***ESIKOISESTA HAAVEILEVAT*** -plussapuhuuripino

Kopioin tylsästi tuolta pitkään yrittäneiden pinosta...

Iltaa!

Nyt sitten vasta pääsin koneelle takas. Joo puhdas negahan sieltä tuli ahdistaaaaaaa!!!
Tosi hailukka roskishaamu näkyy, mut se nyt ei meinaa mitään. Aloin miettiin sitä, että mulla saatto olla ovis vasta nyt, tai siis tossa viime viikolla tai sitten en oo ovuloinu ollenkaan Voi paska! Mulla räjähtää pää!

G: Todellakin oon kateellinen helposti raskautuville ystäville, tällä hetkellä mua niin ottaa päähän, etten ite oo raskaana ja kaikki muut on

Jooh, alkas nyt ees ne menkat pian niin pääsis sinne gynellekki
 
Vastaanpas teidän galluppiin :D

Kyllä mua ainakin pisti, vaikka meillä ehti olla se yk 3. Ja ennen en ole raskautumista edes yrittänyt, kun tuon sopivan miehen löytämiseen kului tuhottomasti aikaa :kieh:

Mutta meillä mun terveydentilan takia siirtyi n. vuodella yrittämisen aloitus, niin se aika jo tuntui tosi pahalta, kun muut plussaili ja me ei voitu edes yrittää.

Tuntuu kyllä monessa muussakin asiassa kateuden pistos sydämessä. Esim. raha-asioissa, asuntoasioissa yms. jos joillakin kaikki asiat järjestyy tosi helpolla ja me on menty aina kaikkein vaikeimman kautta...
 
Heipä hei kaikille :flower:
Päätinpä minäkin sitten lyöttäytyä porukkaan. Hieman on vielä hakusessa että kuinkas tämä kaksplussa oikeen toimii, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa :) Kaks kuukautta sitten päätettiin miehen kanssa antaa ihmisen alulle "yksi mahdollisuus" :p Nyt mennyt kuukausi ollaan oltu kokonaan ilman ehkäisyä.

Menkat mulla on aina ollu enemmän tai vähemmän epäsäännölliset, mutta viimeaikoina alkanu kumminki aina 4.-8. päivä. Nyt on vähän jännitystä ilmassa kun ei oo menkkoja ainakaan toistaiseksi kuulunu. Ehtiihän ne vielä :| Viikon verran on ollu ihan ihme olo. Lämpöä on 37,2 eikä se ole siitä laskenut tai noussut mihinkään suuntaan. Monella mittarillakin on mitattu että josko mittarissa olis ollu vikaa :LOL: Rinnat on vähän arat ja mielialat heittelee ihan laidasta laitaan. Eilen itkin kun katsoin idolsia, tänään silmät vuoti salkkareita katsellessa :LOL: Tuntuu että koko ajan on nälkä. Mies kun on ähkynä edellisestä syömisestä niin minä oon jo pää jaakaapissa etsimässä uutta ruokaa.

Pelottaa että kuvittelen vaan itelleni raskaus oireet ja oikeesti menkat alkaakin huomenna. Ääk.. Kamalaa kun ei voi ajatella mitään muuta. Tiedätte varmaan tunteen..
 

7.10.2008

Minnie-....................kp 104/30-33.......................(tjottailee)
Terhi82...................kp 82/28...........................yk 3(km jälkeen)
katie80...................kp 79/30............................yk 4
Santtuli...................kp 77/27-57.......................yk 4
Hope22...................kp 68/30...............................yk 2
Heksu76..................kp 64/26..............................yk 1
Humu82..................kp 56/27-33...........................yk 2(yht. yk5)
DeviLiah.................kp 55/35.................................yk 3
La bebe..................kp 50/??................................yk 1
Zande.....................kp 45/36.................................yk?
Kauris-82................kp 42/30..............................yk 6

iitu-.........................kp 35/29-31........................yk 1
johanna83..............kp 32/32-40..........................yk 6

yöperhonen-..........kp 29/29.................................yk 8
Nasuli08.................kp 29/28-30...........................yk 3
kaz.........................kp 27/26-27..........................yk 3
Henuliini..................kp 25/29-34...........................yk 3
Baby Butterfly.........kp 23/28-31...........................yk4
Londiliina85............kp 22/28-30...........................yk 2
Marshmallow...........kp 21/23-26..........................yk 4

kiharapää...............kp 20/32-35..........................yk 13
JenPen....................kp 19/28...............................yk 3 (T)
Daadeli....................kp 19/ .................................yk 8
MyPoodels...............kp 19/28-58..........................yk 5
Kia-85....................kp 17/??.................................yk 3
Delfis......................kp 17/28................................yk 2
Louvre....................kp 17/32-40...........................yk 7
Hemuli1981............kp 17/28-38...........................yk 5
Happyfeet...............kp 14/32...............................yk 2
Minttuli82...............kp 13/23................................yk 3
Piglet......................kp 12/27-..............................(taustailee)
Ouska.....................kp 12/33-??...........................yk 7
Mansikkatee..........kp 11/29.................................yk 3

Heinu......................kp 10/26-31........................yk 12
kukkaiskeiju............kp 9/34-39........................yk 3
Siniviuhka...............kp 8/26-29.........................yk 9
HaLPe.....................kp 8/23-27..........................yk 9
Teddybear82..........kp 7/28-?.............................yk 1
Kuumeilija...............kp 6/26-41..........................yk 9
toivova-84..............kp 3/25-29...........................yk 4
asty........................kp 3/28-42...........................yk?
katalin....................kp 3/28-29...........................yk3
Finu........................kp ??/??...............................yk 1
vinka......................kp ??/??...............................yk 1
haaveluja84...........kp ??/??...............................yk ?
kolmistaan..............kp ??/??...............................yk ?
Mikita......................kp ??/??...............................yk?
Nastimatroona.......kp ??/??................................yk ?
Tiikeri83................kp ??/??..................................yk ?
Raffel....................kp ??/??..................................yk 1
Fancyface.............kp ??/??...................................yk?
++
Nanakuu
Salmiakkkitassu
Sompio
Talvis yk 5
Sun Rise yk 3
 
aamuja ja tervetuloa Raffel!

tänne ei mitään ihmeempää... ärsyttävää kolmatta päivää kestänyttä menkkakipua.
Galluppiin:ei se ensin tuntunu miltään kun ihmiset plussaili ympärillä mutta alko mennä vähän liian pitkälle ku yks jolle se on hengenvaarallista olla raskaana, ja joka on mun arkiviholliseni raskautu, ja sitte se miehen eksä. mun yks kaveri on nyt raskaana ja oon todella onnellinen hänen puolesta ja tiedän että hän on sitä kauan halunnu vaikka tokasta kerrasta raskautukin. meillä vaan oli suunnitelmissa olla yhessä raskaana.
nyt vaan alkaa laskettu aika lähenemään ja mun kohtu on edelleen tyhjä niin se ajatus pistää kovasti.
ja sitte tätä ajatusta vie vielä pidemmälle: sitten kun kaverin vauva alkaa konttimaan, mä oon vieläki ilman vauvaa. kun kaverin vauva sanoo ekan sanan, mä oon vieläki ilman vauvaa. kun kaverin laspi menee tarhaan mä oon vieläki ilman vauvaa...
jotenkin se on mun elämässä menny aina niin että en saa mitä haluan edes päättäväisyydellä, miks tää juttu ois yhtään eri? kuullostaa itsesäälinkerjuulta, mutta mä oon jo tottunu tähän. ärsyttää vaan ku se tosiaan on kaikissa asioissa niin, että ei edes ne asiat joiden pitäs olla itsestään selviä ja luonnollisia ei toimi mulla. verraten vaikka siihen että mulla toimi ovis ja menkat niinku pitääki silloinkin kun olin liian laiha siihen että ne toimis.

menipä taas jaaritteluks... vissiin vähän väsyny taas. kissa ärsyttää mua suunnattomasti tänään |O
 
Onnittelut plussanneille. :heart:
Tervetuloa Raffel!
Tänne ei mitään ihmeitä. Oireita ei ole oikein mitään, ei suuntaan eikä toiseen. Siis vain odottelua, alkaako menkat vai ei. Toisaalta vois alkais, et pääsis sit uuteen kiertoon. Ärsyttävää vain odottaa. :headwall:
Galluppiin: Ei sitä ennen ole niin ajatellut vaik toiset on plussannut ja saaneet lapsen. Mut nyt sitä on vähän kateellinen. Olen kyl onnellinen niitteen puolesta ketä odottavat. Yks kaverikin alkoi odottamaan melkein neljän vuoden yrittämisen jälkeen. Pitää vain ajatella, et toivottavast sitä joskus itsekin plussais.
Nyt jatkamaan töitä...
 
mäkin vastaan tohon galluppiin.
Me oltiin kans meidän kaveriporukasta ensimmäisiä, jotka alko yrittään. Nyt kolme kaveripariskuntaa on saanu lapsen, muutama vielä odottaa.
Ensimmäisen kaverin (itseasias mun veli ja sen avokki) ilmoitus raskaudesta ei aiheuttanut negatiivisia tunteita. Koska ite oltii sillon yritetty vasta 4kk. Niillä tärppäs heti, vaikka mun veli oli silloin armeijassa. Seuraava kun ilmotti, niin jo tuntui kateutta... Tämä kaveri vielä kehtas voivotella, kuinka he NIIIIIIIN kauan yrittivät (4kk). Ihmeteltiin siitä juuri erään toisen ystävän kanssa, jotka ovat yrittäneet 6 vuotta... Tämä kyseinen ystävä sai vauvansa juuri eilen. Tuntuu, kuin hän olisi JOUTUNUT oleen raskaana. "Ai ai, voi voi" ja "Voi kun tämä on rankkaa"... se ainainen valitus sai mut kiehumaan. Jos mä SAISIN olla raskaana, en helvetti hetkeäkään valittaisi, vaikka olis minkälaisia kipuja tms.... Ei ehkä kuulosta tuo valitus teistä niin pahalta, mutta ette ole olleet kuulemassa....
Ja tää samainen kaveri on vähätellyt mun tunteita, kun oon sanonu, etten välttämättä aina ole siinä mielentilassa, että jaksaisin kuunnella raskauteen liittyviä asioita. Ja miten se aina osasikin juuri silloin soittaa ja valittaa, kun mulla alkoi menkat. Aina.
Ja tää vauvakin synty seuraavana päivänä siitä kun mun menkat alko :/
Tuntu jossain vaiheessa, että joka päivä sai kuulla jonkun tutun tai tuntemattoman olevan raskaana. Tänne meidän kylään onkin nyt 2008 vuonna odotettu syntyväks ennätysmäärän lapsia. Ja ens vuoden puolellekin menee paljon....
On kyllä kieltämättä välillä ollut sellainen fiilis, että "miten nuo voi saada lapsen?".... Esim sellaisia pariskuntia, joilla asiat ei todellakaan ole hyvin tms....
Ei pitäs miettiä näitä asioita, ei tuu ollenkaan hyvä mieli.
 
asty olen vähän samoilla linjoilla.. Varsinkin tuo kun sanoit, että toista piti yrittää 4 kk, niin oli kamalaa.. Kaverini yritti kolmatta lastaan heillä meni yk 8 asti ennenkuin tärppäsi.. Ja hirveä valitus.. Ja luulee tietävänsä miltä musta tuntuu, kun meillä ei ollut vieläkään tärpännyt.. Mutta sanoin, että älä viitti valittaa, kun sulla on jo kaksi, nuorempi oli siinä vaiheessa 1 ½ vuotta vanha..
Mutta tästäkin varmaan joku suuttuu, kun sanon ettei musta hänen olisi syytä ollut valittaa mulle ettei tärppää.. Mä vaan en olisi jaksanut.. Olisi ollut onnellinen niistä kahdesta jo olemassa olevasta lapsesta.. Meillä kun ollaan yritetty sitä esikoista jo yk 13 menossa..

KP
 
on se 4 kk kyllä vähän verrattuna mitä se VOIS olla. ei kauheesti kannata siitä ruveta itkemään vaikka varmasti on silloinkin ollu vaikeeta. tai saa tottakai valittaa mutta eihän tuo 4 kk tuntuis missään enään.säkäähän tää kaikki on.

ja vaikka me pitkään yrittäneet nyt sanotaan että ei valiteltais sitte ku ollaan raskaana niin sanokaa mun sanoneen: kyllä muuten valitetaan :LOL:
mä oon semmonen vinkuiiro että joka ikisestä liitoskivun poikasesta, rasvasesta naamasta ja alati tiellä olevasta vatsasta oon varmana täällä valittamassa jos "oikee elämä" käskee mun olla hiljaa. ja te joudutte nyt vaan kestämään :kieh: :LOL:

ja nyt: tarkastamaan viidennentoista kerran tänään onko menkat alkanut :wave:
 
tuo valitus nimenomaan on se, joka oikeasti vie hermot ja järjen.. musta tuntuu pahalle, että "näin kauan" ollaan yritetty..vaan eipä auta narista, tuntuu pahemmalle heidän puolesta, jotka ovat yrittäneet reilusti yli vuoden tai jopa useita vuosia..

omanapa: höh, limailu alkoi taas nyt jo..onkohan mulla sittenkin ovis jotenkin "etuajassa" aika varhaisessa vaiheessa kiertoa..
 
siniviuhka joo ei auta narina. Kyllä se ittellä alkaa jo tuntuu pahalta kun alkaa seuraavaks yk 5. Eihän se oo tosiaankaa paljoo ja ei auta narista. Annan kaiken sympatiani ja lohtuni heille joilla on paaaljo pidempi yritys. asty HYvänä esimerkkinä. :) :hug: Joks kerta nyt kun täti tulee kylään pyrin ajatteleen että "no ehkä ens kerralla sitten, ollaa viel nuoria kyl se tästä" vaikka se kyl kieltämäti vähä kirpasee se pettymys. Ja ajtellaa asiaa näin että sitten arvostetaa sitä vauvaa ja vaalitaa sitä enemmän kuin jos ois tullu heti. JA äitiyskin sillon o ihan erilaista. :)

Tosta valituksesta. Niin mulla kun meni muutama kuukausi takaperin heti alussa kesken niin oisin voinut läimäyttää yhtä kaveria jolla on ittellää nyt 5kk tyttövauva. Niin se kehtas tulla heti kun sanoin että meni kesken. Ni se kehtas tulla itkemää (kirjaimellisesti) kuinka häntä sattuu ku ennen lastaan meni kesken... Ei YHTÄÄN ollu onnellinen siitä että hänellä jo ON LAPSI.Ja aivan ihana ilopilleri tyttö onkin! Ja toinen kaveri nyt raskaana ja valittaa koko ajan selkäkipuja ja niin edelleen ja sitä että "herran jestas jos se lapsi onki viis kilonen ni mähä repeen perseeseen asti!" Turhaa valitusta. Pitää olla kiitollinen siitä lapsesta kun "luoja sinulle sellaisen suo" :)
 
*Haukotus* Huomenta :)
Takana viidentoista tunnin yöunet eikä vieläkään olis jaksanu herätä |O
Heti herätessä suoraan vessaan tarkistamaan että joko on menkat alkanu.. Noup, nothing :) Tänään käydään miehen kanssa apteekista hakemassa testi. Teen sen sitten huomenna aamulla jos ei menkkoja oo siihen mennessä kuulunu.

Ressi ressi.. Jos ne menkat on tullakseen ni tulis jo.. Päivä päivältä, tunti tunnilta toivo vaan kasvaa ja sitä alkaa salaa itseltäänkin suunittelemaan kaikenlaista. Ja sit sitä aina välillä havahtuu ja kiskasee ittensä takas maanpinnalle.. Ettei vaan joutuis pettymään..
 
hyvä kuulla, etten oo ihan yksin näiden ajatusteni kanssa.. :) ja kiitos bb:lle sympatioista... lämmittää sydäntä, on harvoja ihmisiä, jotka mun oikeet tunteet ja ajatukset vois ees arvata. te kaikki täällä olette niitä ihmisiä. ja sitten on tuo tuttu, joka on 6 vuotta kärsiny lapsettomuudesta.
ollaan nyt muuttamassa omakotitaloon tän kuun loppuun mennessä, jos ajatukset sitten keskittyis siihen muuttoon ja remppaan ja pihan suunnitteluun :)
jos ja jos :D

perjantaina olis isän syntymäpäivä. Isä kuoli puoltoista vuotta sitten. tää aika on raskasta senki takia, mutta kai se on vaan jaksettava.
 
moikka kaikki!
mitäs tänne? mä en nyt yhtään ymmärrä tätä mun kroppaa, ei ne menkat ole vieläkään alkaneet kunnolla. pelkkää tuhrua, alkais jo, niin loppusivatkin :headwall: eli nibbler sopiiko että annat nyt ton listan olla mun kohdalta noin ja kun se täti sitten oikeasti tulee, niin päivitetään sitten. anteeksi tälläinen sähellys.
 
fancyface tervetuloa joukkoon :) Kiva kun täälä on muitakin uusia ni en oo yksin ihan newbie :LOL:

Eipä niitä menkkoja kuulu.. Mies toi töistä tullessaan apteekista raskaustestin ja mä oon sitä tässä kuumeisesti hypistelly koko iltapäivän ja ravannu vessassa tarkistelemassa "täti"tilannetta. Tekis niin mieli testata jo nyt, mutta eipä se varmaan kannata kun ei siinä mitään näkyis vaikka raskaana olisinki. Olis jo huominen aamu ni saisin jotain selkoa tähän päänuppiini. Mun tuurilla menkat alkaa ens yönä :/
 
Valaisisko joku typerää,että mistä listasta te puhutte täällä ja mistä "tädistä" on puhe?? :ashamed: olen vähän aasi vielä näissä teidän jutuissa..

Meillä yritettiin tuossa joku aika sitten,mutta menkat ne vaan alkoivat lauantaina.Oma äitini sanoi että harmi kun alkoivat..kovasti toivoisi jo lapsenlasta..meillä tuossa kuun puolivälissä oletettu ovis,jotenka niihin aikoihin paukutellaan oikein urakalla :whistle:

Mä lopetin e-pillerit syyskuun lopussa,joten täysin varmaahan ei ole että raskaaksi tultaisi pitkään aikaan..mutta yritys ja toivo on ainakin suuri.
 
Tervetulo toivotukset uusille tyttösille Ja Johannalle haamusta toivotaan sen paksuuntumista!!!
G: Kyllähän se hieman kirpasee, jos heti ekasta kierrosta muilla tärppää... Kaksi hyvä kaverini, on raskautunut meidän yrityksen aikana ja se (häpeillen myönnän) tuntui pahalta. Vaikkakin olen iloinen heidän puolestaan, niin silti se tuntuu inhottavalta katsella kateellisena vierestä, kun tyttöjen massut kasvaa kilpaa ja kesksutelun aiheet yleensä liittyy neuvola käynteihin ja sun muuhun. Ja luulen, että asiaa on sen takia vaikea hyväksyä, koska heidän raskaudet olivat iloisia "yllätyksiä" Joten se vei aikaa sulatellessa

 
ON: Joka kuukautinen rintojen arkuus, lämpöjen nousu ja palelu ovat taas täällä.. merkkinä siitä, että ovulaatio on tapahtunut. Muuta ihmeellistä ei olekaan tapahtunut. Enemmän odotan taas tädin saapumista paikalle!
Nyt kiiruhdettava tanssitunnille!!
 
FF eli Fancyface: lista, on tuo esimerkiksi sivulla 34 oleva lista, jossa luetellaan tähän ketjuun kirjoittavat, heidän kuukautiskiertopäivät ja yrityskerrat, eli kp:t ja yk:t :) näin jokainen "pinolainen" ( eli tähän ketjuun kirjoittava ) voi seurata kanssakirjoittelijan kiertoa ja jännätä yhdessä mahdollista plussaa varten :)

ja niin täti on sama kuin menkat..älä kysy mistä se nimitys on tullut, vaan yleisesti puhutaan tosta "tädistä" jos sattuu menkat alkamaan..sama kuin naispaholainen ja muut negatiiviseen sävyyn naishenkilöstä puhuttavat sanat :D :D
 

Yhteistyössä