~[Esikoisesta Haaveilevat]~

Liunu: Niin meidän fysiologian kirja ainakin sanoo että "useimmilla naisilla tuo jälkimmäinen vaihe (eli ovulaatiosta menkkoihin) on aika lailla vakio ja vieläpä osuu monella tuohon ~14 päivään." Eli ainakin itse olen siinä käsityksessä että kun kierto venyy, se on juuri tuosta munasolun kypsymisestä kiinni. Ovistakin aletaan bongaamaan aina n. 2 viikkoa ennen oletettujen menkkojen alkamista. Mutta eiköhän niissä kaikissa ole taas ne yksilölliset erot, mutta varmasti kannattaa itseään juuri siksi tarkkailla. Nuo on suuntaa antavia :wave:
 
Meinaa masentaa aika paljon nyt... :( Tuntuu että kaikki muut saavat mitä haluavat ja mun eteen kaadetaan vaan paskaa. Jotenkin on nyt vaikea olla...

Mutta toi kukkiksen kommentti edellä piristi vähän. :) Nimittäin jos ei menkkoja vielä kuulu ja testi negaa, niin sehän saattaa tarkoittaa sitä että ovis oli myöhemmin. Se ei haittaisi sillä me oltiin ahkeria tässä kierrossa. :)

miracle hyvä että kaikki oli hyvin. :)
 
Ai niin tosiaan ElinaMaria! Niin kauan kun ei tätiä näy, on toivoa! Elä heitä toivoa hukkaan =) toivotaan, että sulla ollu ovis myöhemmin ja plussaat lähipäivinä =)

Kiitti HaLPe =)

Mulle on tullu taas täti-näppyjä naamaan :/ pitääpä miraclelta kysyä siitä proactiv solutionista, onko ollut apua..
 
niin muakin kiinnostaa toi proactiv! :)

Duffy kannattaa kokeilla Freeman merkkisiä hoitotuotteita ihan jatkuvassa käytössä. mulla ainakin toimii ihan mielettömän hyvin, kun kuorii 2x viikko ja sit tollasella puhdistusaineella puhdistaa päivittäin. mulla on myös tollanen ihana kuorittava naamio, siitä kyllä mukava tunne .. eikä ole kuin jotain 5e purkki..

http://www.sunrisecosmetics.fi/freeman.htm tollasia, mutta tosta puuttuu näköjään se puhdistusgeeli..IIKS! toivottavasti sen valmistusta ei lopeteta! *ryntää äkkiä hamstraamaan*
 
Kukkaiskeiju Kiitos tiedosta =) Mullakin ois tuolla kaapissa semmonen tonnin painoinen anatomian ja fysiologian kirja jota on ollut tarkotus selailla tässä asiassa. Mut saan näppärämmin vastauksen täältä kun te ootte niin reippaasti lukenu kotiläksyt ja tiedätte kaiken ;) Minäkin varmaan sitten kunhan ollaan kuukausitolkulla jyystetty tuloksetta...
Kaikille, jotka kantavat joskus murheenmöykkyä sisällään... Minun kaverini (samaisella työpaikalla vielä) sai vanhemmiltaan omakotitalon ilmaiseksi, meni kesällä naimisiin (rahallista tukea taas vanhemmilta) ja tuli vielä vahingossa raskaaksi. Itse asuntolainan kanssa pienellä rahalla kamppailevana on välillä nieleskeltävä kun joka ikinen päivä töissä puhutaan raskaudesta ja jos ei puhuta niin huokaillaan ja hierotaan masua... Olen toki onnellinen kaverini puolesta, mutta kyllähän se välillä sisintä kalvaa että miksi toiset saa kaiken helpolla..... Ohos, tulipas vuodatus :x
 
Liunu ja sompio ymmärrän teitä... :ashamed: mulla samat fiilikset usein.

Nyt tuntuu ihan kuin suossa kahlaisi. Töitä ei löydy ja raskaus antaa odottaa itseään... tammikuun keskeytys kummittelee vieläkin mielessä ja tuntuu ettei mikään suju. Välillä haaveilen että miten olisi jos olisimme sen vauvan saaneet pitää... Mikään ei jaksa oikein kiinnostaa... työnhakumotivaatio ihan hukassa kun ei ees oo mitään mitä hakea... :headwall:

Anteeksi vuodatus. Välillä vaan tuntuu että mikään ei suju. :ashamed: :ashamed:
 
kaz
Kaikilla se on mielessä, että mitä jos ei. Itse olen elämäni rakentanut koko ajan ajatellen lapsia. Miehen olen halunnut sellaisen, joka ei juo eikä polta. Talo tullaan rakentamaan maalle. Minun mielestä lasten ei tarvitse katsoa juomista ja itse olen maalta, niin osaan arvostaa raikasta ilmaa, turvallisuutta ja vähäistä liikennettä. Eikä sieltä niin helposti karata kylillekään :) Kaikissa tulevaisuudensuunnitelmissa mietin, että miten olisi paras lasten kannalta. Tuntuu tosi väärältä, jos lasta ei meille luonnollisesti suoda. Nimittäin mieheni on vahvasti sitä mieltä, että jos se lapsi ei ole meistä, niin se ei ole meidän lapsi eli adoptiota tai muuta ei tulla edes harkitsemaan:( Tietysti hedelmöityshoidot on mahdollisia, mutta toisaalta ne on varmasti hirmu kalliita :headwall:
 
Kiitos Sinikka vinkistä! Täällä periferiassahan ei mitään Sokosta oo, mut Stokkalla varmaan on noita Freemaneja. Tilasin netistä sellasta saunaturvetta ja oon lätkiny sitä naamaan, aattelin kaks kertaa viikossa sitä laitella. Kokeiles sinäkin sitä, tilasin netistä, makso 4e 200gramman purkki! Sitä voi myös laittaa atooppiselle iholle ja hiuksiin. Lukioaikana käytin sitä kun naama oli sellanen ihana pizza-face :D

Liunu, Sompio, kaz ja ElinaMaria, peesailen teitä! Välillä iskee epätoivo, nytk kun meidän kaveri pariskunta saa vauvan ensi keväänä niin mietin, että oonkohan vielä sillonkaan raskaana kun niille syntyy se pieni :snotty: Mulle ois niin tervetullutta vähintään vuoden vapaa työelämästä, ei oikein oo mun ala tuo missä nyt oon töissä.

Muoks. laitanpa tähän tuon turvekaupan linkin, jos innostutte. Vai saikohan tänne laittaa...no poistakoot jos ei saa :D

http://www.sauna-partola.fi/epages/TP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16042006-138282/Categories/Turvetuotteet
 
Minä alan kans nukkuun, huominen päivä voi olla melko työntäyteinen.
mirkku, jos vaan jonkulaisen kuvan saat pienestä niin laita tänne linkki tai kuva, minä ainaki haluan nähdä pienen =)

Nyt nukkuun, hyvää yötä naiset!
 
Oli tosiaan unelmieni häät, rennot, ei tarttenu hikoilla kun oli 5 astetta pakkasta (mikä oli kyllä ihme kun alkuvuosi oli sellasta lumimyrskyä kokoajan ja sai jännittää pysyykö lumi edes maassa) j akuitenkin ihan älyttömän romanttiset. Varsinkin häähitaamme Stellan Häävalssi joka sopii meille kuin tehty sai vanhuksille kyyneleet silmiin.

Tuo kuvissa näkyvä alttari tehtiin parina päivänä ennen häitä. Nostettiin nuo jääkuutiot järvestä ja hauskaa ja raskasta oli. Koira ja morsian tippui sitten niihin syntyneisiin avantoihin, mies pelasti koiran vaan ei morsianta. :LOL:

Ja tottahan toki tuossa säästi kustannuksissa kun oli oma paikka ja meidän äidit hoiti ruokapuolen ja perhetuttu tarjoilun. Rahaa meni ruokaan,alkoholiin ja ilotulitteisiin ja tietty mun sormukseen, pukuni löysin netistä tooosi edullisesti.

Illalla mökillä sitten saunottiin, pulahdettiin avantoon ja kellotettiin kuumassa kylpytynnyrissä ja hääyö vietettiin ihanassa pikku aitassa. :heart:

Ja asiaan, täällä kp 5 ja täti pakannut kamansa. Kohta pääsee taas tositoimiin. B)
 

28.8.2008

Minnie-....................kp 66/30-33.......................(tjottailee)
Kia-85....................kp 49/??............................yk 2
Terhi82...................kp 44/28...........................yk 3(km jälkeen)

kossuvishy..............kp 39/26...........................yk 7
katie80...................kp 39/30............................yk 4
salmiakkitassu........kp 38/28...........................yk 1
Santtuli...................kp 37/27-57.......................yk 4
kukkaiskeiju............kp 33/34-39.......................yk 2
johanna83..............kp 32/32-40........................yk 5
Marshmallow...........kp 30/23-26.......................yk 2
Miss Mindy...............kp 30/33-35........................yk 2

Emiliana...................kp 26/28-33.......................yk 5
Heksu76..................kp 24/26..............................yk 1
Siniviuhka...............kp 23/26-29..........................yk 7
Piglet......................kp 23/27-..............................(taustailee)
Kuumeilija...............kp 21/26-41..........................yk 7
Liunu.......................kp 21/29-30.........................yk 2
asty........................kp 20/28-42............................yk?

kiharapää...............kp 19/32-35..........................yk 12
katalin....................kp 18/28................................yk 1
yöperhonen-..........kp 17/29.................................yk 7
nibbler....................kp 16/28................................yk 15
HaLPe.....................kp 16/24-27...........................yk 7
Humu82..................kp 16/27-33...........................yk 2(yht. yk5)
Henuliini..................kp 16/29-34...........................yk 2
DeviLiah.................kp 15/35.................................yk 3
toivova-84..............kp 15/25-29...........................yk 2
kaz.........................kp 14/26?...............................yk 2
Louvre....................kp 12/32-40...........................yk 6
Ouska.....................kp 11/33-??...........................yk 6

Nera-85..................kp 10/28-35..........................yk 5
Minttuli82...............kp 10/23................................yk 2
Lumikeiju................kp 9/29...............................yk 5
JenPen....................kp 9/28...............................yk 2
Sompio....................kp 6/30-31..........................yk 3
Markka84....... ........kp 6/28................................yk 2
Happyfeet...............kp 6/28...............................yk 1
Hemuli1981............kp 3/28-38...........................yk 4
Sun Rise..................kp 2/29..............................yk 3
Kauris-82................kp 2/30..............................yk 6
Finu........................kp ??/??...............................yk 1
vinka......................kp ??/??...............................yk 1
haaveluja84...........kp ??/??...............................yk ?
kolmistaan..............kp ??/??...............................yk ?
Mikita......................kp ??/??...............................yk?




 
heips mimmit!

täällä on pikkuisen jännittynyt olo...
melkein kokoajan jotain menkkatuntemuksia :eek: jos en ole raskaana, niin sitten tulee varmaan tosi kipeät menkat.. Välil tuntuu ihan saharalta ja toisaalta taas huomaan reilust valkovuotoo.

Täällä kans aika ajoin samanlaisia tuntemuksia kun mistä ootte eilen illalla jutelleet. Varsinkin Liunun tekstiin voin samaistua.
 
Kiitos nibbler päivityksestä, lista näyttää noin todelle hyvältä ja kauniilta!

EM: Oletko kokeillut sitä kikkakolmosta, että otat CV:n mukaan ja käyt näyttäytymässä jollain sinua kiinnostavalla työpaikalla? Mulle toi on poikinut tähän saakka suunnilleen kaikki duunit lyhyistä sijaisuuksista tähän nykyiseen hommaan. Ilmeisesti aika harva paikka ees varsinaisesti ilmoitetaan vapaaksi/laitetaan hakuun? Saanen udella, minkä alan töitä haet?

Tänne ei mitään uutta, joitan olemattomia tuntemuksia, jotka voisi ehkä niin halutessaan toiveajattelulla tulkita oireiksi, mutta jostain syystä en edelleenkään usko, että väsymys, satunnainen päänsärky ja pieni nipistely olisi sitä itseään, mitä toivon niin kovasti.

Mukavaa torstaita!
 
Markka84 ja Sunrice Meillekin säät osuivat kohdilleen. Tosin ensilumi satoi vähän liian aikaisin ja viimeiset 10 km oli metsäautotietä, mitä ei aurata. Vähän jännitti, että päästäänkö perille. Kun siitä oli sitten 2 km kipustaa sinne tunturiin, niin pappi sanoi etukäteen, että tunturin juurelle on päästävä autolla. Ja koska oli luonnonpuisto, niin moottorikelkalla ei olisi saanut ajaa. Kai me sitten joku koiravaljakkokyyti olisi sinne yritetty hommata, jos autolla ei olisi päässyt. Aurinko paistoi ihan siniseltä taivaalta ja koska oli lumi maassa ja puissa, niin oli tosi kaunista. Ainut, että oli aika tuulinen sää. Papillakin oli alban alla gorepuku. Niin ja mun hääpuku on ollut käytössä tosi monta kertaa. Viime kesän Kebnekaisen vaellukseltakin on kuva, missä tiskaan hääpuku päällä. Oli siis gore-housut ja -fleece.

Meillekin oli tärkeää saada omasta mielestä ikimuistoinen tilaisuus. Oltiin lähdössä pohjosiin pitemmäksi aikaa ja haettiin kuulutukset mukaan. Ajateltiin, että kyllä me sieltä paika löydetään. Mun vanhemmat lensi sinne pitkäksi viikonlopuksi. Täällä etelässä piti pitää sitten juhlat, mutta ne vain jäi. Pitäisi keksiä joku kiva juttu miten voisi juhlistaa. Noi Markan mökkihäät kuulosti ihanalta. Josko sitten joskus yhdistäisi avioliittoon siunauksen ja ristiäiset samalla :D
 
aaah tytöt ette tiiäkkään mikä ihana fiilis! kävin hammaslääkärissä ja yläoikealla oleva uusi viisauden hammas oli kasvanu liian pitkäks, joten se otti koko ajan kiinni alaikeneen. eli jouduin kulkemaan koko ajan suu melkeen auki että ei sattuis. no se hiottiin alas ja nyt ei oo enää kipee missään. olo on taas kuin normaalilla ihmisellä! *halaa ihteään*

lisäks olen saanut :D:D ja hyvin sainki ;)
ovistesti näytti plussaa eilen, ja tänään vielä enemmän. tosin eilenkin se oli kontrolliviivan kanssa samaa sävyä mut nyt oli molemmat viivat ihan selkeet. en tiiä miks se kontrolli viiva on ollu v-punanen nää aikasemmat testit... tikut loppu joten en tiiä sitten että koska mulla oikeen on se ovis... no mutta....ainaki oon varautunu siihen että menkat voi olla pariki päivää myöhässä...taas.
 
markka olipa ihanan kuuloiset ja näköiset häät. :D

emiliana, no mä olen harrastanut sitä että laitan avoimia hakemuksia sähköpostilla ja soitan perään. Mutta mun alan töitä ei oikeestaan muuten saa edes... jos tulee paikkoja jotka ilmoitetaan jossain niin yhtä paikkaa hakee ainakin 50 yhtä pätevää kuin minä... :snotty: olen kulttuurialalla töissä, ja sen alan paikat on kyllä niin kiven alla. Mutta tiesin sen alalle hakeutuessani. Tää on vähän sellainen intohimoala... ainoa rikastuminen tapahtuu kokemuksien kautta. :D Mutta nyt oon valmis menemään muuhunkin työhön ainakin vähäksi aikaa. Pakko päästä pois täältä neljän seinän sisältä... ajatukset ei pyöri missään muussa kun raskausasioissa... :whistle:

Meillä olis ens kesänä häät ja meil ei oo vielä ees paikkaa!!! :eek: Kun ei vaan oo osunu vastaan sellaista, mikä olis hyvä... :snotty: Kun me ei kuuluta kirkkoon eikä mennä kirkossa naimisiin, niin sitä ei tarvii varata. Mutta se paikka.... :snotty:

ON: ei menkkoja. :/ vielä ainakaan. Mä aattelin että se on vaan nyt hengitettävä syvään, ootettava muutama päivä ja sit uutta testiä kehiin. Viikonloppuna olis parit bileet, mutta en taida niihin mennä kun jos en juo niin kaikki HETI arvais et missä mennään... :snotty: sepä se, meikäläinen, tunnettu rapajuoppo. :LOL:
 
Elinamaria sähän voit nyt jo alkaa pohjustamaan valheita raskautta varten :D sanot aina välillä että "en mä taija ottaa nyt" ja sitte joskus myöhemmin otat taas niin ihmiset alkaa tottumaan siihen että sua ei aina huvita :D

rapajuoppo täälläkin tosin en oo ollu semmonenkaan sen jälkeen ku oli nuo 20 vuotis pileet :snotty: ilmeisesti sokeriset alkoholijuomat tekee mulle sen että hengittäminen sattuu ja sitte iskee paniikki ja paniikista paniikkihärö... jouduin silloin ambulanssilla kahen autopalon kautta ensiapuun ja sen jälkeen olinkin 11 viikkoa melkeen kokonaan juomatta. nyt pidättäydyn vaan kaljassa ja vähenemässä määrin juon nykyään.... noi kerran kuussa jos karkeesti sanotaan, voi mennä kuukausiakin kun en juo ollenkaan...
 
nibbler huh! :eek: tollanen kokemus varmasti saa vähäks aikaa olemaan juomatta. :/

Mä oon kyllä sellanen tissuttelijatyyppi.... en tykkää ihan hirveitä kännejä juoda, mutta joskus se vahingossa lipsahtaa. :D ;) Mutta mä oon muutenkin miettiny et jos pitäis taukoa tuossa juopottelussa. Jotenkin se vaan maistuu niin puulta. :snotty: Mielellään olisin juomatta seuraavat pari vuotta.... :whistle:
 
Heippa!
Eli esikoista yritetään (viimiset 6 kk) ja oli pakko kirjotella tänne, kun tuntuu ettei tuo mies ymmärrä mua ollenkaan :p Ovikset on siis täysin kadoksissa??? kai tää onnistuis paremmin jos ei vaan yrittäis niin kovasti B)
 
Määki peesailen osittain tota et tulee paha olo ku muut saa vauvoja iha liukuhihnalta melkei. Mut nyt mulla on helpottanu ku mieski innostu "lapsentekoon". Aiemmin oli ihan tuskaa ku lähes kaikilla meiän tuttavapiiristä (ei mikää hirveen iso piiri :D) oli vauva tai raskaana. Enkä viittiny ees puhua miehelle siitä hirveesti, ku en halunnu painostaa sitä. Kai se sitte tajus vaa ku olin iha hiljane aina ku on käyty jossai perheessä kylässä et se on jo pahemman luokan kuumetta. (Mä ku oon tällane kaikki-mulle-heti-nyt tyyppi ja joskus unohdan mitä haluan :D) Nyt ainaki tähän alkuun on ollu iha mukava käydä nyt noissa samoissa perheissä ja nyt voi leikkiä ja helliä niitä pikkusia enemmän ku tietää ettei tuu pahaa oloa. Toivottavasti ei kestä raskautuminen kauan, niin että sitä kautta alkais tulee sitte paha olo.
Haluisin jo nyt tilata noita ovistikkuja ja testejä, mut jos nyt koittas olla vielä tilaamatta :D
 
mikita en mä usko että ne solut ja siittiöt käyttäytyy erilailla et yrittääkö vaiko ei... tää siis juontaa siihen, että mä kertakaikkiaan inhoan sitä lausetta: lopetatte vaan sen yrittämisen niin kyllä se vauva sieltä tulee... ja paskat... :LOL: Mutta se on totta että jos tuijotat vesikattilaa liedellä niin se ei kiehu IKINÄ. Mut jos unohdat sen siihen ja meet tekemään jotain muuta niin yhtäkkiä huomaat että se onkin jo porissut pari minuuttia... :D niin ja tervetuloa!!! :D Ovistikkuja kannattaa hankkia jos oot epävarma oviksen ajankohdasta.

tulipas sekava viesti. :whistle:

muoks*

niin Miss Mindy - tsemppiä!!! toivottavasti ei täti tuu. :)
 

Yhteistyössä