Esikoisella kiharatukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Käkkäräpään äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Käkkäräpään äiti

Vieras
:) Meidän tytöllä on luonnon kihara tukka. Jos saadaan toinen tyttö niin voiko hänellä olla täysin suora hius vai onko sisaruksilla usein samanlainen hiuslaatu?
Minulla ja miehellä molemmilla luonnon taipuisa hius, mutta ei missään nimessä korkkiruuvi kihara niinkuin tytöllä.

Esikoisella täysin suorat ja keskimmäisellä kihara (ei siis käkkärä vaan sellaset isot kiharat). Nuorimmasta en vielä tiiä kun on vasta vauva. Miehellä kiharatukka ja mulla suora.

No entä silmien väri? Miehen sedillä ja tädillä ruskeat silmät sekä minun enoilla ruskeat silmät, sekä mummullani.
Minulla ja miehelläni siniset, niin myös esikoisella. Voiko siis olla että tulevalla lapsella olisikin ruskeat silmät?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No entä silmien väri? Miehen sedillä ja tädillä ruskeat silmät sekä minun enoilla ruskeat silmät, sekä mummullani.
Minulla ja miehelläni siniset, niin myös esikoisella. Voiko siis olla että tulevalla lapsella olisikin ruskeat silmät?

No ei voi olla

Alkuperäinen kirjoittaja nappisilmä:
Silmien ruskea väri on yleensä hallitseva. Eli jos sinulla tai miehelläsi oli ruskean silmän geeni hyvin todennäköisesti olisi myös ruskeat silmät.

Meillä ei tepsinyt tuo, mulla ruskeat, miehellä siniset, siniset tuli pojalle

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No ei voi olla

Voi olla, mulla on ruskeat silmät, mun äidillä, isällä ei ole ruskeita silmiä, meiän suvus kellä on ollut ruskeet silmät niin on mun äidin sedällä ollut

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Silmien ruskea väri on yleensä hallitseva. Eli jos sinulla tai miehelläsi oli ruskean silmän geeni hyvin todennäköisesti olisi myös ruskeat silmät.

No sitähän se vallitseva periytyminen on: sinulla on yksi sinisen ja yksi ruskeiden silmien geeni. Sinulla on ruskeat silmät, ja lapsesi sai sen sinisen silmän geenin, ja toisen isältään.

Jotenkin uskomatonta ettei tämä asia ole vielä 2000-luvulla selvää......

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Niin, poika peri sekä sinulta, että isältään sinisen geenin.

Jos molemmat olisitte sinisilmäisiä ja saisitte ruskeasilmäisen lapsen voisit sanoa, ettei tuo "tepsinyt".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitähän se vallitseva periytyminen on: sinulla on yksi sinisen ja yksi ruskeiden silmien geeni. Sinulla on ruskeat silmät, ja lapsesi sai sen sinisen silmän geenin, ja toisen isältään.

Jotenkin uskomatonta ettei tämä asia ole vielä 2000-luvulla selvää......

Ai tämä oli jo keretty selittää. No tulipahan kerrattua. :)

Yhteistyössä