♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

E-pillerit ja e-rengas on molemnat yhdistelmäehkäisyvalmisteita. Sisältää progestiiniä ja estrogeeniä. Ehkäisyrengas on matalahormoninen valmiste, josta hormonit vapautuu tasaisesti koko ajan. Yhdistelmäpillereitä on monenlaisia on matalampihormonisia ja sit semmosia jotka sisältää enemmän hormoneja. Pääsääntöisesti voi ajatella että rengas on vähän miedompi hormoneiltaan kun vaikutus on limakalvolta tasaisesti... mutta yksilöllisiä juttujahan nämä ehkäisyvalmisteet on ja sopii eri tavalla kaikille ja samoin niistä palautuminen yksilöllistä.

Sit vähä omaa napaa. Oon kesälomareissulla kaverin luona ja voi että ei ainakaan auta tähän vauvakuumeeseen kun tässä perheessä on maailman suloisin 3kk ikäinen vauva. Tää baby muuten on myös varmaan maailman kiltein ja helpoin vauva mitä nyt pari kertaa oon tän perheen arkee päässyt sivusta seuraamaan. Voi kun sais pian oman nyytin jota hoitaa ja imettää. Oikeestaan ootan myös sitä että sais olla raskaana ennenku sais sen vauvan. Voihan vauvakuume!!
 
Tervetuloa mukaan Iiqu ja toivotaan, että sun uusi kierto alkaa mahdollisimman pian niin pääsette tosi toimiin ;)

huupelson hyvä että pääsit nyt terkkariin tutkittavaks ja toivottavasti se tuo jotakin vastauksia, mutta toivotaan myös ettei sieltä mitään poikkeavaa löydy. (y) Onko sulla ollu kierto millanen?

Mulla olisi huomenna woman login mukaan ovis, mutta vähän kyllä epäilen koska ne o-testit ei ainakaan vihreää valoa ole näyttänyt :cool: Saa nähdä mitä tapahtuu!
Kierrot ollu 28-42 pillereiden lopetuksen jälkee nyt tasaantunu 30-35. Kävinhän tosiaan olisko huhtikuussa siellä lekurilla ja niin asiaton oli ku olla voi. Naureskellen kuunteli vauvahaaveista ja peloista ja kinttaalla viittasi huoliin... en muuten mee toista kertaa sille. Tuumasi että mahdollinen endometrioosi mutta en näe mitään tarvetta tutkimukselle ja aikoi kollegoita konsultoida ja lähetti kirjeen perästä. No kirjeessä luki että gynen kans keskustellu joka taas kehottanut laittaa tutkimuksiin. Eli en luota ton lekurin gynekologiseen tutkimukseen ollenkaa. Vasemmalla puolella tunsi munasarjan suurena mutta oikealta ei löytäny ollenkaa. Vasemmalla puolella oli myös kivulias kohta kun paineli mutta ei se välittäny siitä ollenkaa. Eli tällainen lääkäri kokemus..
Voi ei liqu. :( toivottavasti teillä m|ran kans kierrot alkas nopeaa..:confused:
 
huupelson no olipa ikävä lääkäri. :( Jokaseen ammattikuntaan mahtuu aina pari mätää mukaan, toivotaan että seuraava lääkäri olis sitten vähän myötätuntoisempi ja osaavampi (y)

Tanja12 yritin kattoo tosta ekasta testistä, mutta mä en nähnyt siinä toista viivaa :unsure:
 
Tanja12 voi höh ja harmi tuo nega ja vuotokin. :((n) Minä niin toivoisin että pääsisitte miehes kanssa kunnolla aloittamaan yrityksen. Sinä niin toivot jo pienokaista teille. On varmasti joka kierrossa raskaita pettymyksiä kun vuoto alkaakin. Minä olisin varmaan pettynyt joka kerta seksiinkin kun se keskeytettäisiin, kun vauvatoiveet on niin voimakkaat. Yritä puhua miehesi kanssa asiasta ja kerro miten sinusta tuntuu joka kerta pahalta tuo vuodon alku ja toiveiden murskaantuminen. Tsemppiä!!
 
Kierrot ollu 28-42 pillereiden lopetuksen jälkee nyt tasaantunu 30-35. Kävinhän tosiaan olisko huhtikuussa siellä lekurilla ja niin asiaton oli ku olla voi. Naureskellen kuunteli vauvahaaveista ja peloista ja kinttaalla viittasi huoliin... en muuten mee toista kertaa sille. Tuumasi että mahdollinen endometrioosi mutta en näe mitään tarvetta tutkimukselle ja aikoi kollegoita konsultoida ja lähetti kirjeen perästä. No kirjeessä luki että gynen kans keskustellu joka taas kehottanut laittaa tutkimuksiin. Eli en luota ton lekurin gynekologiseen tutkimukseen ollenkaa. Vasemmalla puolella tunsi munasarjan suurena mutta oikealta ei löytäny ollenkaa. Vasemmalla puolella oli myös kivulias kohta kun paineli mutta ei se välittäny siitä ollenkaa. Eli tällainen lääkäri kokemus..
Voi ei liqu. :( toivottavasti teillä m|ran kans kierrot alkas nopeaa..:confused:
Mut pääset kuitenkin tutkimuksiin vai?
 
M|ra: progen ja miehen simppanäyte syksylla jos ei ala lasta kuulumaan, mutta mies ei halua vielä tutkittavaksi niin ne tutkimukset tyssää siihen.
Tanja12: voi ei :( kyllä se kannattaa miehen kans keskustella tosissaan. Inhottavat on joka kuukausi alkavat menkat, kun kuume on kova :(
 
Voi ei ja apua! Kp 11 ja tuntuu et alapäässä kosteampaa, myös oikealla alamahalla (kahden edellisen oviksen aikaan tuntunut myös) jotain tuikkimista tuntuu. En haluu vielä ovuloida, oon reissunpäällä ja miehen kans nähdään vasta perjantaina. :cry:
 
Liitynpä myös mukaan tänne! Yritys aloitettu 4/15, heti tärppäs, mut päättyi keskenmenoon kesä-heinäkuussa.... Tänään vihdoin ja viimein r-testi näytti negaa eli uuteen yritykseen:) jos jotain taustaa, niin oon 25 ja mies samanikäinen, esikoinen ois enempi ku toivottu.
 
Tervetuloa Falisa! Pahoittelut keskenmenosta, noi on aina todella kurjia juttuja. Jos niistä jotain hyvää koettaa repiä niin kliseinen "ainakin keho on ovuloinut ja tärppi käynyt". Kaiken surun keskellä tuo ei mitään auta, mutta onhan se fakta että ilman noita asioita ei vauvaa tule. Nyt vaan älyttömästi tärppionnea ja onnea että kyytiläinen pysyisi mukana loppuun saakka! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Täällä piinailut menossa. Menkat alkaa ehkä su-ma jos alkaa. Mulla ei ole juuri mitään oireita, joten en usko että olisi tärppi käynyt. Väsymystä on ollut jonkin verran mutta se luultavasti johtuu vaan työhön palaamisesta kesäloman jälkeen :) Saa nyt nähdä milloin testaan ekan kerran.;)
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Hei! Tulinpas teidän kanssanne kuumeilemaa :) Olen 26v ja mies 28v. Esikoista ollaan yritetty kovasti viime marraskuusta alkaen. Molemmat ollaan ihan täysillä mukana ja alun perin Mies sitä ehdottikin :)
Oon kova "kuvittelemaan" kaiken maailman oireita ittelle ja aina kova pettymys kun ei vaan tärppää:( ensiviikon alkupuolella pitäis alkaa menkat..toivottavasti ei :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Myya
Moi taas pitkästä aikaa :) tänne ei muuta ihmeempiä kuin se et mulle voi päivittää yk5! Eipä tuo kierto ollut kun sen 63pv.. mietin tässä et jos en pyyteliskää gyneltä teroja lisää vaan kattelisin et millaseks tää omakierto nyt rupeaa..jos jatkuu samalla menolla ilman plussaa niin sitte vois pyytää.. alkaa vaan sillain ärsyttään että mekin alotettu yritys tammikuussa ja mulla vasta menossa yk5 : ( oon aika varma, että munarakkula vaiheessa se ongelma on kun kierrot näin pitkiä. Tsemppiä teille kaikille! ja plussa tuulia kaikille! :)
 
Kinder_kitty: on varmasti saanu odotella.. mut onneks nyt alko niin tietääpä, että kyllä siellä jotain toimintaa on (y)

Mites muuten te muut? Urheiletteko? Syöttekö jotain tiettyä ruokavaliota?

Oon nyt paljon lukenu siitä, että rasvattomat maitotuotteet kannattais vaihtaa rasvallisiin ja olisi hyvä käydä edes kerran viikossa vetäsees hikitreeni :)

Ite huomaan aina eron kun oon joku kuukausi satsannu taas urheiluun niin kuukautiset tullu säännöllisemmin ja tyhjennysvuotoki ollu selkeempää.. (yleensä vain vähäistä ja ruskehtavaa) o_O
 
No sepä se ainaki jotain toimintaa on :) mutta oishan se ihan kiva jos vähän useemmin tulis nuo menkat kuin nyt :) mut näillä mennään. Alkaa vaan välillä epätoivo iskeä, et saadaankohan me koskaan lasta mut eiköhän me saada :) avustetusti tai sit ilman. Välillä myös oon niin turhautunut oman kehon toimintaan..

Mulla alkaa tossa kuun lopussa 10vkon nettivalmennus johon kuuluu ruokavalio ja liikunta suunnitelma. Tavoitteena kiinteytyä:) ja nimenomaan oppia syömään säännöllisesti ja terveellisesti. Mulla ei oo ylipainoa niinkään, BMI on lievän ylipainon rajoilla se on siis jotain 25.. mutta oonkin aika lyhyt pikkasen yli 150cm :D. eli ei niinkään mun kohalla oikein oo hyvä mittari tuo BMI. Toivon ettei tuo valmennus aiheuta lisää hallaa mun kuukautisille mut sen näkee sit :)
 
Mulla taas kuukautiset on täynnä hyytymiä...ja aika tummaa vuotoa ja kestää sen 7pv yleensä. Eli ei mitenkään mukavaa. Itte kyl syön kans vähärasvasia tuotteita.. juu ite kans samaa lukenu et saattas olla apua jos vaihtais ne rasvasimpiin tuotteisiin.
 
Mullakin ongelmana juuri tuo tasaisen ruokailuvälin puuttuminen ja tietenkin sitä vois aina syödä terveellisemmin. :D Voisin yrittää myös tota liikunnan lisäämistä jo ihan senkin takia, että jos se auttaa tuota kiertoa toimimaan normaalisti. Vähän häiritsee ettei noiden ovistestien viiva ole edelleenkään menossa tummempaan suuntaan ja pelottaa, että mitä jos tästäkin kierrosta tulee yltiö pitkä eikä ne kuukautiset tulekaan normaalisti. :(
 
Mitäs se tarkottikaan jos oli kuukautiset tummaa ja hyytymiä? Jostain luin vai oliko jopa täältä bongattua..?

Mä pyörilen töihin. Se on mun liikunta. Mut koht ku syksy lukkari alkaa nii jumpat ja zumbat jatkuu. Lisäks käyn uimas joskus.

Mä luulen et mul on ylipainoo.
Kaikki aina ihmettelee miten oon tän kokonen vaik liikun tosi paljon. Lääkäri kyl sano et ei oo mitään paineita kunhan vaan oon itte tyytyväinen. Ja olen tyytyväinen itseeni.
En sit tiiä mitä lääkäri sanoo painoon nyt kun kuulee toiveet raskautumisesta.
Mun ruokavalio on aika mitään sanomaton ja aika ykstoikkosta ruokaa
Syön..
 
Mulla on usein tummaa ja hyytynyttä verta.. en oo sitä koskaan stressannut, koska kuukautisten aikanahan kohdun limakalvot sen tekee kun ne ns. Rippeytyy ja tulee sitte paakkuraisena pois... se miksi veri on tummaa taasen johtuu siitä, että se tulee hitaasti ulos. Ehtii värjäytyä matkalla ja saattaa myös tehdä hyytymiä. Mulla gyne ei oo koskaan sanonu mitään kun oon tästä jutellu...

Näin siis itse oon päätelly :LOL: korjatkaan vaan jos oon biologian tunnilla nukkunu :sneaky:
 
swipulit joo jotenkin noin oon kans ite aatellu :D. Huolestuttaa kuitenkin, et ovuloinko ollenkaan kun kierrot tämmösiä. Merkit ainaki viittais siihen etten ovulois esim. pitkä kierto, en oo bongannu minkäänlaisia "hedelmällisiä" limoja, seksihaluja ei juurikaan ole. Jotenkin oon alkanu epäileen sitä et jos mulla sittenkin ois pco:ta vaik lievänä vaik gynen mukaan munasarjat näytti normaalilta.. mut pitkät kierrot viittais tähän lisäksi oon kärsiny aknesta jo reilu 10v.. ja sitte leukaan kasvaa aina muutama parran haituva tämä ei oo tosin mitenkään paha ongelma. Mun äidilläkin kasvaa esim. viiksen haituvia ja silti hän on saanut 4lasta. Vatsan päältä mut ultrattiin v2012 ja hatara muistikuva mulla on et silloin sanottiin et rakkkulaisuutta mut silloin söin pilsuja viel en silloin tajunnu kysyä et mitä hän sillä tarkoittaa. On tää vaikeeta tää naisena olo :D

Tai sit vaan kärsin ovuloimattomuudesta tai jostain muusta kun pco:sta. Hienoa kun alkaa jo kyseenalaistamaan gyneäkin :D eiköhän kuitenkin hän tiedä enempi.. mut en voi tälle mitään:unsure: joku hormonihäikkä kyl on ainaki. Oon kyl niiin happy jos joskus sen vauvan saan :giggle: ärsyttää jo itteenikin kun pitää kokoajan etsiä kaikenmaailman itse diagnooseja.. helpompaa ois jos ei ois ottanu selvää asioista ja ei tietäs niin paljon mitä nyt tietää raskautumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Mä tulen tänne kanssa mukaan! Eli minä täytän syksyn alussa 29 ja mies täytti huhtikuussa 29 ja ekaa ollaan kokeiltu nyt puolivuotta. Tänään alkoi kuukautiset joten mieli taas maassa. Alkaa vähän jo kysyntää mut ei kuulemma vielä pitäisi hermostua. Itsellä on painoa ylimääräistä 10 kiloa ja sitä nyt oon nyt laittamassa alaspäin. Olen pahoillani, en lukenut koko ketjua heti kun halusin päästä vaan jo kirjoittamaan mutta lueskelen tätä näin jälkikäteen. Eli täällä kirjoittelee nainen, joka ekaksi ajatteli tulee jos on tullakseen, muutti mieltään että mikä on kun ei tule ja nyt alkaa olemaan jo epätoivoinen ja syö itse ja syöttää miehelleen royal geeleä. Kierto on 26-28 ja on kerran otettu keltarauhasarvot, mitkä oli hyvät.. Huh. Tulipa tekstiä, tai ainakin näin puhelimella kirjoitettuna tuntuu paljolta :D

Jos muuten mulla on kirjoitetusvirheitä tai pönttöjä sanoja kesken lauseen johtuu se tästä puhelimesta, kone on tällähetkellä rikki.

Eli jos mukaan vielä mahtuu niin ängen tänne!

Tiitu86 03/15 yk6 alkaa nyt elokuussa.iät 29 molemmilla
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myya ja annimaria93
Kiva kun tulit Tiitu86! :)

Pakko kysyä teiltä jotka ovat jättäneet pillerit pois, mitä muutoksia olette huomanneet mielessä, kropassa tms.? Itse jätin pillerit pois heinäkuun puolessa välissä ja nyt pari viikkoa olen tässä ihmetellyt kun koko aika tekee mieli vain "sitä" :X3: Pillereitä ehdin syödä yli 10 vuotta ja yleensä tähän saakka mies on tehnyt aloitteet, nyt parin viikon sisään asia on kääntynyt ihan nurin kurin! Toivottavasti tämä vähän tasoittuu ajan kanssa, vaikka tallettelujen määrä onkin toki ollut nyt tiheä! Muita muutoksia en ole huomannut ja mielenkiinnolla odottelenkin kuinka kuukautiskierto lähtee liikkeelle.

Mun tulee liikuttua nykyään suht paljon mistä olenkin aika ylpeä, sillä vielä vuosi sitten en harrastanut kuin lenkkeilyä. Marraskuusta lähtien olen käynyt salilla 2-3 krt viikossa ja siihen noin 3-5krt 10km lenkki viikossa. Normipainon ylärajoilla mennään, senttejä on lähtenyt kuitenkin kymmeniä, vaikka kiloja ei ole tippunut kuin kolme! Sain muuten eilen tehtyä elämäni ensimmäisen miesten punnerruksen!
 

Yhteistyössä