Esikoisesta haaveilevat -ny plussataan!! ~~*~~<3

Tässä vielä jotain:

Kohdunnapukan tarkastelu

Kohdun liman tarkastelun lisäksi on hyvä myös tunnustella sormin kohdunnapukkaa ja katsoa spekulatutkimuksen yhteydessä kohdunsuun kokoa. Ovulaatiohetken havaitsemisen kannalta on hyödyllistä tietää, että:

* Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoittaa sormilla. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömillä naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.
* Ovulaation aikoihin kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästi auennut lisää, joillakin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle. Emättimen seinämät tuntuvat liukkailta runsaamman liman vuoksi.

Ovulaation lähestyessä voi kohdunnapukkaa tunnustella joka päivä. Se on paras tehdä illalla, sillä kohdunnapukka muuttaa hieman sijaintiaan päivän mittaan ja on iltaisin alimmillaan ja siten helpoimmin tunnistettavissa. On hyvä kokeilla erilaisia asentoja - esimerkiksi kyykyssä, seisten toinen jalka tuolille koukistettuna tai istuen - ja kun löytää asennoista sen, joka tuntuu helpoimmalta, suorittaa tarkastelu samassa asennossa joka kerta.

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/luonnolliset.php
 
mäkin mietin tota tulehdus juttua, mutta tuleepa tuon kupinkin kanssa sen verran ronkittua että en usko jos nyt kätensä pesee eikä sormea sinne reikään asti tunge etteikö se olis ihan ok. Kyllähän peniskin siellä sillon tällön saattaa käydä ja varmaan siellä poimuissa on enemmän bakteereja kuin pestyssä kädessä vaikka kuinka jynssäis ennen yhdyntää:) Aion alkaa kokeilemaan, mutta kyllä se kerta päivään saa riittää :D
 
tuo nipukkahomma on kyllä todella yksilöllistä, että se mitä oma nipukka kertoo, nii saattaa toisella olla ihan toista.. oon sen huomannut nyt kun joka kierrossa oon sitä rassaillut. tässä kierrossa tosin en muuten kuin tuhrua odotellessa..
 
kivaa, et porukkaa on viimein heränny ja eksyny palstalle =)

Miss Mindy joo no meillä ei oo aamutsembaloi harrastettu aikoihin, vaik molemmat tykkää.. emmä tänäänkää mitää tajunnu ku mies läks ovest ulos.. :LOL:

arvatkaa mihin mä sorruin kotitesti.fin sivuilla... ovistikkuihin... :ashamed: ens kierrossa meinasin niitä kokeilla.
 
Heippa naiset! B)

Mulla jatkuu ihmeellinen vuoto. :( Sitä tulee tosi vähän ja on ihan kirkkaan punaista ja sellaista lirua. :headwall:

tosi inhottavaa. Mä pelkään nyt et jos joku on vialla et pitää lopettaa tää vauvanteko... :ashamed:
 
ElinaMaria: Höh :hug: Seuraile vielä ja soittele vaikka sitten lääkärille? Eikös se sulla aikomuksena ollutkin? Älä vielä heitä toivoa kaivoon, ens kierto voi tuonkin osalta olla parempi ja uskallatte jatkaa vauvan haaveilua :hug:

).( Nyt oli lämpö mulla 36.6...eli laskee vaan,tosin tähän aikaan päivästä otin, jalat kylmänä, kunhan huvikseen seurailen. Olis varmaan enemmän hyötyä kun ottasi oikeasti sen lämmön sillon aamulla :D Tuo kohdunnapukka juttu oli sen verran mielenkiintonen että taidanpä käydä vähän ronkkimassa tässä välissä... i´ll be back...
 
No niin...kn oli aikas takana, taemapana kuin aiemmin tässä kierrossa ja kovempi, taisi olla myös enemmän kiinni, mutta siitä en ole ihan varma kun en hirmuisesti sitä aiemmin ole ränklännyt. mitään valkovuotoa ei kyllä pahemmin nyt ollut...eilen ja toissapäivänä oli paljon enemmän... Ja sillon oli siis juuri sitä sellasta sitkeämpää limaa. Eli voisin teoriassa tulkita että ovis olis ollu, mennyt ohi ja aamulla kun vähän kokeilin niin vein sieltä kaikki valkovuodot koska nyt ei ollut sitä yhtään :LOL: Raskaudesta en sitten sano mitään, varsinkin kun edelleen olen sitä mieltä että mulla ei ole ovis kp 8 ja 9... :D
 
kaz
:attn: Taasko siellä murehditaan siitä, että ollaanko tervetulleita palstalle vai ei :D Siis eihän me esikkoa odottavat tiedettäis jatkosta mitään ellei meillä olisi täällä ketään ku tietäisi mitä jatkossa tapahtuu. Monipuolisuus on rikkautta :D Tervetuloa vaan kaikille ja jatkuvia plussatuulia =) =)
 
No en mie ny sitä oo juur murehtinu et oonko tervetullu vai en :p mie lymyilen tääl silti vaiks en oiskaa :D Ko ei tuol odottajissakaa oikee mitää tapahdu. Mut en nii paljoa sentäs kirjottele tääl ko enne :p Ny vaa tuutte sinne kaikki ni sais sinnekii elämää!! :heart:
 

Yhteistyössä