo nyt, ettei tuu onnistumaan.

Täällä alkoi yk3 vihdoinkin. Kierto oli 37 päivää eli menkat tuli yli viikon myöhässä. Ens viikolla menen gynelle tsekkauttamaan paikat ja ultraamaan munasarjoja, niin näkee vähän, mitä siellä tapahtuu. Sellaista ei ole mulle tehty ikinä, enkä ole muutenkaan gynellä käynyt moneen vuoteen, kun ainakin täälläpäin Suomea noi perustutkimukset tekee aina hoitaja.

Seuraan tätä ketjua koko ajan, mutta yritän pysyä vähän sivussa, koska luulen, että sain nyt jo omalla hurmoksellani kierron sekaisin. Enköhän viimeistään loppukierrosta ole kuitenkin keksinyt taas jotain oireita, joita voin tulla hehkuttamaan. :D

Teidän juttuja on niin mukava lukea ja olen niistä ihan innoissani, vaikken koko ajan kommentoikaan. Plussia ja onnea kaikille!

P.s. Mäkin rakastan joulua! Nyt näyttää kyllä siltä, ettei hyvässä lykyssäkään raskaus olisi silloin vielä niin pitkällä, että siitä uskaltaisi kertoa. Toivotaan kuitenkin parasta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: voittamaton
Paljon onnea @N93 :love:

Täällä kans yks jouluhullu ilmottautuu! :D
Ja siis oikeesti rakastan joulua niiiiiin paljon! Oon suunnitellut jo joululahjoja vaikka kuinka, meidän parviketta koristaa jo nyt "kaamosvalot", jotka tulee lisääntymään ja paljon joulua kohden :p ja glögiä oon jo yrittänyt bongailla, mut vielä ei oo löytyny :LOL:
Oon siis pahimman luokan jouluhörhö, oon ihan sitä mieltä et oon syntyny väärään maahan ;):LOL:

Oon niin haaveillu kanssa, et kuinka ihanaa ois kertoa perheille ja läheisille ystäville vauvasta joulun aikaan ja oon pyöritelly just mielessäni, miten sen vois kertoo jollain lahjoilla :whistle:
Voi kun niin kovasti toivon, että se ois mahdollista! Ois niin ihana joulu :love:

Perheelle on ainakin pakko kertoa varmasti jos jouluna raskaana olisin, vaikka olis tosi aikaisessakin vaiheessa, koska epäilyt heräis kyl samantien jos mie en koskis juustoihin ja punaviiniin :LOL:

ON: ovulaation pitäis flo-sovelluksen mukaan olla perjantaina ja oon yrittäny oireita siihen suuntaan bongailla, kun en vielä oo ajatellu ovista tikuttaa, enköhän jo ens kierrossa muuta mieleni sen tikuttamisen suhteen jos nyt ei tärppää :ROFLMAO: Ahkerasti on tällä viikolla peittoa heiluteltu joka päivä ja samalla linjalla jatketaan :whistle:(y)

Ens viikosta lähtien saa sitten varmaan taas kuvitella kaiken maailman oireita... o_O
Toivois vaan, ettei ois kuvitelmaa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: ananasbananas
Paljon onnea @N93 :love:

ON: ovulaation pitäis flo-sovelluksen mukaan olla perjantaina ja oon yrittäny oireita siihen suuntaan bongailla, kun en vielä oo ajatellu ovista tikuttaa, enköhän jo ens kierrossa muuta mieleni sen tikuttamisen suhteen jos nyt ei tärppää :ROFLMAO: Ahkerasti on tällä viikolla peittoa heiluteltu joka päivä ja samalla linjalla jatketaan :whistle:(y)

Ens viikosta lähtien saa sitten varmaan taas kuvitella kaiken maailman oireita... o_O
Toivois vaan, ettei ois kuvitelmaa :love:
Hei meillä Flon mukaan samana päivänä ovis! Mä tikutin jo haaleista haaleimman viivan, joten aikalailla oikeassa taitaa olla! (y)
 
Täällä kans yksi uusi ilmottautuu, jolla Flo povaa perjantaille ovista! (y) PAITSI että se taisikin mahan nippailuista, turvotuksesta ja toisen munasarjan jomotuksesta päätellen olla tänään, piti äkkiä ruveta vehtaamaan :whistle:

Mulla lähti viime viikolla kierukka ja ollaan melkeen joka päivä heilutettu peittoa. Saa nähdä voiko näin pian Mirenan poiston jälkeen tulevasta oviksesta tärpätä, mutta yritys on ainakin kova. Häkkyrä oli mulla yliaikaa ja menkatkin on palanneet takaisin jo aikoja sitten. En malta odottaa että pääsen kuvittelemaan raskausoireita :LOL:
 
Joulu on kyllä ihanaa aikaa. Tykkään jouluvaloista ja kynttilöistä ja <3:) En taida olla (enää) niin suuri jouluhörhö, kun monii täällä, sillä isäni kuoli viime jouluna ja se hieman varjostaa tulevaakin joulua. Ehkäpä musta tulee taas jouluhörhö, etenkin kun pikkuihminen on jonain päivänä mukana. :love:

@ronso Tervetuloa!!

ON: Tää kierto on ollut niin kummallinen. Olin nyt pari päivää flunssassa, mutta nekin oireet katosivat, kuin seinään. Selkää särkee (epätavallista, vaikka kierto tässä kohtaa 29/30) ja vatsaa juilii koko ajan. Ja väsyttää. Monta päivää jo tuntutnut, että menkat alkaa, muttei ala. En ole uskaltanut testata, mutta mietin uskaltaisikos sitä tänään töiden jälkeen.
 
@ronso Tervetuloa joukkoon :)

Täällä on niin monella taas jännät ajat käsillä:) Itse olen vain lähinnä hämmentynyt, kun en tiedä missä mennään ja mikä on tilanne tämän oman kierron suhteen o_O

Lauantaina oli kp 13, jolloin tosiaan tuli runsaasti sitä kirkasta limaa, sekä jomotusta alavatsan oikealla puolella. Tämän jälkeen on ollut päivittäin jomotusta alavatsalla ja ilmaa kertyy mahaan myös normaalia enemmän. Pahin päivä oli maanantaina, kp15 kun alavatsaa alkoi äkillisesti särkemään, jonka jälkeen vatsa oli loppuillan tosi turvoksissa. Järjellä ajateltuna ei kyseessä todennäköisesti ole ovis (miksi olisi, koska tähän asti kierrot olleet todella pitkiä ja nyt vasta ensimmäisen "luomukierron" jälkeinen kierto menossa..). Mutta mikä mua sitten oikein vaivaa o_O? Tää odottaminen on niin vaikeeta, kun ei edes tiedä kauanko pitää odottaa taas ennen seuraavia menkkoja :(

Anteeksi masistelu! Nyt yritän taas keskittyä muihin ajatuksiin :)
 
@voittamaton Jännittää kyllä sun puolesta! Vällyjen väliin ehdottomasti! :LOL: Mulla on vähän huonoa tuuria ollut noiden aamulämpöjen ja tikutteluiden kanssa (n) Olen kahdessa kierrossa yrittänyt aamulämpöä mittailla = kummassakin kierrossa ollut viikon kuume.. Nyt tikuttelin pe kp 12 ja tällöin tuli melko vahva viiva, mutta ei kuitenkaan positiivinen. Viikonlopun tikuttelut meni harakoille ja maanantaina kp 15 oli tosi haalee. Eli teoriassa ehkä kertoo jotain tai sitten ei. Oon kuitenkin päättynyt, että jos tämä kierto joskus loppuu, niin sitten seuraavan tikutan vaikka joka päivä :ROFLMAO:

@ronso Niinhän ne kuulostavat. Jotenkin on tullut aika varovaiseksi, kun tammikuusta asti on säädetty näiden kiertojen kanssa.
 
Ette kaverit arvaa, mitä just googletin. No. "Fertility yoga" ja kuulkaas, hedelmällisyysjoogaa on kuin onkin olemassa :ROFLMAO: taidanpa tästä lähteä matolle kokeileen.

Jos musta ei kuulu pariin päivään, ni oon todennäköisesti edelleen matolla solmussa ja hedelmällisyyteni kasvaa samalla kohisten :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä