♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@voittamaton no näinpä juuri. Alle millin per päivä jos aattelee, et folli olis puhetessaan jotai 20-25mm? Vai mitä ne nyt yleensä on. Ellei silloinen johtofolli oo kutistunut kokoon toinen folli ottanut sen paikan johtofollina? Voi kun ymmärtäis näitä juttuja paremmin. Mutta jokatapauksessa en usko että näistä hitaasti kasvavista follikkeleista kovin hedelmöityskykyisiä munasoluja tulee, vaikka jännä että kroppa välillä vaivautuu kaikesta huolimatta ovuloimaan. Mut ehkä ensi kierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita - 88
@Jennipä luulen, että jotenkin noin se on mennyt kuin sanoit. Oon tänään googletellu koko päivän follien koosta ja kypsymisistä ja kiertopäivistä, mutta tosi vähän niistä löytyy mitään faktatietoa. Pitäisi nyt vaan lopettaa googlettelu ja ootella rauhassa sinne tiistaihin :ROFLMAO:
 
Moikka! Mahtuuko tänne uusia vielä mukaan? Oon siis 18v kohta ammattiinsa valmistuva tyttö ja poikaystävä on 20v ja työelämässä, tosin tällä hetkellä työtön. Mulla on ollut itselläni vauvakuume jo varmaan 12-vuotiaasta asti mutta olen aina ajatellut että haluan saada ammatin ennen lasten hankintaa ja hyvän parisuhteen. Tiedän että olen aika nuori mutta mun mielestä henkinen kypsyys on tärkeämpi kuin ikä kun mietitään valmiutta äidiksi. Mutta asiaan. Olen jo vähän aikaan puhunu poikaystävälle että ois kiva saada oma lapsi ja nyt hänkin on alkanut olla samaa mieltä(y) Olen syönty pillereitä 2 vuotta ja lopetin ne nyt keskiviikkona muistaakseni. Lopetin ne liuskan puolessa välissä ja niin ei ilmeisesti olisi saanut tehdä koska sain tästä noottia lääkäriltä:whistle: Unohdin myös viikko sitten (viime viikon lauantai) yhden pillerin ja jouduin silloin ottamaann seuraavana päivänä kaksi pilleriä. Minulla on koko viikon ollut epämääräistä alavatsakipua ja kävin sen takia perjantaina gynellä joka teki sisätutkimuksen ja ultran mutta ei löytynyt mitään poikkeavaa. Eilen kipu oli ihan kamala koko päivän mutta kohdistui enemmänkin alavatsalle ja navan kohdalle. Tänäänkin on vielä kipua mutta ei koko ajan. Mietin vaan tässä raskauden riskiä sen unohtuneen pillerin takia? Seksiä on siis ollut melkein joka päivä. Lääkäri sanoi minulle että jos olisinkin raskaana niin se ei vielä olisi näkynyt ultrassa, ja että mun kannattaq tehä testi jos menkat ei ala mutta mistä minä tiedän millon niitten pitäis alkaa?(n)
 
@N93 Ihanaa, paljon onnea! :love:

@Kaijaa Tervetuloa :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Kp 26/30, eli ihan kohta saadaan tietää onko tässä kierrossa tärpännyt. Ei oo kauheesti mitään, mikä voisi viitata raskauteen. Ainoastaan alavatsa oireilee ja selkä on kipeä. Jos en oo raskaana, ni pelkään, että mulla on taas kohtutulehdus. :(
 
Onnea @N93 :love::love: Täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä :)

Tervetuloa mukaan keskustelemaan @Kaijaa :) Tuo kesken laatan lopetus voi tehdä vaikka minkälaisia oireita. Itse kerran lopetin ehkäisyrenkaan käytön ku siitä tuli huonovointisuutta. Oli menkat hukassa vähän aikaa :LOL: Samoin kun lopetin pillerit monen vuoden käytön jälkeen. Odottele rauhassa niin kyllä ne sieltä tulee tai sitten käy mukavammin ja tulet raskaaksi heti ;) Mun ystävä tuli raskaaksi, kun unohti 1 pillerin ja oli melkoinen yllätys :LOL:

Tänne ei kummempaa, kp 5 vai 6. Menkat oli ja meni, kipeämmät olivat kuin normaalisti sekä runsaammat. Ajattelin ottaa yhden kikkakolmosen käyttöön tähän kiertoon: greippimehu. Luin kokemuksia ja monella oli auttanut ovulaation tunnistamisessa :) Eihän siitä mitään haittaakaan voi olla :LOL:
 
Onnea @N93 :love::love: Täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä :)

Tervetuloa mukaan keskustelemaan @Kaijaa :) Tuo kesken laatan lopetus voi tehdä vaikka minkälaisia oireita. Itse kerran lopetin ehkäisyrenkaan käytön ku siitä tuli huonovointisuutta. Oli menkat hukassa vähän aikaa :LOL: Samoin kun lopetin pillerit monen vuoden käytön jälkeen. Odottele rauhassa niin kyllä ne sieltä tulee tai sitten käy mukavammin ja tulet raskaaksi heti ;) Mun ystävä tuli raskaaksi, kun unohti 1 pillerin ja oli melkoinen yllätys :LOL:

Tänne ei kummempaa, kp 5 vai 6. Menkat oli ja meni, kipeämmät olivat kuin normaalisti sekä runsaammat. Ajattelin ottaa yhden kikkakolmosen käyttöön tähän kiertoon: greippimehu. Luin kokemuksia ja monella oli auttanut ovulaation tunnistamisessa :) Eihän siitä mitään haittaakaan voi olla :LOL:
Joo huomasin, menkathan ne taitaa sieltä tulla kun hirveä menkkakivut ollu tänään ja eilen ja vähän tiputteluvuotoo ollut mäkin oon tota greippimehua miettinyt mutta ehkä vielä mulla ei oo tarvetta! Toivon et se ovulaatio nyt sit tulis parin viikon pääst tän tyhjennysvuodon jälkeen (y)
 
Hellou kaikille! Onnea plussanneille, pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tervetuloa uusille :)

Itse olen pidellyt taukoa täällä käymisestä, koska alkoi käymään mielialan päälle vähän liikaa. Olin jo hyväksynyt tilanteen, ettei luomumenkkoja tule ja odotellaan kiltisti loppuvuoteen, jonka jälkeen gyne tekisi lähetteen tutkimuksiin...

Ajattelin ihan muita asioita: tsemppasin kuntoilun suhteen ja oli ihan hyvä fiilis. Kuinka ollakkaan 65 kiertopäivän jälkeen alkoivat ihka ensimmäiset luomumenkato_O eli yk4 menossa täällä. Luonnollisesti pasmat meni heti ihan sekaisin, koska keväällä tosiaan yk1 kesti 141 päivää ja se katkesi Terolut-kuuriin. Aamulämpöjä piti testailla, mutta kuume sekoitti koko kuvion. Ovista en myöskään ole testaillut, mutta kp 13 tuli pyyhkiessä todella paljon kirkasta, venyvää limaa ja tämän lisäksi oikealla puolella alavatsalla ollut sen jälkeen jomotusta. Oletan siis, että ovulaatio olisi mahdollisesti voinut tapahtua?

Nyt täytyy myöntää, että jännittää hirveästi. Vähän myös harmittaa, että aikaisempi zen fiilis on kadonnut ja nyt tämä hulluus nostaa taas päätään..:unsure:

Seuraavat kaksi viikkoa tuntuu ikuisuudelta ja tiedän tulevani niin korkealta alas, jos kierto lähteekin venymään. Tsemppiä kaikille:love:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Täällä menossa kp10 ja Flon mukaan ovis olis perjantaina, mutta pitää varmaan ke alkaa tikuttelemaan kun viimeksi tuli 2pv ennen sovelluksen ilmoittamaa päivää. Toki sinne merkkasin sen oikean ovispäivän, että josko se ennuste olis vähän tarkentunut. :)
Meidänkin tilaongelmaan tuli nyt ratkaisu. Käytiin katsomassa yhtä taloa, joka kuvien perusteella oli ihan unelma. Paikalle kun päästiin, iski ihan hirveä pettymys, kun ihan koko talo olis mennyt remonttiin. Todettiin miehen kanssa sitten että taloudellisesti kannattavin ratkaisu on laajennus, joten pitää alkaa tehdä suunnitelmia!:rolleyes:
Olinkos mä muuten ainut uusioperheellinen vai oliko täällä muita? Miehellä siis lapsi edellisestä suhteesta.
 
Semmosta neuvoa kyselisin et ku mulla alko nyt tänään ilmeisesti tyhjennysvuoto (todella runsaana) ku pilleri lopetin keskiviikkona niin tuleeko nyt sit seuraavaks ovulaatio vai pitääkö vielä yks kierto odottaa? Ovulaatitesteillähän se sit selviäis mut ei viittis turhaankaan tikuttaa(n)
 
@Kaijaa kyllähän se ovulaatio on yleensä edellytys sille, että menkat tulee, ainakin normaali mittaisessa kierrossa, ilman lääkkeitä. Jos ei ovuloi ei yleensä tule menkatkaan normaalisti. Joten jos kierto lähtee normaalisti käyntiin niin ovulaatio tulee. Se vaan on niin yksilöllistä miten hormoniehkäisyn jälkeen lähtee oma kroppa toimimaan.
 
Täällä kp5, yk3 tänään. Ajattelin tässä kierrossa ottaa kaikki temput käyttöön. Greippimehut ennen ovista, punkut oviksen jälkeen, vehnänalkioöljyt, vitamiinit, lisää kevyttä liikuntaa, paljon kasviksia ja muutenkin terveellisempää ruokaa, seksiä joka toinen päivä ainakin ovulaatioon asti. Lisäksi ens viikolla vielä normaali gynetarkastus, toivottavasti ei löydy ongelmia.

Se siitä tulee jos on tullakseen -ajattelusta sitten.

Onko muut ottaneet käyttöön näitä vippaskonsteja? :D
 
@Kaijaa kyllähän se ovulaatio on yleensä edellytys sille, että menkat tulee, ainakin normaali mittaisessa kierrossa, ilman lääkkeitä. Jos ei ovuloi ei yleensä tule menkatkaan normaalisti. Joten jos kierto lähtee normaalisti käyntiin niin ovulaatio tulee. Se vaan on niin yksilöllistä miten hormoniehkäisyn jälkeen lähtee oma kroppa toimimaan.
Joo kiitos, luulen että nyt tän tyhjennysvuodon jälkeen teen niitä ovulaatiotestejä että vähän nään millon se ovulaatio tapahtuu ku kehon hormoonitoiminta on silti aika sekaisin nyt
 
@tilliina täällä on ollu greippimehu viime kierrosta asti ja nyt tosiaan kaverina punkkua oviksen jälkeen :D on ollu mamavitamiinit myös käytössä pari kuukautta. Talvesta asti ollaan myös syöty tosi terveellisesti, alkoholi on jäänyt aika pienelle käytölle (ehkä kerran kuukauden-kahden aikana eikä niin paljon kerralla kuin ennen:D) viime vuoden sinkkuaikojen joka viikkoisen sijaan ja liikuntaa on nyt ollut säännöllisesti jo pari vuotta.

Ainut mitä tässä vois enää parantaa, niin vaikka syön tosi terveellisesti viikonlopun herkkuja lukuunottamatta, syön liian vähän. Oon aina syöny. Saliharrastuksenkin takia pitäis syödä enemmän ja vähentää lisäravinteita (tai oikeestaan ne on jääny nyt muutenki yrityksen takia, just in case). Tän takia oon siis aina väsynyt kun kroppa ei saa tarpeeksi energiaa. Parantamisen varaa siis olis :whistle:

Puhuttiin tuossa äsken miehen kans joulusta ja mies sano kuinka kiva ois kertoa jouluna perheille, että meille tulee vauva:love: voi ku saiski kertoa sillon :love::love:

Ps. Meinasin ostaa tänään mun pahetta kaupasta, kokista. Onneksi muistin, että saan sentää juoda lasin punkkua illalla. Vaikka valkkari oiski parempaa :p
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
@tilliina mulla on testissä nyt greippimehu :LOL: En aatellu muita nyt kokeilla. Monivitamiini onkin jo ollut käytössä koko ajan. Vehnänalkioöljyä oon miettiny, mutta niissä joissain on varoitus, ettei sovi keliaakikoille, nii en oo vielä uskaltanut kokeilla sitä (n) Täytyy perehtyä paremmin.

Menkoista asti ollu kipuja alavatsassa tai oikeastaan tuolla kohdun molemmin puolin. Oli kyllä semmoset menkat, että en ihmettele jos vähän on vielä paikat hellänä :unsure: Nyt on kp 7 ja menkatkin oli päivän pitemmät kuin normaalisti. Muutenkin oon ollu ihan väsähtänyt yövuorojen jälkeen + kävin kaverin tupareissa lauantaina, niin huh huh :ROFLMAO: Baarissakin kävin pitkästä aikaa ku ei nyt ollu pelkoa enää raskaudesta. Nyt oon sitten yrittänyt palautua, mutta silti väsyttää vieläkin...vanhuus ei tuu yksin :LOL:
 

Yhteistyössä