~~*~~Esikoisesta haaveilevat~~*~~<3

TA ei siitä muutamasta siideristä ole mitään haittaa. =) Ei vielä tuossa vaiheessa. Sitä voi elää ihan normaalia elämää vaikka lasta yrittääkin ainakin mun mielestä. :D muutenhan sitä pitäis elää puolet kuukaudesta panikoiden ja se ei tee kellekään hyvää....
 
ElinaMaria totta, olen kyllä lukenut ettei raskautta yrittäessäkään kannattais juoda..
mutta kyllä mä nyt sen kaksi juon... :D pakko se on vähän nauttia tässä odottamisen piinatessa...on ollut tää viikko muutenkin niin kamalan rankka (ylitöitä kauheesti)
 
Heips. Onnea plussannelle. Antaa jotenki toivoa itsellekin. Mahassa kyl nipistelee, huippaa ja vessas pitää ravata...mut taitaa olla vain keksittyjä "oireita".Tai mistä sitä tietää. Viikon ku vielä malttais odotella ja sit testais..


Meille tulee koiran pentu. :) Sellanen söpö suomenpystykorva. Pääsee sit hoivaileen ja helliin sitä. Jospa se antais vähä muuta ajateltavaa. Haetaan pentu vasta elokuussa ku mulla kesäloma niin pystyy keskittyy uuteen perheenjäseneen. Huippua!
 
moi moi!

kyllä ihan selkeesti kesän lopulla jo suuri osa teistä palstalaisista pyörittelee silmiään siellä vessanpöntön ja tikkujen ääressä, olen aivan varma!!!

Ens viikolla pitäis ottaa yhteyttä äitysneuvolaan ja lääkäriin... jotenkin vieläkin semmoinen olo, et jos tää onkin harhaa ja testit valehtelee, tarviin jonkun sanomaan, että tää on totta... ja huvittavinta on se, että miten ne ihmiset osaa nyt kysellä asiasta, kun eivät ole ennenkää osanneet (eihän se vielä näy tää tila..)...kun en vielä olis valmis kertomaan, haluan pelata varman päälle...

Mutta kyllä on HUONO OLO ja entinen kahvinkittaaja ei voi ajatellakaan kahvinjuontii ( joka sitten särkee päätä...) ...kiinnostaa kyllä tietää, et kuinka pitkällä kenties on, ja missä vaiheessa tää pahoinvointi yleensä alkaa?? siis tiedän et eka kolmannes on pahinta aikaa mutta mutta..

Nera -85, minkälainen koiravauva?Ihanaa :heart:

KIITOS VIELÄ TEILLE KAIKILLE, OOTTE IHANIA... :heart: :heart:
 
EllaMaaria
onnea vielä kerran. :heart: voi että kun minäkin olisin jo tuossa tilanteessa.

Huonoa oloa mullakin , enkä oo voinut kahvii juoda...tais olla tressiä ja kuumeilunkin oireita...no oireet kyllä jo menivät. tänään olen taas pystynyt kahviakin juomaan.
Toivottavasti oireet sinullakin pian poistuu ja pääset nauttimaan täysin siemauksin raskaudesta.
 
Zoe-F
EllaMaaria: Mä en voi edes ajatella kahvia. Juoda voin jos pidän nenästä kiinni, mutta jälkeenpäivn tulee huono olo.
Itse syön multivitaa ja juon marlin vital mehua.
Ystävä sanoi että apteekista saa bc-poretabletteja joita itse joi niin pystyi juomaan myös kahvia.
 
EllaMaaria Mä oon jostain lukenu et pahoinvointi alkais kuudennella viikolla... Koira vauva on nyt seittämän viikon ikäinen suomenpystykorva narttu. Kovasti ollaan miehen kanssa mietitty nimee. Vielä ei olla päästy yhteisymmärrykseen..

Muistin melkein oikein: "Se alkaa yleensä 5.-7. viikolla, on pahimmillaan 9.-11. viikolla ja lakkaa useimmilla lähes kokonaan 14. viikkoon mennessä."
 
Zoe-F Itse yleensä neuvon raskauspahoinvoinnissa välttämään sitä kahvia, mausteisia ja happamia ruokia. (Tietenkin :) ) Kannattaa syödä usein ja pieniä annoksia. NEstettä joda mahdollisimman paljon. Mikä nyt tuntuu pysyvän sisällä. Niin ja B6 vitamiinista voi olla apua.
 
Zoe-F Jos sit pahoinvointi menee hankalaksi aamuisin. Eikä oikein mikään pysy sisällä niin kannattaa kokeilla syödä jotakin pientä ennen ku nousee sängystä. sokeriorppua,nakkäriä,hedelmää tai mikä nyt maistuis... ööö.... joudun ammatissani neuvomaan ihmisiä näissäkin asioissa...jos nyt tarpeeksi ylimalkaisesti sen sanois ettei kukaan tunnista =)
 
Hei vaan kaikille :wave:
Tervetulo toivotukset uudelle kuumeilijalle :flower:

täällä vietellään piinaavaa päivää, huomenna nään mussukan. ja en meinaa pysyä huosuissani, niin iloinen olen :D Ja sain kuulla toisen ilo uutisen myös, hän tulee jo kotiin ensiviikon perjantaina, eikä kolmen viikon päästä niinku aluksi luultiin. mut sit taas joutuu olemaan kaksiviikkoa kiinni. :'( Ja ovis taitaa mennä sitten silloin ohi suun...

G me ei harrasteta seksiä menkkojen aikaan. molemmilla ei oikein ole haluja silloin. Ja ajatuksenanikin se öklöttää :x
 
ootko Nera-85 mikä ammatiltasi? Saan täältä sitten tiedot hyvinkin äkkiä, varo vaan, kuumalinja käynnistyy...?

Ajatella jos olisinkin jo kuudennella viikolla! Hui! :D ... Jännä, olen ajatellut et "keho tietää" tuon kahvinjuonnin suhteen ja tyytynyt korkeintaan pariin kuppiin päivässä... mut mitä tulee mausteisiin ja suolaan: tekee hirveesti mieli kaikkea suolaista koko ajan! eilen, kun oli perinteinen karkkipäivä (meillä karkkipäivä kerran viikossa ja koitetaan yhä pitää siitä kiinni), ahmin vaan sipsejä ja dippii...
Ja tosiaan tuo napostelu auttaa pahaan oloon --> ihanat mansikat, viinirypäleet, aijai!
Toivotaan TA , että nuo sun oireet on just sitä miltä kuulostaa!

Zoe, meinaatkos siirtyä odottavien puolelle vai oletkos jo... mie en vielä oo uskaltautunut... ja täällä niin hyväntuntuinen porukka..
 
ihanan pitkä tuo plussanneiden lista :heart:

mä koitan olla ajattelematta oireita huonolla menestyksellä. pakko koittaa ajatella jotain muuta heti kun edes pieni "toi vois olla jo oire" ajatus tulee. varmasti en oo ainoo tässä pinossa josta tuntuu että nyt loppu tää odotuksen odotus! pakko päästä äidiksi heti!

mulla on armoton pesän rakennus vimma!! onko muita jotka kattelee pinnasänkyjen hintoja ja sovittelee mielessään kalusteita vauvan huoneeseen? meillä tuo vauvan huone on lähinnä unohettujen tavaroiden hautuumaa, mutta siellä odottaa jo * :ashamed: * hoitopöytä, piironki jossa on vauvan vaatteet koko järjestyksessä ja viikattuna, ja piirongin päällä on mun ja miehen vanhoja rakkaita leluja seuraavaa sukupolvea odottamassa.


 
nibbler täällä samoissa tunnelmissa...vauvan huone on aika lailla valmis... löytyy sänky, hoitopöytä/lipasto jonka laatikossa läjäpäin itse kutomia juttuja.Vanhoja lelujani ja siskolta saatuja vanhoja vauvan leluja.:ashamed: (oon tälläinen hätähousu) :D
tosin lähes varastona muuten...eli kaikkea roinaa löytyy vauva juttujen ohella...tarkoitus ois siivota roinat pois sitten kun vauva ilmoittaa tulostaan. :heart:
 

Yhteistyössä