♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Huh, onnea teille kaikille piinailijoille, onpas teitä tosiaankin runsaasti just nyt!

@Jennipä täällä venaillaan myös ovista, kp 14/??? menossa, eka kierto ehkäisykapselin jälkeen... Normaaleja kiertoaikoja muistelen siis jostain yli kolmen vuoden takaa, jolloin en niitä lainkaan seuraillut... Ehkä 30+? En muista että koskaan olisi hirveästi pitkittyneet, mutta uusi tilannehan tämä nyt kropalle on. Toistaiseksi ei mitään havaittavia merkkejä, eli saas nähdä miten tässä käy. Pahimmillaan saa yli kolme viikkoa jännätä että onko kierto edes suunnilleen normalisoitunut (n)
 
Tää piinailija tulee kans pitkästä aikaa tänne kirjottelee, ku en jaksa yksikseni piinailla :D
Menkat pitäs alkaa vissiinki reilun viikon päästä (en oo viittiny turhan tarkkaan kalenteria nyt kytätä etten stressaa sit lähestyvästä menkkojen alusta), mut jotenki sellanen olo (TAAS) et ne ei ala... ;)

Mulla tuli tos vajaa viikko sit yhtenä iltana tosi jännä tunne keskelle alavatsaa.. en oikein osannu sanoa että onko se kipua vai mitä.. kesti ehkä viitisen minuuttia ja loppu. Hirveesti on alamahassa ollu sen jälkee erilaisia tuntemuksia ja sit järkyttävä väsymys ja välil on tosi kylmä kun taas välil posket hehkuu kuumuutta niinku vaik just nyt..
Myös valkovuoto on tosi runsasta ja ruokahalu kateissa kokonaan.. täl hetkel ois parasta jos sais vaan nukkua :p
Ja sit oon ihmetelly ku perinteiset tissisäryt puuttuu joista yleensä kärsin jo ainakin viikko ennen menkkoja, samoin mieliala on hirmu rauhallinen ku yleensä se on sellanen vihoviimeinen vuoristorata kans varmaa jo viikko ennen menkkoja.. kiukkua ja itkua ei oo nyt näkyny..
Ja vessassa ravaaminen puuttuu kans.. ku aina ennen menkkoja on kokoajan ollu sellanen pissahädän tunne, mut nyt ei oo sitäkää..
Eli kaikki normit menkkoihin liittyvät olot puuttuu :eek:
Toivoisin vaan niin kovin että tää nyt sit olis sitä alkuraskautta, eikä kropan temppuja :love:
 
Jatkan piinaa kanssanne. Nyt on kp 28/28-30 ja hölmö menin itsehillinnän pettäessä tekemään eilen illalla testin...itse luulin nähneeni jopa haamun siinä, mutta ei se ole. Kannattaako sitä nyt seuraavaksi tehdä testi la kp30 aamupissasta vai odottaa vieläkin?
Alavatsa edelleen kipeä ja kramppeja ja vihlontaa päivittäin ja tissit tulessa ja tätä ollut oviksesta lähtien eli 13pv. Itku on herkässä joka asiasta. Tästä tulee karmea pudotus maanpinnalle jos sitä kahta viivaa ei tule..
 
Eikös suonenveto voi olla raskausoire? :D (Google tietää, kyllä!) Mulla veti viime yönä suonta jalkapohjasta, ikinä ei mulla ole suonenvetoja :eek: Tää oireiden kuvittelu on kyllä ihan sairasta enkä tajua miks sitä pitää tehdä, sä joko olet raskaana tai et, eikä siinä mitkään kuvittelut auta. Kai sitä toivoa vaan haluaa pitää yllä jotenkin. Meinasin minäkin ens kierron (joka ei toivottavasti ala) ottaa kyllä rennosti ja olla laskematta päiviä. Ja ehkä pysyä pois täältä, en kyllä tiedä onnistunko siinä :D Muutenkin tulossa niin kiireinen kuukausi että jospa tää vauvajutska olisi vähemmän mielessä silloin.
 
@Baby_ kyllä mä testaisin huomenna aamu pisusta..

Täällä vaan kananlihailu jatkuu ja pieni palelu...lämpökin sen 36.5 tai vähän yli ja välillä hikeä pukkaa... huomenna selviää sitten mikä on homman nimi kun teen testin aamulla...valkovuotoa tulee todella paljon...yleensähän lisääntyy ennen kuukautisia mutta en kyl muista et aiemmissa nega kierroissa ois noin paljoo tullu... pienesti jännittää tehdä testi :giggle: mutta eiköhän sieltä nega tule..
 
@Baby_ kyllä mä testaisin huomenna aamu pisusta..

Täällä vaan kananlihailu jatkuu ja pieni palelu...lämpökin sen 36.5 tai vähän yli ja välillä hikeä pukkaa... huomenna selviää sitten mikä on homman nimi kun teen testin aamulla...valkovuotoa tulee todella paljon...yleensähän lisääntyy ennen kuukautisia mutta en kyl muista et aiemmissa nega kierroissa ois noin paljoo tullu... pienesti jännittää tehdä testi :giggle: mutta eiköhän sieltä nega tule..

Vedetääs sit @Kinder_Kitty parit viivat heti aamusta
 
@Baby_ selkeä plussahan tuo on, onnea! :love:
Kp 26 / 25 - 28 eikä tätiä näy ainakaan vielä, onneksi. Mutta oireet viittaa edelleen alkaviin menkkoihin, alavatsaa nippailee/vihlaisee välillä ja mieliala on sanalla sanoen synkkä:cautious: lisäksi pieni flunssa iski. Mulla on tosi usein kuukautisten aikana vastustuskyky alentunut, tulen tosi helposti kipeäksi silloin :ninja: onko muilla samaa vai olenko aivan kummajainen? :LOL:
 
yllätys yllätys negahan sieltä tuli...no eikun odottelemaan menkkoja ja yk4/yk16 alkavaksi... niin hirveitä palelu kohtauksia oli yöllä ja mä en ikinä palele ellei mulla oo kuumetta ja oon kipeä... no kai tääkin sitten vaan kuuluu mun loppukierron oireisiin. oletin et jotain jo näkyis kun kuitenkin jo dpo12 en usko et testi muuttuis enää positiiviseks...

@Baby_ onnea!
 
joo kaikkihan on niin kauan mahdollista ennen kun menkat kurvaa paikalle.. sunnuntaina testaan vielä ellei menkat ala ennen sitä. toisaalta miks nyt onnistuis kun kuitenkin vasta eka kierros letroilla takana... mutta ainakin isommat mahdollisuudet onnistua kun saadaan se ovulaatio aikaseks:)
 
Onnea @Baby_ !:love: Pahoittelut @Kinder_Kitty toivotaan että se vielä plussaksi muuttuu :( Onneksi teillä on nyt kuitenkin "apuvoimia" että mahdollisuudet on isommat onnistua. Kyllä se vauva teillekin vielä tulee!

@Puff☆ Mä olen ainakin huomannut että hiukan ennen menkkoja mulle tulee päivän tai parin ajan sellaisia oireita kuin olisi kipeeks tulossa. Saattaa olla pientä nuhaa ja vähän kurkkukin kipee, väsyttää ja palelee. Mutta nää oireet kyllä häippäsee sitten kun menkat saapuu.

Nyt kyllä pyörii vauvat ihan liikaa mielessä, näin yöllä unta että olin synnyttämässä. Synnytys sujui todella hyvin ja kivuttomasti, ja kätilö sanoi että mulla on hyvän mallinen lantio, joten silloin sujuu synnytyskin hyvin :ROFLMAO: Saatiin vauva kotiin ja huomattiin ettei oltu ostettu sille kuin yhdet potkuhousut! Myös äitiyspakkaus oli unohtunut tilata. :ROFLMAO: Hoidettiin sitä vauvaa kuin se olisi ollut meidän koira. :eek:
 
Heippa kaikille, siitä on aikaa kun olen viimeksi kirjoitellut ja ajattelin tulla päivittämään kuulumisia :) Kovasti onnea kaikille plussanneille!

Meillä alkoi yk 8, menkat juuri loppumaisillaan. Viime kierto oli aikamoista sekamelskaa, kävin gynellä ja löytyi pco-tyyppiset munasarjat ja epäili ovuloimattomuutta. Ehdotti Metforminin aloitusta, mutta tulin siihen tulokseen etten halua sitä, kun ei ole muita PCOS viittaavia oireita kuin rakkulaisuutta munasarjoissa ja kuukautisetkin säännölliset. Aloitin syömään macaa ja kalaöljyä, ja menkat tupsahtivat muutaman päivän etuajassa kierron jäädessä 25 päivään. Olivat myös kivuttomammat kuin aikaisemmin. Nyt sitten positiivisena tähän uuteen kiertoon ja toivotaan, että macasta ja muista ravintolisistä on apua seuraavina kuukausina :)Ovistikkuja en aio nyt ottaa takaisin käyttöön, vaan mennään ihan fiiliksellä ja yritetään muutenkin olla pohtimatta asioita liikaa, eli tavallaan tjottaillaan :D Vuoden yrityksen jälkeen sitten tarkempiin tutkimuksiin, jos ei tärppää.

Onko täällä tyypeillä kokemuksia tuosta macasta? :rolleyes:
 
Oi onnea baby_ toivottavasti viivat lähtee tummumaan :love:

Kinder_kitty: pahoittelut negasta, vaikka onhan vielä toivoa. :unsure:

Täällä ei oo vieläkään lähtenyt viivat tummumaan ovistesteis :cry:. Vielähän täs ehtii mut kyllä on epätoivoinen olo. Pelkään ettei mun hormonitoiminta pelaa, oon löytänyt ylähuulelta "viiksikarvoja" joita ei ole mielestäni ennen ollut ja jotka ovat siis hieman tummia. Ja sitten kun ultrassakin näky kuukaus takaperin paljon pieniä follikkeleja molemmis munasarjoissa, niin tuntuu kyllä siltä ettei tästö taida mitään tulla. Kai sitä pitää vielä puol vuotta toivoa parasta, mutta sitten jos ei oo tärpännyt niin suosiolla hoitoihin. Varmaan taas ylireagoin, mutta tältä nyt tuntuu..
 
Baby_:
Tuo on jo plussa ja clearbluen digikin sanois varmasti "raskaana 1_2" :) Sain paljon haaleammalla viivalla sen tekstin ja ihan vaan miehen mieliksi ku ei uskonu muuten :LOL: Se ootti, että tulis tyyliin heti yhtä vahvat viivat. Mutta plussa on myös, vaikka toinen viiva on haaleampi (y)

Tervetuloa takaisin haaveilija(ko) :) Hyvältä kuulostaa oireet. Mulla oli kans tuo poskien kuumotus yks raskausoire ;) Lisäksi lämpö hyppäs yhtäkkiä 37,0 vaikka en tuntenut itseäni kipeäksi. Sitten se pyöri 36,5-36,8 välillä :)

Jaa, ei meillä näköjään käytetty sitten ehkäisyä, mutta todennäköisesti ovis ei oo vielä tullut.Tai mistä sitä tietää tietenkään, kun en ovistestejä ostanu ku kyllästyin niihin :LOL: Mies lähti reissuun niin seuraavat hommailut on todennäköisesti ensi viikonloppuna.
Paras olis ku ei miettis yhtään koko yritystä...niin tein viime kuussa ku en saanu ovisplussaa, nii luovutin koko kierron suhteen ja odottelin vaan menkkoja...ja mikä oli tulos :LOL: Kunhan vaan pysyisi matkassa vielä, niin olisi kyllä (y)

Nyt nukkumaan ja huomenna kaverin synttäreille :) Kiva päästä vähän tuulettuun ja nauraa kätkättämään :p Ehkä jokunen juomakin nautitaan...en jaksa ottaa stressiä kun on niin pieni mahdollisuus edes tärpätä tässä kierrossa :)
 
Mua ihmetyttää ihan hirveästi, missä mun kaikki tavalliset menkkoja edeltävät oireet ovat. Tai siis välillä rinnat turpoavat vasta paria päivää ennen kuukautisia, mut nyt useammassa kierrossa ne ovat turvonneet jo huomattavasti aiemmin. Nyt ei oo yhtään mitään. Mut on tässä vielä päiviä aikaa. Oliskohan ti/ke kun pitäis menkat alkaa.

Hauskaa iltaa @jenetsu ! :) Ja @Jennipä lle paljon tsemppiä!
 
ajatuksissa mulla on kans täl hetkel kaikki menkkoja edeltävät oireet totaalisen hukassa ja menkat pitäs kuitenki alkaa ens viikol... ei oo mielialanvaihteluja, ei tissikipuja, ei vessassa ravaamissa.. ja sit puuttuu se olo, että nyt ne menkat alkaa...
Toivotaan nyt että tää olis raskausoire ku menkkaoireet puuttuu :love:
 
Voi huokaus. Täällä tuli taas pieni romahdus. Äsken suihkussa käydessä huomasin, että taas on menkat alkamassa. Valkovuoto muuttunut rusehtavaksi/punertavaksi. Näinköhän vielä alkavat etuajassa. Harmittaa ihan uskomattoman paljon. :cry: Tarkistin kalenterista,että tiistaina pitäisi alkaa menkat, mutta veikkaan että alkaa jo varmaan päivää aiemmin maanantaina. Tää on aivan hanurista. :poop:
 
@Villisilmä Kiva kuulla kuulumisia! Vaikka uusi kierto alkoikin :cry:

@Jennipä Kyllä ne testit vielä ehtii tummua. Älä masennu vielä!

@ajatuksissa Nouuu, menkat älkää saapuko!

Mulla alkanut menkkatuntemukset mahassa :cry: Nyt kai KP 24/n.28. Mutta en suostu luovuttamaan ennen kuin menkat alkaa. Elokuussakin, jolloin jo melkein plussasin, mulla oli kovia menkkajomoja. Muistelen, että mullakin oli silloin kans noita "kuumia aaltoja", yhtäkkiä saatto naama mennä tulipunaiseksi. :oops: Nyt vaan palelee koko ajan. Lämpö 36,8. Tuolla aiemmin oli puhetta, että voiko raskauden aavistaa.. Mä olen kyllä negakierroissa sisimmässäni sen aina tiennyt, että nyt ei oo tärpännyt. Vaikka kuinka olisin oireita kierron aikana kuvitellutkin. Nyt en oo ihan varma oonko nega- vai plussatuulella.. Eiköhän tunne varmistu tässä lähipäivinä :cautious:

(Mulla on varmaan joku hullu stressireaktio jo tästä hommasta päällä, mittasin äsken leposykkeeksi 78! :eek: Illalla en meinannut saada unta kun tuntui että sydän pomppaa rinnasta pihalle. Muistellen tällaista samanlaista olleen silloin elokuussakin, joten tän takia en vielä suostu luovuttamaan tän kierron suhteen :LOL:)
 

Yhteistyössä