♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@mannamakaroni Ooo, kyllä siinä munkin silmään jotain näkyy! Alustavat onnentoivotukset ja jännäillään varmaan kaikki että saatko parin päivän päästä vahvistuneen viivan :love:

Ilmeisesti täällä aika moni käyttää jo raskausajan vitamiineja, mulla menee pelkät foolihapot ja D-vitamiinit, mutta nyt kyllä mietityttää että vaihtaisiko monivitamiiniin... Särkylääkkeitä ei tavallisestikaan tule käytettyä, silloin kun menkkoja ennen kapseliaikaa oli ei nekään yleensä olleet niin kipeät että olisin tarvinnut. Panadolilla ajattelin kyllä jatkossa mennä, vaikka aikaisemmin olen kokenut sen jotenkin vaaralliseksi (maksavaikutus) verrattuna ibuprofeiiniin (olematon yliannostusriski).

Ja tervetuloa @kka, tänne tuntuisi mukavasti mahtuvan ihan uutena kuumeilijanakin (y)

Oi, plussia ilmestynyt lisää! :) Jipii :love:

No niin eli kävin keskiviikkona terveyskeskuksessa ja sain lähetteen naistentautien poliklinikalle vielä ultraan. Siellä varmistui, että keskenmeno se oli. Ultrassa muuten näytti kaikki olevan hyvin ja hyvin oli itsestään kohtu tyhjentynyt.
Lääkäri raukka sai terveyskeskuksessa nähdä mun kunnon itkuun purskahduksen ku odotustilassa oli lapsiperheitä pienien kans, nii sinnikkäästi pidättelin itkua, mutta ku huoneeseen pääsin niin ei voinut mitään:( Nenäliinaa tarjosi ja lohdutteli ku sanoin, että en tiiä miten tää näin koville ottaa vaikka oli ihan alussa vasta, nii sanoi, että tunteeton on se, jolla ei tämmönen tunnu missään. Oli jo kerenny innostua nii jotenki se pudotus sieltä onnen tunteesta oli niin kova :unsure:

Ainut, että gyne suositteli että odottelis seuraavat kuukautiset, mutta terveyskeskuksen lääkäri oli, että sitten kun on itse valmis. Että mitäköhän tekis...mies sanoi, että eikö se ois parempi pitää kuukauden tauko ja jatkaa sitten. Mutta oon taas lukenu, että keskenmenon jälkeen ois jotenkin ehkä vieläkin hedelmällisempi kuin normaalisti nii ei kyllä haluttais ehkäistä yhtään mitään :unsure: En tiiä...miten te Kinder_kitty teitte? Odottelitteko seuraavat menkat vai? Aattelin ku näin aikasessa vaiheessa meni kesken nii oli ku menkat olis ollu, kipuja oli ekana päivänä ehkä enemmän, mutta lieventy kyllä.

Nyt ei enää surullisia päivityksiä. Asian olen saanut jo suht hyvin käsiteltyä kun olin 2 päivää saikulla ja viikonloppu vielä päälle, niin tästä ei oo ku suunta ylöspäin! :) Katsotaan miten yrityshommelit muutenkin menee tässä kuussa kun mies lähtee viikoksi taas reissuun ja just ennustetun ovisviikon aikaan :unsure: No, menee miten menee...stressiä en ota nyt ja ajattelin keskittyä parantamaan ruokavaliota vähän terveellisempään suuntaan :)

Moi. Auttakaa epätoivoista.
Yritetään mieheni kanssa esikoista, pillerit jätin joulukuussa 2015. Ensimmäisestä luomukierrosta raskauduin helmikuussa -16, tällöinkin käytössä ovulaatiotestit. Tämä päätyi kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon toukokuussa -16 viikoilla 14 :( nyt yritetään uutta ja tänään, juurikin tänään siis äsken pärähti vahvat viivat testiin ja tietenkin minä olen töissä 7-21.30 prkl. Harrastamme seksiä torstai iltana, mutta pe ja la se ei ollut mahdollista.

Eli siis Onko jo myöhäistä sitten kun pääsen töistä? Menikö taas ohi tämäkin yrityskierto? Auttakaa epätoivoista, onko viä toivoa :(

Kiitos jo etukäteen <3

Niin ja lisäyksenä että tiedän ovulaation tapahtuvan 2vrk sisällä positiivisestä ovulaatiotestistä, mutta silti. Ehkä tulin vaan hakemaan jonkinlaista toivonkipinää tai rauhoitusta että pystyn keskittymään töihinkin tänään. :D ja keskenmenon jälkeen sain vasta ovisplussan ekakerran viime kierrossa joten ehkä innostun vähän liikaakin noista tummista viivoista testissä <3
Ja tsemppiä muillekin yritykseen!

Kiitos kaikille onnitteluista! En uskalla ihan vielä uskoa asiaan täysin ennen sitä toista testiä, mutta varovaisen onnellinen olo on. Mieskin alkaa lämmetä, sanoi vain illalla että olo on toistaiseksi lähinnä epätodellinen. :love:

Voi @jenetsu , kyllähän tuollaista pitää antaa itsensä surra! En voi monta kovin paljon kurjempaa asiaa kuvitella tässä tilanteessa... :unsure: Paljon voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen, milloin sitten päätättekin sen aloittaa!

@Neiti88 Uskoisin, että tänään illallakin ehtii ihan hyvin, kyllähän munasolun pitäisi pysyä hedelmällisenä vielä ovulaation jälkeenkin. Clearbluen sivuilla lukee näin: "Munasolu säilyy elinkykyisenä 24 tuntia. Siittiöiden säilyminen vaihtelee, mutta yleensä ne ovat toimintakykyisiä 3–5 päivää, joten ovulaatiota edeltävät päivät ja ovulaatiopäivä ovat hedelmällisimmät eli päiviä, joina yhdynnästä seuraava raskaus on todennäköisin." Paljon onnea yritykseen! (y)

@jenetsu odotettiin niin kauan et vuoto loppui ja ei me siis kyllä ehkästy mitenkään...varaudu siihen et kierto saattaa mennä joillakin sekaisin eikä ovista välttämättä tule.. keskenmeno kierrossa söin terot kunoli lomareissu tulossa et alkais ennen lomaa.. siinä kierrossa tuskin oli ovista. Mulla alkoi km vuoto 28.6 ja seuraavat kuukautiset tuli 3.8 ja siitä seuraavat 14.9..eli mulla ei mennyt mitenkään sekaisin kierto.. tsemppiä!

@mannamakaroni kiitos tästä! Jotenkin tuokin rauhoitti mieltä ja nyt voi paremmalla mielellä jatkaa tätä ihanaa 14,5tunnin työpäivää :) toivoa ei ole siis vielä menetetty, tänään vaan peitotheilumaan kun täältä työmaalta joskus kotio pääsee ;)

Ja onnea sinulle kovasti plussauksesta, se tunne on niiin ihana ja epätodellinen kun näkee ne raskaustestiin piirtyvät kaksi viivaa <3 sitä odotellessa taas :)

Plussatuulia myös muille!! ;-) <3

Ihanaa tosiaan kun tämä on niin aktiivinen ketju, oon ihan koukussa ja käyn monta kertaa päivässä täällä lueskelemassa teidän juttuja :barefoot:

Minunkin puolesta tervetuloa @kka !

@Neiti88 Kyllä varmasti ehditte, kun kuitenkin huomenna todnäk vasta ovis, joten illalla peitot heilumaan ja itse varmaan varmistelisin vielä huomennakii jos mahdollisuus on! Mä just muutama päivä sitten tuskailin että mitä jos oltiinkin pahasti myöhässä aikataulutusten suhteen, mut sit löysin netistä (höpöhöpö?)tietoa, että tyttölapsi voi saada alkunsa yhdynnästä joka tapahtuu vasta 8-20h munasolun irtoamisen jälkeen. :X3: Toivossa on hyvä elää... MUOKS. Aloin ajattelemaan asiaa enemmän, eli mitä ihmettä, eikös tyttösiittiöiden pitäis olla hitaampia eli miten ne tuossa ajassa ehtis paikan päälle?!

@jenetsu Jaksamisia kauheesti, kyllä se ajan kanssa helpottaa :oops:

Viimeksi muokattu:
@pehmis26 voi olla että meikäläinen on aika poikki kun kotio pääsee mutta kyllä sitä virtaa tuohon peittojenheilutukseen aina riittää tässä vaiheessa kuukautta ;-) huomenna ei näillänäkymin ole mahkuja varmistella kun miekkonen ehkä (toivottavasti ei) joutuu työmatkalle mutta toivotaan että tämän illan touhut riittäisi.

Sitten alkaakin ne kivat piinaviikot taas. :-D tälläkertaa yritän kyllä olla miettimättä koko raskautumista (niii varmaan) :))
Ollaan me naiset yhdenlaisia :)

Niin minäkin olen käsittänyt että tyttösimpat hitaampia mutta taitaa olla huuhaajuttuja, luulenpa ettei sillä ajoituksella ole merkitystä sukupuolen kanssa. Tiedä sitten :-o

Tosin tämä meidän keskenmennyt pikkuenkeli oli poika ja harrastettiin vaan kerran seksiä ovulaatioplussapäivänä kun ei muutoin keretty että silloin tämä teoria piti paikkansa ja pojat olivat nopeita ;-)

@ajatuksissa ja @Neiti88 En ihan kauheasti oireita bongannut (tai toisaalta uskaltanut bongailla pettymyksen pelossa) ennen plussaa. Menkkaoireet eivät tulleet tavalliseen tapaan, mutta alavatsalla oli pientä nipistelyä ja hajut alkoivat käydä nenään normaalia voimakkaammin (metromatkoista on tullut aika hermoja koettelevia...). Nyt viikonlopun aikana on nukuttanut tavallistakin makeammin ja ruokahalu on selkeästi kasvanut. Yleensä olen suht pieniruokainen ja nyt menee isoja annoksia kaurapuuroa ja perunamuusia ja nuudeleita ja herra ties mitä. Ja silti taas parin tunnin päästä vatsa kurnii. Täysin vierasta ja vähän pelottavaakin tällainen. Mutta siis vaikka kuulostaakin kauhean pitkältä tämä lista niin pääasiassa olo on ihan tosi normaali. ;)

Onpas ihanan aktiivinen viikonloppu tällä palstalla! Heitän silti sekaan vielä yhden kysymyksen, joka pompsahti mieleen: miten suhtaudutte yritysaikana kahviin ja teejuomiin? Itse tiesin kyllä raskauden ajan kofeiininsaannin rajoista, mutta yllärinä tuli että kofeiini saattaa myös heikentää raskaaksi tulon mahdollisuuksia. Ja raskauden ajan rajathan on myös tosi tiukat, meidän mukikoolla se 3 kuppia päivässä tulee täyteen melkein jo aamukahvista :oops: Vielä isompana yllärinä tuli, että vihreää teetä ei suositella ollenkaan, eikä vissiin pitäisi juoda edes yritysaikana! Syynä tähän on sen mahdollinen vaikutus foolihapon imeytymiseen ja sen hyödyt kaikki taitaa tietää...

Mitä ihmeen kuumia juomia tässä sitten uskaltaisi juoda, etenkin näin syksyllä tekisi koko ajan mieli olla kuppi kuumaa kädessä?! (n)

Onpas ihanan aktiivinen viikonloppu tällä palstalla! Heitän silti sekaan vielä yhden kysymyksen, joka pompsahti mieleen: miten suhtaudutte yritysaikana kahviin ja teejuomiin? Itse tiesin kyllä raskauden ajan kofeiininsaannin rajoista, mutta yllärinä tuli että kofeiini saattaa myös heikentää raskaaksi tulon mahdollisuuksia. Ja raskauden ajan rajathan on myös tosi tiukat, meidän mukikoolla se 3 kuppia päivässä tulee täyteen melkein jo aamukahvista :oops: Vielä isompana yllärinä tuli, että vihreää teetä ei suositella ollenkaan, eikä vissiin pitäisi juoda edes yritysaikana! Syynä tähän on sen mahdollinen vaikutus foolihapon imeytymiseen ja sen hyödyt kaikki taitaa tietää...

Mitä ihmeen kuumia juomia tässä sitten uskaltaisi juoda, etenkin näin syksyllä tekisi koko ajan mieli olla kuppi kuumaa kädessä?! (n)
Täältä taustalta huutelen; itse juon päivittäin vadelmanlehtiteetä. Yleisesti suositellaan loppuraskaudesta mutta voi myös edistää hedelmällisyyttä eli yritysajalle sopii. Nää on taas näitä poppakonsteja, itse uskon kuitenkin vahvasti placebon voimaan ;) raskauden aikana ei vadelmanlehteä uositella koska voi kuulemma aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia, mutta tästäkin löytyy myös vasta-argumentteja. Itse olen todennut että ei tuo haittaakaan tee yrityksen aikana juoda ja joskun plussa napsahtaa niin vaihdan rooibokseen, jonka pitäisi senkin olla kofeiinittomana hyvä vaihtoehto jos haluaa yrityksen aikana kuumaa juoda.

No @mannamakaroni nauti nyt ettei oireita vielä enempää ole ja että se ruoka maistuu, voip olla että jossain kohtaa se ruokahalu politiikka vielä muuttuu. Tietenkään ei kenellekään hirveää pahoinvointia toivo!
Toisaalta muistan itse että nautin vain lisääntyvistä raskausoireista koska niiden myötä raskaudesta tuli todellisesta ja mikä parasta niin mun olemattomat rinnat kasvoi heti muutamalla kuppikoolla :-D ;-)

Ja @Tuimatar en ole tuollaisesta kuullutkaan että kahvi vaikuttaisi raskautumiseen, hui! Itsehän siis juon kahvia varsinkin näin syksyisin/talvisin litratolkulla :-/
Mutta tiedä sitten kannattaako nuita kaikkia ihan uskoa, eihän sitä saisi tehdä/syödä/juoda mitään jos kaikkea noudattaisi mikä muka vaikuttaa raskautumiseen. Niin moni raskautuu yrittämättäkin/tietämättään että en usko tuollaisilla olevan kamalasti merkitystä :)

@Idjunn Vadelmanlehtitee olikin hyvä vinkki yritysajalle, vaikka "yrittiteenä" on sitten raskausaikanakin kielletty. Samaan "yrittitee" luokkaan menee myös rooibos, mutta sen suosituksen taidan kyllä heittää alkuunsa romukoppaan - kofeiiniton ja laajassa käytössä useammalla mantereella, ei se VOI olla niinkään vaarallista kuin tavallinen tee tai kahvi.

@Neiti88 Mä olen ehkä vähän vainokki suositusten ja mahdollisuuksien kanssa, osin koska tykkään sillä tavalla "hallita" elämää. Tunneasia, ei järki :) Toisekseen olen itse superyllärilapsi, alkuni sain vasta kun vanhempien lapsettomuushoidot oli lopetettu tuloksettomina. Toki se oli 80-luvun loppua, eli hoidotkaan ei olleet sillä tasolla kuin nyt, mutta silti pistää miettimään tavallista tarkemmin omia mahdollisuuksia raskautua. Kofeiinin välttely ei kuitenkaan ole ihan tuulesta temmattua (asiasta esim. täällä https://www.aava.fi/palvelu/hedelmallisyyteen-vaikuttavat-elintavat). Kun kahvi, tee ja tumma suklaa maistuu täällä aika hyvin, niin ensimmäistä kertaa nousee pienoin ketutuskäyrä rajoitusten kanssa :cautious:

• Tykkää
Reactions: Neiti88
@Tuimatar ehkä pakko myöntää että taidan minäkin luopua tämän seurauksena muutamasta kahvikupposesta päivässä :-D

Se on muuten Jännähomma kun aina alkukierrosta ajattelee että nyt tässä kierrossa en mieti enkä stressaa raskautumisesta niin silti sitä itsensä yllättää ovulaatiotikku ostoksilta ja löytää itsensä täältä lukemassa keskusteluja.
Noo ihana tietää etten ole kumminkaan ainut, enkä siis nähtävästi myöskään ihan hullu ;-)

• Tykkää
Reactions: Baby_
Oho, en oo tiennykkä tosta kahvista, että vaikuttaa myös raskaaksi tulemiseen saatika tummasta suklaasta. Kahvi on kyllä kovalla kulutuksella ja mukitkin tosiaa melkein puoli litraa, täytyykin rajottaa/lopettaa.
Voisi näin joulun lähestyessä siirtyä glögeihin ja mustaviinimarjamehuun.

Tänään oon ollut vähän huolestunut kun alavatsa ollut todella kipeä, niistäessä ja kävellessäkin tosi arka ja tuntuu turvonneelta, onko ihan normaalia? Vasta ke pääsee tikuttamaan..

Viimeksi muokattu:
kka
Täällä kahvia kuluu 0-3 kuppia päivässä, aamu- ja yövuoroissa enemmän ja vapaapäivinä ei aina ollenkaan. Sinänsähän kahvittelu olisikin helppo lopettaa kokonaan kun en mikään suurkuluttaja ole. Huonoista huonoimpana tapana on kylläkin tupakka, jonka olen saanut vähennettyä pariin päivässä, nyt heitin vajaan askin menemään ja päätin että antaa olla kokonaan. Onneksi en fyysisistä vieroitusoireista ole yleisesti kärsinyt, enemmänkin tuppaa olemaan sosiaalinen tapa tuo savuttelu. Täytyy vaan pysyä lujana!

Onko teillä millaisia vitamiinivalmisteita ym käytössä? Mietin, että ensi viikolla voisin käydä nappaamassa matkaan Gelee Royalea jonkun purkin monivitamiinia ja mietin että onkohan noissa sen kummoisempia eroja? Minisun Mama ja raskausajan Multitabs lienevät kumpikin ihan päteviä? (y)

Muuttopuuhia tehty eilen ja eka yö nukuttu uudessa asunnossa (ja voi kun nukutti hyvin!). Ihanaa uutuuden viehätystä nyt muuton jälkeen. Vielä on paljon tehtävää, kamoja tuotava ja vanhan kämpän siivous mut kyllä se siitä. Vois kai huomenna alottaa tikuttelee ovista aktiivisesti, kun nyt kp 15/35. Sain onneksi järkättyä töistä vapaata, joten vähän pois stressistä :)

Oon lukenut teidän juttuja kyllä vaikka huonosti oon jaksanut vastailla. Tsemppiä kaikille kaiken maailman kierron vaiheissa pyöriville :LOL:

Tervehdys taas kaikille tasapuolisesti Hmm.. Voisko joku kertoa onkohan mulla nyt Dpo1 vai 2 ? Tänään oli siis täysin puhdas ovistikku, tässä viiden päivän tikutukset kuvakoosteena,kiitos jo etukäteen(y)ovistestailutlokakuu16.jpg

Viimeksi muokattu:
Voi kun tänne on tullut viikonlopun aikana paljon viestejä ja uusia mukaan, ihanaa kun täällä on näin aktiivista keskustelua! :)

Itse juon kahvia normaalisti noin 3-6 kuppia päivässä ja alkoholia käytän nykyään todella harvakseltaan. Täytyisi kyllä tuohon kahvinjuontiin kiinnittää huomiota, ettei lipittäisi sitä joka välissä.

@kka Mä syön tällä hetkellä foolihappoa, d-vitamiinia ja tavallisia multitabseja. Lisäksi välillä otan myös rautatabletteja.

On tää kyllä jännää aikaa, paljon tsemppiä ja plussatuulia kaikille! :love:

Mulle tuli täysin uutena toi että vihreää teetä ei saisi juoda! Miksiköhän ei? Oon korvannut lähes kaiken kahvin nyt vihreällä ja valkoisella teellä kun olen luullut että kahvi yksinään on se paha :confused: yritysaikana oon juonut 1 aamukahvin (tosin iso muki..) ja 1-3 mukillista vihreetä tai valkoista teetä päivän mittaan. Ei huvittais lopettaa teenkin juomista kun koko ajan on kylmä :eek:

Dpo 7 - 9 menossa, jännittää! :rolleyes:

Mulla ollut vähän sama käsitys kuin Puffilla, että vihreä tee olisi ok, mutta jos sen ainoa negatiivinen vaikutus on foolihapon imeytymiseen, niin kai sitä voi silti juoda. Kunhan ajoittaa jotenkin järkevästi (esim. ei heti vitamiinilisän ottamisen jälkeen). Oon ite jättänyt iltapäiväkahvin pois, joten juon vain aamulla yhden (ison) kupin ja aion kyllä siitä pitää kiinni niin kauan kuin kahvi vaan maistuu, koska olen valitettavassa kofeiinikoukussa ja vaihtoehto on aloittaa aamu särkylääkkeellä...

Tuosta rooibos-teestä lueskelin sen verran, että se on Suomessa kielletty vain varmuuden vuoksi (ei tarpeeksi tutkimusnäyttöä vaikutuksista raskauteen), kun taas monissa muissa paikoissa maailmalla, mm. Jenkeissä missä kuitenkin ollaan myös tosi hysteerisiä raskausajan ruokavalion kanssa, sitä ihan suositellaan raskaanaoleville turvallisena ja kofeiinittomana vaihtoehtona. Inhoan rooiboksen makua, joten taidan jatkossakin vetää kombolla 1 kuppi kahvia ja 1-2 kuppia vihreää teetä päivässä. Äitikin on kuulemma juonut tavalliseen tapaan (eli paljon) kahvia koko mun raskausajan ja ihan hyvä musta tuli. (Mutta siis wonder why oon kofeiiniaddikti :rolleyes::p)

Ai niin, kertokaahan mulle miksi sitä tummaa suklaata ei saa syödä!? Syön palan tai kaksi lähes päivittäin, kun on vaan niiiiiin hyvää... :cautious:

Sinänsä musta tuntuu, että suurimmassa osassa näistä suosituksista kohtuu riittää. Esim. jos juo kaksi litraa vihreää teetä päivässä niin sillä voi olla jo ikäviä vaikutuksia mutta kuppi tai kaksi voi olla vielä ihan ok... Tai näin haluan ajatella.

Yhteistyössä