~~*~~Esikoisesta haaveilevat~~*~~<3

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Sannya, minen ny haluis olla ilonpilaaja, mut miten ihmeessä sie voit aatella ees, et tärppäispä ku pillereit kummiskii söit täs kierros? Sitä minen ihan ymmärrä.. ko eikös pillerit vaikuta siihenkin et munasolu ei kypsy eikä irtoais?
Joo,o ei mitään... Niin no sitä ei ikinä tiedä sillä mie vaan.. Siskohan tuli raskaaksi kun lopetti pillerit kesken ja heti oli tyttö tulossa..

 
Sannya, sulla taitaa olla nyt ne kuukautiset alkamassa, siitä ne mahakivutkin on varmaan johtuneet. Lopettaa ne pillerit missä vaiheessa kiertoa tahansa, niiden jälkeen tulee tyhjennysvuoto (tällainen käsitys mulla, korjatkaa jos oon väärässä) ja sen jälkeen sulla alkaa elimistö pikku hiljaa palailemaan "luomu" tilaan, munasarjat alkaa heräileen ja sitten jossain vaiheessa tulee se ovulaatiokin :)
 
ouska täällä on yks tero hirmu :kieh: :LOL: eli syön itekkii teroja. Ja ekaks semmonen et alota terot vasta 2pv oviksen jälkee,koska terot voi estää oviksen jos on pitkä kierto..eli miulla oli ovis vasta kp20/34 joten jos oisin käyny syömää jo kp15 ni ovista ei ehkä ois tullu..tikutan siis ovista ni alotin 2pv oviksen jälkee terot ja nyt on jo 7pv menossa ku syön niitä =) ja terot auttaa raskautumisessa-->ainakin miun kohalla..kun kyseessä on keltarauhasen vaje..eli tuhruvuoto aina loppukierrosta.Alkio ei voi kiinnittyä ilman keltarauhas hormonia..ja jos oot raskaana menkat ei ala vaikka söisit terokuurin loppuun =) ja menkat alkaa yleesä 1-10pv terokuurin lopettamisen jälkeen.
Auttoko yhtään?
 
tyty86: auttoi paljonkin... kiitokset suuret hyvistä vinkeistä...

et minulla on ihana avokki... sain naapurilta aikoja sitten yhden vauvalehden jossa oli odottajan päiväkirja välissä.. sitä sit avokkini innossaan lueskeli ja mietti jo kaikkea valmiiksi.. mietin vaan monesti et kun on noin ihana niin pystynkö itse antamaan hänelle mitään... koen et olen vaan määräävä ja komenteleva akka
 
Zoe-F
Minust joskus tuntuu samalle mut yritän aina myös muistaa miestäni jos se vaan jotain apua jossakin tarvitsee tai kaupasta jotain tai merkkipäivänä. Välil vaikka olis kuin paljon valitettavaa nii en valita ku tulee mieleen kuinka harvoin se mulle mistään valittaa.
 
Zoe, kyl miekii sen tiiän et monasti se toive menneepi järjen eelle.. mut siks mie sitä yritänkii et vähä ees toppuuttelis ko se on aika väistämätöntä.. siis et ku pillerit jättää ni se tyhjennysvuoto sieltä tulee, eikä suinkaan ovulaatio..

Sannya, eli sitä se todellakin on, TOKI jotkut raskautuu heti pillerit lopetettuaan ja jotkut silloinki ku on pillerit kunnol käytössä. Mut ku se on se suurin enimmistö, joilla tulee se tyhjennysvuoto vaik kuin yrittäis raskautua.. Mut oha täs iloista se, et pääset uuteen kiertoon noppeesti ja metästään sitä ovistakin sit, et jospa ny sit se tärppi tuliskin :heart:
 
Sannya, ja viel.. mie pistin siulle ny silti et yk1, ko ethää sie juuri ois voina tuosta aiemmasta raskautua, vai haluakko sen yk kakkosen tuoho listaan? Siulla muute alko menkat tasan samaan aikaan ko mulla sillo ko jätin pillerit kesken liuskan pois. Tosin ite jätin ne vkon päästä ja siten kierto oli sillon vaa 15 kute sullakii ny. Mut ei huolia, kyl sie piankii voit sen tärpin suaha ko ny kunnon luomukiertoon pääsit :)
 
Täällä juhannus mennyt töissä.. Tänään olin aamuvuorossa ja käytiin uudessa Ikeassa.. Nyt odottelen et mieskin saapuu.. Kun oli vanhempiensa luona omalla autolla.. Joten oltiin tavallaan kahdella autolla liikenteessä.. Nyt mä olen kotona ja mietin laitanko ruuan tulemaan.. Vai miten teen..

KP
 
miekää en noist kapseleista mittää tiedä ni en voi kommentoida... :ashamed:

Lämmöt ei oo noussu eli ovista ei vielkään.. TOSIN joissainha lukee et lämmöt nousee vast pariki pvää oviksen jälkeen.. Et jospa viel toivoo ois et se joko ois tulossa tai ollut ja lämmöt nousis myöhemmi.. minen jaksa tätä jos km sai aikaan ovuloimattomuuden...
 
tääl kans pähkäilyt oviksesta. :)

juhannus meni kaverien kesken viettäen, tai oikeestaan oli minun rakkaimmat ystävät. jossain vaiheessa iltaa nousi taas aiheeksi tää meiän vauvahanke, heh ei malttanu pitää suuta kiinni =) nuo ystävät kyllä tiesi etukäteen että näin on suunnitelmissa, ku yhdelle tyhjensin 6 laattaa pillereitä laatikosta ja vielä 6 on menos peräs, kuha se taas tarttee :D

niin totesin miehelle alkuviikosta kun ei hälle taas seksi ois maittanu, et tällä viikolla ois paras maittaa, jos jotai nyyttiä halutaan... ja TAAS TALVIS ON OLLUT HÄRSKI :p kaverin vanhempien makkarissa hirveet seksisessiot perjantaina, pikku kännipano xD jotai kommenttia tuli lattialaudan narinoista, en tie kuuliks joku vai oliko se vaan heitto... :whistle:

mutta tänään on vihlonu alavatsasta huomattavasti, verrattuna muuten tähän viikkoon.. toivon niin paljon että huomenna kuivahtais ja taas uskaltais aatella ovuloineensa.. :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa. Mulle voi laittaa huomiselle kp2/29-33 ja yk 3 Täti laukkasi yllättävän ajoissa kylään (kierto on ollut aina vähintään 31 päivää ). Pieni ruskea tuhru alkoi jo kp 27 kohdalla. Ihmeellinen kroppa mulla kun tekee omituisuuksia. Lupaan tulla heinäkuun alussa ihan kunnolla palstailemaan. Palailen silloin joukkoonne :)
 
jussit vietettiin täällä kans rauhallisissa merkeissä, mutta tää päivä onkin ollut sitten kolmannen maailmansodan alkua.. tai siis tämä ilta.. :( itkua ja parkua on ollut mun osalta... kaksi pahasuista kun riitelee, ei voi tulla mitään hyvää...tarvittais roudarinteippiä molempien suuhun ja paljon :x
 
Sannya, sillä sun siskolla ku on käyny heti tärppi ku on jättäny liuskan kesken.. onhan e-pillereissä ehkäisyteho joku 99%, ja sun siskolla on voinu just se kierto olla se 1%... et tyyliin vaik olis syöny laatan loppuun ni olis siitä huolimatta ollu raskaana... koska ei ovis oo päivän projekti vaan siinä kypsymisessä menee aikaa, irtoaminen, kulkeutuminen munanjohtimeen, hedelmöitys ja kiinnittyminen... kun teet päätöksen laatan lopettamisesta kesken, ni voi olla jo tilanne, että pillerin hormonit ei oo ollu tarpeeks jytyi estämään ovulaatioo, ja siel on pieni solu odottamassa kaveria itelleen. tai tietty sit ootte jotain superhedelmällist sukuu :p
 
Mun kuukautiset ne alkaa muistuttaa sellasia "puolvuotisia" kuukautis-termin sijaa... :kieh: (nimim. kp136... )
Mut stressailun sijaan lasken nyt päiviä terojen aloitukseen!
29 aamua niin alkaa terot (oon nyt päättäny tällaisen aikataulun ellei tuu ylläreitä)! Siitä sit elokuun alussa aika pian pitäis alkaa menkat, siitä kolmas kiertopäivä clomit ja sit odottelenki jo ultraa ja sit plussaa! :D Ja siis elokuun alusta minä oon 110% mukana vauvabuumissa!! :D nyt vähän taustailen vielä ens kuusta suurimman osan, mut kyl se kuume taas nousee ku pääsee oikeesti tositouhuihin! :D
 
meillä ei kyllä riittäis minkään lainen kartano siihen etteikö saatais matsia aikaiseks.. tälläkin hetkellä ollaan eri kaupungeissa ja silti on iiiiiiso faitti... mutta.. kyllä niistä aina ollaan selvitty, sopu löytyy kunhan jommalla kummalla taas antaa luonto periksi sopia.. ja se sopiminenhan siinä parasta onkin :p

ei vaan jaksais aina...ja niin mitättömistä asioista..
 
Joo minäki oon pikkusen kateellinen sellasille jotka tulee samantien raskaaksi kun vaan näkevätki vehkeen :LOL: täytyy vaan toivoa parasta, että mahdollisimman pian tärppää.

Me ei olla miehen kanssa riidelty pitkään aikaan, tai no pitkään ja pitkään, mut vähään aikaan ei olla tapeltu :D kyllä meillä vähän tuli kärhämää ku pakkailtiin torstai-iltana juhannureissua varten, mies aina stressaa kun pitää pakata ja sillä pinna kireellä siinä pakkaamisen keskellä, meikäläinen se ei mistään pakkaamisesta ressaa, saatan kattoa telkkaa ja samalla nakella vaatteita kassiin niin mies sitten luulee, etten tosissaan pakkaa ja unohdan puolet heh.
 
Onpa ihana nähdä, että porukka on selvinnyt hengissä juhannuksesta. :D

Miksi huomenna on jo maanantai?? En haluaisi mennä enää töihin, mielessä siintää puolentoista viikon päästä alkava 5vko:n kesäloma. :)
Ja samana päivänä lähtee ukkeli armeijaan. Eli siis lomani saan viettää koirien kanssa. No mikäs siinä!!!
 
Minen kyl hirmusen kade oo semmosille jotka sikiää iha mielettömän helposti... ko sillo tulee helposti myös vahinkolapsia eli esim. pillerit käytös ja raskautuu silti... semmost minen haluis.. Mut semmone kiva kultane keskitie ois omiaan mulle.. Josko sitä joskus taas :) Ja ehtiihä sitä sit kirota taas et hemmetti ko pitää noit lapsii olla ko koskaa saa hetken rauhaa :D Ja muuteskii sit ko sais ees sen ekan ni me ei varmaa juuri ehkäsyy sit käytetä, tulee seuraava jos on tullakseen... Tosin ois eri mukava suaha ees se yks! :headwall:
 
kumma miten iteki miettiny jo niin pitkälle, et entäs sit ku ensmäne tullu ni aloittaako sitä ehkäisyä.. jotenki kauhee karsastus itelle tullu yhdistelmäpillereihin... minipillereistä kiinnostais enempi tietää. kondoomit on kans hiukan vieras ajatus, en oikee tykkää ku se rätisee ja paukkuu tuolla värkissä..
 
Mua ei myöskään hirveesti yhdistelmäpillerit kiinnosta, nyt sen huomaa, kun on ilman pillereitä, miten paljon ne vaikuttaa kehoon! Mulla oli suussa jatkuvasti aftoja, kun limakalvot oli niin ohuet. Nyt kun en enää syö pillereitä, eipä ole ollut aftojakaan! Kuksuttelu on myös miellyttävämpää,ei hierrä =)
 

Yhteistyössä