♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@ToukkaHaave87 samoin oon ymmärtänyt kun mitä @Jennipä sanoi. Mulla lukee, että "Oikea munasarja rakenteeltaan PCO. Vasen munasarja rakenteeltaan PCO. DG: PCO ovariot."

Tuosta monikkoraskaudesta sanottiin mulle, että jos hoidon aloittaa yhdellä tabletilla Clomia kiertopäivinä 3-7, niin monikkoraskauden riski kasvaa vähän, mutta ei huomattavasti. Eli se on kai jotenkin noista follikkeista kiinni, kuinka iso riski on? (n)

@voittamaton se on just se montako johtofollia siel lähtee kasvaa niiden lääkkeiden ansiosta. Mut hiljalleen kattoo mikä on sopiva annos.

Omanapaa: pieniä ja lyhyitä menkkamaisia tuntemuksia. En mielestäni ole ennen tuntenut semmosii ennenkuin menkat alkaa, mutta voi olla etten vaa oo kiinnittänyt huomioo.

Elkää huoliko, menkat alkaa varmaan keskiviikkona niin lopetan sitten tän jatkuvan spämmäämisen täällä foorumilla ainakin joksikin aikaa :p

Okei.. Miksköhän se sitten piti mun kohdalla niin suurena riskinä sitä clomien käyttöä. Kun itse olin kanssa jo etukäteen miettinyt, että se voisi olla se meidän mahdollisuus. Ilmoitti aika suoraan, ettei uskalla mulle niitä clomeja laittaa, kun voikin irrota yhtäkkiä useita.. o_O
Nyt käydään molemmat läpi testejä, että gyne voi tehdä meistä lähetettä Tampereelle tutkimuksiin :(

Oukhei, no jos kerran vielä mahdollisuus ultrata, että montako sieltä on kehittymässä, niin miksiköhän ne clomit/letrot eivät sitten oo mulle vaihtoehto. Ehkäpä kysäsen vielä siltä lääkäriltä näistä vaihtoehdoista... Jotenkin olis mukavampaa, että "avustetaan ovista" kuin "hoidetaan lapsettomuutta" :unsure:
Yksityisellä oon käynyt..

@ToukkaHaave87 kysy ihmeessä! Tuleehan toi "huvi" kaiken kaikkiaan maksamaan jotain yli 500e, mutta huomattavasti mieluummin valitsen tuon vaihtoehdon, kuin yritän miehen kanssa turhaan kuukaudesta toiseen.

Sitä muuten jäin miettimään, että jos toi monikkoraskauden mahdollisuus on vähän suurempi, niin olisikohan fiksumpaa odottaa seksin kanssa tuohon ultraan asti? Täytyy ehkä kysäistä tuota gyneltä samalla, kun soitan sille kilpirauhasarvojen tuloksia.. :ROFLMAO:

Hei rakkaat haaveilijat!

Sain selville, mikä itsellä aiheuttaa raskauspahoinvointia!!

Mammavitamiinit!!

Jumantsuide, aina kun oon sen ottanut niin kaikki tulee ylös päivän aikana. Unohdan ottaa sen - voin hyvin koko päivän!

Käytössä Minisun Mama - valmiste jonka käytöstä tarviikin soitraa neuvolaan :confused:

Kaikelle huville on hintansa, totta..
Mutta katsotaan nyt mitenkä käy.. Meistä molemmista on nyt operoitu tarvittavat testit sitä jatkoa ajatellen: minusta verikoe ja papa, miehestä simpat. Kunhan saadaan kaikki tulokset kokoon, niin gyne voi tehdä lähetettä eteenpäin. Mutta ehkä siinä välissä vielä kysäisen tästä clomi+ultra -asiasta..
Kysy ihmeessä @voittamaton gyneltä sitä seksin ajoitusta, ehkäpä sitä monikkoraskautta voisi ennakoida sillä ultrauksella?

@Hyppymassu Onpas jännää että huono olo on tuommoisesta kiinni! Mielenkiinnosta nyt googletin tuon kyseisen vitamiinin, ja näköjään tosi monella on ollut samaa ongelmaa, eli että se aiheuttaa pahoinvointia. Täytyykin pitää mielessä, mikäli itse jossain kohtaa plussan saan.

Onnea menkoista @eevas !

@Jennipä , onko sulla nyt erityisempiä raskaus-/menkkaoloja? Viimeiset päivät ennen odotettuja menkkoja menee kyllä aina niiiiin hitaasti :)

@voittamaton mä päätin etten ala testailla ovista vielä. Mietin, että toisaalta siitä olisi hyötyä, jos kierrot ei normalisoidu niin tietäisi lääkärille sanoa, että en ovuloi, mutta toisaalta kun meillä ei ole niin kiire tällä niin odottelen nyt ainakin tämän kierron vielä rauhassa. (ja sehän saattaa kestää taas 73 päivää, että ehdin ainakin hyvin hioa strategiaa, jos tämä menee kuten edellinen:ROFLMAO:) Lisäksi miehellä on se reissutyö niin en haluaisi lisätä itselleni stressiä ja pahaa mieltä siitä, jos ollaankin eri paikkakunnalla.. Tänään on kyllä jouluvauva kovasti toiveissa, vaikka piti ottaa rennosti:rolleyes:

Tulehan sitten @voittamaton kertomaan mihin verikokeiden perusteella päädyttiin, jos kuitenkin seuraan perässä samoihin lopputulemiin:D Ihanaa, että kuitenkin sanoivat sinulle, että paljonkin toivoa on(y)

Mites @Kinder_Kitty oliko myös @Shara +muut, joilla alkais olla jännät päivät? Onko testailtu tai oireiltu? Haluan piinailla:love:

Ja @Jennipä eiks sitä toivoa ole menkkoihin asti? Harmittaa kyllä niin paljon sun puolesta, jos ei vieläkään tärpännyt:(

@Shara perus rinnat kipeet sivuilta, alamahallajotain pieniä tuntemuksia.. eli ihan menkkojen piikkiin voi mennä. Sitten on tämmönen pikkunuha ja vissii vähä limakalvot jo kuivaa kun tuli pikkusen verta (nenästä :LOL:). Kohdunnapukalta löyty pikkuinen vaaleanpunainen tippa ja kn ylhäällä ja napakka..

@eevas En oo vielä testaillut, nyt menossa kp 22/29, ehkä dpo 6 -7. Ajattelin nyt tuonne viikonlopulle malttaa, josko sitten uittaisi ensimmäisen testin. Ei kyllä pitäisi koskaan ostaa valmiiksi noita testejä, sieltä ne taas kaapista huutaa :D

Oireita ei ole, eipä tässä kohtaa kyllä kai oikein vielä voisikaan olla. Ehkä aavistus alavatsanippailuja satunnaisesti, kovasti herkkänä yritän tutkailla että jos sellainen kiinnittymiskivuksi tulkittava kipu tänään tai huomenna tulisi :rolleyes: Kauhea jano on ollut varsinkin iltaisin ja öisin, kurkku välillä ihan kuivana. Oon kyllä syönyt paljon karkkia ja suolapähkinöitä, saattaa vaikuttaa asiaan :LOL: Tänään oli aamulla kurkkukin kipeä, se lähti kun join kuumaa kahvia.

Vähän kyllä nyt säikähdin, kun otin nyt myös Fertility Friendin käyttöön ja syötin sinne viimeisen muutaman kuukauden ajalta datat (lähinnä aamulämmöt) joita oon toiseen kännykkäsovellukseen kerännyt. Oon mitannut lämpöjä riittävän usein vaan tammikuussa, mutta FF on sitä mieltä että lämpöjen perusteella mulla olisi ollut silloin ovis vasta kp 20. Kovin myöhäiseltä tuntuu, silloin luteaalivaihe jäisi vain 9 päivän mittaiseksi. Toisaalta silloin kyllä heräilin mihin aikaan sattuu, eli mittausajankohta vaihteli aika paljon. Täytyy nyt aktivoitua taas noiden mittailujen suhteen, kun on jämptimpi unirytmi.

pregcheckissä haamu/viivanpaikka joka muodostui jo testiajalla.. kuvassa ei kyl näy kun on haalee mut ite nään sen selkeesti.. nyt vaan se et onko vielä pregnyliä vai ei.. jos nyt malttais oottaa keskiviikkoon niin silloin ois jo dpo11.. oksettava olo vaan jatkuu edelleen..mulla siis oli käytössä se irrotuspiikki jossa on sitä raskaushormonia ja se näkyy noin 10pvää testeissä ja tänään on just se 10päivää pregnylistä..nyt katoin testiä siinä on väriä!! nyt tulee itku :love::love:

Aivan mielettömän ihanaa! Paljon onnea @Kinder_Kitty :love::love: Vahvistumisia viivalle ja kovasti onnea, että nyt pysyisi mukana koko matkan<3 Hassua miten voi koskettaa tuntemattoman ihmisen tikkutestit näin kovasti:giggle:

Ja @Jennipä :cry: ihan pöhköä, jos ei onnistunut taaskaan. Sulla niin pitkiä ne kierrotkin.. Jospa olis vaan, että nousee hormonit hitaasti? Mä en nyt suostu uskomaan, ettei olis mahdollista. (Nimimerkillä testasin varalta negan kiertopäivänä 70+:ninja:)

Yhteistyössä