~~*~~Esikoisesta haaveilevat~~*~~<3

miracle huoh tässä alkaa kohta näppäimet savuamaan.Niin en mie viel ole toivoo menettänyt.Katsos ku sillon joku pari vuotta sit tuli möhlittyy kaikkea ku oli murrosikää jne jne.. Nii tiiät varmaan mitä tarkotan.Ku mulla todettiin sillon klamydia ja se sit hoijettii jotenkin :( Nii siinä ei sit oltu varmoja miten kauan se miulla oli. eli sitä vuan mietin.Mut se selviää sit myöhemmin. :)
 
Sannya, no toki tuo on joskus suruna ja huolena (mullakin) mut mitä sitä semmossii miettimään, sille kun ei ennee voi mittään ja useinkaan se ei kyl vaikuta :) Paitti tietty jos se on hirmu kauan ollu... Ekkö sit käynä testeis et ois tiennä suunnillee kui kauan ois ollu? (eli siis käynä testeis ain aika ajoin ni ois tiennä et jos puhas sillo ja sillo ni sit ollu enintää nii ja nii kauan se vaivoina)
 
Sannya minä mietin samaa... eikä siinä vielä kaikki, minä oon sairastanu klamydian KAHDESTI. ekan kerran oli varmaan lähemmäs puoli vuotta, varmuutta ei ole, mut kukaan ei sillon tunnustanu testeis käynnin jälkeen ite sairastaneensa sitä. joltain sen oli kyl pakko tulla.. :D ja toinen oli varmaan 3kk. mut tsemppisanana sitä, et enempi teiän yritystä haittaa jos sä stressaat tätä asiaa. varsinkin kun olette vasta aloittaneet. siin vaihees ku tulee vuos mittariin voi tähän taas palata.

enkä nyt kyl uskokaan et ketään antaa mulle moraalisaarnaa tästä asiasta mut olin vähän vallaton joskus ja vastuuton, ne ajat on onneks unohtuneet ja kaukana menneisyydessä...
 
heiii vaan :) :wave:

nyt on juhannukset juhlittu ja hyvissä merkeissä..pe iltana armotomassa humalassa ja oli mukavaa..ei muuten ollut edes krapulaa lauantaina aamulla,liekö ollut joku juhannustaika :D eilinen meni sit muutamalla oluella tasotellessa. kotiin tultiin just ja tarkoitus ois kellistää ukko heti kunhan tulee suihkusta :p on meinaan semmoset limat täällä, että oksat pois..

perjantaina rietasteltiin ja oikeastaan oli aika söpöäkin, kun kaikki muut ihmiset oli nukkumassa, niin minä ja ukko lähdettiin ulos ja pupuiltiin luonnonhelmassa..oli kyllä mahtia, aamunkajossa lintujen laulaessa ja ihanan aamukasteisen nurmikon tuoksuessa... :saint: B)
 
Mulla on myös ollu klamy ja oon tosiaankin miettinyt, että jos en tuu sen vuoksi raskaaksi :ashamed: mulla ehti se tauti olla muutaman kuukauden, eli täytyy toivoa, ettei se ole tehnyt mitään tuhoja tuolla...

Minä pähkäilen myös noita finnijuttuja! Kirjottelinkin edelliseen pinoon tästä aknesta, mikä valtaa kohta koko naaman, mulle tulee myös hiusrajaan finnejä ja jumankauta ne on ärsyttäviä! Laitan naamaan yleensä sellasta aknevoidetta, mutta mitenpä sitä tukkii johonkin hiusrajaan! Onneksi sentään hiukset peittää ne finnit...Tosiaan se ainut hyvä puoli oli pillereissä, että ne hillitsi finnejä.

Me aateltiin saunoa kun mies tulee töistä ja jos ei olla liian väsyneitä niin vois vähän pupuillakki ;) ärsyttää välillä kun työt vie niin mehut, ettei jaksa edes hommailla, saa siinä sitten sitä vauvaa toivoa...
 
[/b]miracleen käynyt testeissä silleen että oisin tiennyt miten kauan oli olluna.. Mutta mie luulen ettei se niin kauheen kauaa ollunna.. :) Mutta eiköhän sen nää sit.En silleen haluais murehtia siitä niin paljoo :)
 
Me ollaan vietetty miehen kanssa ihana Juhannus toisella puolella Suomea. Maisemanvaihto teki hyvää, ja ollaan selvitty ensimmäisestä, pahimmasta shokista, joka vei torstaiaamuna molemmilta jalat alta.

Ihanaa että mua ei oo vielä poistettu listalta! :heart: Luulen että haluan edelleen tulla tänne lueskelemaan, jotenkin täältä oon kokenu saavani voimia ja motivaatiota, tukea ja niin hyvää tsemppiä, että mielellään täällä jatkan oloani, vaikka tulikin näitä mutkia matkaan. Ja täällä ajoittain tipahtelevat plussat jotenkin antavat siltikin toivoa, koska vaikka gynekologi sanoisi mitä, niin eihän sitä koskaan tiedä jos oma kroppa voisi yllättää...

Me ollaan nyt puhuttu asia läpi juurta jaksain, ja päädytty siihen tulokseen, että vatsaa EI nyt anneta avata, vaan ensin aletaan tutkia mun munatorvia varjoaine/uä/röntgenillä, jotta saadaan selville toimiiko siellä virtaukset. Mitä siinä tutkimuksessa sitten selviää, niin sen mukaan mietitään jatkoa (kiinnikkeiden avaus? keinohedelmöitys? jne..) Mutta nyt yksi asia kerrallaan.

Olin heti torstai-iltapäivänä yhteydessä keskussairaalaan, jossa mun perussairauden hoito on seurannassa, ja sieltä yrittävät nyt järjestää tuon munatorvitutkimuksen mahdollisimman pian. Siellä myös oltiin mun kanssa samoilla linjoilla, ettei vatsaa aleta nyt suinpäin avaamaan, kun sitä on aiemmin niin paljon leikelty. Ja jos munatorvet on täysin tukossa, niin eipä siitä avaamisesta sitten mitään hyötyä kai olisikaan. Joten nyt on hommat jotenkin järkevämmin suunniteltu, ja mieli paljon rauhallisempi.

Kiitos jos saan jatkaa listalla mukana!! Ja tiiättekö mitä.. vaikka gyne sanoi että pitäis aloittaa taas pillerit kun kuukautiset nyt alkaa, niin EN ALOITA! Mieskin oli sitä mieltä, että jyrkkä ei. Tällä hetkellä ollaan sitä mieltä. Kunhan saadaan aika sinne keskussairaalaan, pohditaan sitten lisää, miten tässä oikeasti ja järkevästi nyt kannattaa edetä.

Mutta että mukana ollaan, vaikkakin nyt aikalailla hiljakseen varmaan. Mutta en halua jättää teitä ja tätä palstaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :heart: :heart: :heart: :heart:

Kiitos kaikille ihanista ja rohkaisevista tsempeistä!! Olette ihania :heart:
 
Tietääkö muuten kukaan tuosta munatorvitutkimuksesta? Tarkoitus on ruiskuttaa sinne jotain varjoainetta, ja seurata että meneekö se läpi vai ei. Jos on tukossa, kipu kuulemma tulee olemaan kova :( , mutta jos virtaus toimii, niin ei pitäisi sattua ollenkaan.

Tietääkö kukaan tuosta tutkimuksesta, tai onko omia kokemuksia?
 



23.6.2008





Laala...................... kp 137/??..................................yk 1




JJ-t.......................... kp 44/30-33................................yk4
mami-ehdokas.........kp 43/28-30................................yk 5

Rva B.......................kp 36/33......................................yk14
Tuulia85.................. kp 36/33......................................yk 6
outsa5.....................kp 34/33........................................yk 4
Emiliana.................. kp 34/28-33..................................yk 3
Kride........................kp 33/20-30..................................yk 3





tyty86......................kp 29/30-35..................................yk 4
Veena......................kp 27/24-28..................................yk 13
johanna83...............kp 27/32-40..................................yk 3
Nanniina..................kp 27/32-36..................................yk 9
Kauris-82.................kp 27/28-35..................................yk 3
Mersey.....................kp 27/30.......................................yk 4
HaLPe......................kp 26/24-25..................................yk 4
papaijaa8................kp 26/28-30..................................yk8
Lumikeiju.................kp 25/28- ......................................yk 2
Santtuli....................kp 25/27........................................yk 3
Kuumeilija............... kp 25/26-35..................................yk 5
xAnnax....................kp 24/ 28-31 .................................yk 7
Daadeli...................kp 23/27-31.....................................yk 3
Humu82..................kp 21/27-33.....................................yk 3



ElinaMaria..............kp 18/28...........................................yk 5
miracle....................kp 17/32-36.........................yk 3 (yht.yk 6)
Talvis.......................kp 16/30-31(-46)............................yk 3
kiharapää............... kp 16/32-35(-43).............................yk 10
Arabel......................kp 16/25.........................................yk 14
Citilda......................kp 16/27-28.....................................yk 4
Siniviuhka............... kp 13/26-29......................................yk 5
Ouska......................kp 12/28-??.......................................yk 4
mulmul.................... kp 12/25-28.......................................yk 11
Hemuli1981.............kp 11/28-38........................................yk 2
Piglet...................... kp 11/27-....................(taustailee)
Duffy........................kp 10/?? .............................................yk 3
Zoe-F.......................kp 10/??.............................................yk 1




Henuliini..................kp 9/30-35........................................yk 1
nibbler.................... kp 8/28.....................................yk 13
TinyAngel.................kp 5/29-30..................................yk 4
Nera-85....................kp 4/28-35..................................yk 3
Suunnistaja.............kp 3/26-28..................................yk 4
Minnie-.....................kp 2/29-33..................................yk 3
Sannya...................kp 2/28...........................................yk 1
EllaMaaria................kp?/??.......................................yk 1
Jouskari-82...............................................................yk10

[color]

HAAMUJENGI:


[color]

Taustailee:

Diodium
vinka.......................Kuumeilee!!
Alisa84....................Kuumeilee, yritys alkaa piakkoin
Emppa.....................Odotamme pikaista paluuta!
mimmukka81..........Palailee kesällä!
Pantalaimon............Taustailee ja toivottavasti palaa asiaan kesän jälkeen
Miragle88...............Yritys alkaa piakkoin
Linna
Louvre.....................Palstatauolla
Simppu82.................Palstatauolla, tjoittailee
apsu

[color]



PLUSSANNEET: :heart::heart::heart:

miisa84........................yk 2
Marimint81...................yk 1
mouku80......................yk 4
Jonsku83.....................yk 1
Sunshine......................yk 6
Puliina..........................yk 5
Sydänkäpynen.............yk 3
ronja78........................yk 3
EAK ..............................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave .........yk 3
henni82 .......................yk ?
Fairytale84..................yk 4
Tinii..............................yk n 1v.
koiramamma................yk 1
Nauruprinsessa...........yk 1
Mayah..........................yk 1
Cora85.........................yk 2
Cristiina.......................yk 7
Novelle78....................yk 14
siniapila ......................yk 3
sanni30........................yk 4
memmy........................yk 3
LEP...............................yk 3
DaylightDancer............yk 2.......35/27
vauvahaaveita.............yk 5......28/27-30
jive-.............................yk?
Juli05...........................yk 9
kaisukka81..................yk 6.......44/38
toiveilija82....................yk 9.....36/34-42
Sirpula..........................yk 9.....32/34-71
inkaliina-83..................yk 3..... 48/28-31
Haidi84.........................yk 7.... 34/28-29
Charmophis................yk 2.........39/35-38
Niiskunena-78........... yk2......... 30/28
tiger75........................yk 11........30/27-29
Kat.................................yk1..........31/35
Veiled87.......................yk 4..........32/28-29
nimiko..........................yk 6............ 42/26-28

kesk.arvo = yk 4,38 (162/37)


 
:wave: Näin yömyöhään tulee kaikenlaista mieleen, niin...

Kaipaisiko kukaan mesekavereita? Olisi mukava vaihtaa ajatuksia niin kuumeilusta kuin kaikesta muustakin. Kovasti toivoisin juttuseuraa ja täällä pastalla on niin mukavan oloisia ihmisiä, ettei parempia ihmisiä voisi löytääkään! Että jos samanlaisia aatoksien kanssa kamppailet, niin mulle voi laittaa vaikkapa yv:tä niin annan kyllä mielelläni osoitteeni sitä haluaville.:)
 
Mä palailin kolmen viikon lomalta töihin ja pääsin taas lueskelemaan. Ja tarkistamaan omat kp:t. Mulla onkin sit jänät ajat en olisi muuten kyllä tienytkään omia kp:eita. Toivottavasti olisi tärpänyt. En tiedä onko monikin plussanut kolmen viikon aikana (ainakin joku osui silmiin), mutta ONNEA Plussainneille! Ja tsemppiä jännäilijöille! =)
 

Lumikeiju: Ihanaa että saitte asioihin sekeyttä! Tutkimuksiin vaan, ei se ota jos ei annakkaan. Suomessa on kuitenkin koulutettuterveydenhuolto, eli teitä varmastiautetaan hyvin. Tsemppiä tuohon virtaustutkimukseen, älä epäröi kysyä voisiko sitä ennen ottaa kipulääkettä. Varmasti keksivät jotain jos sua pelottaa! :hug:

Riitelystä puhuttiin täällä myös.Mie en oo koskaan vielä riidellyt kertaakaan aviomieheni kanssa. En edes korottanut ääntä. Ja kyllä osaan riidellä, aiempien poikaystävien kanssa se oli hirveetä sotaa tosi usein. Mut ei tän kanssa. Nyt mulla on tosi kypsän ja reilun oloinen mies, niin ei tarvitse riidellä.

Minä: Ei oireita. Menkat pitäs alkaa torstaina, eli sit ois täydet 39 päivää taas plakkarissa.

-B
En tiiä mitä tästä tulee. Meinasin alottaa terot jos ei tuu plussaa.
 

Yhteistyössä