♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@tyyne_ Mulla on kanssa ollut tässä kierrossa greippimehu (jota juon usein muutenkin, mutta nyt olen yrittänyt muistaa ottaa lasin joka päivä), raskausajan monivitamiini (syön myöskin normaalisti useampaa eri vitamiinia, joten koin helpoimpana korvata koko koktailin yhdellä tabletilla josta saa myös sen foolihapon) sekä gelee royal. Ensi viikolla selvinnee, oliko hyötyä. :)

Tuohon ikäasiaan piti myös kommentoimani, koska itellä pärähtää ensi vuonna 30 mittariin ja olin myöskin jotenkin ajatellut, että sitä ennen "pitäisi" olla edes ensimmäinen lapsi saatuna. Nyt alkaa kuitenkin tuntua ihan kivalta, että on rauhassa ensin laittanut elämän haluamalleen mallille, koska en varmasti olisi tehnyt monia nyt toteutuneista tosi kivoista asioista tai päässyt näin mielenkiintoisiin töihin, jos olisin ensin hankkinut vauvan. Tai mistä sitä tietää, mutta nyt tuntuu tältä.

Luin myöskin joku aika sitten ihan mielenkiintoisia artikkeleita biologisesta kellosta ja miten se on monilta osin täysin kulttuurinen (ja yhden kirjoittajan mukaan jopa misogyyninen) käsite ja ilmiö, ja että laajasti käytetyt tilastot, joiden mukaan hedelmällisyys laskee rajusti 35-vuotiaana, perustuvat 300 vuoden takaisiin ranskalaisiin kirkonkirjoihin... Toki siis hedelmällisyys alkaa heikentyä iän mukana (ja riski saada kehitysvammaisia lapsia vastaavasti kasvaa), mutta ei meidän ehkä ihan vielä kannata panikoida. :whistle: Laitan linkit alle, jos joku muukin haluaa itse tutustua. :geek: (ensimmäinen suomeksi, kaksi muuta englanniksi)

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1388205127004

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2013/07/how-long-can-you-wait-to-have-a-baby/309374/

https://www.theguardian.com/society/2016/may/10/foul-reign-of-the-biological-clock
 
Täällä kalenteri ennustelee ovista sunnuntaille, mutta yleensä mulla on ollut se jo paljon aikaisemmin. Tänään tihrustin, käänsin ja väänsin sitä tikkua ja kai se oli vähän vahvempi viiva kuin eilen. Toivottavasti se sieltä tulee! Osaako joku viisaampi muuten sanoa että jos on ovuloimaton kierto niin tuleeko silti kaikki ovisoireet, limat, halut jne?
 
@kiuski oon miettinyt ihan samaa. Huomenna ehkä osaan vastata sulle paremmin, kun käyn gynellä, niin se varmaan voi ultrata, että onko ovulaatio tulossa/ollut. Limoja on ainakin ihan entiseen verrattuna, haluja ehkä ei samaan tapaan kuin viime kierrossa. Mut plussaa en saa siihen ovistikkuun haaleaa raitaa enempää. Kalenterin mukaan eilen olis pitänyt olla, mut tietysti se on vaan ennuste.
 
Mulla ei oo nyt mitään poppaskonsteja käytössä tässä kierrossa, monivitamiiniporetbl otan kyllä joka aamu ja siinä näyttää foolihappoa olevan. Mutta ei kai se itse raskautumiseen auta. Greippimehua join pari kiertoa mutta nyt en oo jaksanut ostaa.

Yksi juttu mihin nyt oon kiinnittänyt huomiota, on särkylääkkeet. Vaan menkkojen aikaan oon antanut itselleni luvan syödä buranaa. Päänsärky ja niska-hartiavaivat mua yleensä vaivaa, mutta oon vaan panadolia nyt vetänyt. On sekin ihan ok auttanut, vaikka aiemmin olin vähän paracetamol-vastainen kun en huomannut yhtä suurta tehoa buranaan verrattuna. Olen vaan nyt saanut päähäni että aiheutin itselleni aikaisen keskenmenon buranalla pari kuukautta sitten, jolloin onnistuin saamaan kahta viivasta raskaustesteihin. Silloin söin nimittäin just mahdollisen kiinnittymisen jälkeen buranaa kyllä aika kovasti. Olikohan ne sitten raskaushormonit vai mitkä, mutta mulla särki päätä silloin tosi paljon. (Tästä tiedosta kiitos womanlog-sovellukselle, johon voi siis merkata myös syödyt lääkkeet :p En mä muuten näitä muistais.)

Mulla ei iän puolesta (26v.) ole vielä kriisiä tän vauvaprojektin kanssa, kun ei lähipiirikään/kaverit ole vielä ihan hirveästi alkanut lisääntymään. Nyt olis vaan niin perfekto elämäntilanne, olisin ihan valmis jäämään hetkeksi pois töistä kotiäidiksi :barefoot:
 
Moikka! Mä tuun ihan uutena mukaan tänne haaveilemaan esikoisesta. Eli olen 23-vuotias, poikaystäväni on 24-vuotias ja yhteistä matkaa meillä on takana jo 5,5 vuotta. Molemmat ollaan opiskelut suoritettu ja ollaan työelämässä. Itse olen vauvakuumeillut jo monta vuotta, mutta mies ei ole ollut asiasta yhtä innostunut. Ollaan nyt syksyllä paljon asiasta juteltu ja viime viikonloppuna mies yhtäkkiä omasta aloitteesta rupesi puhumaan, että eikös me ruveta vauvaa nyt yrittämään! Minä ihan onnesta soikeana sitten jätin heti pillerit pois ja tästä se yritys lähtee käyntiin.:love:
Eli mut saa lisätä listaan: Innih (23v.) Mies (24v.). ya 10/2016 yk1
 
Jenetsu: Voi paska :poop::cry::cry::cry: ota ihmees saikkua jos yhtään siltä tuntuu. Itse ainakin varmasti tuommoisessa tilanteessa ottaisin, että saisi kipujen lisäksi käytyä asiaa hetken läpi itsekseen ennenkuin menisi töihin muiden ihmisten pariin. Kauheesti voimia sinne.

Tervetuloa Innih!

Tyyne_: itellä ollut vaan mammavitskuja käytössä. Aattelin että niistä sa foolihappoo ja muutenkin reilummin oikeita vitskuja kun oon niin huono syömään mitään ravintoainepitoisia ruokia, kun on ruokarajoitteitakin aika paljon allergioiden ja keliakian takia. Tosin nyt oon niitäkin huonosti muistanut syödä :oops:. Lähinnä itse koetan vaan olla stressaamatta koko yrityksestä, kunhan vaan sais puuhailtua oikeina päivinä. Muuten onkin kauheesti stressiä kun muutetaan viikonloppuna ja vanhan kämpän siiivoukset ja kaikkee muutakin, saa nähä ovuloinko taaskaan...

Töissä työkaveri käski siirtää sapuskan lautaselle ennen mikroa, koska muovit pilaa naisen hormonitoimintaa :ROFLMAO:. Muutkin sitten naureskeli kun pitivät tämmösen "lapsenteko iässä" olevan tyttösen hedelmällisyydestä huolta :LOL::LOL:. Muistakaahan työkin niin minäkin koetan :D
 
Moikka! Pariin viikkoon en oo nyt tänne kirjoitellut. Oon käyny lukemassa viestejä, mutta en oo ajatuksen kanssa lueskellut ihan jokaista viestiä. Semmosella pikapläräyksellä lueskellut. Uusia on tullut, kivaa :) Joitain plussiakin oli kai tullut, onnea! Ja @jenetsu lle paljon voimia, jos keskenmenosta kyse :( Epäreilua :( :(

@danissa1 kuulumiset oli kiva lukea ja kiitos tsempeistä. :)

Ajattelin samalla päivittää omat kuulumiset. Sain leikkausajan endometriooman/kystan poistoon! Tehdäänkin jo tässä kuussa! (2,5vko:n kuluttua). Viikon päästä on leikkausta edeltävä käynti gynelle siitä 1,5vkon päästä puukon alle. HUI! Pelottaa! Tosi nopeat jonot täällä meilläpäin gynen toimenpiteisiin, nimittäin 3kk kiireellisyydellä piti tehdä ja jo 1kk sisään leikataankin. :O Toivottavasti operaatiosta ja munanjohtimien huuhtelusta olisi apua raskautumiseen. Miehen kans puhuttiin jos luomuna tän vuoden loppuun asti yrittettäis ja toipuisin tehdystä toimenpiteestä ja ensi vuoden alusta mentäis lapsettomuuspolille sitten lisätutkimuksiin ja hoitoihin. Toki jo aiemmin mennäään/heti, jos lääkäri sitä suosittelee. Mutta meille kävisi katsoa pari kk miten luomuna käy. Säästettäisiin vähän rahojakin kun hoidot ja käynnit tulisi ensi vuoden puolelle kaikki, kun maksukatto ei tältä vuodelta ehtisi täyttyä ja vuoden alusta lähtisi kuitenkin kertymään uudelleen.
 
@Paputoive mahtavaa että sait ajan noin nopeasti! Todella nopeaa toimintaa. Toivottavasti raskautuminen nopeutuu toimenpiteen jälkeen. (y)

@Innih tervetuloa minunkin puolesta!

@pehmis26 Mielenkiintoinen juttu tuo särkylääkkeiden syöminen raskauden yrittämisen aikana. Itse perehdyin asiaan vasta viime kierrolla, aiemmin eni ole käynyt mielessäkään että burana voisi vaikeuttaa raskauden alkamista. En siis ole syönyt sen jälkeen särkylääkkeitä lainkaan, vaikka toisinaan vaivaa todella kova päänsärky :( johtunee istumatyöstä ja sen aiheuttamista hartiajumeista. Mieluummin olen nyt ilman särkylääkkeitä ja voin ainaki olla varma että itse olen tehnyt kaiken voitavani raskautumista nopeuttaakseni.

Särkylääkkeistä puheen ollen, onko täällä ketään joka käyttäisi aspiriinia pieninä annoksina? Olen lukenut aiheesta paaaljon ja ilmeisesti jenkessä suositellaan aspiriinia 81 mg annoksina ainakin useita keskenmenoja kokeneille. Minulla on todettu geenivirheestä johtuva merkittävästi suurentunut veritulppariski ja aloitin nyt asiaa harkittuani disperin 100 mg kuurin. En usko että tuollainen annostus voi haitata ja toisaalta pakkausselosteessakin lukee että vain raskauden vikalla kolmanneksella ei saa käyttää. Kokeillaan nyt josko se auttaisi:) teho kuulemma perustuu siihen että aspiriini parantaa verenkiertoa kohdussa. Sen sanotaan myös ehkäisevän istukan verisuonitukoksista johtuvia keskenmenoja. En ehkä muuten olisi aloittanut aspiriinia mutta tuon erittäin korkean tukosriskin vuoksi pakko testata, saa nähdä miten käy :)
 
@Paputoive Vau, miten hienoa! Ihanaa, että sait ajan noin nopeasti, vaikka itse operaatio varmasti jännittääkin. Oikein paljon tsemppiä tulevaan. :) Tulethan kertomaan välillä, mitä sinulle kuuluu?

Tervetuloa, @Innih !

Mä kävin siellä gynellä aamulla. Kaikki hyvin! :ROFLMAO: Kysta oli hävinnyt oikealta puolelta. Vasen puoli oli tässä kierrossa aktiivisempi puoli, ja sieltä löytyi hyvän kokoinen johtofolli. Gyne ei ollut aivan varma, että onko ovulaatio juuri tapahtumassa vai äsken tapahtunut. Ei kuulemma ollut enää aivan pinkeän pyöreä pallo, joten arveli että ovulaatio on ihan äskettäin tapahtunut. Myös kohdunsuun lima oli juuri oikeaa ovulaatiolimaa. Sanoikin, että kaikilla ei vain ovulaatiotestit nouse ihan vahvaksi plussaksi, ja että testimerkkiä kannattaa vaihtaa, jos ei niitä plussia saa näkyviin. Ja että kun on säännöllinen kierto ja nyt näytti ultrassa kaikki hyvältä, niin ei ole pakko edes testailla. Myös limakalvo oli kuulemma hyvin paksuuntunut, eli kaikki näytti niin hyvältä kuin vain voi näyttää. Kuulemma 11 päivän luteaalivaihe on ihan ok, eikä missään nimessä halunnut vielä aloittaa mitään tukihoitoa. Oli sitä mieltä, että nyt vaan rennolla fiiliksellä "yritystä", että raskaus alkaa kun on alkaakseen. Tuohon on vähän vaikea uskoa välillä, mutta niinhän se vaan taitaa mennä. :)

Täytynee varmaan se "stressaaminen" tuosta ovulaatiosta nyt lopettaa, kun sen taidan kohtuullisen hyvin limojen perusteella tunnistaa, vaikkei tikkuun tulisi tasavahvuista viivaa. Eilen illalla tuli jo melko vahva viiva testiin, muttei oikeaa plussaa. Voihan se olla, että mulla se hormoninnousu tapahtuu niin nopeasti, etten saa sitä välttämättä edes kiinni. Tiedä häntä. Pitää yritellä nyt vaan kierroissa seurata tuota luteaalivaiheen kestoa, ettei ainakaan lyhenisi.
 
Nörttejä paikalla? :geek: Kauanko siittiöillä kestää päästä munasolun luo? Nimimerkillä epäilen oviksen olleen eilen ja hommailtiin vasta eilen illalla.. En ole oikein selvää tietoa löytänyt mistään, jossain lukee että 7h kestää että siittiöt muuntautuu sellaiseen muotoon että ne voi yhtyä munasoluun. Eilen alkuillasta tuli vielä limaa (en kyllä laskenut ihan ovislimaksi, mutta tiedä näistä nyt...) ja jos muutaman tunti sen jälkeen hommailtiin niin pliiis sanokaa että ei ollut myöhäistä! Tänään ollut tissit armottoman kipeet eikä tuu enää limaa, niin epäilen että ovis oli tosissaan eilen :confused: Tai ainakin jotakin mun kehossa nyt tapahtuu. Lämmöt ehkä vähän nousussa. Lämpöihin en kyllä luota, koska vuorotyö, ja aamuvuoroja ollut aika vähän nyt, niin en kyllä heräile vapailla lämpöjäni mittailemaan. Pää hajoo kun yritän miettiä tätä, oikeesti pitäis nyt lopettaa. :D Yritän nyt vaan asennoitua siihen että kahden viikon päästä on kaks viivaa testissä :LOL:

@Paputoive hui jännää! Hirveesti tsemppiä leikkaukseen!

@ajatuksissa ihanaa, hyviä uutisia (y) jännäilläänkin nyt sitten yhdessä jos sullakii ollut ovis justiinsa.

@Jennipä heh, mäkin sain eilen töissä kuulla asiakkaalta että käsidesi on mukamas kaiken pahan alku, varsinkin kun olen lapsentekoiässä niin se ei tee mulle hyvää :ROFLMAO:
 
@Paputoive hieno juttu, että pääset niin pian leikkaukseen, tsempit siihen! :)

@ajatuksissa Mukava kuulla, että kaikki on hyvin! Ja toi on niin totta, että parasta on vaan yrittää olla stressaamatta, jos siihen vain mitenkään innostukseltaan pystyy! :D

@pehmis26 oivoi sentään, toivotaan ettei ollut liian myöhäistä! Tai sitten olikin juuri sopiva ajoitus, mistä sen sitten tietää. ;)

Mulla on viikon päästä viisaudenhampaisen poistoleikkaus, yksi revitään pois ja toinen leikataan. Sama operaatio tehtiin elokuussa toiselle puolelle ja nyt tää vasen puoli. Saan varmaan taas aika tujuja kipulääkkeitä ja antibioottikuurin. Yritin tuossa laskea, että ovis on about viikko tämän leikkauksen jälkeen, että mahtaako olla ihan turha toive toivoa mitään tältä kierrolta? :( Toisaalta on kyllä hyvä, että saan nämä viisaudenhampaat pois alta ennen raskautta.
 
@pehmis26 ja @ajatuksissa Olen ymmärtänyt (erilaisilta terveysnettisivustoilta, eli en ole mikään asiantuntija), että nopeimmat siittiöt saattavat löytää perille puolessa tunnissa, toki riippuen vähän miehestä, ja hitaimmilla kestää parikin päivää. Tähän liittyy myös (mahdollisesti urbaani) legenda, jonka mukaan ajoittamalla yhdynnän oikein, voi vaikuttaa tulevan vauvan sukupuoleen. Nopeat siittiöt olisivat tämän mukaan poikia ja hitaammat tyttöjä, eli harrastamalla seksiä päivää-paria ennen ovulaatiota saisi todennäköisemmin tytön ja sitten taas itse ovispäivänä peittoja heiluttelemalla tulisi poika. :geek:

Munasoluhan pysyy kuitenkin hedelmällisenä jonkun aikaa ovulaation jälkeen (tästäkin olen nähnyt tosi eri aika-arvioita vaihdellen n. 12-48 tunnin välillä), eli uskoisin teidän ajoituksen olleen ihan nappi!

Mulla on nyt menossa kp 24/25 ja alkuviikon zen alkaa vähän rakoilla... Haluaisin niin kovasti tietää, olenko raskaana! Mutta mitään kummempia oloja ei edelleen ole, vähän vain alavatsaa nipistellyt eri lailla kuin normaalisti, ja normaalit menkkaoireet loistaa edelleen poissaolollaan. Ensi viikolla testaan jos ei menkkoja kuulu. Onneksi on kaikkea ohjelmaa tiedossa sitä ennen niin en ehdi turhia vatvoa. :cool:
 
@mannamakaroni Hehee toivotaan että ajoitus olis mennyt nappiin :) Toivon sulle paljon plussatuulia, jännäks menee! Tuo on kyllä hyvä että kehittää itselleen paljon kaikkea tekemistä niin ei tule mietittyä vauva-asiaa niin paljon..

@ajatuksissa Teillä ainakin on varmasti ollut just passeli ajankohta vauvojen teolle!

Jos otollisimmat päivät tärpille on 2 päivää ennen ovista ja itse ovulaatiopäivä, niin eilen hommailtiin ja se oli juurikin tämä ovispäivä, joten en nyt stressaa enää asialla. PISTE. :whistle:
 
Ärsytys potensiin tuhat! Yleensä olen tikuttanut oviksen kp11 tai jotain sellasta, nyt on kp13 ja tikut on edelleenkin haaleita. Eli joko se vielä tulee tai on tulematta kokonaan. Mennään vielä viikonlopuksi yökylään muualle niin ei pääse hommailee jos sillo olis ovis :( eilennä kuitenkin sekstailtu ihan pelkästä ilosta mutta ei taida riittää :( nyt sormet ja varpaat kippuralle että se tikku tummenee heti huomenna tappiin :ROFLMAO:
 
Lääkäri soittelee huomenna verikokeiden tuloksista, saas nähdä minkä diagnoosin saan.. kilppari lääkitystä ei ainakaan aloteta.. en oo kyllä ihan varma et onko mulla sitten pco:ta kun lh hormoni oli aika matala ja oon käsittänyt että pco potilailla tuo olisi korkea kokoajan..mutta katsotaan :) oviksesta en oo edelleenkään varma et tapahtuiko sitä.. no mutta testailen raskautta kuitenkin joka tapauksessa ens viikon lopussa..
 
Selittäkääs nyt kokeneemmat, että millä ilveellä onnistutte ovulaation löytämisen lisäksi vielä ajoittamaan peittojen heilutteluakin samoille ajoille?! En voi uskoa että miten kiireiseksi kummatkin voi muuttua, täysin ilman omia syitämme, ja totta kai just kun lähestytään hedelmällisiä päiviä (n) Tähän ei edes riittäisi että edes toisella olis aikaa :LOL:

Oviksen löytäminen vaikuttaisi täällä paljon helpommalta hommalta kun asiaan on hiukan perehtynyt, ja tänään saapui apteekkipaketissa kahden desimaalin lämpömittarikin, eli ei kun taulukkoa pitämään!
 
@Tuimatar no mun ei tarvii kun miehelle sanoa et nyt hommiin :D ollaan hommailtu joka toinen pvä...ja voin sanoa et oli kyl aikamoinen maratooni :LOL: alotettiin jo kp7.. tää kierto on oikeesti taas keskenmenon jälkeen semmonen missä voisi ehkä ovis tapahtua..

tietysti nytkun on saatu lääkkeellistä apua niin täytyyhän sitä mahdollisimman paljon vaan kuluttaa aikaa tuolla makkarissa ettei mee ihan hukkaan se ovis kun kuitenkin tarkoitus olisi raskautua.. letrozolit aiheutti ihania kuumia aaltoja ja päänsärkyä monena päivänä..
 
Täällä yks vauvakuumeilija iloittautuu. Minut voipi lisäillä listaan
Sofia90 (ikä 26) (Mies 23) ya 10/2016 yk1
Voisko joku kertoa mistä löydän tuon listan? :)
Mulla on tällähetkellä kp.12/28-30 ja vimmattu ovulaation tikutus on käynnissä. Ohjeen mukaan tikussa molempien viivojen kuuluisi olla yhtä punaiset, mutta tuntuu ihan kuin mulla olis tänään ovulaatiopäivä. Liuska kuitenkin näyttää vaaleanpunaista viivaa:( myös limat ja halut viittaisi siihen että ovis olis just nyt! mielipiteitä tästä> ...ähh kuvassa näyttää vielä vähäemmän punaiselta14600624_10153872660347927_978443922_o.jpg
 
@Sofia90 negatiivinen tuo on.. täytyy tosiaan olla tasavahvat viivat tai tummempi kuin kontrolli.. onko toi raskauskeijun testi? jos on niin ite oon saanu lähes yhtä tumman kuin kontrolli tuolla testillä.. ennen tummentumsta oli kanssa tosi haaleeta viivaa.. jatka vaan testailua suunnilleen samoihin aikoihin ja muista olla juomatta 2h ennen kun teet testin..ja päiväpissasta testi ei aamu.. lista löytyy tuolta muutaman sivun takaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
@Sofia90 negatiivinen tuo on.. täytyy tosiaan olla tasavahvat viivat tai tummempi kuin kontrolli.. onko toi raskauskeijun testi? jos on niin ite oon saanu lähes yhtä tumman kuin kontrolli tuolla testillä.. ennen tummentumsta oli kanssa tosi haaleeta viivaa.. jatka vaan testailua suunnilleen samoihin aikoihin ja muista olla juomatta 2h ennen kun teet testin..ja päiväpissasta testi ei aamu.. lista löytyy tuolta muutaman sivun takaa..
Kiva kun vastasit! Negatiiviseksi itsekin sen tulkitsin,mutta näköjään kroppa alkaa jo valmistautumaan siihen ovulaatioon:) laskujen mukaan oviksen kuuluiskin tulla vasta viikonloppuna (la tai su) Tikutus jatkukoon siis.. ja joo ovisliuskat on Raskauskeijusta tilattuja :)
Löysinkin tuon listan juuri, aattelin että se on jossain paljon kauempana kun en heti bongannut
 
  • Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 6.10.2016)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)...................ya 8/12
M|RA 28v........................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v)..............ya 6/15, yk 14
Saniainen! 22v (mies 25v).............ya 7/15, yk 12
MerMer 24v (mies 31v).................ya 8/15
Sandzell 24v (mies 25v)................ya 8/15, yk 10
annimaria93 23v (mies 25v) .........ya 3/16
Villisilmä 22v (mies 22v)................ya 4/16, yk 4
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v).......ya 4/16, yk 6
Jennipä 23v (mies 23v)..................ya 5/16, yk 4
Pehmis26 26v (mies 26v)...............ya 6/16, yk 5
Kinder_Kitty 24v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 3
jenetsu 28v (mies 26v)...................ya 7/16
ajatuksissa 26v (mies 29v).............ya 5/16, yk 6
Puff 24v (mies 28v)..........................ya 5/16, yk5
mapi_ 26v (mies 27v)......................ya 7/16, yk 3
Tuimatar 27v (mies 36v)..................ya 9/16, yk1
mannamakaroni 28v (mies 31v).....ya 9/16, yk 1
Innih 23v (mies 24v).......................ya 10/16 yk 1
Sofia90 26v (mies 23v)...................ya 10/16 yk 1
Baby_ 28v (mies 32v)......................ya 8/16 yk 2
Empa 21v (mies 30v).......................ya 2/16 yk 8



Plussanneet 2016:

jenetsu 28v (mies 26v), ya 7/16, plussa 9/16, (km 10/16)
Shih 29v (mies 29v) yk1, plussa 9/16
nanja_ 24v (mies 26v), ya 10-11/14, yk 22, plussa 9/16
Sandelinos 26v (mies 29v), ya 7/16, yk 1, plussa 8/16
danissa1 29v (mies 30v), ya 4/16, yk 5, plussa 8/16
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
@pehmis26 Kuinka pitkä kierto sinulla onkaan? Kivaa, kun saadaan nyt jännäillä yhdessä, miten meidän käy. (y)

@kiuski Mähän en tosiaan kanssa ole saanut ihan rehellistä plussaa ollenkaan, mulla on ollut käytössä sekä pregcheck, rfsu että raskauskeijun ovulaatiotikut. Tokikaan en ole tikuttanut kuin kaksi kiertoa, mutta useamman kerran päivässä. Gyne tosiaan sanoi tänään, että ei sitä plussaa välttämättä tikkuun vaan aina saa, vaikka ovulaatio tapahtuisikin. Siihen mä ainakin nyt itse yritän luottaa, väittää tikut mitä tahansa. :) Toivon sulle paljon nyt peukkuja, että osuu ajoitus kuitenkin kohdilleen!

@Tuimatar Meillä ainakin tuo ajoittaminen on välillä hankalaa erilaisten työvuorojen ja aika tiukan elämäntilanteen takia. Nyt on ollut helpompaa, kun mies on ollut tän viikon vapailla.:ROFLMAO: Onneksi usein ainakin jonkun kerran saa miehen helposti houkuteltua makkarin puolelle, vaikka väsymystä olisikin ilmassa. Mutta eihän se tosiaan aina helppoa ole.

Kiitos kommentoinnista, @mannamakaroni ! Ja ihan hirveästi sitä zen-fiilistä viimeisiin piinapäiviin! :)
 
Ajattelin liittyä tähänkin ketjuun! Olen pikaisesti lukenut jotain aiempia sivuja tästä ketjusta ja porukka vaikuttaa mukavalta niin tässäpä sitten raapustan :)

Täällä on paljon uuden kierron alkuvaiheessa bongailemassa ovista, joten tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja toivottavasti mahdollisimman monella tärppää, myös oviksen jälkeistä piinailua elävät (y):love:

Itselläni alkoi eilen dpo14:na YK5. Joten elelen täällä tänään kp2/29-31. Ikää on 26v tällä hetkellä.

Pillerit jätin pois kesäkuussa ja aktiivista yrittämistä siitä asti. Ovista olen myös tuntenut, bongaillut, tikuttanut ja löytänyt joka kuukausi. Kuukautiset ovat tulleet joka kierto ajallaan noin 14päivää ovulaatiosta, ja kierto ollut suht. säännöllinen. Kuulostaa hyvältä lähtötilanteelta joo, mutta tästä huolimatta ei ole tärpännyt.:( Okei, yrityskertoja takana 4 (vain...), mutta odottavan aika on pitkä :(. Oon varmasti hyvä esimerkki siitä, että vaikka ovis ja säännöllinen kierto olisikin, niin aina ei tarkoita varmaa tärppiä. Mutta toivoa on ja en aio luovuttaa! :);)

Olen suht luottavainen tulevaan kiertoon kun aloitin tässä pari päivää sitten royal geleet joita syötän myös miehelle :) saa nähdä tuovatko toivotun lopputuloksen...:whistle::rolleyes:
 

Yhteistyössä