♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Omahyväinen (pahainen) päivitys...

Mulla on menossa kp 23 ja viime kierrossa tuli hieno oviplussa kp 23. Nyt vaan ihan surkeeta hailakkaa viivaa tulee. Kp 17 "paras" viiva tähän mennessä. Jotain jomotuksia munasarjojen tuntumassa ja tissikipua oli kp 18 ja jonkin verran valkkariakin tuli... mut enpä tiiä, jotenki tuo viiva jäi ihan surkeaksi. Itsellä olo et ei koko ovista oo vielä tullut ja varmaan ovuloimaton kiertokin. :mad::poop:

Laitan vielä kuvan liitteeksi noista surkeista haaleista viivoista.... otin kuvan tänään ja tikut ihan kuivia siis kaikki, märkänä toki hieman parempia olleet nuo surkeaakin surkeammat viivaset.

20170117_154741.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mä itse asiassa viikonloppuna surffailin netissä etsien jotakin hyvää uutta kosmetiikkamerkkiä, ihon puhdistukseen ja meikkeihin.:) Mulla perus Lorealin rinnalla jo ollut suolasaippua kasvojen pesuun ;) mutta pikku hiljaa lisää hippeyttä hyllyille :ROFLMAO:

Muutoin ollut fiilis surkea. Kuukautiset alkoi eilen. :cry: Vuosi yritystä humpsahtaa täyteen ja olen koittanut tavoittaa perheneuvolaa ajanvarauksen tehdäkseni, mutta sieltä ei ketään saa kiinni. Ärsyttää, kun keräät kaiken rohkeuden, etkä saa ketään langan päähän..:confused: Vähän tuntuu tyhjältä.
 
Jahas mun viesti karkas ennen aikojaan:ROFLMAO: Piti vielä @Paputoive :lle että mäkin äänestäisin noista kp 17 tai 16 vahvimmaksi. En sitten kyllä edes uskalla arvioida onko noiden perusteella ollut ovista vai ei(n) Ei sen mahdollisuutta nyt ehkä voi täysin poissulkeakaan;)
 
Nyt menossa kp24 ja näyttäis et testi alkais taas tummumaan :eek: ei vielä tasavahva viva mut jospa huomenna? Aion testailla niin kauan ku testejä riittää :ROFLMAO: sitkeesti vaan. Haluun tietää millä kp ovis tulee ja kuinka lyhyeks luteaalivaihe jää. Ens kierron alusta pitää kuitenki käydä labrassa ja varmaan jo siihen kiertoon varata aika sinne fertipolille.... yäääh! :( mies tulee huomenna kotiin ja aion ryövätä hänet heti petipuuhiin kaiken varalta kuitenkin. Antakoon ensi viikolla sitten sen spermanäytteen, jos mulla olis silloin piinaviikot. :LOL::ROFLMAO: tällä viikolla ei siemeniä tuhlata sinne, jos vaikka ovis oliskin tuloillaan!
 
Heippa taas tauon jälkeen! :) Ollut niin haipakkaa, ettei ole oikein täällä ehtinyt pyörähtää. Ja tietty menkkojen aikaan tulee muutenkin oltua täältä herkemmin pois.

Ensinnäkin oikein paljon onnea teille kaikille plussanneille!!! Aivan ihanaa! :love: Luo uskoa siihen, että ehkä itselläkin joku päivä tärppää, vaikka yritystä on jo pitkähkösti takana.

@Paputoive, toivotaan parasta, että ovis onkin tuloillaan! Onko sulla mitään ovulaatio-oireita? :)

Mä kans vähän omanapailen oviksen kunniaksi. En oikein ymmärrä omaa kroppaani. Ovulaatio-fiilikset olivat maanantaina, samoin Womanlog siihen ennusti ovista. Tikkuun ei tasavahvaa viivaa tullut kuitenkaan, lähinnä kontrollia vaaleampaa viivaa vain. No nyt sitten ajattelin, että testaan kuitenkin vielä tänään (tiistai oli aika samannäköistä kuin ma) ja nythän mä sainkin ihan rehellisen plussan ekaa kertaa koskaan. Siis niin, että testiviiva on kontrollia tummempi. o_O Ei oo tuollaisia näkynyt aiemmin. Ei auta kuin tänään vielä puoliso kellistää. Eilen jäi väliin, eli maanantaina ollut sutinaa viimeksi. En vaan tajua miksi tikut ja "oireet" eivät puhu samaa kieltä keskenään. Kuva on vähän suttuinen, mutta tältä se näytti: http://aijaa.com/XQmLcH

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille myös. :(
 
Ainiin. @Villisilmä, mulla on kans Lifefactoryn juomapullo, ja olen myös niitä tuttipulloja haaveillut, että sellaiset "sitten joskus" haluaisin. :) Tosin tässä mietin, että tarvitseeko tuttipulloja mihinkään ainakaan alkuun, JOS imetys sujuu hyvin? En ole siis asiaan kovin perehtynyt.

@Josia. Meillä on kans perheneuvola aivan tukossa. Melkein viikon sinne soittelin ennen kuin ketään sain kiinni, ja sitten sain vaan tylyn vastauksen, ja puhelukin katkesi. :( Kunnallisella on usein kyllä huono tilanne resurssien suhteen. Se on tosi harmillista.
 
@ajatuksissa ja @Villisilmä minä en varmaan ostaisi tutteja ja tuttipulloja ollenkaan vaan tavoitteena olisi täysimetys.... sitten hankkisin, jos jostain syystä tarviisin.

@ajatuksissa mulla on ollu yksittäisiä jomotuksia tässä kp16-24 välillä alamahalla (munasarjassa?) Ja jotain tissikipua oli. Mulla ei oo selkeitä limoja oviksen aikaan tai niiden tulkinta on vähä mitä on, etenki jos puuhailee ja sitä spermaa sieltä valuu puuhailujen välissäkin ulos. :/ mutta siis nyt taas tuntuis kosteammalta? Ehkä on tulossa vasta se ovis...

Hyvältä näyttää sun ovisplussa, ei kai se auta ku puuhailla! Mietin noita kipuja ja jomotuksia ennen ovista, nii voisko se kasvava munarakkula siellä aiheuttaa jomotteluja? Ja sit tulkitsee ne oviskivuiksi?
 
Noista luonnonkosmetiikoista, Benecosilla oli joitain vuosia sitten myynnissä maailman näteimmän värinen huulikiilto :LOL: ehdin yhden tuubin ostaa ja sen jälkeen se ilmeisesti poistui markkinoilta kun en ole enää samaa sävyä mistään löytänyt. Harmittaa!

@ajatuksissa hieno ovisplussa, ei kun vaan lemmiskelemään!

Täällä on meneillään arviolta DPO 9, +/- päivä tai kaksi. Koskahan sitä viitsisi tehdä ensimmäisen raskaustestin varmuuden vuoksi :p mitään oireita ei kyllä ole vieläkään, nyt on vähän paha olo mutta johtunee siitä että söin äsken vaikka kuinka paljon karkkia... iltalämpö oli äsken mitattuna 37.1, ei ole mitenkään poikkeuksellisen korkea mulle. Jospa viikonloppuun asti malttaisin testaamatta!
 
@ajatuksissa , onnea hienosta o-plussasta! @Paputoive ellekin vielä noista pulloista, minullakin toiveena täysimetys jos se vain tulee onnistumaan, siksi sanoinkin että sitten tarvittaessa (y) Tuskin @ajatuksissa niitä tuttipulloja tarvii/kannattaa valmiiksi ostaa, varsinkin alussa häiritsee oikeaa imuotetta rinnasta ja kaikki syönti pullosta on stimulaationa pois rinnasta (mitä enemmän vauva rinnalla -> sitä enemmän maitoa erittyy). Ehtii ne sitten myöhemmin jos tarvitsee, jos ajatuksena on kuitenkin täysimetys (y)

@Shara n kanssa piinaillaan, mullakin jo kp 20/27 ja dpo 7. Ajattelin yrittää odottaa testin kanssa siihen että menkat on myöhässä, varsinkin kun ollaan aika pienellä paikkakunnalla tällä hetkellä eikä viitsis ihan kevein perustein lähteä apteekkiin juoruttavaksi :cautious: Mulla oireina tällä hetkellä hyvin tavalliset väsymys ja ajoittainen ällötys, jotka siis täysin normia mulle negakiertoon. Vatsassa vähän kipristelee välillä, siis tuossa alhaalla keskellä, mutta en uskalla toivoa mitään.

Kaiken lisäksi romahdin ihan totaalisesti, kun sain tietää erään tutun raskausuutisesta. Miksi se tuntuu niin helvetin hirveältä joka kerta, tuntuu niinkuin se olisi multa pois vaikka ei ole :(
:poop:
 
Ovisonnea @Paputoive ja @ajatuksissa :) Peitot heilumaan! :ROFLMAO:

Ja nyt törkeesti omanapailuun: aamusta havaittu rusehtavaa valkovuotoa! Oon vähän jopa innoissani. Tosin viimeksikin oli tota rusehtavaa vuotoa satunnaisesti pitemmän aikaa eikä vuoto tahtonut tulla kunnolla ennenkuin napsin terokuurin... onko kellään mitään hajua millainen vuoto on ovuloimattoman kierron lopuksi? Mitä oon lukenut niin alkais tiputtelulla ja kestäis kauan.. Jossain lukee että olis niukat.. En oo siis aikasemmin kokeillu miten käy vaan popsinut sen terolut kuurin. Mut jos joku osaa valaista asiaa niin olisi taas yksi epävarmuustekijä vähemmän.
 
Täälläkin kp21/29, (mahdollisesti dpo 5-6) mutta en nyt ehkä vielä ilmoittaudu varsinaisiin piianailijoihin. Ei mitään oireita ihan normi fiilis. Oireilin sitä ovista niin koko sielullani, ettei jaksa nyt enempää:ROFLMAO: Ehkä ens viikolla intoudun taas kuulostelemaan ja keksimään tarvittaessa kuviteltuja tuntemuksia, että ois elämä jänskempää.:D

Onko kenelläkään muuten arvausta minä päivinä suunnilleen niitä oireita voisi odotella saapuvaksi?
 
@Jennipä alkaispa nyt kunnolla niin pääsisit uuteen kiertoon! Epäilen että ovuloimattomissa kierroissa vuodon laatu riippuu kierron pituudesta, kun limakalvo jatkaa vaan kasvamistaan. Eli lyhyen kierron jälkeen niukka vuoto ja pitkän kierron jälkeen runsas. Mutta enpä mene ihan varmaksi sanomaan, joku viisaampi korjatkoon :whistle:

@eevas , mulla tulee alettua kuuntelemaan tarkemmin (lue: suurennuslasi kädessä) omaa kehoa noin dpo 7 alkaen, kiinnittyminenhän tapahtuu yleensä noin viikko ovulaatiosta. Ne oireet mitä tulee ennen kiinnittymistä (->hcg nousu) niin arvelisin olevan "tavallisia" luteaalivaiheen oireita eli keltarauhasen tekosia. Tosin mietin kyllä itekki tuossa yhtenä päivänä, että onko se keltarauhashormonin määrä mitenkään isompi oviksen jälkeen, jos munasolu ois hedelmöittynyt? Ei kai se varmaan voi olla? Siis ennen kiinnittymistä? o_O
 
Kiitos @Villisilmä voin siis hyvillä mielin pidättää oikeuden oireilla myöhemmin, vaikka nyt ei mitään tunnukaan:LOL:

Meniköhän se hormonihomma jotenkin niin, että oviksen jälkeen alkaa hormonitasot (progesteroni ja estrogeeni) ensin nousta ja sitten jossain vaiheessa laskea, jos kiinnittymistä ei tapahdu?
 
Monella on nyt ovispäivät käsillä, tsemppiä miesten kellistyksiin! (y)

Täällä odotellaan ensimmäisiä luomumenkkoja. Nyt on kp34, eikä vielä tietoakaan menkoista. Muutaman negatestin oon jo tehnyt ja ajattelin varoiksi tehdä vielä tällä viikolla yhden, vaikka tuskin se nyt enää plussaksi muuttuu.. Tää vaatii kärsivällisyyttä, mitä en omista yhtään :ROFLMAO: Kuinka ajallaan teillä muilla tuli ensimmäiset luomumenkat e-pillereiden lopetuksen jälkeen?
 
Tosin mietin kyllä itekki tuossa yhtenä päivänä, että onko se keltarauhashormonin määrä mitenkään isompi oviksen jälkeen, jos munasolu ois hedelmöittynyt? Ei kai se varmaan voi olla? Siis ennen kiinnittymistä? o_O
Mistä se keltarauhanen muka tietäis onko munasolu kiinnittynyt? :ROFLMAO: Tosin keltarauhasen laatuhan voi vaihdella ja raskaus on todennäköisempi jos on ns. hyvä keltarauhanen?
 
@Jennipä Eiks se keltarauhanen nimenomaan tiedä kiinnittymisestä, koska ei surkastu pois vaan jatkaa toimintaa koko ensimmäisen kolmanneksen ajan? Eli kyllä se kohtuun tarraava takiainen jonkin kemiallisen viestin saa aikaan hyvin nopeasti :)

Täällä piinaillaan nyt ensimmäistä kertaa oikein päivien kanssa, sillä limat, ovistesti ja lämmöt kaikki kertoo, että ovis olis ollut maanantaina! Lämmöt lähti kyllä nousuun todella hitaasti, mutta jos FF ne hyväksyy niin kai ne sit mullekin kelpaa :cautious: Dpo 3 siis tänään ja saatoin ehkä tilata First Responsen 6,5 herkkyydellä olevia raskaustestejä... Ihan hyvin vois siis testata ens viikon pe jos yhtään huvittaa :ROFLMAO: Tässä on siis rrrrrunsaasti aikaa kehitellä itselleen vaikka millainen oirekavalkadi!

Pakko muuten sanoa, että greippimehun kittaaminen toista kuukautta taitaa oikeasti tehdä jotain: en oo koskaan huomannut ovislimoja tällä tavalla, nyt tuli peräti kahtena päivänä oikeanlaista eggwhiteä!
 
Mä sain nyt oviplussan, kp25. Alamaha on ihan tulessa!!!! Joten varmasti ovis tulossa! Alkaako teillä kivut jo ennenku munarakkula irtoo?

20170119_112810.jpg

Noi kolme testiä ton o-plussan yläpuolella on kaikki eiliseltä kp 24 (innoistuin vähä joka lirulla testaamaan :LOL::ROFLMAO:)

Mutta nyt näyttäis plussalta!!! (y) onneks mies tulee tänään. En kerro sille oviplussasta vaan aion tällä kertaa vaan vietellä sänkyyn ilman vauvantekopaineita!
 
Mistä se keltarauhanen muka tietäis onko munasolu kiinnittynyt? :ROFLMAO: Tosin keltarauhasen laatuhan voi vaihdella ja raskaus on todennäköisempi jos on ns. hyvä keltarauhanen?
Meinasitko kiinnittynyt vai hedelmöittynyt? En itsekään usko, että se keltarauhanen voisi siitä hedelmöittymisestä mitenkään tietää, mutta viimeistään kiinnittyminen kyllä vaikuttaa, niinkuin @Tuimatar jo sanoikin :cool:

@Tuimatar onnea oviksesta ja eggwhitesta! Mullakin greippimehu vaikutti samalla tavalla, jospa tämä ois meidän kierto (y)

@Paputoive onnea o-plussasta! :love: Minä luulen että mulla ainakin on niitä "kasvukipuja" ennenkuin irtoaa, tässäkin kierrossa jomotteli jo pari päivää ennen ovispäivää. Tiedä sitten näistä kehon kummallisuuksista o_O

Omaa napaa: Kp 21/27 ja dpo 8. Jännittää vaan kokoajan ihan hulluna, että miten käy. Ei tunnu mitään normaalista poikkeavaa mun mielestä. Viime yönä en saanut yhtään nukuttua, mutta tuskin siinä mitään, kun negakierroissakin välillä loppupuolella unettomuutta. Normi järkky turvotuskin vierailee, ei meinaa housun nappi mennä kiinni ja istuessa sitä ei ainakaan voi pitää kiinni :D

muoks. ainiin, yhden jännän jutun huomasin eilen "sattumalta" kokeillessani kohdunnapukkaa :D Se nimittäin oli todella pieni ja kova, todellakin napukka. Harmi kun ei ole tullut testailtua ennen luteaalivaiheessa, että kertooko se välttämättä kierrosta/raskautumisesta yhtään mitään.
 
@Villisilmä Pakko kommentoida, mä ronklasin kohdunnapukkaa nyt tässä kierrossa ennen ku plussasin, se oli ihan kivikova ja tosiaan semmonen napukka! o_OIkinä ei oo niin kova ollut. Nyt ei oo enää viittinyt räpeltää ettei mee pöpöjä.. En tiiä voiko siitä nyt oikeesti mitään päätellä, mutta näin mulla. :D
 
@Villisilmä kivaa ettei tarvitse yksin piinailla :) aika menee kyllä nyt niin tuskaisen hitaasti!

Miehen kanssa oon jo yrittänyt neuvotella josko voisin huomenna jo ostaa ja tehdä raskaustestin :D Mies on kuitenkin ärsyttävästi sitä mieltä, ettei oo mitään syytä testata kuin vasta sitten kun menkat on myöhässä. Ei tietysti periaatteessa olekaan, mut ku mä haluun!
 
@Paputoive mulla oli koko viikon omituista alavatsakipua, mutta ei ollut ihan samanlaista kuin ennen kuukautisia. Oletan, että ne liittyi jotenkin ovikseen. Mullahan on kokemusta vain tästä yhdestä (mahdollisesti kuvitteellisesta) oviksesta, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin, kun ääneen pääsin:ROFLMAO:

Onnea ovisplussasta @Paputoive ja @Tuimatar +onnea talletteluihin!(y)

@Villisilmä voi apua nyt rupes jännittämään täälläkin sun puolesta:love: Plussaonnea myös @Shara :):)

@voittamaton pahoittelut negoista, jospa ne nyt vielä plussaksi muuttuisi.:) Muakin jännittää, että venyykö kierto. Yritän olla ajattelematta, ettei stressin takia ainakaan venyis. Mutta nuorenpana, kun vaihdoin ehkäisyä ja piti ennen uuden aloitusta odottaa seuraavat luomumenkat ja siinä meni kyllä ihan järkyttävän kauano_O Mitä oon itse kysellyt niin osalla palautuu tosi mukavasti ja toisilla vähän kestää.
 
Ajattelin etten kehtaa kysyä, mutta muutinkin jo mieleni:D Ällövaroitus, onko kenelläkään lisääntynyt valkovuoto ehkäisyn jättämisen vuoksi? Suhteellisen paljon tulee kirkasta ja hajutonta, luulin jo kahdesti, että tuli yllärimenkat. Ei ole aiemmin ollut tällaistao_O Rupes huolettaan, että tulehdus, mutta ei ole kipua eikä hajua tms. En googlettamalla ainakaan diagnosoisi tätä tulehdukseksi:ROFLMAO: Ei ole viimepäivinä puuhailtu niin ei voi siitäkään johtua.
 
Onnea plussanneille :love::love::love:

Ja nyt paljon onnea myös ovisplussanneille, toivottavasti nappais teillä! :love:

@voittamaton Mulla alkoi ekat luomumenkat pillereiden jälkeen kp 38 jälkeen. Toivottavasti sullakin alkaisi nyt tässä piakkoin! :)

Täällä ei ole mitään ihmeelleistä kun on ollut vaan alkukierto menossa (kp 10). Viikonloppuna vois yrittää tavallista ahkerammin talletella kun ovis osuu sit heti alkuviikolle. :LOL:
 

Yhteistyössä