~~*~~Esikoisesta haaveilevat~~*~~<3

Ei näy edelleenkään menkkoja... nyt sain vain taas vaivakseni tämän ihanan jokakesäisen ongelman eli virtsatulehduksen.... eli kp 37/n.28

Ja eilen sain itkukohtauksen kun laitettiin mun hyllykköä kiinni seinään... kun yksi ruuvi meni vinoon... eka nauroin aivan kamalasti, mut kun tajusin et se seinä rikkoutuu...niin nauru muuttui itkuksi...

Mä en enää jaksa kun en tiedä mikä minulla oikein on...

feenix-lintua etsitään juu... miehen naamaki venähti ku totesin sille, et huomaaks miten nopeesti aika on menny, ollaan tahkottu vauvaa 5kk.. taisi sekin odotella nopeaa tärppiä..

koskahan se alkaa syyttää mua...

talvis ei se ala sua syyttämään. täytyyhän miehenkin tietää että se ei ole kenenkään syy että ei tule raskaaksi.

feenix-lintuapa hyvinkin... montako elämää feenixellä on? ku tää ois nyt se neljästoista nosto...

hebbe tiedän tuon tunteen, se vie paljon voimia kun tietää että jotain on oudosti, mutta että mikä on... olin samassa jamassa ittekkin yli vuosi sitten. ei mitään herkkua.

Talvis :hug: tuskinpa se sua asiasta syyttää. Meillä ukkeli on alkanut itseään soimaa, että hänestä se on kiinni kun on tuhkamuna. Yritin parhaani sille sanoa, ettei välttämättä ole kummassakaan vikaa, etä kun ei tärppää niin ei tärppää... Huomaa että mieskin on turhutunut yk11 menossa ja hänestä tuntuu että 1½ vuotta on jo mennyt... on tämä kylle sellaista tsemppaamista, mutta voimia meille kaikille :hug:

meillä mies tepastelee rinta rottingilla edelleenkin että "hänellä on niin hyvät nesteet"...
ei paljoo naurata just nyt, mut on se välillä vähän liianki hauskan näköstä ku mies selvästi ylpee gynen sanoista :D

mä uskon että meidän ongelma tällä hetkellä on se ku ei nesteet pysy sisässä :( vähäsen se tyyny pehvan alla auttaa, mutta siihen pitäsi päästä melkeen heti, muuten täytyy nipistellä samalla.

*nuuh* täällä haisee grilli :snotty:

kyl mäki uskon et ton kultsin "nesteistä" on vaikka mihin, ku itelläki vaan tapahtuis jotai tuolla alhaalla... :D

nibbler nii toi on kinkkine juttu. mä oon ainaki niin aina ajatellu, et kyl ne siittiöt peril pääsee, ku se lasti lähtee niin vauhdilla et sinkoaa ties minne... siittiöiden matka munanjohtimeen kestää 18 min :D

useessa paikassa lukee että siittiöt kerkee tarpeeks kauas jo ennenkuin mies kerkee ottaa ykssilmäsen pois... mut jotenki ois varmempi olo jos sais sen 18 min edes pysymään sisällä :D

haa, meidän kisulla oli aamukkooma kans :D maksa sohvalla ketarat levällään ja suu auki! mä ajattelin että "ei kai sen aika nyt vielä tllut" mutta kävin rapsuttamassa mahaa niin kuulu semmonen nätti pihinä. laitoin sitte peiton päälle ja rymistelin hakemaan kameraa. mutta sitten kissa oliki jo herättämässä miestä laulullaan.

frilly onkin oppinu uuden sanan : se osaa nyt mamman ja maatin( tarkoittaa ruokaa) lisäks sanoa tv :D kiinnostais tietää josko se tajuaa mitä ne sanat tarkoittaa.

Hebbeliini: Mulla sama vaiva, kroonisena. Onko sulla estolääkitystä? Pyydä reseptillä Nutrifur C:tä, niin on sit aina varalla kotona. Sitä kannattaa ottaa siis estona se 1 tbl kun on yhdynnässä. On semmonen antibiootti, mitä voi ottaa raskaanakin, eli ei ois haittaa vaikka ois vauva masussa ja tulis mokoma virtsis taas--- :kieh:

Nibbler: Onpa sulla viisas turre! Meidän kissoista toinen ei osaa sanoa kun "aaa" ja toinen luulee olevansa pulu tai chewbacca, eli päästää semmosta kujerrusta. Metsästysäänet taas on tosi hassuja. Ei tiiä itkeäkkö vai nauraa... sitä käkätystä. :eek:

Talvis ja Nibbler: Kai ne Feenixit jaksaa vaan aina nousta. :/ Kyllä tässä alkaa toivo hiipua itse kullakin, mut jossain se feenix kyllä asuu. Kun aina sitä vaan jaksaa kerätä ittensä ja jatkaa pää pystyssä.
Se on tosi hienoa, ollaan siskot vahvoja ja rohkeita, sisukkaita naisia! :heart:

-B

Rouva B Joo löytyy kyseistä ainetta kotoa...niin kotoa prkl...ja töissä olen, et saa vasta siten kun menen kotiin... olishan se pitänyt jo eilen tajuta niistä kovista vatsakivuista et jotain on taas tulossa... silloin ei vielä pisu sattunut... nyt jatkuu kamalat vatsakrampit ja kipu virtsatessa... olipas kiva pidätellä kun uudella työmaalla ei ollut edes bajamajaa vielä... no kerkesin onneksi tänne tukikohtaan...

minulla tosin tulee melkeen aina tuo tulehdus kun käyn uimassa.... tosin seksiin en ole ennen yhdistänyt oireiden tuloa... paitsi nyt se olis niin hyvin mahdollinen... Mie otan aina yleensä kun tunnen ensi oireet, mut nyt se purkki on jäänyt käsilaukkuun eiä tuonne työkassiin...voi että...

Ei kyl oo häävejä noi virtsatientulehukset. Miula o ollu vaa noin kolme kertaa eli ei kroonisena olleskaa ja ny ei oo pitkään aikaan ollu (viimeks noin pari vuotta sit), mut aina se kiusalline on. Kerran kävin muute vaa testeissä ni sanoivat et on todella paha tulehus vaikkei tuntuna yhtää siltä et ois mitään (joku rutiinitsekkaus vain). Se ol aika outoa :p

Hebbeliini: Voi että :hug: . Läheppäs kotiin! VTI on tosi tuskallinen, kyllä sairaslomaa saa vähemmästäkin! Toinen, mitä kannattaa pyytää kotia on Litalgin, vie kivut pois n. 20 minuutissa. Tosi tehokas lääke, tulee ihan terve olo kun ottaa yhden. Mut sitä ei saa käyttää jos on mahd. raskaana. Ootko kokeillu Litalginia VTI-kipuihin?

nibbler: Juu niin pitäs, ovat niin saman näkösiäkin. :D Ootko sie kuullu millasia ääniä sun kissat päästä kun metsästää? Mietin vaan, onko se ihan normaali konsertti vai ovatko toisiltaan oppineet. Kun kyllä mie ainakinsaaliina lähtisin karkuun jo ihan pelkän ruman älämölön takia. :LOL:

-B

B: Jep kokeiltu on...eivät vaan anna reseptiä mielellään siihen... oma äitini tosin tuo sitä aina minulle kun on oikeen pahat kivut, kun on sairaalalla töissä.. :D

No kituuttelen täällä töissä niin kauan kuin vain voin... tai lähden aikaisemmin kotiin....

Hei kaikki sekä uudet!! :wave:
Mulle saa laittaa kp1 yk3. Täti tuli aamulla muutaman päivän vierailulle! Mulla piti alkaa vasta huomenna.. eli mulla on epäsäännöllisen säännölliset.. olen nyt kahdessa kierrossa pongannut sen kamalan kylkivun ja kahen viikon päästä alkaneet menkat. eli mahtoko olla ovis silloin pariviikkoa sitten? luin jostain et myös ovuloimattomuus voi aiheuttaa kipua. Munasolu yrittää irrota mut ei irtookaan. Ja eiks pco:ssa pitäis kierrot venyä..? voisin olla satavarma että gyne teki väärän diagnoosin, jos mulla ei olis kuvia niistä mun munasarjoista ja kyllä siellä on paljon folliikkeleita ja laajentuneet.. ne mitatkin on siinä..
Olen ihan äimänkäkenä..
Onko jolloain teillä todettu pco mutta menkat tulee suht säännöllisesti eli kerran kk:ssa?

Ja Tytylle vain sinä osaat tehdä oikean ratkaisun ja teet minkä tahansa ratkaisun niin se on oikea. voimia!!
ja hebbe testasitko vielä tänään aamupissasta? Paljon halauksia sinne!

Hemuli: Mulla on PCO. Ja ne alko olla jo säännölliset, tosi hyvin pitkät (keskimäärin 38 päivää ). Mut nyt ne penteleet alko vaan venymään ja venymään, enkä halunnu enää päuivääkään lisää kiertoon. Otin tähän kiertoon sit Terot ja ensi kiertoon lisätään Clomitkin.

Hebbe: Ihme, etteivät anna noita sulle kotiin jos sulla kerta yleinen vaiva tuo! Vaadippas seuraavalla kerralla, kyllä ne antaa! :D

-B

Hebbeliini: myös mulla oli menkat viimekierrossa hukassa. Tulivat lopulta yli kaksi viikkoa myöhässä. Kävin jo lääkärissäkin, otettiin taas kaikenmaailman kokeita, mutta mitään ei löytynyt. Tuohon, että ne jäi välistä saattoi olla syynä mieletön stressi ja muu suru, kun päätettiin pitää viimekierto ohisektoriyrityskiertona. Olin aika tavalla poissa tolaltani ja kaikki keskenmenoihin liittyvä suru nousi taas pintaan. Toisaalta olen iloinen siitä, että nyt on ainakin otettu kaikenmaailman kokeet ja testit eikä niissä ole mitään "vikaa".

Vaihteeksi, kaiken rutinan ja avautumisten jälkeen jotain mukavaakin kerrottavaa: kierto näyttäisi viime kuun sekoilun jälkeen taas toimivan, tosin päivän pari tavanomaista jäljessä. Yleensä ovis on ollut kierron 14. tai 15. päivä. Ovistestiin tuli plussantapainen pari päivää sitten, oireet aika pliisut tavanomaiseen verrattuna. Tänään testiviivasta paukahti kontrolliviivaakin tummempi ja muut "oireet" myös sen mukaiset. Onneksi edes ovulaatio näyttää tapahtuvan, niin tässä on edes jonkinlaiset mahdollisuuden onnistua :)

Hebbeliini: Joo, heti pillereiden lopettamisen jälkeen (marraskuu 2007, söin Diane Novaa 6 vuotta) kierto on ollut säännöllinen 28-33 päivää. Yleensä kierto on kestänyt 30 tai 31 päivää. Tuo viimekieto tosissaan "hieman" venähti. Ilmeisestikään ovulaatiota ei silloin tapahtunut ollenkaan, miksi se sitten venyi. Sitten kun menkat viimein itsestään alkoi, oli ne kaikin puolin normaalit, kuin eivät olisi koskaan poissa olleetkaan.

17.7.2008

Kride........................kp 57/20-30..................................yk 3
Santtuli....................kp 49/27........................................yk 3
Humu82..................kp 45/27-33.....................................yk 3
Talvis.......................kp 40/30-31(-46).............................yk 3

Hebbeliini..................kp 37/28..............................................yk?
Piglet...................... kp 35/27-.................................(taustailee)
Duffy........................kp 34/?? .............................................yk 3

TinyAngel.................kp 29/29-30........................................yk 4
Kukkaiskeiju.............kp28/29-36........................................ yk1
Nera-85....................kp 28/28-35.......................................yk 3
melisha.....................kp 27/30.............................................yk1
johanna83...............kp 25/32-40.......................................yk 4
Minnie-.....................kp 24/30-33..............................(tjottailee)
HaLPe......................kp 23/24-27.......................................yk 5
Veena......................kp 23/24-28.......................................yk 14
papaijaa8................kp 23/28-30.........................................yk9
Lumikeiju.................kp 22/28- ...........................................yk 3
Miss Mindy................kp 22/34..............................................yk1
Kauris-82.................kp 22/30............................................yk 4
outsa5.....................kp 20/33.............................................yk 5
tyty86......................kp 20/30-35.........................................yk 5

Rva B.......................kp 19/39-41......................................yk15
Emiliana.................. kp 16/28-33...................................... yk 4
Noomi-.....................kp16/22-26........................................yk1
Sannya.....................kp 14/??.........(pitää taukoa yrityksestä )
Arabel......................kp 13/25-28.....................................yk 15
miracle....................kp 13/28...............................yk 4(yht.yk 7)
Louvre...................kp 10/32-35.....................................yk5
kiharapää............... kp 10/32-35(-43).............................yk 11
ElinaMaria..............kp 10/28...............................................yk 6

Siniviuhka............... kp 9/26-29.........................................yk 6
Kuumeilija............... kp 8/26-41.......................................yk 6
mulmul.................... kp 6/25-28.......................................yk 12
baby butterfly..........kp 6/28...............................................yk2
Laala...................... kp 3/??...............................................yk 2
yöperhonen-.............kp 3/23-25..........................................yk6
nibbler.................... kp 2/28.............................................yk 14
Ouska......................kp 2/28-??.......................................yk 5
Terhi82....................kp 2/??...............................yk3(km jälkee)
Hemuli1981.............kp 1/28-38........................................yk 3
Jouskari-82.......................................................................yk11

[color]

HAAMUJENGI:

Suunnistaja.............kp 26/26-28........................................yk 4

Taustailee:
Inkaliina-83
Diodium
apsu
Linna
vinka.......................Kuumeilee!!
Alisa84....................Kuumeilee, yritys alkaa piakkoin
Emppa.....................Odotamme pikaista paluuta!
Pantalaimon............Taustailee ja toivottavasti palaa asiaan kesän jälkeen
Louvre.....................Palstatauolla
Simppu82.................Palstatauolla, tjoittailee
JJ-t..........................kirjottelee enempi lapsettomuuspuolella, yritystä on
Citilda......................kp ?/27-28........(taustailee)................yk 5
teddybear82........kuumeilee, esikoisen yrittäminen alkaa elokuussa
Mersey................Taustailee
Henuliini.................. taustaileepi
[color]

PLUSSANNEET:

Marimint81...................yk 1
mouku80......................yk 4
Jonsku83.....................yk 1
Sunshine......................yk 6
Puliina..........................yk 5
Sydänkäpynen.............yk 3
ronja78........................yk 3
EAK ..............................yk 2
salamanteri85 ............yk 1
syksyinen haave .........yk 3
henni82 .......................yk ?
Fairytale84..................yk 4
Tinii..............................yk n 1v.
koiramamma................yk 1
Nauruprinsessa...........yk 1
Mayah..........................yk 1
Cora85.........................yk 2
Cristiina.......................yk 7
Novelle78....................yk 14
siniapila ......................yk 3
sanni30........................yk 4
memmy........................yk 3
LEP...............................yk 3
DaylightDancer............yk 2.......35/27
vauvahaaveita.............yk 5......28/27-30
jive-.............................yk?
Juli05...........................yk 9
kaisukka81..................yk 6.......44/38
toiveilija82....................yk 9.....36/34-42
Sirpula..........................yk 9.....32/34-71
Haidi84.........................yk 7.... 34/28-29
Charmophis................yk 2.........39/35-38
Niiskunena-78........... yk2......... 30/28
tiger75........................yk 11........30/27-29
Kat.................................yk1..........31/35
Veiled87.......................yk 4..........32/28-29
nimiko..........................yk 6............ 42/26-28
mimmukka81..............yk 9
Nanniina......................yk 9............37/32-36
xAnnax.......................yk 7............ 35/28-31
Zoe-F....................... yk 1............ ..27/??
EllaMaaria.................yk 1...............kp?/??
kesk.arvo = yk 4,72 (184/39)

Yhteistyössä